Vriend heeft gelogen

07-03-2018 19:18 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een nieuw account aangemaakt. Vriend en ik hebben een relatie van bijna twee jaar. Daarvoor date /had hij een relatie met iemand anders. Dit is net voordat wij iets kregen uitgegaan.

Nu heb ik gelezen in zijn FB Messenger. Heel gemeen, ik weet het. Hierin zag ik een gesprek van hem met dat meisje van een paar maand na onze periode van daten (we hadden dus net een relatie). In dit gesprek vraagt zij of hij een nieuwe vriendin heeft aangezien ze dat had gehoord. Hij heeft hier nee opgezegd. Ik heb hem hiermee geconfronteerd en aangegeven dat het van mij niet netjes was om zijn chats te lezen. Van mij is dat niet netjes, het lezen van de chats, maar ik vond het raar waarom hij nee tegen haar zei terwijl we wel net een relatie hadden. Zijn excuus was dat hij het liever niet tegen haar zij omdat ze erg overstuur was en hem eerst ook na het uitmaken heel veel had geappt. Ik vind dit toch niet leuk om te horen. Ben ik nu zo'n zeur?
MarindaH schreef:
07-03-2018 21:22
Nee, want:

Snappie?
:rofl: heerlijk, die toon vol overtuiging van eigen gelijk, omdat je het nog steeds niet ziet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
We zien het gewoon anders denk ik. Maar whatevah.
MarindaH schreef:
07-03-2018 20:45
Man man man, wat leest iedereen hier slecht. TO heeft niet lang hoeven scrollen om dat gesprek te vinden, het stond bovenaan omdat die twee net weer contact hadden gehad.

En ja, dat lezen is niet netjes, maar ook geen lynchpartij waardig lijkt me. Wie zonder zonde is enzo.

TO: ik snap heel goed dat je er onzeker van wordt. Als je al 5 maanden met elkaar bent, verwacht je niet dat je vriend je bestaan ontkent, zeker niet tegen een ex. Da's nou echt slap. En vriendschappelijk afspreken slaat helemaal nergens op, waren ze voor het daten dan vrienden? Ze wil je vriend terug.
Je 1e alinia, dat geloof je echt? Bij mij komen namelijk nooit de eerste berichten boven aan te staan omdat ik net met iemand heb gechat.

Ik zie de laatsts verstuurde berichten als eerste, op welke social media ik ook chat.

Lijkt me ook logisch toch, anders scroll je, je een scrollduim
MarindaH schreef:
07-03-2018 20:45
Man man man, wat leest iedereen hier slecht. TO heeft niet lang hoeven scrollen om dat gesprek te vinden, het stond bovenaan omdat die twee net weer contact hadden gehad.

En ja, dat lezen is niet netjes, maar ook geen lynchpartij waardig lijkt me. Wie zonder zonde is enzo.

TO: ik snap heel goed dat je er onzeker van wordt. Als je al 5 maanden met elkaar bent, verwacht je niet dat je vriend je bestaan ontkent, zeker niet tegen een ex. Da's nou echt slap. En vriendschappelijk afspreken slaat helemaal nergens op, waren ze voor het daten dan vrienden? Ze wil je vriend terug.
Je 1e alinia, dat geloof je echt? Bij mij komen namelijk nooit de eerste berichten boven aan te staan omdat ik net met iemand heb gechat.

Ik zie de laatsts verstuurde berichten als eerste, op welke social media ik ook chat.

En wanneer ze het heeft over de eerste in een rij van chat gesprekken..

Wat doet zij uberhout/überhaupt in zijn telefoon?
Je zoekt spijkers op laag water.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lucky82 schreef:
08-03-2018 04:32

Je zegt precies hetzelfde als ik, de chat stond bovenaan omdat ze net weer contact hadden gehad. Laatste actieve chats bovenaan.
Wat een politiek correcte dames/reacties hier.

Ik kan me heus voorstellen dat mocht je berichtjes tegenkomen van een afzender die je niet verwacht, of die in een geval van TO interessant zijn je je niet kunt bedwingen en het leest. Moet daar nou zo over gevallen worden?

On topic: ik snap dat het niet leuk was om te lezen dat je vriend het destijds heeft ontkent dat hij met jou was. Zoals gezegd had hij daar zijn redenen voor. Inmiddels is het al 2 jaar geleden en mag ik aannemen dat ze het nu wel weet?
blond009 schreef:
08-03-2018 08:37

Ik kan me heus voorstellen dat mocht je berichtjes tegenkomen van een afzender die je niet verwacht, of die in een geval van TO interessant zijn je je niet kunt bedwingen en het leest. Moet daar nou zo over gevallen worden?

On topic: ik snap dat het niet leuk was om te lezen dat je vriend het destijds heeft ontkent dat hij met jou was. Zoals gezegd had hij daar zijn redenen voor. Inmiddels is het al 2 jaar geleden en mag ik aannemen dat ze het nu wel weet?
uhm dan zit je sowieso al ergens waar je niet hoort te zitten, namelijk in de berichtenlijst van een ander
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
MarindaH schreef:
08-03-2018 07:07
Je zegt precies hetzelfde als ik, de chat stond bovenaan omdat ze net weer contact hadden gehad. Laatste actieve chats bovenaan.
Het gaat niet om de chat, het gaat om de berichten ín die chat. Berichten van twee jaar geleden staan niet bovenaan als er in de tussentijd nog gechat is.
En trouwens, wat maakt dat uit? Bovenste berichten mogen wél stiekem gelezen worden door je partner?
blond009 schreef:
08-03-2018 08:37

Jij mag het "politiek correct" vinden, maar nee.. ik kan me niet voorstellen dat ik dat zou doen. Wél dat iemand anders dat zou doen, want dat lees ik hier vaak. En ja, daar val ik over. Wat geeft iemand het recht om stiekem in iemands privé(!)berichten te neuzen?
JollyRider schreef:
07-03-2018 20:26
Ik ook niet, zou niet bij me opkomen eerlijk gezegd
Komkommers zijn dan ook veiliger om in een salade te stoppen dan in je persoonlijke nooduitgang ...
Of hebben we het nou over wat anders?
QueenArachnia schreef:
08-03-2018 10:20
Jij mag het "politiek correct" vinden, maar nee.. ik kan me niet voorstellen dat ik dat zou doen. Wél dat iemand anders dat zou doen, want dat lees ik hier vaak. En ja, daar val ik over. Wat geeft iemand het recht om stiekem in iemands privé(!)berichten te neuzen?
Dat "recht" heeft niemand, maar het is toch wel voor te stellen dat als iemand door bepaalde redenen de drang heeft om bevestiging of geruststelling te krijgen die kans pakt. Niet zomaar, maar als reden is voor onzekerheid?
blond009 schreef:
08-03-2018 11:24
Dat "recht" heeft niemand, maar het is toch wel voor te stellen dat als iemand door bepaalde redenen de drang heeft om bevestiging of geruststelling te krijgen die kans pakt. Niet zomaar, maar als reden is voor onzekerheid?
Dan nog doe je dat niet zonder toestemming van je partner.
blond009 schreef:

De grap is dat je nooit geruststelling krijgt, maar wel het risico loopt op meer onzekerheid, je gaat het namelijk negatief interpreteren als je zo stiekem aan het neuzen bent en je ziet iets bijzonders.

Natuurlijk schrijft hij zijn ex niet dat hij nu een geweldige vriendin heeft, veel knapper en liever dan zij ooit was. Dat zou je willen lezen, maar dat ga je nooit zien. Alles wat je wel leest gebruik je tegen hem. Hartstikke oneerlijk toch? En waarom zou ze wantrouwend en onzeker zijn?
QueenArachnia schreef:
08-03-2018 10:16
Het gaat niet om de chat, het gaat om de berichten ín die chat. Berichten van twee jaar geleden staan niet bovenaan als er in de tussentijd nog gechat is.
En trouwens, wat maakt dat uit? Bovenste berichten mogen wél stiekem gelezen worden door je partner?

Ja, maar omdat er dus niet veel gesprekken zijn geweest in die twee jaar, valt de lijst wel mee. Zijn we er nu????
MarindaH schreef:
08-03-2018 12:59
Ja, maar omdat er dus niet veel gesprekken zijn geweest in die twee jaar, valt de lijst wel mee. Zijn we er nu????
Nee, want ik snap niet wat dat er toe doet.
blond009 schreef:
En dan is het dus oké?
Het is niet politiek correct, voor mij is het een balngrijke waarde.
ik heb ook weleens berichten gelezen die niet voor mij waren maar dat was omdat ik een vermoeden had dat er iets gaande was wat ik niet mocht weten
heel slecht maar het is niet anders, vriend was boos terecht maar uiteindelijk zijn we ook weer voor elkaar gegaan en doorgegaan met onze relatie

dus ik kan wel begrijpen waarom je het leest alhoewel het niet netjes is,
maar zeg eens eerlijk want heb niet alles goed door gelezen (werd behoorlijk afgeleid)
het zit je niet lekker dat ze met elkaar afspreken binnenkort toch ?

en daarom ben je gaan terug lezen toch ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
[quote=Moiren’ post_id=28238100 time=1520514087 user_id=359707]
En dan is het dus oké?
Het is niet politiek correct, voor mij is het een balngrijke waarde.

Ik snap je punt, ik bedoelde het in het geval er dan ook andere belangrijke waarden van de andere kant "overtreden" zijn. Zou je niet op onderzoek uitgaan als je denkt dat er iets speelt wat niet in de haak is?
blond009 schreef:
08-03-2018 14:44
Niet zo.
En zoals blijkt, er was werkelijk helemaal niets aan de hand.
Los van het feit dat het niet kies was om pb te lezen, vind ik het wel raar dat hij de relatie met jou ontkend t.o haar.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Jaja007 schreef:
08-03-2018 15:49
Los van het feit dat het niet kies was om pb te lezen, vind ik het wel raar dat hij de relatie met jou ontkend t.o haar.
Zie de uitleg van vriend.
Ana_Isabel2 schreef:
08-03-2018 10:23
Komkommers zijn dan ook veiliger om in een salade te stoppen dan in je persoonlijke nooduitgang ...
Of hebben we het nou over wat anders?
:rofl:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
08-03-2018 15:53
:rofl:
:proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven