Vriend en zijn lichaam

13-08-2008 10:26 33 berichten
...
anoniem_54958 wijzigde dit bericht op 14-11-2016 19:32
Reden: nvt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je geen trut hoor, lijkt me een moeilijke situatie. Beetje voor de hand liggend antwoord misschien; maar kunnen jullie niet samen gaan sporten of iets aan lichaamsbeweging gaan doen? Ook samen gaan werken aan gezond eten, het is toch best een leuke uitdaging om hier samen verandering in te gaan brengen?

Een soort make over!
Gezond koken en geen snoep in huis halen en voorstellen dat jullie samen gaan sporten. Hij is zelf ook ontevreden, dus tijd voor actie. Uiterlijk is idd niet hetgene waar het om draait, maar dat wil niet zeggen dat hij zichzelf hoeft te verwaarlozen.
Cum non tum age
Hmmmm... Weet je zeker dat je onvrede alleen maar over zijn lichaam is?
Hmmm... je zou hem om steun kunnen vragen bij jouw dieet (ik lees dat je de laatste maanden wat bewuster met je lijf omgaat?) en dat dat o.a. inhoudt dat bepaalde dingen niet in huis komen en de avondmaaltijd er op een bepaalde manier uitziet? Als je het giet in de "hij steunt jou" vorm (die je evt. later laat ontwikkelen naar de "wij steunen elkaar"), voelt het lang niet zo aanvallend en kan hij het misschien beter aan?
Dat jullie al zolang geen sex meer hebben, heeft dat te maken met zijn lichaam, dat je hem onaantrekkelijk vind?

Want als dat zo is, dan zal hij er ook van balen dat er weinig tot geen sex is, en als hij dat weet, dan motiveert het hem misschien om wat aan zijn lichaam te doen.

Als jij het niet uitspreekt, weet hij ook niks.

Ik vind dat je allebei moeite voor elkaar moet blijven doen, dus ook voor die buitenkant. Je bent ooit voor elkaar gevallen, maar als iemand een complete gedaanteverwisselig ondergaat en totaal niet meer lijkt op die persoon van toen, dan kan ik me voorstellen dat het niet erg aantrekkelijk meer is.

Er zit een verschil tussen totale verwaarlozing en een beetje moeite doen; met wat sport en minder eten kom je al een heel eind, ik zou het met hem bespreken op een niet-verwijtende manier.
Kun je dat echt niet tegen hem zeggen , dat je het jammer vindt dat hij zo veel aan is gekomen ? En dat je om hem te steunen best samen wil sporten ( mooie stok achter de deur voor allebei ) ?

Jullie klinken een beetje " ingekakt " dus misschien is dat samen iets doen ( sportschool met zonnenbankje en sauna erachteraan ofzo ) ook wel goed voor andere zaken binnen jullie relatie .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat jullie geen / weinig " echte " sex meer hebben komt van hem af begrijp ik ?
Ja best lastig, want opmerkingen over uiterlijk liggen altijd gevoelig. Maar ik begrijp wel dat je er mee zit. Want het is ook belangrijk om je partner aantrekkelijk te vinden. En het is jammer dat het jullie seksleven beïnvloed.

Misschien kun je hem proberen mee te krijgen in jouw enthousiasme? Dus zelf vertellen over jouw voornemens van een gezonde leefstijl etc en hoe goed dat voelt en hoe makkelijk het is etc. En voorzichtig opperen dat hij er ook letterlijk en figuurlijk beter door in zijn vel zou komen te zitten?
Probeer er over te praten,

Je bent ergens verliefd op geworden (net als Julus zegt), en als hij dan binnen no time (of een paar jaar) zijn lichaam laat verslonzen, kan ik me voorstellen dat je daar moeite mee hebt.

Ook niet eens in de laatste plaats wat zijn gezondheid aan gaat, alleen vet eten wordt je natuurlijk ook niet fitter van.

Een open gesprek, waarbij jij je twijfels op tafel legt, waarbij je hem niet aanvalt (tact gebruiken) en waarbij hij ook wellicht zijn gevoel kan ventileren over het waarom (hij voelt zich niet ok, waarom niet?)
...
anoniem_54958 wijzigde dit bericht op 14-11-2016 19:33
% gewijzigd
Probeer samen te gaan sporten en gezond te eten. probeer bijvoorbeeld alleen in het weekend wat lekkers in huis te hebben en voor doordeweeks lekkere gezonde dingetjes(cherry tomaatje, worteltjes, rijstwafels, ontbijtkoek)

lekker samen wandelen in het bos of over het strand is ook leuk! Of samen een rondje fietsen.

verder sluit ik me bij de rest aan, succes ermee!
Het klinkt alsof er meer aan de hand is dan alleen een dikker wordende vriend die zich volvreet met big macs.

Jullie communicatie lijkt lang elkaar heen te gaan, en onderhuids lijkt er veel meer te spelen dan "alleen maar" dat.
Ik vind je geen trut. Zou het ook vervelend vinden als mijn partner zich laat verslonzen. Hij heeft er gewoon geen zin in lijkt het. Gaat niet naar de dokter, dus kan niet sporten. Gaat in zijn eentje naar de Mac.

Een goed gesprek lijkt me het beste.

Vertel gewoon hoe je het ervaart, dat je het jammer vindt hoe hij met zijn lichaam omgaat, dat het niet aantrekkelijk is. Dat je het jammer vindt dat jullie geen seks hebben.

Vraag waarom hij het zo aanpakt? Hoe hij het ervaart?

Wat jullie hieraan kunnen doen?
Lastig probleem. Ik denk dat open (en niet verwijtend) praten de eerste stap is. Is je vriend misschien depressief?
Hm, lastig, zeker als je het al een paar keer hebt aangekaart.

Wat ook niet mee helpt is het feit dat het initiatief tot geen sex van hem komt, daarmee kun je hem dus ook niet motiveren.

Ik vraag me af, of het niet iets geestelijks is; zit hij wel goed in zijn vel? Probeer er eens achter te komen, of en welke onvrede er zit bij hem, want geen zin in sex, verwaarlozen van uiterlijk heeft daar vaak mee te maken.

Dus misschien niet benaderen vanuit het feit dat jij wilt dat hij slanker word, maar meer vanuit hoe hij zich voelt, en dan daar een oplossing voor zoeken. Dan zal het werken aan zijn uiterlijk vanzelf komen.
Samengevat: je vriend is ongelukkig met zijn lichaam, jullie hebben bijna geen sex, jij vindt hem onaantrekkelijk, bent van mening dat hij zich onvoldoende inzet, zegt dat hij vreet en stelt dat de tips die hier worden gegeven volgens jou niets helpen.

En de vraag is?
Tsja, als hij zich op het standpunt stelt dat hij zelf wel bepaalt wat hij eet en dus zelf het snackschap van de super mee naar huis sleept kun je gezonde dingen in huis halen en gezond koken wat je wilt, dat help dan niet.

Hij wil niet sporten omdat hij last heeft van een blessure waarmee hij niet naar de huisarts wil. Wil hij wel fietsen of wandelen of speelt die blessure dan ook op? Hij wil geen seks(misschien omdat hij zichzelf toch ook niet zo mooi vindt?).

Ik vind hem niet zo erg leuk als ik het zo lees. Buiten het feit dat hij lichamelijk zo veranderd is lijkt hij zich ook niets van jou aan te trekken. Vind jij hem nog wel leuk?
quote:pomodori schreef op 13 augustus 2008 @ 11:03:

Een goed gesprek lijkt me het beste.

Vertel gewoon hoe je het ervaart, dat je het jammer vindt hoe hij met zijn lichaam omgaat, dat het niet aantrekkelijk is. Dat je het jammer vindt dat jullie geen seks hebben.

Vraag waarom hij het zo aanpakt? Hoe hij het ervaart?

Wat jullie hieraan kunnen doen?

Ik denk dat dat het enige is wat je kunt doen . Gezellige kleine zogenaamd heerlijke tomaatjes in huis halen en boswandelingen voorstellen is op zich natuurlijk een goed plan , maar is eigenlijk een " hint " en van hints geven moet je altijd maar afwachten of de ander die oppikt . ( en als een hint je tegen staat , wat doe je dan ? Zelf praten ? Waarschijnlijk niet ; dus dan heb je grote kans dat de ander gaat lopen mokken ) .

Door de zure appel heenbijten , dus .
Dat hij jou nog steeds mooi vindt houdt niet automatisch in dat hij zichzelf dus niet mooi vindt en daarom geen sex wil . Daar kunnen ook andere redenen voor zijn .

Maar gissen helpt zo weinig .
Tijd voor een echt serieus gesprek?
is hij depressief?
Ik wou hetzelfde vragen als Wanda, is hij niet depressief?

Hij klinkt niet gelukkig met zichzelf. Als je al ontevreden bent over je lijf (en wrs nog wel meer, iig zo klinkt het) en je vindt dat je zelf mag bepalen wat je eet DUS eet je slecht... tja dat komt op mij niet over dat hij gelukkig is.

Hoelang speelt dit al? Is het iets van de hele relatie of is het later ontstaan? En zijn er duidelijke aanwijzingen waarom? Heb je het idee dat hij ook ontevreden is over bepaalde aspecten van de relatie of heb je het idee dat het speelt op andere vlakken en tot uiting komt in de relatie?

Vereist wel wat eerlijk kijken naar jezelf, in hoeverre je ertoe bijdraagt. En of je dat kunt veranderen. Maar als de oorzaak niet zozeer in jou zit, waar zit 't 'm dan in? Enig idee?
anoniem_3467 wijzigde dit bericht op 13-08-2008 11:28
Reden: t vergeten
% gewijzigd
...
anoniem_54958 wijzigde dit bericht op 14-11-2016 19:34
% gewijzigd
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven