vriend en werk

03-10-2018 07:45 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey

ik heb sinds anderhalf jaar een relatie met mijn vriend hij is nu een maand geleden overgestapt van zijn oude baas naar een nieuwe baas, nu is er bij zijn sollicitatie gezegd dat hij geen nachten hoeft te doen (chauffeur) maar het is al begonnen eerst moest hij 1 nacht weg blijven, nu moet hij al 2 nachten weg blijven. het probleem is dat hij geen nee kan zeggen tegen zijn baas... als ik er iets van zeg dat hij word gebruikt als robot omdat het lange dagen zijn al helemaal als hij in de nacht door moet word hij kwaad op me. ik lig dan 's avonds in bed zonder dat ik iets van hem heb gehoord. ik lig toch liever in de avond tegen mijn vriend aan dan alleen in bed :-( iemand die weet wat ik hiermee aan moet dat hij geen nee kan zeggen?
Vindt hij het zelf erg dat hij nachten moet werken? Het klinkt ook niet echt aardig om te zeggen dat ze hem als robot gebruiken, klinkt wat neerbuigend. Je kunt ook zeggen dat je het niet fijn vindt dat hij nachten werkt, aangezien was aangegeven dat dit niet zo zou zijn.
Tja, het is zijn werk. Als hij er niet blij mee is, kan hij dat bespreken met zijn leidinggevende. Leidt dat tot niets, dan kan hij ander werk zoeken.

Dat jij per se alle nachten naast hem wil liggen in bed speelt hier geen rol in.
als hij er zelf geen problemen mee heeft en alleen jij: man up! hij verdient gewoon zijn geld en jij zeurt enorm. je belemmert hem op die manier om zijn werk te doen zonder zich rot over jou te voelen... hoe aantrekkelijk denk je dat dat is...
heeft hij er ook problemen mee, dan man up voor hem; gesprek aan gaan met leidiggevende.
Of jij liever hem naast je hebt liggen is lekker belangrijk.

Als hij het echt niet wil en het is iets wat niet bij zijn werk hoort dan moet hij zijn mond opendoen.

En waarom hij niet even een whatsapje kan sturen is mij een raadsel. Ook dat ligt gewoon bij hem. Ergens in de loop van de dag avond moet hij vast wel even stoppen. Al was het op te plassen/eten/ rust ect.
Dat pakt hij zijn telefoon en whapt dat hij niet thuis is vannacht. Heeft hij echt wel 5 seconden voor ergens op de dag.

Blijkbaar heeft hij geen zin om je dat even door te geven.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 09:27
54.02% gewijzigd
Dan moet je niet met een chauffeur gaan, zo werkt dat eenmaal.
Supermarkten rijden en iedere nacht er vroeg uit en 's avonds laat pas thuis komen is helemaal niets.
Niets vervelender dan een partner die zeikt over werk wat je leuk vind.
Mijn partner is nu mn ex.

Niet ieder beroep is uit te oefenen tussen 8 en 5.
Been there, done that, got the T-shirt.
Je kunt het er best met hem over hebben hoe jij het vindt, maar dan ook echt alleen over jouw gevoel. Niet zeggen dat hij moet stoppen, want dat is niet de bedoeling natuurlijk. Vraag hoe hij het vindt en zeg dat je een appje zou waarderen, misschien weet hij dat niet eens en stuurt hij niets omdat hij je 's nachts niet wil storen.
Misschien wil je vriend geen 'nee' zeggen tegen zijn baas en vindt het wel fijn het werken op deze manier.
Zoals ik het lees ben jij eigenlijk vooral de persoon die er moeite mee heeft.
Die nachtdienst vind je niet erg voor je vriend, maar vind je vooral erg voor jezelf, omdat jij niet alleen wilt slapen.
Ik denk dat je dit onderwerp moet laten rusten thuis. Als je vriend zijn werk anders wil doen, dan zal hij dit zelf moeten regelen.
Tja, vroeger, zo'n ruim 25 jaar geleden, was je als chauffeur behoorlijk vrij man. Als je in de buurt was dan reed je even een half uur om naar huis voor een bakje koffie. Met de rijtijdenvoorschriften van tegenwoordig heb je kans dat je een half uur van huis staat en niet verder mag, dus of in de auto overnachten of regelen dat je op een andere manier thuiskomt. Vraag eens aan je vriend of dat de reden is, of een van de redenen.
maar even een bericht sturen is tegenwoordig wel makkelijker dan toen, dus dat mag je best van hem verwachten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Misschien wil hij het zelf wel.
Hoe staat je vriend hier nu echt in?
Ik snap dat je liever wil dat hij thuis is 's nachts, maar soms kan dat gewoon niet. En wat bedoel je met die lange dagen? Denk je dat zijn werkgever sjoemelt met de rijtijdenwetgeving?
hij heeft er zelf ook moeite mee maar hij kan geen nee zeggen omdat hij dan bang is dat hij zn werk verliest we werken beide best wel veel om rond te kunnen komen dus het is niet dat ik persee naast hem wil liggen maar hij vind zelf ook dat hij als robot word gebruikt omdat hij dagen en nachten door moet gaan zonder even te slapen
sneeuwwitje80 schreef:
03-10-2018 12:41
Hoe staat je vriend hier nu echt in?
Ik snap dat je liever wil dat hij thuis is 's nachts, maar soms kan dat gewoon niet. En wat bedoel je met die lange dagen? Denk je dat zijn werkgever sjoemelt met de rijtijdenwetgeving?
hij rijd met een schijven auto daar is makkelijk mee te sjoemelen het gaat hier om 3 dagen non stop doorgaan ik ben zelf ook chauffeur maar als mijn rijtijd er op zit stop ik ook en ga ik niet verder
Dagen en nachten doorgaan zonder te slapen? Hoe dan?
smurriex23 schreef:
04-10-2018 07:34
hij rijd met een schijven auto daar is makkelijk mee te sjoemelen het gaat hier om 3 dagen non stop doorgaan ik ben zelf ook chauffeur maar als mijn rijtijd er op zit stop ik ook en ga ik niet verder
Dan zou het bedrijf in overtreding zijn.
En als het waar is wat je zegt en je vriend dit inderdaad zo doet, besef je wel dat je vriend medeverantwoordelijk is als hij dodelijke ongelukken veroorzaakt?
Ik heb al een hekel aan vrachtwagenchauffeurs, omdat al die bellende en te hard rijdende chauffeurs een gevaar op de weg zijn, maar jouw bericht geeft aan dat jullie werk inderdaad niet deugt.
Monchu69 schreef:
04-10-2018 07:47
Dan zou het bedrijf in overtreding zijn.
En als het waar is wat je zegt en je vriend dit inderdaad zo doet, besef je wel dat je vriend medeverantwoordelijk is als hij dodelijke ongelukken veroorzaakt?
Ik heb al een hekel aan vrachtwagenchauffeurs, omdat al die bellende en te hard rijdende chauffeurs een gevaar op de weg zijn, maar jouw bericht geeft aan dat jullie werk inderdaad niet deugt.
jullie werk is een groot begrip niet alle chauffeurs rijden te hard en bellen ik rij altijd 82 en bel handsfree zoals ik net al zei ik hou me aan mijn rijtijden. Tuurlijk zitten er wel een paar gekken bij maar dat is net zo goed met autos dat er mensen zijn die hun telefoon belangrijker vinden als de weg of als dwazen rijden
_Monti_ schreef:
04-10-2018 07:34
Dagen en nachten doorgaan zonder te slapen? Hoe dan?
veel koffie en als het even kan slapen maar ik praat niet over uren slapen dat gaat gewoon niet
Wat doet ie voor werk dan? Iedere chauffeur heeft gewoon rijtijden en rusttijden.
Volgens mij is er een schreeuwend te kort aan chauffeurs dus ik zou niet te bang mijn baan kwijt te raken.
Als het een bedrijf is dat blijkbaar geen afspraken nakomt en zich niet aan de arbeidstijdenwet houdt durf ik bijna niet te vragen of hij voor alle gemaakte uren wel betaald wordt.
Ze zijn echt overal op zoek naar chauffeurs dus een nieuwe baan moet zo te vinden zijn. Dit klopt natuurlijk van geen kanten met de rijd en rust tijden. Hij moet het gewoon aangeven bij zijn baas en anders zoeken ze maar een andere gek voor hem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven