vriend in de war!

30-03-2011 16:59 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik heb al eerder een bericht geplaatst over dat mijn vriend afstandelijk begon te doen etc.. Toen kreeg ik het advies hem meer zyn ding te laten doen en dat ik me niet zo druk moest maken.. Dit heb ik gedaan! Als hy wegwou hem veel plezier gewenst, als hy even niet kon komen geen probleem zag hem dan later wel.. En eigelijk kostte me dit niet zoveel moeite, het was alsof er een last van me afviel en het leek zelfs even beter te gaan..

Maar de afgelopen maand is helemaal anders. Het lijkt wel of ik vrijgezel ben (ja ik weet dat dit stom klinkt, en nee ik maak er geen misbruik van! ) Mijn vriend heeft teveel aan zyn hoofd alles loopt door elkaar en hij weet het allemaal even niet meer. In het weekend komt hy nog wel lang maar een paar uurtjes, dan gaan we slapen.. En smorgens vroeg gaat hy weer klussen. Er word niet meer geknuffeld gekust of op andere manieren intiem geweest.

Ik dacht ik kan dit begrijpen als ik enorm moe ben en het heel druk heb heb ik daar ook geen behoefte aan.. Maar meneer vind het volgens mij wel best zo.. Doordeweeks komt hij nu niet meer langs omdat 'zijn ritme' dan in de war raakt en hij gooide er vorige week even uit dat zijn moeder gelijk had en dat hij mischien idd geen relatie moest nemen tot zyn huis afwas..

Daarnaast zei hij dat hij misschien mij soms niet meer zo speciaal vind om er echt voor te gaan maar aan de andere kant als hij me kwijt wou me wel gedumpt had.. Ik verbaast door wat ik hoorde hield wijs mijn mond voordat ik er erg vervelende opmerkingen zou uitgooien..

Nu dus nu dit al een maand speelt ben ik heel rustig opzich maar meneer is lekker makkelijk komt n gaat wanneer het hem uitkomt en er valt geen touw aan vast te knopen, zodra ik wel iets wil bespreken zegt meneer: ik heb nu geen zin in zo'n gesprek..

Hoelang moet ik nog met deze nonsens doorgaan..

Ik heb hem de ruimte gegeven op een normale volwassen manier, om uit te zoeken wat hy wil maar ik zie 0 verbetering.

Hoop dat jullie mij goed advies kunnen geven.
hy? zyn?

De nonsens gaat door zolang jij het accepteert... hij neemt blijkbaar de beslissing niet, de sex is wel zo makkelijk. Je laat het veel te veel van hem afhangen. Dus stel zelf de regels eens op!
Vraag je af wat jij wil ipv wat hij wil. Vind je deze relatie leuk? Wil je dit? Zo niet, dan zou ik kappen. Klinkt niet alsof hij je erg hoog heeft zitten.
Pardon voor de rare y, ik zit op myn mobiele telefoon omdat myn laptop niet meer opstart, en ik moest het echt even kwijt. Dan typ ik helaas in vreselijk nederlands, zouden jullie daar doorheen willen kijken ..
Zodra je je partner als meneer gaat beschrijven moet je er volgens mij een punt achter zetten. De liefde en het respect zijn dan ver te zoeken. Ik zou hem zeggen dat je jezelf wel voldoende speciaal vindt om een partner te gunnen die dat ook vindt. En hem een fijn leven wensen, zonder jou.

Niet leuk, wel beter volgens mij.
quote:spiegeltje88 schreef op 30 maart 2011 @ 16:59:

Daarnaast zei hij dat hij misschien mij soms niet meer zo speciaal vind om er echt voor te gaan maar aan de andere kant als hij me kwijt wou me wel gedumpt had.. Ik verbaast door wat ik hoorde hield wijs mijn mond voordat ik er erg vervelende opmerkingen zou uitgooien..

als iemand dit tegen me zou zeggen zou ik hem toch vriendelijk vrzoeken op te rotten.

Kom op zeg!!
jij bepaalt. hij komt er voorlopig even niet in voor je een fatsoenlijk gesprek gevoerd heeft waarbij hij eens serieus naar jullie relatie gaat kijken. ben het met spectral eens. het gaat door omdat het kan.
eens met Biebelien.

Als iemand zegt dat je niet meer speciaal genoeg bent om voor te gaan maar je niet wil dumpen, is dat niet hetzelfde als zeggen "ik heb geen zin om eerst een dame te moeten versieren/ervoor te moeten betalen als ik behoefte heb aan een beetje intimiteit en wat sex, maar verder heb ik absoluut geen zin om aandacht aan jou te geven wanneer mij dat niet uitkomt?

En jij accepteert dat omdat...?

Je hoeft het niet aan hem over te laten om het uit te maken. je kunt ook gewoon aangeven dat dit niet jouw idee van relatie is, en dat je daarom op zoek gaat naar iemand die jou wel speciaal genoeg vind om je te geven wat je nodig hebt.
quote:spiegeltje88 schreef op 30 maart 2011 @ 16:59:

Daarnaast zei hij dat hij misschien mij soms niet meer zo speciaal vind om er echt voor te gaan maar aan de andere kant als hij me kwijt wou me wel gedumpt had.. .

Het moment dat mijn vriend dit soort teksten tegen me gaat uitslaan is het moment om zijn kleren in een plastic tasje aan de deur te hangen

Aan de buitenkant van de deur welteverstaan.....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:biebelien schreef op 30 maart 2011 @ 17:19:

als iemand dit tegen me zou zeggen zou ik hem toch vriendelijk vrzoeken op te rotten.

Kom op zeg!!

Jesus Bieb, ik herkende je helemaal niet!

(sorry voor de off topic)
Ik begrijp het niet. Je volgt tips op uit je vorige topic. Je liet hem zijn gang gaan en dat werkte prima en er viel een last van je af, maar sinds deze laatste maand lijkt het alsof je vrijgezel bent?

Hij neemt afstand, komt af en toe slapen en denkt erover weer vrijgezel te zijn. Zijn interesse is weg, en hij vindt je niet meer speciaal. Jij voelt je deze maand vrijgezel, er is geen gesprek mogelijk (dat je dat uberhaupt nog wil zeg nadat hij zo praat tegen je) en hij komt en gaat wanneer het hem uitkomt.

Je vorige topic is van een maand geleden. Jij hebt hem met rust gelaten en hij vindt dat wel lekker zo. Ik zou dat de komende jaren volhouden en het de komende weken spontaan te druk krijgen voor bellen, afspreken, tijd doorbrengen met hem, en vooral voor seks met hem.
@ aikidoka.. Jouw reactie maakt myn ogen toch wel even goed open..

Ik kom uit een gezin van gescheiden ouders, en nu wil ik daar absoluut niet zielig over gaan doen, maar de gedachte die ik daaraan heb overgehouden is dat je moet vechten voor je relatie. Ik zie iedereen tegenwoordig zo snel opgeven. En dan denk ik ja het ging lange tijd wel ontsettend goed.. Maar als ik reeel kijk gaat het ook nu al even ontsettend slecht!

Bedankt voor jullie reacties.

Hem buiten de deur houden tot ik een normaal gesprek heb gevoerd ga ik zeker doen!
Eens met Biebelien en alle anderen. Van mij kon ie de boom in. Het zou me daarnaast niets verbazen als hij stiekem al een ander heeft.
Eens met iedereen! Dat scheelt weer typen
Lijkt me duidelijk dat je moet stoppen met deze vent. Hij vindt je niet meer boeiend en wacht volgens mij totdat jij hem dumpt. Hij is er zelf te lui voor.

Je vriend is vrij duidelijk over zijn gevoelens en jij denkt dat er nog toekomst zit in jullie relatie? Nee toch?

Waarom blijf je in deze situatie zitten? Bang om alleen te zijn?
quote:spiegeltje88 schreef op 30 maart 2011 @ 17:04:

Pardon voor de rare y, ik zit op myn mobiele telefoon omdat myn laptop niet meer opstart, en ik moest het echt even kwijt. Dan typ ik helaas in vreselijk nederlands, zouden jullie daar doorheen willen kijken ..Nee, waarom zouden we. Op jouw telefoon zitten gewoon een i en een j, dus kun je normaal typen.
Waar wil je voor vechten? Er is niets meer

om voor te vechten.

Vechten voor je relatie vind ik vaak zo'n onzin. Wanneer je enorme moeite moet doen om een relatie leuk te houden, zit je in een verkeerde relatie.
quote:spiegeltje88 schreef op 30 maart 2011 @ 17:29:

Hem buiten de deur houden tot ik een normaal gesprek heb gevoerd ga ik zeker doen!

Ga hem nu niet, maar dan ook echt NIET smeken om een normaal gesprek. Hij was er wel mee gekomen als hij dat belangrijk genoeg had gevonden. Hij deed dat niet, hij wil het niet, hij vindt het niet belangrijk genoeg.

Tip; Hij gaat vast een gesprek willen hebben als hij er achter komt dat je hem buiten de deur houdt, maar dat is niet uit interesse, maar omdat hij beseft dat hij er anders niet meer zo makkelijk overheen mag. Trap daar niet in.

En nog een tip voor als je het moeilijk vindt om hem te "weerstaan". Dan bedenk je gewoon dat zelfs een ei nog meer eigenwaarde heeft dan hierin mee te gaan. Als dat je niet helpt dan weet ik het ook niet meer.
quote:spiegeltje88 schreef op 30 maart 2011 @ 17:29:

Ik kom uit een gezin van gescheiden ouders, en nu wil ik daar absoluut niet zielig over gaan doen, maar de gedachte die ik daaraan heb overgehouden is dat je moet vechten voor je relatie. Ik zie iedereen tegenwoordig zo snel opgeven. Vechten voor een relaasie wordt overschat, en in die zeldzame gevallen dat het echt nodig en mogelijk is doe je dat nog altijd met z'n tweetjes.
quote:bommi schreef op 30 maart 2011 @ 17:33:

Vechten voor je relatie vind ik vaak zo'n onzin. Wanneer je enorme moeite moet doen om een relatie leuk te houden, zit je in een verkeerde relatie.
Dankjulliewel voor jullie reacties!

Alles wat door myn hoofd ging typen jullie. En het is toch wel 'erg prettig' om te lezen dat ik dus niet moet denken dat ik niet zo zwaar aan zyn opmerkingen moet tillen, maar hij dus waarschijnlijk gewoon een beetje egoistisch bezig is en hoopt dat ik het wel voor hem afkap.. Ik ga vanavond in bad hier maar eens heel goed over nadenken.

Graag zou ik wel advies willen over hoe ik het dan aanpak nu? Moet ik zeggen dat ik wil praten of juist niets laten horen. Ik vind negeren ook altyd zo kinderachtig.
Nee hoor je hoeft niet te negeren.

Ik zou hem komend weekend als hij er weer een paar uurtjes is gewoon zeggen dat je de kwestie op het forum hebt gegooid eens goed hebt nagedacht en dat je geen heil meer ziet in jullie relatie en dat jullie beide afzonderlijk verder gaan....

Dat je ervoor kiest bij iemand te zijn die jou ten alle tijde de moeite waard vindt
Waarom laat je het niet even helemaal van jou kant? Als hij wil afspreken aangeven dat je geen tijd hebt bijvoorbeeld? Hij klinkt erg egoïstisch, lijkt me gen leuke relatie!
quote:spiegeltje88 schreef op 30 maart 2011 @ 17:44:

Dankjulliewel voor jullie reacties!

Alles wat door myn hoofd ging typen jullie. En het is toch wel 'erg prettig' om te lezen dat ik dus niet moet denken dat ik niet zo zwaar aan zyn opmerkingen moet tillen, maar hij dus waarschijnlijk gewoon een beetje egoistisch bezig is en hoopt dat ik het wel voor hem afkap.. Ik ga vanavond in bad hier maar eens heel goed over nadenken.

Graag zou ik wel advies willen over hoe ik het dan aanpak nu? Moet ik zeggen dat ik wil praten of juist niets laten horen. Ik vind negeren ook altyd zo kinderachtig.

Hij negeert jouw behoeften en gevoelens ook hoor, (effe voor als je dat nog niet door had), dus dat lijkt me wel de beste oplossing. Het is over een paar dagen weer weekend, of hij krijgt weer jeuk en dan staat ie vanzelf weer voor de deur. Dan kun je meteen even aangeven dat ie maar bij een andere deur moet gaan staan.

Tenzij je je wederom als deurmat voor zijn voeten wil gooien door te smeken om een gesprek of aandacht. Maar ik dacht dat ik dat al ergens op dit topic had neergezet (tussen één van die adviezen waar je zoveel aan had).
Ehm.... Dumpen?!

Meis, een relatie moet van 2 kanten komen en als ik je verhaal zo lees, dan probeer jij jezelf te veranderen en verandert hij niet bepaald met je mee.

Als mijn vriend zo zou doen, dan zou ik een Heul Stevig Gesprek met hem aangaan om aan te geven dat het er voor gaan is, of niet. Iemand wegduwen als hij/zij beschikbaar is en iemand aantrekken die niet beschikbaar is, is geen fijne manier om met elkaar om te gaan. Uit je eerdere post las ik dat jullie start ook niet ongecompliceerd is geweest, herken je veel van zijn gedrag uit de periode van toen?!

Het is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, zeker als je al 2 jaar samen bent, maar een relatie hoort leuk te zijn. Natuurlijk zijn er momenten waarop je even wat meer ruimte nodig hebt, maar die zijn eerder incidenteel dan structureel. En even wat meer ruimte voor jezelf, hoeft niet automatisch ten koste te gaan van de intimiteit en het gevoel van veiligheid van de ander...

Kortom: korte metten met dit gedrag maken en voor jezelf kiezen! In een duidelijk maar kort gesprek zonder "jamaren" aangeven dat jij zo niet verder wil. Punt.

wat hij daar dan ook op zegt (liefje, ik kan niet zonder je etc.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven