Vriend heeft geen vrienden en nu???

16-01-2009 16:07 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft helemaal geen vrienden meer. Hij wil wel graag vrienden, maar is erg verlegen en weet niet waar en hoe hij vrienden moet maken.

Hij werkt met allemaal oudere mensen (hij is 25) en als ie thuis komt zit ie eigenlijk de hele avond te gamen achter de computer... Erg saai dus.

Heeft iemand hier ervaring mee? En iemand suggesties waar hij vrienden kan maken en hoe????
Mijn ex had eigenlijk hetzelfde als wat jouw vriend heeft. Hij is nu 25 en werkte met mensen die een stuk ouder zijn. Thuisgekomen vermaakte hij zich altijd wel, maar het liefst deed hij alles samen. Hij woonde nog bij zijn ouders toen we elkaar leerden kennen en hij is vrij snel bij me ingetrokken. Echt verlegen was hij nooit, was meer dat hij niet wist hoe hij contact moest maken en kwam dan wel eens heel raar over. Ik had wel mijn bezigheden buiten hem om maar dat vond hij nooit zo leuk, wilde het liefst met me mee maar dat gebeurde toch echt niet als ik met de meiden op pad ging. Verder vond ik het heel irritant dat zodra ik een avond weg was, hij meteen naar zijn moeder ging... Die vond het dan natuurlijk weer zielig dat ik weer op pad was (of ik nou was werken of was stappen alles was zielig voor hem) Misschien niet eerlijk dat ik dat zo vervelend vond, maar met zijn ouders kon ik niet zo goed opschieten.

Bij ons ging het op den duur heel erg irriteren. Ik aan hem omdat alles samen "moest" en hij aan mij omdat ik zonder hem leuke dingen deed. Het is bij ons niet de reden geweest dat het uitging natuurlijk, maar het heeft onze relatie ook zeker niet verbeterd. Kn natuurlijk zijn dat jouw vriend er helemaal geen moeite mee heeft dat jij je eigen dingen doet, maar als hij dat wel heeft moet hij gauw zorgen dat hij dat ook krijgt... Mijn ex is trouwens sinds we uit elkaar gaan nog niet voorzien van een uitgebreide vriendenkring maar hij onderneemt wel dingen. Zo is hij alleen meegegaan met een jongerenreis, gaat hij geregeld naar een kroeg in de buurt en spreekt hij wel eens af met een nieuwe collega en daardoor leert hij ook weer nieuwe mensen kennen...

succes!
Mijn vriend had ook weinig vrienden toen we elkaar ontmoetten. In sociaal opzicht is er niets mis met hem; het was gewoon 'zo gelopen'. Hij heeft een paar oude vriendschappen weer opgehaald. Mensen vinden het echt heel leuk om weer van hem te horen en het klikte ook meteen weer. Misschien heeft je vriend ook oude contacten die hij weer eens op kan halen, via Hyves ofzo?

Als hij van wandelen houdt: www.weekendhike.nl De deelnemers van deze site organiseren wandelingen/wandelweekendjes voor mensen van 20-45 jaar oud. Ik heb er ook een paar jaar aan meegedaan en het was altijd supergezellig! Ik heb er veel leuke mensen ontmoet en leren kennen (waaronder mijn vriend ). De mensen die meelopen zijn heel verschillend. Het leuke van met een groep lopen is dat je geoon een beetje kunt 'shoppen'. Als je een leuk gesprek hebt met iemand blijf je er lekker naast lopen. Als het minder klikt ga je bij de eerst volgende gelegenheid lekker naast iemand anders lopen. Bij de kortere afstanden (15-30 km) is de groep vaak gemengd. Bij de lange afstanden (tot een kilometer of 50) lopen er vaak overegend mannen mee (weet ik van mijn vriend, niet uit eigen observatie :-) ,

Wie weet kun je er iets mee... :-)
marrieparrie, je kunt het misschien niet leuk vinden wat nlies zegt (en badmeester zegt het eigenlijk ook), maar misschien zou je het toch iets serieuzer kunnen lezen? Want ik vind het helemaal niet zo gek om te denken dat hij blijkbaar niet zo verlegen was toen hij jou ontmoette. En wat is er mis te opperen hoe hij hier tegenaan kijkt? Jij bekijkt het nu ook maar van één kant (jouw kant), maar misschien is het wel zo dat hij zich prima voelt achter de pc. Die optie is toch niet zo gek?
Hmmz, ik blijf het raar vinden dat jullie zo reageren...

Ik heb het hier vaak met m'n vriend over en hij vindt het helemaal niet leuk dat ie geen vrienden heeft.... En toen hij mij leerde kennen wassie een stuk jonger... toen had ie een groepje vrienden die waarmee hij altijd ging feesten, drugs drank alles er op en aan.... Zelf heeft ie besloten dat ie dat niet meer wil, z'n vrienden zijn daarin blijven hangen... zelfs nu 5 jaar later nog steeds...

En toen die mij ontmoette was ie ook verlegen, alleen als je een biertje op heb praat je misschien wat makkelijker...!

Ik ben niet iemand die een ander tegen zijn zin in gaat pushen om iets te doen. Dus daarom kan ik de berichten van Nlies en jou niet echt serieus nemen....

Maar de rest! Bedankt voor jullie reacties...! Hij heeft net een hyves aangemaakt en zit druk 'oude' bekenden op te zoeken :-) ben benieuwd!!!

Meer suggesties zijn uiteraard welkom!
MarrieParrie, uit jouw 'korte' posts kunnen Nlies en Badmeester natuurlijk niet opmaken hoe het verhaal in elkaar steekt. Jij zit al jaren met het 'probleem', forummers lezen dit in 5 minuten. Zij vragen zich serieus wat af, en dat is niet om jou aan te vallen. Maar fijn dat je er wel antwoord op geeft. Ik wilde je namelijk vragen hoe het komt dat hij zijn vrienden is kwijtgeraakt.

Ik merk dat er via dit forum veel vriendschappen (en een enkele relatie) ontstaan. Als hij graag games speelt, is er dan geen forum waar hij meer gelijkgestemden tegenkomt? Of werkt dat niet zo op die fora?

En inderdaad: hyves, collega's, sportclubs, activiteiten als wandelen oid...

Zorg er wel voor dat hij niet de oplosser wordt van dit probleem. Tuurlijk kan je hem er heel goed mee helpen, maar de oplossing moet niet alleen van jouw kant komen. Ik vind het wel heel lief dat je er een topic over opent voor hem.

En.. net als met relaties.. als je vriend te wanhopig overkomt zijn de teleurstellingen des te groter!
Dank pop en naski, dat jullie me "verdedigd"hebben.

ik heb mijn stukje nog eens overgelezen, en vond t eigenlijk niet afzeikerig, maar ja geschreven tekst kan anders begrepen worden dan gesproken.

En misschien heeft To niet tot het eind gelezen,waarin ik zeg dat t een scenario kan zijn, niet dat t het juiste is.

groetjes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Naja, ik denk dat het misschien beter is om op te houden over de berichten die jij en ik 'elkaar' toegeschreven hebben. Duidelijk vatten wij elkaars berichten misschien anders op dan bedoeld....

Ik hoop op positieve berichten en ervaringen en tips die kunnen helpen.... En ben eigenlijk niet opzoek naar mensen die de psychologische kant van het verhaal zoeken en te kijken naar het 'waarom' achter dit topic... daar ben ik zelf al een lange tijd mee bezig.

Dus ervaring, oplossingen, tips! Alles is welkom
Ik had eigenlijk niet willen reageren op jouw reactie op mij , omdat ik bang was voorerg off-topic gedoe. Maar ik vond het wel lief dat die 2 forummers het voor iemand opnamen die ze niet kennen verder, vandaar.

Geen idee of jouw vriend buiten pc-games ook van "gewone"bordspellen of war-games houdt. Anders kan hij misschien op zo'n club gaan.

Het voordeel is dat je vrij neutraal over de spellen kunt praten om te beginnen, je hoeft verder niks persoonlijks te melden als je dat niet wilt, komt vanzelf wel als je daar aan toe bent.

Als jullie in de buurt van Breda wonen, welkom op onze spellenclub
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn vriend heeft ook niet zoveel vrienden, en anders dan jouw vriend vindt hij dat niet zo'n probleem. Ik heb er wel een tijdje mee gezeten, omdat ik vond dat het voor teveel ongelijkheid zorgde in onze relatie, aangezien ik wel veel sociale contacten heb en vaak de hort op ben. Bij ons heeft het zich eigenlijk op twee manieren opgelost: ik probeer me meer in hem te verplaatsen en begrip op te brengen voor het feit dat hij niet zoveel behoefte heeft aan hechte vriendschappen, hij is ondertussen een master gaan doen waar hij veel gelijkgestemden heeft ontmoet met wie hij goed kan opschieten.

Misschien kan jouw vriend na werktijd ook iets van een cursus gaan doen, iets wat hij interessant vindt om nog bij te leren? Daar komt hij vast ook wel interessante mensen tegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven