Vriend heeft rust nodig

07-04-2019 18:10 121 berichten
Hallo,

Ik zit wat in twijfel wat ik moet doen.

Ik heb inmiddels 1 jaar een relatie, de relatie gaat echt super afgezien dat ik een angstoornis en burnout heb en mijn vriend daar wel heel erg mee moet dealen. (we wonen niet samen maar zien elkaar wel elke dag haast)

De laatste tijd was hij al wat moe aan het worden, van werk (stress), bronchitis waar die blijkbaar al 3 maand mee liep (heeft die sinds 4 dagen prednison voor (stemmingswisselingen?) )
En natuurlijk vergt mijn angstoornis soms ook erg veel energie, desondanks heeft die me vaak verteld dat hij het moeilijk vind maar dat ik het voor hem allemaal dubbel en dwars waard ben.

Alleen sinds vrijdag is het allemaal een beetje vaag gelopen, ik en mijn vriend zaten thuis te wachten op eten en er ontstond tussen mij en mijn moeder een akkefietje, waarna mijn moeder ook ineens mijn vriend er hij in betrok en hem chaggerijn noemde terwijl hij niks deed, niet erg goed van der.

Hij is toen direct vetrokken in de auto en liet via app weten dat hij niet weet of hij een relatie kan hebben met iemand die zon moeder heeft (frustratie?)
Daarnaast gaf die meerdere malen aan dat ik hem met rust moest laten tot op de dag van vandaag, dus we praten niet en het maakt me best wel kapot. Ik wil het liefst met hem praten en weten wat hem dwars zit want die zelfde dag was die nog heel blij met me.

Ik durf hem ook niet te berichten en als ik dat wel deed dan werd ik genegeerd hij heeft me ook op app geblokkeerd nadat ik naar z'n huis was gekomen om te kunnen praten (misschien niet het handigste omdat hij aangaf rust te willen)
Daar sprak ik zijn vader en hij zei dat hij dit wel herkend en dat mijn vriend dit vaker deed bij hun, en dat hoe meer je hem pusht hoe harder hij gaat worden en dat hij zelf wel contact opzoekt.

Alleen wacht ik al drie dagen en ik hoor niks, ik heb geen zekerheid en met mijn angststoornis kan ik het moeilijk handelen.

Ik vraag me af of hier mensen zijn met wat meer inzicht dan ik op het moment heb want kan nirt zo zeer meer relativeren haha.

(hij 23 ik 20, en een hond samen haha details)
MLisa124 schreef:
08-04-2019 13:24
Hm je hebt inderdaad wel een punt en heb ook besloten even afstand te nemen van de situatie en te kijken of ik dit zelf wel zo wil.
Goed plan!
Alle reacties Link kopieren
MLisa124 schreef:
08-04-2019 13:24
Hm je hebt inderdaad wel een punt en heb ook besloten even afstand te nemen van de situatie en te kijken of ik dit zelf wel zo wil.
Ik snap heus wat de reden is en dat is want ik ben wel echt gek op hem, maar als je gek op iemand bent dan laat je toch iemand niet zo bungelen en hij doet dat wel bij jou, vraag jezelf af of het dan wel wederzijds is.
Het hoeft niet gelijk over te zijn de relatie maar meteen met bloemen en de hond in je armen hem warm verwelkomen is misschien ook niet handig, je kunt je ook eerst even inhouden en hem vragen of je ineens wel weer goed genoeg bent en dat als ie nog 1 keer wegloopt dat ie lekker wegblijft.
Iemand die je zo laat zitten nu al, daar wil je echt geen kinderen mee hoor, die zijn vaak nog erger dan.
Ik zou er ook even goed over nadenken of dit wel is wat je wil. Ik zou ook weinig behoefte hebben om te reageren op zijn halfbakken berichtjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
MissMaran schreef:
08-04-2019 13:12
Hij denkt nu hm ik moet haar even warm houden tot IK weet wat ik wil, ondertussen heeft ie jou zonder bericht in de steek gelaten en je moeder geschoffeerd in haar eigen huis, hij zegt ik mis de hond en het komt weer goed en jij zit kwispelend op de mat te wachten tot ie zin heeft om je weer een aai te komen geven.
+1
Laat hem gaan en werk aan je angststoornis

Is voor die knul ook geen feestje om op zo'n jonge leeftijd een relatie te hebben met een meisje dat zelf onstabiel is
Frankly my dear, I don"t give a damn
Susan schreef:
08-04-2019 13:35
Ik zou er ook even goed over nadenken of dit wel is wat je wil. Ik zou ook weinig behoefte hebben om te reageren op zijn halfbakken berichtjes.
:cheer2: Precies, kijk uit. Dit is niet lief, dit is manipulatief. Besteed je kostbare energie aan jezelf en je zal zien, dit is niet de kerel die je wil.
Lorem Ipsum
calvijn1 schreef:
08-04-2019 13:42

Is voor die knul ook geen feestje om op zo'n jonge leeftijd een relatie te hebben met een meisje dat zelf onstabiel is
Dan kan ie dat toch normaal communiceren ipv kinderachtig die koude schouder tot wanneer ie ontdooid?
calvijn1 schreef:
08-04-2019 13:42

Hij is zelf ook niet helemaal lekker.
Ik begrijp alle reacties en ik zie nu ook in dat dit ook niet een goede manier is om iemand zo te laten "vallen" ongeacht de situatie.

Wat betreft dat ik aan mijzelf moet werken, ja dat klopt maar dat neemt niet weg dat ik geen vriend kan hebben.
1 jaar een relatie en als het hem niet naar de zin gaat, blokkeert hij jou???
Wat een mafkees.......
Droom19 schreef:
08-04-2019 15:00
Wat een mafkees.......
We horen 1 kant van het verhaal he
calvijn1 schreef:
08-04-2019 15:07
Ik heb het zo volledig mogelijk verteld en heb niks weggelaten, het is dat hele jaar super goed gegaan behalve dat ik soms zo mijn dingen had, maar hij heeft mij altijd aangegeven dat het inderdaad moeilijk is maar dat hij weet wat hij aan mij heeft en dat daarbij mijn "karaktertrekken" in het niets vallen.

Dus dit was voor mij aardig onverwacht dat die nergens meer over praatte en mij in het ongewis laat.
MLisa124 schreef:
08-04-2019 15:14
Ik heb het zo volledig mogelijk verteld en heb niks weggelaten, het is dat hele jaar super goed gegaan behalve dat ik soms zo mijn dingen had, maar hij heeft mij altijd aangegeven dat het inderdaad moeilijk is maar dat hij weet wat hij aan mij heeft en dat daarbij mijn "karaktertrekken" in het niets vallen.

Dus dit was voor mij aardig onverwacht dat die nergens meer over praatte en mij in het ongewis laat.
Als hij een beetje man was dan was hij een gesprek niet uit de weg gegaan. Jouw op de stoep laten staan laat gewoon zien dat hij zijn eigen gevoelen compleet boven die van jouw plaatst. Wat was er mis mee om je even een half uurtje te spreken?

Mijn vriend heeft ook een keer een moment gehad dat er echt rust nodig was. Maar ik kon direct bij hem langskomen om er even over te praten. En wij wonen 70 km uit elkaar.
Daarna hebben wel elkaar een maand met rust gelaten op af en toe een apje over en weer.
Droom19 schreef:
08-04-2019 15:00
Wat een mafkees.......
Ja in voor en tegenspoed, je weet dat ie hem peert als het ff niet lekker gaat, niet vergeten TO.
calvijn1 schreef:
08-04-2019 15:07
We horen altijd één kant van het verhaal, die kaart kun je in ieder topic wel trekken.
MLisa124 schreef:
07-04-2019 23:45
Hij heeft geen burnout, ik heb een burnout haha.

Hij vroeg zelf aan mij of ik hem kon helpen dus dat wou ik wel.
Nou, succes dan. Zoals het er nu uitziet, moet je nog 50 jaar werken voordat je aanspraak kan maken op pensioen. Ben dan benieuwd hoe je dat vol gaat houden als je nú al in een burnout zit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Toen ik een burnout had en longontsteking kon ik ook niet zoveel hebben en zou ik ook afstand hebben genomen van stressbronnen. Waarom heb je het niet voor hem opgenomen tegenover je moeder?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk dat bij jou je (geestelijke) gezondheid voorop moet staan en dat je eerst daaraan moet gaan werken.

Grof gezegd, je kan dit niet altijd als excuus gebruiken in je relatie.
Dat je bijvoorbeeld angstig bent omdat je vriend afstand neemt, gebruik die afstand dan ook om die angst te ondergaan en om eraan te gaan werken. Het is iets wat in jou zit. Jij moet er wat aan doen. Niet jouw vriend.

Spreek bijvoorbeeld een periode af, bijvoorbeeld 2 weken of een maand, waarin je geen contact hebt. Betekent ook dat jullie je daar beiden aan moeten houden. Verwijder desnoods zijn nummer (schrijf het ergens op) zodat je niet in de verleiding komt om hem te appen. Als hij je appt, reageer niet of zeg t hem (nogmaals) van de geen contact periode.

Hij heeft ook aangegeven dat t moeilijk is. Als je op dezelfde voet doorgaat, dan zal t op een gegeven moment te veel voor hem worden.

Zie dit als een signaal. Wat de uitkomst ook zal zijn (wel of niet met hem verder), je moet de focus nu echt op jezelf en niet je relatie leggen.
anoniem_290911 wijzigde dit bericht op 08-04-2019 20:23
0.44% gewijzigd
viva-amber schreef:
08-04-2019 19:09
Toen ik een burnout had en longontsteking kon ik ook niet zoveel hebben en zou ik ook afstand hebben genomen van stressbronnen. Waarom heb je het niet voor hem opgenomen tegenover je moeder?
Ik las het ook verkeerd maar de TO heeft een burn-out niet haar ex.
CherokeeRose1977 schreef:
08-04-2019 20:17
Ik denk dat bij jou je (geestelijke) gezondheid voorop moet staan en dat je eerst daaraan moet gaan werken.

Grof gezegd, je kan dit niet altijd als excuus gebruiken in je relatie.
Dat je bijvoorbeeld angstig bent omdat je vriend afstand neemt, gebruik die afstand dan ook om die angst te ondergaan en om eraan te gaan werken. Het is iets wat in jou zit. Jij moet er wat aan doen. Niet jouw vriend.

Spreek bijvoorbeeld een periode af, bijvoorbeeld 2 weken of een maand, waarin je geen contact hebt. Betekent ook dat jullie je daar beiden aan moeten houden. Verwijder desnoods zijn nummer (schrijf het ergens op) zodat je niet in de verleiding komt om hem te appen. Als hij je appt, reageer niet of zeg t hem (nogmaals) van de geen contact periode.

Hij heeft ook aangegeven dat t moeilijk is. Als je op dezelfde voet doorgaat, dan zal t op een gegeven moment te veel voor hem worden.

Zie dit als een signaal. Wat de uitkomst ook zal zijn (wel of niet met hem verder), je moet de focus nu echt op jezelf en niet je relatie leggen.
Precies dit!
MLisa124 schreef:
08-04-2019 12:47
Ik praat nu inderdaad niet goed Nederlands daar ben ik bewust van, maar ik ben nu ook niet formeel bezig dus dan let ik niet op mijn grammatica.
Doe maar wel. Gewoon altijd doen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven