Vriend en exen

02-02-2023 22:18 50 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik lees zo nu en dan anoniem mee. Ik ben 24 jaar en wil graag jullie mening over onderstaand. Mijn vriend en ik zijn nu 2 jaar samen en hoewel ik uit 2 hele slechte relaties kom ( vreemdgaan ), had ik bij deze man het gevoel van vertrouwen. Alleen nu komt het volgende, laatst was ik alleen thuis en zijn laptop stond open, ik ben wat natuurlijk niet helemaal netjes is wezen neuzen in zijn google geschiedenis, tot mijn verbazing zag ik dat hij dagelijks zijn ex vriendinnen googled. Ik weet dat hij verder geen social media heeft, maar hij zoekt ze meerdere malen dagelijks op en pluist alles uit over hen. Ik heb dit aangekaart en natuurlijk kreeg ik geen response, maar hij zoekt ook zijn ex vriendin op van ruim 7 jaar geleden. Misschien stel ik mij aan, en snap best dat hij ze misschien eens googled. Alleen nog elke dag!? Het maakt mij toch een beetje onzeker nu. Want blijkbaar is hij daar elke dag mee bezig in zijn hoofd.
Ik heb verder geen wachtwoorden en durf nu al helemaal niet in zijn telefoon te kijken, maar het houdt mij toch erg bezig.
Alle reacties Link kopieren Quote
En dit is waarom je niet moet neuzen.
Alle reacties Link kopieren Quote
je hebt het al aangekaart zelfs??
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat dacht je te gaan zien in zijn google-geschiedenis, waarom is het interessant om daarin te kijken?

Ik google ook wel eens exen. Niet dagelijks (kun je in google zien hoe vaak een bepaalde term is gezocht dan?) maar het lijkt me niet gek dat je af en toe eens denkt 'hoe zou het nu met die en die zijn, heeft hij al ander werk want daar baalde hij zo van' etc.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Dagelijks vind ik persoonlijk ook best heftig. Ik kijk ook weleens, maar eerder 1x per (half) jaar ofzo om te kijken hoe het gaat, nieuwe baan o.i.d. Ik begrijp niet zo goed wat je vriend dagelijks op google denkt / hoopt te vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dagelijks? Daar zou ik mij ook niet helemaal fijn bij voelen.

In de laptop loeren is natuurlijk niet heel handig.

Is je vriend een stalkerig type? Waarom denk je dat hij alles uitpluist?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vind je het erg dat hij ze nog zoekt, of vind je het een naar idee dat hij jou ook zou blijven googelen als het uit zou gaan. Dat laatste zou mij tegenstaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat bedoel je met: "Ik heb dit aangekaart en natuurlijk kreeg ik geen response." Hij zei helemaal niets terug?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dagelijks?
Hoe kun je dat zien, dat hij dat dagelijks doet?
Maar mocht hij inderdaad dagelijks ex-vriendinnen googlen, dan is het een rare snuiter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het wel heftig vinden als mijn ex mij dagelijks na googled. o_o
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt als een toppert.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
03-02-2023 08:10
En dit is waarom je niet moet neuzen.
Dit is precies waarom je wel moet neuzen. Weet je tenminste wat voor een vlees je in de kuip hebt en of je daarmee wil leven...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
03-02-2023 10:17
Dit is precies waarom je wel moet neuzen. Weet je tenminste wat voor een vlees je in de kuip hebt en of je daarmee wil leven...
Zou jij een relatie willen met iemand die je controleert?

Het klinkt meer alsof Leslie en haar vriend beiden beter eerst aan zichzelf kunnen werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb minder moeite met iemand die neust uit onzekerheid, daar kan je over praten, dat komt uit verdriet en valt aan te werken.

Dan iemand die elke dag exen googled en dat heel normaal vind en als iemand er naar vraagt geen response heeft... dat is creepgedrag. Vind ik.

Denk ook dat dat soort types niet zo goed zijn voor types als TO.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
03-02-2023 10:31
Ik heb minder moeite met iemand die neust uit onzekerheid, daar kan je over praten, dat komt uit verdriet en valt aan te werken.

Dan iemand die elke dag exen googled en dat heel normaal vind en als iemand er naar vraagt geen response heeft... dat is creepgedrag. Vind ik.

Denk ook dat dat soort types niet zo goed zijn voor types als TO.
Voor mij maakt de rangorde niet echt uit. Ik zou bij beiden direct afscheid nemen. Obsessief gedrag is niet ok. Maar wat Leslie heeft gedaan ook niet. Sommigen vinden dat als er een aanleiding voor was, dat het dan nog ok is. Ik niet overigens. Maar de aanleiding was dat er gelegenheid was.

Uiteindelijk komen we denk ik bij hetzelfde advies uit. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
03-02-2023 10:17
Dit is precies waarom je wel moet neuzen. Weet je tenminste wat voor een vlees je in de kuip hebt en of je daarmee wil leven...
Want jij hebt al helemaal besloten dat die vent een of andere enge stalker is?

Het zou je verbazen wat mensen allemaal doen als ze zich onbespied wanen. Dan kan ik wel ergere dingen bedenken als een ex googelen.

Als je ernaar zoekt vind je altijd wel wat natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
03-02-2023 10:27
Zou jij een relatie willen met iemand die je controleert?

Het klinkt meer alsof Leslie en haar vriend beiden beter eerst aan zichzelf kunnen werken.
Ja hoor mijn telefoon ligt altijd voor het grijpen.
Zou jij een relatie willen met iemand die je kennelijk zo op afstand wil houden dat hij niet in je telefoon of computer mag?

Als ik elke dag mijn exen zou googelen en mijn man zou mij daarop aanspreken dan kunnen we er tenminste een normaal gesprek over hebben...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
03-02-2023 10:39
Ja hoor mijn telefoon ligt altijd voor het grijpen.
Zou jij een relatie willen met iemand die je kennelijk zo op afstand wil houden dat hij niet in je telefoon of computer mag?

Als ik elke dag mijn exen zou googelen en mijn man zou mij daarop aanspreken dan kunnen we er tenminste een normaal gesprek over hebben...
Ik wil geen relatie met iemand die mijn gangen wil nagaan.

Ik vind je partners zoekhistorie checken ziekelijker gedrag dan je exen googelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
03-02-2023 10:39
Ja hoor mijn telefoon ligt altijd voor het grijpen.
Zou jij een relatie willen met iemand die je kennelijk zo op afstand wil houden dat hij niet in je telefoon of computer mag?

Als ik elke dag mijn exen zou googelen en mijn man zou mij daarop aanspreken dan kunnen we er tenminste een normaal gesprek over hebben...
Mijn telefoon niet hoor, mijn privégesprekken met vriendinnen gaan echt niemand iets aan
iemand die eist mee te moeten kijken, past niet in mijn leven
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
03-02-2023 10:39
Ja hoor mijn telefoon ligt altijd voor het grijpen.
Zou jij een relatie willen met iemand die je kennelijk zo op afstand wil houden dat hij niet in je telefoon of computer mag?

Als ik elke dag mijn exen zou googelen en mijn man zou mij daarop aanspreken dan kunnen we er tenminste een normaal gesprek over hebben...
Ik wil een relatie gebaseerd op vertrouwen in plaats van controle.

En ik wil omgekeerd ook niet controleren wat mijn man doet. Dat doe ik al zo min mogelijk bij mijn dochter. Voor mij is vertrouwen een kernwaarde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
03-02-2023 10:39
Voor mij maakt de rangorde niet echt uit. Ik zou bij beiden direct afscheid nemen. Obsessief gedrag is niet ok. Maar wat Leslie heeft gedaan ook niet. Sommigen vinden dat als er een aanleiding voor was, dat het dan nog ok is. Ik niet overigens. Maar de aanleiding was dat er gelegenheid was.

Uiteindelijk komen we denk ik bij hetzelfde advies uit. :)
Maar voor mij wel, insteek en waarom iemand iets doet ( intentie) maakt echt wel uit. Mensen zijn namelijk niet perfect helaas.
Dus mooi als je mensen vertrouwd en wil dat ze jou vertrouwen, ik ben zelf ook niet van gluren, ik zal je gewoon dumpen als ik je niet vertrouw.. maar ik heb wel begrip tot bepaalde hoogte voor mensen die dat niet hebben.

En ik heb dan weer geen enkel begrip voor steeds bekijken en gluren wat exen doen, gewoon eng gedrag, en zeker als je in relatie zit met iemand waar je gek op bent, wat ben je dan aan het kijken naar exen?

Ik maak wel onderscheid bij intentie.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
03-02-2023 10:53
Maar voor mij wel, insteek en waarom iemand iets doet ( intentie) maakt echt wel uit.
O, ik zal de laatste zijn die zegt dat intentie niet van belang is. Alleen ongeacht de intentie houdt het in dat je je partner controleert. En dus niet vertrouwt. En voor mij is vertrouwen zo belangrijk dat het voor mij een breekpunt zou zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is dan verder aan haar vriend, of hij dat een dealbreaker vindt. Zij hoeft daar niks mee. Zij mag dit nog steeds een afknapper vinden, en een rare streek. Ze hoeft niet bij zichzelf te denken: o, maar ik heb ook in zijn zoekgeschiedenis gekeken, dat streep ik dan maar tegen elkaar weg, of zoiets.

Ik vind het overigens helemaal niet te vergelijken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
03-02-2023 11:00
Dat is dan verder aan haar vriend, of hij dat een dealbreaker vindt. Zij hoeft daar niks mee. Zij mag dit nog steeds een afknapper vinden, en een rare streek. Ze hoeft niet bij zichzelf te denken: o, maar ik heb ook in zijn zoekgeschiedenis gekeken, dat streep ik dan maar tegen elkaar weg, of zoiets.

Ik vind het overigens helemaal niet te vergelijken.
Eens en eens.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
03-02-2023 10:57
O, ik zal de laatste zijn die zegt dat intentie niet van belang is. Alleen ongeacht de intentie houdt het in dat je je partner controleert. En dus niet vertrouwt. En voor mij is vertrouwen zo belangrijk dat het voor mij een breekpunt zou zijn.
En voor mij dat dagelijkse gegluur naar exen.
Jaja.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven