Vriend kan niet met mijn mening/gevoel over weg..

11-04-2009 10:10 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar heb ik een Lat-relatie , wat op zich heel goed gaat. We zijn alle twee tevreden dat we elkaar alleen in de weekenden zien. Toch heb ik al vanaf het begin mijn twijfels over deze relatie.

Niet omdat ik hem meer wil zien , maar omdat hij er totaal niet tegen kan als ik mijn gevoel/mening geef. Zolang het maar over positieve dingen gaat is er niets aan de hand. Maar als mij iets steekt (meestal iets kleins) en ik maak dat kenbaar dan heb ik de poppen aan het dansen. Heb op die momenten echt het gevoel dat hij me de grond in trapt met opmerkingen als : jij zoekt altijd ruzie , je bent kampioen in sfeer bederven , je kwetst me keer op keer , je bent gestoord enz enz.

Het gaat hier echter om hele kleine dingen waarvan ik zoiets heb ik geef alleen mijn mening dat ik het niet prettig vind wat je doet , niet meer en niet minder. In plaats van daar normaal over te praten krijg ik een bak gal over me heen en is het dus echt weer ruzie.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 april 2009 @ 10:29:

Wat opmerkelijk dat iedereen partij kiest voor Daantje , terwijl niemand weet hóe ze dingen zegt ( misschien wel enorm kattig en onterecht ) en waar ze over valt .

Dat viel me ook al op BGB. De reactie van vriend is niet goed natuurlijk, als hij daadwerkelijk over ieder klein ding valt.

Maar nu las ik de mail van Daantje, en dan denk ik; als mijn vriend mijn zo'n mail stuurt denk ik ook; dat kan ook anders en op een ander moment. De toon komt inderdaad niet vriendelijk over. Het kan ook op een andere manier.

Misschien moet je beginnen met dit soort dingen niet over mail (of telefoon) te bespreken. Je had ook kunnen zeggen; Gezellig schat, lijkt me leuk. En dan op een later moment aankaarten dat je het fijn vindt om soms met zijn tweeën dingen te doen, en als jullie een afspraak hebben je je daarop verheugt. Dat jij ervaart dat jullie weinig dingen echt met zijn tweeën doen en dat jouw verwachtingen hier dus anders lagen.

Daarentegen, als mijn vriend zo negatief over me praat als jouw vriend over jou, zou ik het wel weten. Je bent een jaar samen met iemand die je niet aan je kinderen wil voorstellen, waar je al vanaf het begin over twijfelt. Ik snap niet waarom je het dan al een jaar volhoudt. Omdat je van hem houdt? Er zijn wel meer mannen waar je van kunt houden.

Maar het zegt wel wat dat hij zo over je praat. Jij zeurt teveel en doet te moeilijk, en moet toch echt aan je communicatie werken, of hij is gewoon een botte lompe hork, waar je niet bij moet willen zijn.
Eh, je kon de tyfus krijgen?

In plaats van te bedenken hoe je met deze meneer om moet gaan, zou ik meer energie stoppen in het uitzoeken waarom je met deze meneer om wilt gaan. Er zijn volgens mij genoeg mannen te vinden die lief en aardig zijn en op een normale manier met een piepklein beetje kritiek om kunnen gaan - je verdient beter dan dit!
Boompje : Oh zo vaak hebben we het hier al over gehad , en elke keer beloof hij verandering en krijg ik als excuus ja maar ik was moe of ja maar ik had een kater.

Of krijg ik als excuus ja maar ik was terleurgesteld dat je de vrijdag niet kon (mijn kids gaan nou eenmaal voor op mijn relatie) en ik had geen zin om thuis te zitten dus ben ik de kroeg maar ingedoken.
Ik vind de voorbeelden van jouw sms en mail die je terug stuurt eerlijk gezegd ook nogal minzaam en slachtofferig .... van die steken onder water . Nou reageert hij daar best heftig op , dat wel , maar vlak ook je eigen manier van communiceren niet uit , Daantje .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 april 2009 @ 10:49:

Ik vind de voorbeelden van jouw sms en mail die je terug stuurt eerlijk gezegd ook nogal minzaam en slachtofferig .... van die steken onder water . Nou reageert hij daar best heftig op , dat wel , maar vlak ook je eigen manier van communiceren niet uit , Daantje .Nou, dan zal ik wel raar zijn, maar ik vind "Krijg de tyfus" niet in proportie met "Ik ben teleurgsteld", of "Ik vind het jammer, zal ik vanavond naar jou toe komen".
Blijfgewoonbianca ; Oh dat doe ik zeker niet , als ik hier fout in zit dan hoor ik het graag , en misschien heeft iemand wel tips hoe ik het beter aan moet pakken. Ik voel me geen slachtoffer , ik geef alleen aan dat ik het jammer vind en soms doe ik dat via de sms/mail maar ook vaak gewoon face to face.

We zien elkaar weinig en ik verheug me dan echt op ons afspraakje , hij ook want dagen voor onze afspraak hoor ik keer op keer oh zaterdag gaan we een super avond ervan maken. En dan op het laatste moment krijg je zo'n smsje/mailje en ja dan zeg ik even dat ik het jammer vind dat het niet door gaat. En ipv daar normal samen over te praten krijg ik een bak gal over me heen.
quote:daantje6 schreef op 11 april 2009 @ 10:30:

Tientje79: Weet echt niet waarom ik er nog mee door ga , heb ik echt geen antwoord op ......misschien hoop ik tegen beter weten in wel op verandering...

Daantje, toen ik je eerste post las, kreeg ik al een naar gevoel, herkenning, herinnering gemengd met een beetje weemoed: het is zo herkenbaar.

Maar je tweede post doet me echt wakkerschudden: dat tegen beter weten in hopen op verandering.

Ik van tweëen de optimist, verwachtte dat als we langer bij elkaar zouden zijn, het zou afnemen. Je groeit immers naar elkaar toe in de loop van de tijd? Je leert elkaar toch beter kennen, en hij zal toch wel gaan inzien dat ik het niet als kritiek bedoel, als hij mij beter zal kennen?

Maar ik had het zo verkeerd gedacht.

De enige bij wie iets veranderde was ik: ik leerde me aanpassen, plooien en wist wat ik vooral niet moest doen of laten, zeggen op welke toon.

Daantje, de kruik gaat zolang te water tot hij barst.

Ook ik heb het uiteindelijk niet volgehouden en ik heb de relatie (huwelijk, kinderen) beëindigd, omdat ik tegen de muren opvloog.

Maar het gaat hier niet over mij, maar over jou:

zou je eens aan je omgeving, ouders, vrienden, broers en zussen kunnen vragen hoe ze jou zien in de relatie.

Ik heb het er nooit over gehad, maar achteraf hebben mijn ouders gezegd, dat ze zich er niet mee wilden bemoeien.

Vrienden zeiden het wel tegen me, maar ik hoorde niet écht wat ze zeiden.

Daantje, pas op jezelf, kies voor jezelf.

Je hebt je twijfels niet voor niets.

Perel.
Jouw kinderen gaan voor op je relatie - en terecht - maar als hij wat afspreekt met zijn vrienden ( logischerwijs willen anderen mensen liever ook iets in het weekend doen ) dan laat jij nogal duidelijk doorschemeren dat je dat jammer vindt ; jij had je er zo op verheugd , hij had toch met jou een afspraak ..... als je dan eerlijk bent , zoals hij zegt dat je zou moeten zijn , zeg je dat je niet naar dat terras wilt oid . Maar je werkt inderdaad op zijn gevoel .
Je hebt een relatie, je ziet elkaar niet zo veel en je noemt nu al twee voorbeelden van afspraken die hij laat mislopen. Hij heeft een kater en hij zegt af of hij spreekt liever met een vriend af. Jij komt ook niet over alsof je hem zo mist. Willen jullie elkaar wel zien eigenlijk? Zo leuk klinkt het allemaal niet hoor.

Als je je vriend niet aan je kinderen durft voor te stellen vanwege zijn gedrag, wat heeft dat dan voor toekomst?
Het kan ook een machtstrijd worden: Ik ben teleurgesteld in jou, dan zal ik jou es teleurgesteld laten zijn in mij.
Misschien is vriend van Daantje een type die zelf veel meer kan met sms'jes in de trant van " hé , lullo , dat hadden we niet afgesproken ,heb er ook geen pond zin in , zeg maar tegen die vriend dat je over een uur van dat terras afgaat om naar mij te komen dan gaan we samen ..... doen " .

Als je zo verschillend communiceert staan je haren overeind bij elkaars sms'jes .

Ik zou Daantjes sms'jes ook erg vervelend vinden eerlijk gezegd . En op een sms'je met " krijg de typhus " zou ik reageren met " waarom niet een klein griepje " .

Dus wat de een door de beugel vindt kunnen kan voor een ander een heel erg Big Deal zijn .
Linksom of rechtsom, verschillende communicatiestijl of botte hork, feit is dat Daantje niet heel gelukkig lijkt in de relatie en haar kinderen niet aan vriend voorstelt omdat ze dat niet ziet zitten. Het advies van Perel lijkt me het beste: denk hier nog eens heel goed over na.
Perel : Kan alleen maar zeggen......"slik " je begrijpt me voor de 100% !! Mijn vrienden zien ons alleen als leuk stelletje , mijn familie heeft hem nog nooit gezien , en mijn beste vriendin roept al vanaf het begin dit gaat niet werken !.

Blijfgewoonbianca : Vind het totaal niet erg dat hij met vrienden af spreekt , geef hem alle ruimte daarin ook in het weekend !. Maar of je nou even lekker met je vrienden weg gaat of je helemaal klem zuipt vind ik nogal een verschil. En al gaat hij zich klem zuipen dan is het nog zijn keuze , maar dan heb ik zoiets van spreek dan niet met mij af de volgende dag. Of als je dat toch doet reageer dan normaal op mijn terleurstelling en niet met .....krijg de tyfus.

annetd : Ik vraag me ook sterk af of we een toekomst hebben , misschien ligt het aan mij , misschien aan hem , en misschien wel aan ons samen dat onze manier van communiceren niet matcht ...
Als je elkaar zo weinig ziet denk ik ook dat je verwachtingen steeds heel hoog gespannen zijn en dat je dingen extra zwaar opvat .
Blijfgewoonbianca: Hahahaha ja zou een manier kunnen zijn om zo te communiceren , en misschien (wat ik niet geloof ) zou het bij hem kunnen werken. Maar ik zit zo niet in elkaar.....dus is de conclussie misschien wel dat we gewoon niet bij elkaar passen .
Maar het gaat hier niet alleen om de vriend van Daantje.

Ze hebben die relatie met zijn tweëen.

De een communiceert zus, de ander zo.

Dus Daan moet maar accepteren dat Vriend zus communiceert, ok, dan kan hij op zijn minst een keer proberen te accepteren dat zij zó communiceert.

Maar dat begrip is bij hem niet aanwezig, hij springt keer op keer op de kast.

Het begrip moet natuurlijk wel van twee kanten komen.

Uit de voorbeelden die ze hier beschrijft, is het steeds dat er plannen zijn, die naar zijn goeddunken worden veranderd.

En als Daan daar iets van zegt, dan zijn de rapen gaar.

Daan, heeft hij ook eerdere relaties gehad, of is hij net bij zijn moeder vandaan?
het klinkt inderdaad alsof jullie niet bij elkaar passen , hij lijkt dingen te nemen zoals ze komen ( een gelegenheid om met een vriend op een terras te gaan zitten ) en jij wil graag vasthouden aan wat er is afgesproken . Dat lijkt me al een erg groot verschil .
Daan, wordt jij wel echt eens boos op hém, en laat je dat ook merken? Hoe reageert hij dan?
Als je elkaar inderdadad weinig ziet zijn de afspraakjes die je hebt veel belangrijker en de verwachtingen hoog gespannen. Ik zou er niet tegen kunnen als iemand die dan op het laatste moment zou afzeggen omdat hij een kater had. Dat zegt natuurlijk iets over mij. De vraag is dan niet wiens schuld het is maar of je daarin wel bij elkaar past.
quote:Perel schreef op 11 april 2009 @ 11:09:

Maar het gaat hier niet alleen om de vriend van Daantje.

Ze hebben die relatie met zijn tweëen.

De een communiceert zus, de ander zo.

Dus Daan moet maar accepteren dat Vriend zus communiceert, ok, dan kan hij op zijn minst een keer proberen te accepteren dat zij zó communiceert.

Maar dat begrip is bij hem niet aanwezig, hij springt keer op keer p de kast

Van eenzijdig een probleem op het forum gooien krijgt Daans vriend niet ineens inzicht . Hooguit Daantje zelf .

Dus als zij zou willen leren accepteren dat hij zus praat zou ze hem kunnen laten weten dat zij dat nou juist altijd zo doet .

Niet net doen alsof zij haar vriends manier geaccepteerd heeft ; daarom plaatst ze juist een topic hierover .
Perel : Hij is 35 jaar en heeft een korte relatie gehad van een paar maanden , voor de rest geen relaties gehad.

Ik zeg ook vaak tegen mezelf , hij heeft geen ervaring in relaties dus het is allemaal wennen voor hem . Maar hij is 35 jaar en denk niet dat de manier van communiceren nog zal veranderen , zeker niet omdat we het hier al ik weet niet hoe vaak al over hebben gehad. Ik wil gewoon niet die woorden en die manier van communiceren hier in huis hebben...ik leer mijn kinderen dat problemen uit te praten zijn en niet met vervelende woorden uitkramen op te lossen zijn...
Het is wel zo dat voor mannen het vaak betekent dat wanneer een vrouw een goed gesprek met ze wil, dit betelent dat ze het gevoel hebben dat hen de les gelezen wordt.
quote:heejhallo schreef op 11 april 2009 @ 10:40:

Iemand die mij de typhus wenst zou ik niet meer hoeven te zien. Echt niet hoor, kan me niet schelen wat 'die goede dingen' dan zijn. Kom nou, ik zou me echt geen ziektes naar mijn hoofd laten slingeren door mijn vriend.

Op zo'n sms zou ik zeggen: "Right back at ya, tot nooit meer ziens."

Helemaal mee eens!

Totaal respectloos en geen liefde blijkbaar. Zo laat je je toch niet behandelen to?

Ik had dat tyfus gebeuren nog niet gezien in mijn vorige reactie. Ondertussen is mijn conclusie dat jullie geen match zijn, en dat dat houden van dus ook wel mee zal vallen.
Perel : Ben één keer echt flink boos geweest , we waren gaan stappen met vrienden en ik zou bij hem slapen (mijn sleutels lagen bij hem thuis dus kon me huis ook niet in). Hij ging met vrienden even ergens anders heen dus ik zei als je naar huis gaat sms dan even , dan kom ik naar je toe. Hij is zonder wat te zeggen/smsen naar huis gegaan hoorde ik van een vriend die we tegen kwamen. Dus toen ben ik ook naar zijn huis gegaan en stond ik voor een gesloten deur , kon ook niet naar mijn huis want me sleutels lagen bij hem. Uiteindelijk ben ik met een taxi naar een vriendin gegaan en daar geslapen.

Toen ik de dag erop zei van joh waarom heb je niet even gsmst , kreeg ik naar me hoofd , ja ik was zo dronken dat ik het vergeten was. Dus ik zei : volgende keer neem ik dan me sleutels wel mee zodat ik er in ieder geval thuis in kan. Toen kreeg ik als antwoord : Je bent gestoord je moet hulp zoeken...Toen ben ik echt flink boos geweest op dat antwoord en hebben we elkaar een maand niet gezien..
ik zeg zo vaak 'De Tyfus en een zoen' als grapje.

Op basis van de dingen die je hier aangeeft, vind ik het een opmerkelijke snuiter. Jij twijfelt, jij kan niet jezelf zijn, weet je... moet je gewoon nog eens een avondje over nadenken... Zo is het leven toch gewoon niet leuk, je wilt een leuke vent, geen zak patat.
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven