Vriend 'emotioneel' vreemgegaan met collega
woensdag 23 december 2020 om 18:30
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, dus begin ik met wat ik weet.
Een paar dagen geleden vertelde mijn vriend zich niet lekker in zijn vel te voelen. Hij zei dat dit niet aan mijag, maar aan zichzelf.
Ik heb dit al vaker opgemerkt en aangekaart, maar hij deed het af als drukte door werk.
Ik heb hem gezegd voor hem klaar te staan en te steunen waar hij dat nodig heeft.
De volgende dag heeft hij een bom laten vallen. Namelijk dat hij ongeveer 3 jaar lang een relatie had met een collega. Hij zegt nooit fysiek geweest te zijn, maar wel met haar toekomst plannen besprak.
Dit kwam meer van haar af zegt hij. Hij heeft altijd gezegd tegen haar dat het geen toekomst had, omdat hij voor mij en kind koos. Toch bleef hij ermee doorgaan totdat zij er een punt achter zette en terug gegaan is naar haar ex.
Dit is nu een half jaar geleden.
Hij geeft aan dat hij niet blij is met wat hij bereikt heeft, en hoopte meer te hebben. Hij vond dat ik geen ambitie heb in doorgroeien op mijn werk. Terwijl ik voor nu zeer tevreden ben wat ik doe.
Wij zijn volgens hem in een standaard relatie vervallen en dat stoort hem ook.
Ik ben trouwens ook nog zwanger van ons tweede kindje.
Dat maakt het allemaal nog verwarrender.
Sorry voor mijn lange verhaal. Ik zal vast nog wat vergeten zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en waarom ik dit hier schrijf.
Ergens hoop ik op advies.
Ps: ik hou nog steeds heel veel van hem. Wat het extra pijnlijk maakt.
Een paar dagen geleden vertelde mijn vriend zich niet lekker in zijn vel te voelen. Hij zei dat dit niet aan mijag, maar aan zichzelf.
Ik heb dit al vaker opgemerkt en aangekaart, maar hij deed het af als drukte door werk.
Ik heb hem gezegd voor hem klaar te staan en te steunen waar hij dat nodig heeft.
De volgende dag heeft hij een bom laten vallen. Namelijk dat hij ongeveer 3 jaar lang een relatie had met een collega. Hij zegt nooit fysiek geweest te zijn, maar wel met haar toekomst plannen besprak.
Dit kwam meer van haar af zegt hij. Hij heeft altijd gezegd tegen haar dat het geen toekomst had, omdat hij voor mij en kind koos. Toch bleef hij ermee doorgaan totdat zij er een punt achter zette en terug gegaan is naar haar ex.
Dit is nu een half jaar geleden.
Hij geeft aan dat hij niet blij is met wat hij bereikt heeft, en hoopte meer te hebben. Hij vond dat ik geen ambitie heb in doorgroeien op mijn werk. Terwijl ik voor nu zeer tevreden ben wat ik doe.
Wij zijn volgens hem in een standaard relatie vervallen en dat stoort hem ook.
Ik ben trouwens ook nog zwanger van ons tweede kindje.
Dat maakt het allemaal nog verwarrender.
Sorry voor mijn lange verhaal. Ik zal vast nog wat vergeten zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en waarom ik dit hier schrijf.
Ergens hoop ik op advies.
Ps: ik hou nog steeds heel veel van hem. Wat het extra pijnlijk maakt.
zondag 14 februari 2021 om 08:16
Mijn vriend heeft tegen die dame gezegd dat hij heeft opgebiecht aan mij. De vrouw in kwestie heeft mij benaderd en haar excuses aangeboden. Een hele uitleg over waarom en dat ze er meerdere keren een punt erachter heeft gezet, maar na een paar maanden toch weer naar hem toegetrokken werd.
Ik heb het gelezen, niet gereageerd.
Ik zou niet weten wat ik moest terugschrijven.

zondag 14 februari 2021 om 08:29
Ik zou ook niet reageren.Lila2588 schreef: ↑14-02-2021 08:16Mijn vriend heeft tegen die dame gezegd dat hij heeft opgebiecht aan mij. De vrouw in kwestie heeft mij benaderd en haar excuses aangeboden. Een hele uitleg over waarom en dat ze er meerdere keren een punt erachter heeft gezet, maar na een paar maanden toch weer naar hem toegetrokken werd.
Wat verwacht ze nu......dat jij haar vergeeft en begrijpt.
Of probeert ze nu de kolen uit het vuur te halen voor je vriend??

zondag 14 februari 2021 om 08:31
Jeetje, hoe haalt ze het in haar hoofd om contact met jou te gaan zoeken. En dan ook nog met zo’n zielig verhaal. Wat een doos.Lila2588 schreef: ↑14-02-2021 08:16Mijn vriend heeft tegen die dame gezegd dat hij heeft opgebiecht aan mij. De vrouw in kwestie heeft mij benaderd en haar excuses aangeboden. Een hele uitleg over waarom en dat ze er meerdere keren een punt erachter heeft gezet, maar na een paar maanden toch weer naar hem toegetrokken werd.

zondag 14 februari 2021 om 08:32
zondag 14 februari 2021 om 08:33
Lila2588 schreef: ↑14-02-2021 08:11Hij heeft iets met haar gehad tijdens onze relatie.
Bij de therapie heb ik het hem nagevraagd. Hij zei dat het meer was hoe ze dat voor zich zagen. Met een toen nog 1,5 jarige, co-ouderschap etc. Hoe hun relatie er dan uit zou zien en de conclusie was dat ze dat beiden niet echt wilden. Dat was voor hem een rede om toch bij mij te blijven.
Hij gaf toe dat hij gewoon van 2 walletjes at en dat ze elkaar niet konden loslaten.
En dan gewoon nóg een kind maken, gatverdamme wat een eikel! Heel veel sterkte om hieruit te komen in relatietherapie (en dan doel ik op goed met elkaar omgaan als ouders). Daar zal veel boosheid en verdriet aan te pas komen lijkt me.

zondag 14 februari 2021 om 08:37
Dat doet ze dan maar tegen haar cavia ofzo. TO heeft niets te schaften met dat mens.PiperAlpha87 schreef: ↑14-02-2021 08:32Waarschijnlijk verwacht ze dat niet maar het is wel zo netjes om berouw te tonen toch?
zondag 14 februari 2021 om 08:37
Ze heeft drie jaar lang niet netjes gedaan en nu ineens wel??PiperAlpha87 schreef: ↑14-02-2021 08:32Waarschijnlijk verwacht ze dat niet maar het is wel zo netjes om berouw te tonen toch?
Zou me niet verbazen wanneer vriend van TO en deze vrouw gewoon doorgaan met elkaar.

zondag 14 februari 2021 om 08:39
Maar het is haar man die fout zit hier, het is niet netjes van die collega maar je kunt het haar niet echt kwalijk nemen. Hij is degene die er op in gaat.Herfstblaadje19 schreef: ↑14-02-2021 08:37Dat doet ze dan maar tegen haar cavia ofzo. TO heeft niets te schaften met dat mens.
zondag 14 februari 2021 om 08:40
Ik heb werkelijk geen idee waarom. Ze benoemde wel dat ze inmiddels in een relatie zat. Misschien wilde ze mij gerust stellen dat het niet weer gebeurd ofzo.. Ik heb geen idee.
Het interesseert mij eerlijj gezegd ook bar weinig.
Er komt heel veel naar boven tijdens therapie. Veel verdriet en vooral teleurstelling.
We hebben ook dingen over zijn jeugd besproken. Ik vond mijn schoonvader al niet een supervent, maar nu helemaal niet. Is overigens geen excuus voor wat vriend gedaan heeft. Biedt wel perspectief.
Er komt heel veel naar boven tijdens therapie. Veel verdriet en vooral teleurstelling.
We hebben ook dingen over zijn jeugd besproken. Ik vond mijn schoonvader al niet een supervent, maar nu helemaal niet. Is overigens geen excuus voor wat vriend gedaan heeft. Biedt wel perspectief.

zondag 14 februari 2021 om 08:42
Precies, TO heeft enkel en alleen met haar man te maken.PiperAlpha87 schreef: ↑14-02-2021 08:39Maar het is haar man die fout zit hier, het is niet netjes van die collega maar je kunt het haar niet echt kwalijk nemen. Hij is degene die er op in gaat.
zondag 14 februari 2021 om 08:43
zondag 14 februari 2021 om 08:44
over het algemeen doen mensen dit enkel voor zichzelfLila2588 schreef: ↑14-02-2021 08:40Ik heb werkelijk geen idee waarom. Ze benoemde wel dat ze inmiddels in een relatie zat. Misschien wilde ze mij gerust stellen dat het niet weer gebeurd ofzo.. Ik heb geen idee.
zij voelt zich nu beter, of het voor jou fijn/vervelend is, is voor haar niet doorslaggevend
Ze veegt haar straatje schoon en haar geweten

zondag 14 februari 2021 om 08:53
PiperAlpha87 schreef: ↑14-02-2021 08:39Maar het is haar man die fout zit hier, het is niet netjes van die collega maar je kunt het haar niet echt kwalijk nemen. Hij is degene die er op in gaat.
En die zou ik dus ook melden dat hij haar bij zich houdt en TO geen behoefte heeft aan mails of wat dan ook van haar.
Ik zou haar dat ook melden, met 2 zinnen en dan verder negeren. Maar blijkbaar vinden anderen dat te veel moeite.
Maar goed, ik was al meteen weggeweest en al helemaal niets van alleen emotioneel vreemdgegaan gelooft. Of in therapie gegaan.
Ik snap dat niet iedereen zo is en snap ook waarom mensen helemaal niet zouden reageren.
Ik zou alleen wel minimaal melden bij je (ex) partner dat je nooit meer wat van haar wil horen en dat hij dat gaan gaan regelen.

zondag 14 februari 2021 om 09:04
idd ik zou ook helemaal niks terugsturenviva-amber schreef: ↑14-02-2021 08:21Ik zou helemaal niet reageren. Waarom zou je in haar 'drama' investeren.
zondag 14 februari 2021 om 09:23
Ik snap wat jij bedoelt, ik was ook zo. Maar als je zwanger bent en nog een peuter hebt rondlopen, is het moeilijker om maar weg te gaan. Ik weet niet of ik bij hem blijf, maar therapie zie ik vooral ook als bijdrage aan co-ouderschap, mocht dit gebeuren.Luci_Mster2 schreef: ↑14-02-2021 08:53En die zou ik dus ook melden dat hij haar bij zich houdt en TO geen behoefte heeft aan mails of wat dan ook van haar.
Ik zou haar dat ook melden, met 2 zinnen en dan verder negeren. Maar blijkbaar vinden anderen dat te veel moeite.
Maar goed, ik was al meteen weggeweest en al helemaal niets van alleen emotioneel vreemdgegaan gelooft. Of in therapie gegaan.
Ik snap dat niet iedereen zo is en snap ook waarom mensen helemaal niet zouden reageren.
Ik zou alleen wel minimaal melden bij je (ex) partner dat je nooit meer wat van haar wil horen en dat hij dat gaan gaan regelen.
Wat betreft die vrouw.. Ik gun haar gewoon geen respons. Dan is het voor haar gedaan en de kous eraf. Vind ik ergens te makkelijk ofzo. Laat haar maar in haar sop gaar koken denk ik dan.

zondag 14 februari 2021 om 09:24
Mhaw, dan ben je dus niet zo.Lila2588 schreef: ↑14-02-2021 09:23Ik snap wat jij bedoelt, ik was ook zo. Maar als je zwanger bent en nog een peuter hebt rondlopen, is het moeilijker om maar weg te gaan. Ik weet niet of ik bij hem blijf, maar therapie zie ik vooral ook als bijdrage aan co-ouderschap, mocht dit gebeuren.
Wat betreft die vrouw.. Ik gun haar gewoon geen respons. Dan is het voor haar gedaan en de kous eraf. Vind ik ergens te makkelijk ofzo. Laat haar maar in haar sop gaar koken denk ik dan.

En dat is niet erg. Je moet vooral doen wat goed voor jou voelt. Want is jouw leven.
zondag 14 februari 2021 om 09:28
zondag 14 februari 2021 om 09:34
zondag 14 februari 2021 om 09:42
Klopt......!! Maar waarom moet ze nu ineens haar straatje schoonvegen.PiperAlpha87 schreef: ↑14-02-2021 08:39Maar het is haar man die fout zit hier, het is niet netjes van die collega maar je kunt het haar niet echt kwalijk nemen. Hij is degene die er op in gaat.
Als ze dan zo netjes is, had ze niet in deze relatie moeten stappen.
Ze had zich gewoon stil moeten houden en TO niet lastig vallen met haar excuses.
zondag 14 februari 2021 om 09:46
Ik hoop dat jullie eruit komen, op welke manier dan ook.Lila2588 schreef: ↑14-02-2021 08:40Ik heb werkelijk geen idee waarom. Ze benoemde wel dat ze inmiddels in een relatie zat. Misschien wilde ze mij gerust stellen dat het niet weer gebeurd ofzo.. Ik heb geen idee.
Hetzij dat je jullie relatie nog een kans geeft, hetzij als ouders van jullie kinderen.

zondag 14 februari 2021 om 09:54
Door de ervaringen van een aantal vrouwen in mijn omgeving heb ik niet zo'n hoge pet van relatietherapie. Meestal zie je precies dit patroon: man gedraagt zich als een hufter, vrouw initieert therapie want kinderen in het spel, man komt met een hoop zieligheid en vrouw moet dan leren om dat te verdragen. En een paar jaar later zie je een stel waar al het leven uit is, maar ze hebben zoveel geïnvesteerd en uit elkaar gaan was vast veel erger geweest (meestal komt dan het flatje 3 hoog erbij in de argumentatie). En die gast gedraagt zich nog steeds als een hufter maar hij heeft geleerd om het beter te verbergen.Lila2588 schreef: ↑14-02-2021 08:40Er komt heel veel naar boven tijdens therapie. Veel verdriet en vooral teleurstelling.
Ik wens je beter TO, veel sterkte!
maandag 22 februari 2021 om 21:40
boekenlegger0 schreef: ↑14-02-2021 09:51Zou het kunnen dat de collega niet wist dat je zwanger bent? En dat ze zich door jouw zwangerschap nu schuldig voelt?
Dit weet ze al een tijdje, omdat ze mij op fb heeft opgezocht en ik had een echo foto als omslag erop gezet. Het enige wat je kan zien als openbaar profiel.
Ik denk eerder dat ze nu weet dat ik op de hoogte ben, zij zich schuldig voelt.