Vriend heeft het uitgemaakt
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:47
Hoi allemaal,
Normaal gesproken zou ik dit echt nooit doen, maar toch zou ik graag wat advies willen hebben. Ik ben 17 jaar en mijn ex-vriend 18. Mijn vriend heeft het twee dagen geleden uitgemaakt. Wij hadden bijna de 2 jaar al aangeslagen. Het kwam uit de lucht vallen voor mij. Hij wil liever vrienden zijn, omdat zijn gevoelens voor mij vrijwel verdwenen zijn. Nu is het vervelende dat mijn gevoelens voor hem er nog met 101% zijn. Hij vertelde me dat hij dit al voor een halve/hele maand in zijn gedachtes had.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, want dit is de aller eerste keer dat ik dit mee maak. Natuurlijk, ik ben jong en heb nog een heel leven voor me. Toch was ik er zwaar van overtuigd dat wij echt een hele goede klik hadden en dit heeft mij echt hard geraakt. Ik ben de afgelopen 2 dagen aan een stuk door aan het huilen, maar begin nu ook een klein beetje boos te worden. Heb ook voor de zekerheid mijn telefoon maar uitgezet, voordat ik dingen ga zeggen waar ik later spijt van ga krijgen.
Nu appen wij nog steeds iedere dag, alleen anders. Waarom weet ik eigenlijk niet.. wij zijn gewend elke dag met elkaar te communiceren. Ik vind het echt heel lastig om hier mee om te gaan, het was tenslotte drie dagen geleden nog mijn vriend en nu moet ik doen alsof het een vriend is. Ik neem aan dat het voor hem wat makkelijker verloopt, want hij was de enige van de twee die achter deze beslissing stond.
Nu is hij aan het feesten en alles aan het wegdrinken, terwijl ik een beetje depressief op mijn kamer zit. Ik heb het mijn vrienden die het dichts bij mij staan uiteraard verteld, maar ook voor hun is dit onverwachts en weten zij niet goed wat zij tegen mij moeten zeggen. Daarom dacht ik dat ik hier misschien terecht kon..
Ik zou op dit moment dolgraag willen dat hij realiseert dat hij een foute beslissing heeft genomen, maar ik kan hem natuurlijk niet dwingen..
Ik vind het gewoon zo jammer dat alles in een keer is weggegooid. Hij heeft voordat wij iets hadden zo veel moeite gedaan om mij te krijgen, dan heeft hij mij en bijna 2 jaar later ziet hij het niet meer zitten.. Daarom ben ik bereid om nu heel veel moeite voor hem te doen.
Dankjewel dat ik dit even hier kwijt kon.
Normaal gesproken zou ik dit echt nooit doen, maar toch zou ik graag wat advies willen hebben. Ik ben 17 jaar en mijn ex-vriend 18. Mijn vriend heeft het twee dagen geleden uitgemaakt. Wij hadden bijna de 2 jaar al aangeslagen. Het kwam uit de lucht vallen voor mij. Hij wil liever vrienden zijn, omdat zijn gevoelens voor mij vrijwel verdwenen zijn. Nu is het vervelende dat mijn gevoelens voor hem er nog met 101% zijn. Hij vertelde me dat hij dit al voor een halve/hele maand in zijn gedachtes had.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, want dit is de aller eerste keer dat ik dit mee maak. Natuurlijk, ik ben jong en heb nog een heel leven voor me. Toch was ik er zwaar van overtuigd dat wij echt een hele goede klik hadden en dit heeft mij echt hard geraakt. Ik ben de afgelopen 2 dagen aan een stuk door aan het huilen, maar begin nu ook een klein beetje boos te worden. Heb ook voor de zekerheid mijn telefoon maar uitgezet, voordat ik dingen ga zeggen waar ik later spijt van ga krijgen.
Nu appen wij nog steeds iedere dag, alleen anders. Waarom weet ik eigenlijk niet.. wij zijn gewend elke dag met elkaar te communiceren. Ik vind het echt heel lastig om hier mee om te gaan, het was tenslotte drie dagen geleden nog mijn vriend en nu moet ik doen alsof het een vriend is. Ik neem aan dat het voor hem wat makkelijker verloopt, want hij was de enige van de twee die achter deze beslissing stond.
Nu is hij aan het feesten en alles aan het wegdrinken, terwijl ik een beetje depressief op mijn kamer zit. Ik heb het mijn vrienden die het dichts bij mij staan uiteraard verteld, maar ook voor hun is dit onverwachts en weten zij niet goed wat zij tegen mij moeten zeggen. Daarom dacht ik dat ik hier misschien terecht kon..
Ik zou op dit moment dolgraag willen dat hij realiseert dat hij een foute beslissing heeft genomen, maar ik kan hem natuurlijk niet dwingen..
Ik vind het gewoon zo jammer dat alles in een keer is weggegooid. Hij heeft voordat wij iets hadden zo veel moeite gedaan om mij te krijgen, dan heeft hij mij en bijna 2 jaar later ziet hij het niet meer zitten.. Daarom ben ik bereid om nu heel veel moeite voor hem te doen.
Dankjewel dat ik dit even hier kwijt kon.
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:51
Vrouwen hebben de pijn meestal de eerste periode, en bij mannen komt dit later omdat zij eerst een “lang leve de lol” periode tegemoet gaan. Dat jullie nog gewoon contact hebben werkt daar ook niet echt in mee, omdat dat kleine beetje aandacht wat die blijkbaar toch nog wilt van jou, hij dat ook gewoon ontvangt.
Kies voor jezelf, neem geen contact op met hem, vriendschappelijk of niet. De eerste periode gaat zeker rot zijn, maar daar kom je overheen. Als je met hem blijft praten ga je dit proces alleen maar langer maken ben ik bang..
Kies voor jezelf, neem geen contact op met hem, vriendschappelijk of niet. De eerste periode gaat zeker rot zijn, maar daar kom je overheen. Als je met hem blijft praten ga je dit proces alleen maar langer maken ben ik bang..
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:53
Ik vind het echt heel erg lastig om niet met hem te praten..rosementi schreef: ↑21-10-2017 14:51Vrouwen hebben de pijn meestal de eerste periode, en bij mannen komt dit later omdat zij eerst een “lang leve de lol” periode tegemoet gaan. Dat jullie nog gewoon contact hebben werkt daar ook niet echt in mee, omdat dat kleine beetje aandacht wat die blijkbaar toch nog wilt van jou, hij dat ook gewoon ontvangt.
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:54
Ik wil mijzelf inderdaad de pijn niet nog een keer laten voelen. Denk je wel dat er een kans is?
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:01
Helemaal verbreken, anders maak je het alleen maar moeilijk voor jezelf. Hij is je vriend niet meer, deze dingen horen er helaas dan ook bij.Anoniem2717 schreef: ↑21-10-2017 14:56Is het dan handig om hier en daar op hem te reageren of moet ik echt het volledige contact verbreken?
Wij hebben namelijk dezelfde vriendengroep, dus ik ga hem binnenkort sowieso nog een keer zien.
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:03
Geen idee, maar je moet ook bij jezelf nagaan of je wel iemand wilt die zo met je omgaat. Zoals ik al zei, de kans is groot dat jij er over een tijdje gewoon overheen bent! Gewoon sterk blijven, contact helemaal verbreken. Laat hem maar zien hoe het is zonder jou!Anoniem2717 schreef: ↑21-10-2017 14:54Ik wil mijzelf inderdaad de pijn niet nog een keer laten voelen. Denk je wel dat er een kans is?
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:06
Hij betekent echt nog steeds heel erg veel voor me, ook al heeft hij mijn hart gebroken. Heb je tips om de neiging hem te appen te laten stoppen? Ik heb de truc met 'app een vriendin als je hem wil appen' al gebruikt, maar dat is helaas geen groot succes geweest.rosementi schreef: ↑21-10-2017 15:03Geen idee, maar je moet ook bij jezelf nagaan of je wel iemand wilt die zo met je omgaat. Zoals ik al zei, de kans is groot dat jij er over een tijdje gewoon overheen bent! Gewoon sterk blijven, contact helemaal verbreken. Laat hem maar zien hoe het is zonder jou!![]()
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:09
Hij was voor dat wij wat hadden wel een vriend.. Ik vind het wel jammer als deze band dan helemaal verdwijnt. Maar ik zal het proberen.butterfly- schreef: ↑21-10-2017 15:01Helemaal verbreken, anders maak je het alleen maar moeilijk voor jezelf. Hij is je vriend niet meer, deze dingen horen er helaas dan ook bij.
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:19
Ik snap het, ik heb dat ook gehad. Maar als we een beetje contact hadden was ik er de hele tijd meer bezig. Pas toen we geen contact meer hadden ging het goed, na zo'n 3 weken. Dan is het al een beetje uit je systeem.Anoniem2717 schreef: ↑21-10-2017 15:09Hij was voor dat wij wat hadden wel een vriend.. Ik vind het wel jammer als deze band dan helemaal verdwijnt. Maar ik zal het proberen.
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:19
Contact stoppen met je ex en je volledig op jezelf richten!! Geloof me, anders word het een lange weg voor je om over hem heen te komen...
Ik ben ook 3 maanden geleden gedumpt door mijn ex (na 2 jaar relatie) en ik begon me pas beter te voelen toen ik geen contact meer met d'r had en ik mijn eigen ding ging doen.
Ik ben ook pas 19, dus ik kom er wel. Het zelfde geld voor jou
Ik ben ook 3 maanden geleden gedumpt door mijn ex (na 2 jaar relatie) en ik begon me pas beter te voelen toen ik geen contact meer met d'r had en ik mijn eigen ding ging doen.
Ik ben ook pas 19, dus ik kom er wel. Het zelfde geld voor jou
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:44
Dankjewel!Destroy2 schreef: ↑21-10-2017 15:19Contact stoppen met je ex en je volledig op jezelf richten!! Geloof me, anders word het een lange weg voor je om over hem heen te komen...
Ik ben ook pas 19, dus ik kom er wel. Het zelfde geld voor jou![]()
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:52
probeer zo weinig mogelijk contact te hebben met hem
demp bijvoorbeeld zijn whatsapp meldingen voor bv 8 uur,een week,een jaar
dat is een goeie optie van whatssapp
probeer afleiding te zoeken,doe dingen die je leuk vind
ik snap hoe je voelt,ik ben dan niet gedumpt,maar slechte liefde ervaring heb ik ook
ik snap hoe je voelt,ik ben dan niet gedumpt,maar slechte liefde ervaring heb ik ook
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:57
Het hoort er helaas bij meis!
Ik heb het op jouw leeftijd ook meegemaakt en ik heb altijd nog gedacht: als ik dit of dit had geweten, dan had ik het anders aangepakt.
Namelijk: laat je niet verleiden tot continu contact. Zo krijg je 'm niet uit je hoofd. Klinkt als een gigantische open deur, maar in de praktijk is het vaak zo moeilijk dat het je niet lukt. Je moet echt voor jezelf kiezen. Echt, als ik de weken / maanden die ik tobbend om een ex heb doorgebracht omdat ik alsmaar contact hield terug kon krijgen, dan was ik op die leeftijd een stuk gelukkiger geweest.
Ik heb het op jouw leeftijd ook meegemaakt en ik heb altijd nog gedacht: als ik dit of dit had geweten, dan had ik het anders aangepakt.
Namelijk: laat je niet verleiden tot continu contact. Zo krijg je 'm niet uit je hoofd. Klinkt als een gigantische open deur, maar in de praktijk is het vaak zo moeilijk dat het je niet lukt. Je moet echt voor jezelf kiezen. Echt, als ik de weken / maanden die ik tobbend om een ex heb doorgebracht omdat ik alsmaar contact hield terug kon krijgen, dan was ik op die leeftijd een stuk gelukkiger geweest.
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:45
Heel begrijpelijk dat je hiermee zit. Ooit toen ik 16 was (heeeeeel lang geleden) had ik 7 maand een lief vriendje en toen dat uitging at ik 6 maand helemaal niks meer. Mijn wereld verging en mijn moeder dacht er de vreselijkste dingen van. Tot ik een hele leuke nieuwe scharrel trof, tja toen was alles geleden. Ik moet zeggen daarna volgde er nog een paar, maar dat allereerste vriendje zoooo hé. Ik vond het vreselijk. Sterkte TO
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:53
Dat is een handige tip, thanks!nlarissa schreef: ↑21-10-2017 16:52probeer zo weinig mogelijk contact te hebben met hem
ik snap hoe je voelt,ik ben dan niet gedumpt,maar slechte liefde ervaring heb ik ook![]()
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:55
Ik heb tegen mijzelf gezegd als ik hem over iets wil appen, het op een briefje ga schrijven in plaats van tegen hem zeggen. Hopelijk werkt het!Honingbij_ schreef: ↑21-10-2017 16:57Het hoort er helaas bij meis!
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:55
DankjewelPinkUnicorn schreef: ↑21-10-2017 17:45Heel begrijpelijk dat je hiermee zit. Ooit toen ik 16 was (heeeeeel lang geleden) had ik 7 maand een lief vriendje en toen dat uitging at ik 6 maand helemaal niks meer. Mijn wereld verging en mijn moeder dacht er de vreselijkste dingen van. Tot ik een hele leuke nieuwe scharrel trof, tja toen was alles geleden. Ik moet zeggen daarna volgde er nog een paar, maar dat allereerste vriendje zoooo hé. Ik vond het vreselijk. Sterkte TO![]()
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:57
Ten eerste, dankjewel
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:59
Ik heb mijzelf beloofd dat ik mij niet door deze situatie laat slepen, als het ook wat positiever en makkelijker kan. Heb besloten om hem niet meer uit mijzelf te appen. Maar wat nou als hij mij appt? Ik vind het ook zo gemeen om hem te moeten negeren.. Ik geef nog steeds heel veel om hem. Kan ik dan niet gewoon gauw antwoorden en het gesprek zo snel mogelijk weer beëindigen?
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:16
Het lijkt nu even of je wereld is vergaan, maar over een aantal jaren denk je hieraan terug en denk je, ‘ik heb het nu veel beter’.
Inderdaad, alle contact verbreken, goed uithuilen met een bak ijs of een doos chocola en dan weer lekker gaan daten. Er zijn echt zo veel leuke jongens, er zit er echt wel eentje voor jou bij!
Sterkte!
Inderdaad, alle contact verbreken, goed uithuilen met een bak ijs of een doos chocola en dan weer lekker gaan daten. Er zijn echt zo veel leuke jongens, er zit er echt wel eentje voor jou bij!
Sterkte!