Vriend heeft meer succes, voel me er onzeker door.
vrijdag 28 augustus 2009 om 20:26
Ik en mijn vriend doen beiden een universitaire studie. Nu zou je zeggen dat ik het dan goed voor elkaar heb, gezien er veel mensen zijn die dit te moeilijk vinden. Maar toch voel ik me soms alsnog vrij 'dom'. Mijn vriend haalt namelijk superhoge cijfers terwijl hij er niet heel veel voor hoeft te doen. Als ik voor een tentamen leer, en er echt mijn best voor doe, haal ik nooit hoger dan een 8. Mijn gemiddelde cijfers zijn meestal tussen de 5 en de 7. Mijn vriend haalt 9ens en tienen aan de lopende band... Maar ook op werkgebied gaat het hem beter af. Hij heeft nu een bijbaan waarbij hij heelv eel verdient. Deze baan is geregeld door zijn studie. Ikzelf heb maar een miezerig baantje als bijles gever. Omdat ik een drukke studie heb en in het weekend bij hem ben kan ik geen langere baan aannemen. Hij zit een jaar hoger en heeft nu dus meer tijd. ook is hij een stuk socialer dan ik, ik heb nog weleens problemen met mensen.Het punt is dat dit me stoort. Ik heb minder geld dan hij en mijn resultaten zijn ook slechter. Ik voel me daar niet prettig bij. Hij kijkt niet op me neer, maar ik voel me wel jaloers als hij weer eens presteert. Voor mij is rpestatie ook een stuk belangrijker dan voor hem...
vrijdag 28 augustus 2009 om 22:28
quote:diaantje1971 schreef op 28 augustus 2009 @ 22:14:
jaloezie komt gelukkig in mijn woordenboek niet voor
helemaal niet jaloezie op degene waar ik van hou
Trots zijn wel!!!
Beetje jaloezie is niet erg, dat houd je ook scherp, maar bloed-onder-je-nagels jaloezie is fout echt fout.
Ik berust me gewoon dat ik gewoon doe waar ik goed in ben en dat zouden meer mensen moeten doen ipv lopen te mekkeren.
jaloezie komt gelukkig in mijn woordenboek niet voor
helemaal niet jaloezie op degene waar ik van hou
Trots zijn wel!!!
Beetje jaloezie is niet erg, dat houd je ook scherp, maar bloed-onder-je-nagels jaloezie is fout echt fout.
Ik berust me gewoon dat ik gewoon doe waar ik goed in ben en dat zouden meer mensen moeten doen ipv lopen te mekkeren.
vrijdag 28 augustus 2009 om 22:30
Grappig, ik had gisteren nog een gesprek over jaloezie.
Het ging over het feit dat ik niet afgestudeerd ben (en dat dat ook niet op korte termijn gaat gebeuren) en mijn meeste vrienden inmiddels wel. Gesprekspartner vroeg of ik dat moeilijk vond.
Neu, eigenlijk niet. Ze geven hele leuke afstudeerfeestjes, ze vinden mij er niet minder om en het diploma is bij hun (hen?) ook echt niet uit de lucht komen vallen. Ik gun het ze.
TO: Probeer gewoon blij te zijn dat je zo'n leuke vriend heb, profiteer er een beetje van (dat mag best) en focus je op waar je zelf goed in bent.
En wat hierboven ook gezegd wordt: mensen die zo 'goed' zijn op bepaalde terreinen hebben altijd te maken met mensen die daar jaloers op zijn. (maar jammer als ook hun vriendin dat is)
Het ging over het feit dat ik niet afgestudeerd ben (en dat dat ook niet op korte termijn gaat gebeuren) en mijn meeste vrienden inmiddels wel. Gesprekspartner vroeg of ik dat moeilijk vond.
Neu, eigenlijk niet. Ze geven hele leuke afstudeerfeestjes, ze vinden mij er niet minder om en het diploma is bij hun (hen?) ook echt niet uit de lucht komen vallen. Ik gun het ze.
TO: Probeer gewoon blij te zijn dat je zo'n leuke vriend heb, profiteer er een beetje van (dat mag best) en focus je op waar je zelf goed in bent.
En wat hierboven ook gezegd wordt: mensen die zo 'goed' zijn op bepaalde terreinen hebben altijd te maken met mensen die daar jaloers op zijn. (maar jammer als ook hun vriendin dat is)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
vrijdag 28 augustus 2009 om 23:33
quote:Kroes schreef op 28 augustus 2009 @ 23:24:
Wel een topic openen maar dan niet meer reageren op wat mensen zeggen/ adviseren. Btje jammer weer.Tja, misschien is haar internetverbinding uitgevallen of is ze fora gewend waar na een week pas een eerste reactie komt, wie zal het zeggen. Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de reacties op dit topic niet die zijn die TO voor ogen had .
Wel een topic openen maar dan niet meer reageren op wat mensen zeggen/ adviseren. Btje jammer weer.Tja, misschien is haar internetverbinding uitgevallen of is ze fora gewend waar na een week pas een eerste reactie komt, wie zal het zeggen. Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de reacties op dit topic niet die zijn die TO voor ogen had .