Vriend heeft geen vrienden en nu???

16-01-2009 16:07 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft helemaal geen vrienden meer. Hij wil wel graag vrienden, maar is erg verlegen en weet niet waar en hoe hij vrienden moet maken.

Hij werkt met allemaal oudere mensen (hij is 25) en als ie thuis komt zit ie eigenlijk de hele avond te gamen achter de computer... Erg saai dus.

Heeft iemand hier ervaring mee? En iemand suggesties waar hij vrienden kan maken en hoe????
stuur hem naar de sportschool ofso, laat opgeven voor een teamsport?
er zijn toch ook van die game meetings met de mensen uit zijn guilt? Met die mensen heeft iets in het algemeen en dus genoeg te bespreken zou je zo zeggen.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
sport, hobbies, vrijwilligerswerk, wat vaker naar de kroeg...

heb jij vrienden waar hij aansluiting mee kan vinden?
For I may not have all the answers, I wouldn\'t want it any other way.
Ga samen iets doen. Uit, sporten enz. Stel 'm voor aan jouw vrienden.
ja als je altijd alles samen gaat doen dan heb je straks helemaal geen leven meer zonder elkaar, en daar ben ik persoonlijk niet zo voor. Ik kan er niet tegen als wij elkaar weinig meer te vertellen hebben, en daar zou het dan wel naar uitzien als je alles al samen doet even evalueren en je bent weer uitgesproken :P.

Ik zou zeggen... probeer hem wel te motiveren om iets te gaan ondernemen.Als hij naar de sportschool zou gaan kan je wel de eerste paar keer mee gaan tot hij zich op zijn gemak voelt?
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
ervaar JIJ het als probleem? Of vindt hij het zelf ook niet leuk en wil hij meer vrienden?

Er zijn altijd sites van nieuwemensenlerenkennen.nl (ik geloof dat dat echt de link is), maar op vakantie gaan met een groep, evt met deel jouw vrienden en dan weer vrienden daarvan enzo, werkt goed. Sporten ed.
oh en theatersport (absolute einstein gaf die tip eerder vandaag en ik vind het briljant) Ik wilde ook gaan, juist om met vriend samen te doen, maar hij wilde niet. Andere leuke sporten zijn bv capoeira, niet die-hard pure sport en meestal gezellige mensen.
achter de pc uit, leuke dingen met JOU gaan doen...lekker stappen, sporten...genoeg dingen om te doen waar je vrienden maakt.

vind het voor jou trouwens niet leuk dattie achter de pc kruipt als hij thuis komt, maar dat even terzijde.
motiveer 'm om 'n sport te gaan doen, vooral teamsporten zijn goed om mensen te leren kennen
Waarom pushen als hij er zelf geen problemen mee heeft? Vind jij het misschien vervelender dan hij?

Mijn vriend is naar mij toe verhuisd en zijn enige vriend woont 250 km verderop. Mijn vrienden zijn inmiddels ook zijn vrienden geworden en hij ziet ze op feestjes en verjaardagen. Verder is ie 's avonds gewoon thuis aan het computeren, tv kijken, sudoku'en, lezen etc. Hij vindt het helemaal prima zo.

Zelf ga ik nog wel vaak wandelen of koffiedrinken met een vriendin.

Het is geen probleem als niemand het als een probleem ervaart.
O, ik lees net dat hij wel graag vrienden wil maken, sorry.

Sportschool is een goeie optie inderdaad.
Bedankt voor jullie reacties....

Het is idd voor hem ook een probleem en voor mij natuurlijk ook. Ik ga graag met vriendinnen uit etc. en hij zit dan vaak toch alleen thuis. Daarnaast werk ik ook wel regelmatig s' avonds. Zelf heb ik zo goed als alleen maar vrouwelijke vriendinnen en de meeste vrijgezel dus dat ja daar maakt hij ook niet snel vrienden mee....

Vrienden heb je nodig, als je té veel met elkaar doet ben je snel op elkaar uitgekeken....
Een vriend van mij heeft een beetje hetzelfde. Bestaan er geen prikborden zoals hier op viva voor kerels?

En uit welke regio komt je vriend, misschien kan ie die vriend van mij meeten? Oh dat klinkt wel fout zo'n koppelpoging Maar die vriend van mij zit ook erg veel achter de computer terwijl hij graag dingen zou ondernemen. Ik zeg tegen hem ook dat sport een goed idee zou zijn.
haha dat zou een uitkomst zijn... een site voor mannen. Een teamsport is iid een goed idee, alleen denk ik dat het op deze leeftijd wel moeilijk is om daar tussen te komen, zeker als je een beetje verlegen bent. Wij wonen in Almere trouwens
Er is een vereniging voor verlegen mensen waarbij naast het werken/proberen beter om te gaan met je verlegenheid er ook uitstapjes worden georganiseerd, misschien is dat een idee?
De manier om op een prettige, ontspannen manier nieuwe mensen te leren kennen: vrijwilligerswerk gaan doen. Hoeft helemaal niet suf te zijn: jongerencentrum (bardiensten of activiteitenbegeleider), natuurvereniging o.i.d. Gewoon iets wat aansluit bij zijn interesses. Daar kan hij gelijkgestemden ontmoeten wat de kans op vriendschap groter maakt. Er is ook een vacaturebank voor vrijwilligers (even googlen want de naam ben ik vergeten).
O ja, en www.nieuwemensenlerenkennen.nl en was er ook niet zoiets van de VPRO? Ook nieuwe vrienden maken maar dan door deel te nemen aan groepactiviteiten (zeiltocht, picknick enz.).
www.happyvpro.nl
quote:marrieparrie schreef op 16 januari 2009 @ 17:22:

haha dat zou een uitkomst zijn... een site voor mannen. Een teamsport is iid een goed idee, alleen denk ik dat het op deze leeftijd wel moeilijk is om daar tussen te komen, zeker als je een beetje verlegen bent. Wij wonen in Almere trouwens Jammer, die vriend van mij woont in het oosten van het land.
Marrie, heel vervelend! Een vriend van me heeft dit ook en klamd zich hierdoor erg vast aan mij. Hij is ook 25, woont nog thuis, werkt met voornamelijk 40ers. Is erg verlegen en sociaal angstig. Hij wil erg graag meer vrienden, hij heeft 1 beste vriend maar die woont in het buitenland en zijn studie genoten betrekken hem ook niet bij activiteiten. Beste zielig eigenlijk ook omdat hij geen relatie heeft en vaak met zijn 20 jarige zusje mee uit gaat. Zij vind dit vaak wel vervelend dat haar oudere broer erbij hangt maar ze vind het ook erg zielig.

Omdat ik eigenlijk zijn enige sociale mogelijkheid ben verwacht hij erg veel van me, wat best zwaar is. Hij clamed me veel, wil erg veel ondernemen en is teleurgesteld als ik niet kan. Ik heb hem al wel eens meegenomen naar de sportschool en adviseer hem ook sportactiviteiten, of wat de psycholoog hem adviseerde: een praat groepje voor sociale vaardigheden. Ik vond dit een goed idee want wellich ontmoet je hierdoor wel leeftijdsgenoten in eenzelfde situatie.

Ik blijf met jullie meelezen!
Aanvulling: hij voelt zich te goed voor een praat groepje en dat is voor hem geen optie. Hij woont trouwen net buiten Amsterdam en zit als hij uit school komt ook direct achter de computer. Ook eerdere vriendschap mogelijkheden zijn verwaterd omdat meneer teveel verwachtingen heeft/clamen/verplichten tot iets ondernemen. Ik snap het wel dat dit gedrag afschrikt want ik begin er soms ook van te balen dat ik heb besloten even minder contact met hem te hebben. Zoveel emoties, gezeik is er hierdoor. Het is erg sneu voor hem maar ik kan bijna geen nee tegen hem zeggen.......Almere toch? Al iets gedaan met een groepje?
och arme zielige mannen

zijn ze pas zielig geworden toen zus of vriendin ze zielig vonden of was dat al eerder?

Marrieparrie, zo verlegen was hij toch niet dat want hij heeft wel contact met jou gemaakt

Dus is die verlegenheid niet een makkelijke smoes?

hij wil helemaal niet meer vrienden maar omdat jij dat zielig vindt voor hem, en hij daar niet tegen in durft te gaan, omdat hij bang is dat jij hem daardoor bekijkt als n nietsociaal of vreemd persoon , verzint hij diue verlegenheid en vermaakt zich intussen best achter zijn pc

Zomaar een scenario dat ik ter plekke zit te verzinnen, kan best zijn dat t niet klopt, wil alleen maar zegegn dat er meer kanten van het verhaal/ redenen kunnen zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
@ Nlies - Je kan merken dat jij er geen ervaring mee hebt.... Jammer, ik open dit topic voor tips en ervaring en niet om afgezeikt te worden. Ik woon al 4 jaar samen en weet langzamer hand alle kanten van het verhaal... vreemd dat je zo reageert..

@ Mopper24 - Jeetje wat herkenbaar, ik heb al een beetje op internet gesurft, maar nog niet echt zo een praatgroep gevonden. Eentje, maar die was voor jongeren tot 22.... Als ik iets vindt dan zal ik hier sowieso een berichtje achterlaten...
Wel knap dat hij jou dan is tegengekomen vind ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven