vriend erg explosief, hulp zoeken?

18-07-2008 21:17 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend reageert sinds enige tijd behoorlijk explosief wanneer we ruzie hebben, of eigenlijk zelfs nog maar een meningsverschil.

Gelukkig hebben we niet vaak ruzie en zitten we met veel dingen op een lijn, maar dat neemt niet weg dat er wel eens woorden vallen, waar niets mis mee is. Alleen reageert mijn vriend behoorlijk heftig. Hij gaat altijd met spullen gooien en kan zichzelf niet beheersen. Hij heeft zn telefoon al door het glas van de gangdeur gegooid en vandaag heeft hij met een armslag de boeken uit de boekenkast gegooid, ook de televisie heeft het al eens bijna moeten ontgelden. Hij is zelfs in staat om de tv op te pakken en tegen de muur te gooien. Gelukkig loopt hij daarna altijd gelijk weg naar buiten om af te koelen. Hij uit zn frustratie dus niet op mij, ook niet verbaal. Hij heeft me 1 keer in zn woedeaanval aan mn haren de tuin in gesleurd en me buiten gezet. Hier heeft hij ontzettend veel spijt van en hij heeft zich hier ontzettend voor geschaamd. Zo erg dat we in een flinke relatiedip kwamen omdat dit toch niet normaal was. Gelukkig heeft hij mij daarna ook niet meer aangeraakt.

Toch schrik ik er elke keer weer opnieuw van en hij zegt wel bang te zijn mij nog eens iets aan te zullen doen.

Mijn vriend is absoluut niet het type vechtersbaasje. Hij heeft wel geregeld woorden met mensen maar niet er ontstaat dan geen kortsluiting.. Ook gaat hij anderen fysiek nooit te lijf. Alleen thuis is hij zo ontzettend explosief.

Hij vindt het heel erg moeilijk om erover te praten maar toch heeft hij me vanavond gezegd dit niet langer te willen en vroeg hij me of daar iets tegen te doen is. Nu werk ik zelf in de hulpverlening maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat de mogelijkheden zijn en ik ben ook benieuwd of iemand ervaring hiermee heeft.
Heej heej

Heb al het vorige niet gelezen maaruh...

Mijn vriend en ik hebben een soort gelijk verhaal...

Als hij hulp wil dan ben je al een stap verder.. Hij erkent zijn probleem en wil er wat aan doen..

Iedereen heeft slechte eigenschappen en dingen waar hij iets aan moet doen..

Het valt niet goed te praten maar niemand is perfect..

Als hij de hulpverlening in gaat wordt het vast eerst erger en dan minder erg... Hopelijk gaat het over anders kan je alsnog beslissen om er een punt achter te zetten...
Hoe is het dan nu met jou, Zomaarzozo?

Is het nu minder erg geworden, of heb je misschien besloten weg te gaan?

Hoe 'minder erg' is voor jou te accepteren?
Coconutoil, waarom schrijf je geweld tussen aanhalingstekens? Is dat bagatelliserend bedoeld? Kun jij hardop tegen jezelf zeggen dat er huiselijk geweld in jouw relatie voorkomt?
Ga in therapie!
Coconutoil, we kijken naar je uit. Kijk maar wanneer je tijd hebt om inhoudelijk op onze postings in te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven