Vriend kan niet met mijn mening/gevoel over weg..

11-04-2009 10:10 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar heb ik een Lat-relatie , wat op zich heel goed gaat. We zijn alle twee tevreden dat we elkaar alleen in de weekenden zien. Toch heb ik al vanaf het begin mijn twijfels over deze relatie.

Niet omdat ik hem meer wil zien , maar omdat hij er totaal niet tegen kan als ik mijn gevoel/mening geef. Zolang het maar over positieve dingen gaat is er niets aan de hand. Maar als mij iets steekt (meestal iets kleins) en ik maak dat kenbaar dan heb ik de poppen aan het dansen. Heb op die momenten echt het gevoel dat hij me de grond in trapt met opmerkingen als : jij zoekt altijd ruzie , je bent kampioen in sfeer bederven , je kwetst me keer op keer , je bent gestoord enz enz.

Het gaat hier echter om hele kleine dingen waarvan ik zoiets heb ik geef alleen mijn mening dat ik het niet prettig vind wat je doet , niet meer en niet minder. In plaats van daar normaal over te praten krijg ik een bak gal over me heen en is het dus echt weer ruzie.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken ?
Ik herken dit allemaal heel goed. In mijn laatste relatie ging het ook op deze manier. We probeerde er dan wel over te praten, dat ging soms heftig en in de loop van het gesprek werden we dan beide wel weer wat rustig, maar we kwamen er nooit helemaal uit zeg maar.

Uiteindelijk kwamen we er beide achter dat we op dit gebied niet met elkaar om konden gaan en we teveel botste. Deze relatie heeft ook niet lang geduurd...
Getverdemme, dat klinkt als iemand die altijd conflict zoekt of een 'machtstrijd' aan wil gaan.. Zou ik niks van moeten hebben.

Het beste aanpakken lijkt mij gewoon stopppen met deze relatie, maar daar heb je niet veel aan.
Wat zegt hij er zelf over? Kan hij wel met feedback van andere mensen omgaan? Vindt hij de manier waarop jij het zegt moeilijk, of het feit dat jij zijn partner bent?
Het gaat heel goed, maar je hebt je twijfels...

Ik geloof dat ik er niet eens aan begonnen was. Nu met latten is het nog uit te houden, maar moet je voorstellen wat er gebeurt als je gaat samenwonen. Brrrr... Alle gesprekken die een beetje moeilijk zijn uit de weg gaan, niets kunnen delen.. En wat als er dan ook nog eens kinderen komen, wat voor voorbeeld krijgen die dan?

Ik denk dat de beste tip is: wegwezen!
Ja hier praten we er ook regelmatig over , dan is het weer : sorry , ik hou van je enz enz. Dan gaat het weer een tijdje goed en dan is er weer wat kleins en hups het gaat weer mis.

Veel dingen zeg ik al niet eens meer , en als ik het al zeg dan leg ik mijn woorden eerst op een weegschaal. Niet lang vol te houden meer op deze manier , en ja toch hou ik van hem..want uiteraard heeft hij ook zijn positieve dingen. Al begint het erop te lijken dat die positieve dingen alleen naar boven komen als ik maar gewoon ja en amen zeg..
quote:daantje6 schreef op 11 april 2009 @ 10:10:

Sinds een jaar heb ik een Lat-relatie , wat op zich heel goed gaat. We zijn alle twee tevreden dat we elkaar alleen in de weekenden zien. Toch heb ik al vanaf het begin mijn twijfels over deze relatie.

Niet omdat ik hem meer wil zien , maar omdat hij er totaal niet tegen kan als ik mijn gevoel/mening geef. Zolang het maar over positieve dingen gaat is er niets aan de hand. Maar als mij iets steekt (meestal iets kleins) en ik maak dat kenbaar dan heb ik de poppen aan het dansen. Heb op die momenten echt het gevoel dat hij me de grond in trapt met opmerkingen als : jij zoekt altijd ruzie , je bent kampioen in sfeer bederven , je kwetst me keer op keer , je bent gestoord enz enz.

Het gaat hier echter om hele kleine dingen waarvan ik zoiets heb ik geef alleen mijn mening dat ik het niet prettig vind wat je doet , niet meer en niet minder. In plaats van daar normaal over te praten krijg ik een bak gal over me heen en is het dus echt weer ruzie.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken ?

Op het moment dat iemand zulke dingen tegen me zegt als het om iets onbenulligs gaat was ik echt al lang weggeweest. Klinkt erg manipulatief en kinderachtig.

ik bedoel, ik kan ook een grote mond hebben in het dagelijks leven, maar mijn ex en ik hebben elkaar 1 keer tijdens een ruzie kutwijf en lul genoemd (in ee realtie van 5 jaar) en daar waren we wel zo overstuur van later....Het zou niet in me opkomen een partner gestoord te noemen, echt niet.
quote:daantje6 schreef op 11 april 2009 @ 10:17:

Ja hier praten we er ook regelmatig over , dan is het weer : sorry , ik hou van je enz enz. Dan gaat het weer een tijdje goed en dan is er weer wat kleins en hups het gaat weer mis.

Veel dingen zeg ik al niet eens meer , en als ik het al zeg dan leg ik mijn woorden eerst op een weegschaal. Niet lang vol te houden meer op deze manier , en ja toch hou ik van hem..want uiteraard heeft hij ook zijn positieve dingen. Al begint het erop te lijken dat die positieve dingen alleen naar boven komen als ik maar gewoon ja en amen zeg..Pfff, heftig hoor. Als ik deze post lees dan moet ik denken aan mannen die hun vrouw mishandelen (of andersom, dat komt ook voor). Deze mannen zeggen ook altijd "sorry", ik hou van je, ik ga het anders aanpakken, het spijt me. Ook die vrouwen gaan op hun tenen lopen en alles op een weegschaaltje leggen voor ze iets zeggen. Heb jij daar zin in?
Teigera : Ja hij heeft ook moeite met andere mensen , zoals op zijn werk is het vaak hommels als hij kritiek krijgt. Terwijl mijn mening is kritiek is niet altijd negatief , je kan er ook van leren.

Daarbij is een gevoel of mening van een ander niet altijd kritiek maar gewoon een mening/gevoel waar de ander recht op heeft al zit die ander misschien fout toch is dat zijn/haar gevoel/mening.

Tiente97 : Nou er zijn al kinderen (heb 2 lieve koters uit mijn vorige relatie). Hij heeft ze bewust nog nooit gezien , juist omdat ik al de hele relatie mijn twijfels heb en ze lekker net als ik temparement zijn dus dat met zijn houding helemaal mis zie gaan.
Op wat voor dingen heb je kritiek , hoe vaak heb je kritiek en hoe breng je dat ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:daantje6 schreef op 11 april 2009 @ 10:21:

Tiente97 : Nou er zijn al kinderen (heb 2 lieve koters uit mijn vorige relatie). Hij heeft ze bewust nog nooit gezien , juist omdat ik al de hele relatie mijn twijfels heb en ze lekker net als ik temparement zijn dus dat met zijn houding helemaal mis zie gaan.

Wat goed van je dat je hier zo over nagedacht hebt! Echt, heel veel vrouwen zouden dat anders doen, jij stelt echt het belang van je kinderen voorop. Super!

Wat ik me dan wel afvraag, als je zelf toch wel aanvoelt dat het niet ok is, waarom ga je er dan mee door? Je verdient een leukere vent dan deze!
Nee bij mij zou het ook niet opkomen om zulke woorden te gebruiken probeer altijd rustig en kalm te blijven in situaties als deze. Hij heeft me nog nooit met één vinger aan geraakt , maar die woorden komen vaak erg hard over. Zal even een voorbeeldje geven waarover het hier gaat..

Zoals gisteravond , we hadden afgesproken om even lekker met zijn 2e weg te gaan (we zien elkaar bar weinig). Krijg ik een mailtje van hem dat hij met een vriend het terras op gaat en hij me daar dan wel ziet. Dus ik zeg alleen maar ; zou het fijn gevonden hebben als je even overlegd had met me , aangezien we met zijn 2e weg zouden gaan. Meer zei ik niet , zei er nog wel bij maar goed tis niet anders , tot straks en een kus erachter.

Nou door dat mailtje gaf ik een domper op zijn weekend , vergalde ik zijn humeur , en was ik kampioen in sfeer bederven.

Ben lekker thuis gebleven , had totaal geen zin meer !
Hij ervaart feedback vooral als een aanval op zijn persoon lijkt het... wil hij daar iets aan doen? Ervaart hij het als een probleem dat hij zo gevoelig is op dat punt?
Wat opmerkelijk dat iedereen partij kiest voor Daantje , terwijl niemand weet hóe ze dingen zegt ( misschien wel enorm kattig en onterecht ) en waar ze over valt .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tientje79: Weet echt niet waarom ik er nog mee door ga , heb ik echt geen antwoord op ......misschien hoop ik tegen beter weten in wel op verandering...
ik mocht mn mening ook nooit geven als die niet positief was. En over sommige onderwerpen wilde ie niet eens meer met mij praten omdat ie al wist dat ik het er niet mee eens was. Dus eigenlijk moest ik zijn praatje aanhoren en hem dan gelijk geven.

Was er gauw klaar mee.
Uit jouw tekst maak ik op, dat je bij hem niet meer jezelf kan zijn als je bij hem bent. Dat moet toch eigenlijk al genoeg zeggen!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 april 2009 @ 10:29:

Wat opmerkelijk dat iedereen partij kiest voor Daantje , terwijl niemand weet hóe ze dingen zegt ( misschien wel enorm kattig en onterecht ) en waar ze over valt .

Dan nog hoeft vriend niet de bewoordingen als 'je bent gestoord' te gebruiken.

Ook vind ik het nogal tekenend dat TO haar kinderen nog niet eens aan vriend voor wil stellen. Dan is er meer aan de hand dan alleen een katttige manier van commentaar leveren.
Blijfgewonbianca : Daar heb je een punt , misschien zeg ik het wel op de verkeerde manier , maar probeer het juist in "ik" vorm te zeggen , dus niet dat hij fout zit maar dat ik het niet fijn vind..

Teigera : We hebben het daar vaak over gehad , waarom als ik mijn mening/gevoel uit hij zo reageerd. Dan zegt hij elke keer weer ja ik was moe en je hebt gelijk we moeten erover praten ipv ruzie maken. Maar dan gaat het toch weer mis....

Om de situatie misschien wat duidelijker te maken..

2 weken geleden toen kon ik op de vrijdag niet , we zouden zaterdagavond lekker naar schevingen gaan.

Krijg ik op de zaterdagmiddag een smsje van ik trek het vanavond niet want heb een mega kater ben gisteravond de stad in gedoken.

Dus ik sms , Jammer dat ons avondje niet doorgaat want verheugde me er echt op , maar zal ik dan gewoon naar jou toe komen en dat we een filmpje gaan kijken.

Krijg ik een smsje terug : Moet ik me nu schuldig gaan voelen dat ik een kater heb ?. Dus ik sms : Ik zeg alleen dat ik het jammer vind aangezien we vanavond er een leuke avond van zouden maken..Toen kon ik de tyfus krijgen...En ben ik maar met vriendinnen lekker even weg gegaan.

Hij heeft ook hele goede dingen hoor en ja misschien zeg ik het wel op een verkeerde manier maar ik mag me gevoel/mening toch wel geven ?, En hoe moet ik het dan brengen ?
Iemand die mij de typhus wenst zou ik niet meer hoeven te zien. Echt niet hoor, kan me niet schelen wat 'die goede dingen' dan zijn. Kom nou, ik zou me echt geen ziektes naar mijn hoofd laten slingeren door mijn vriend.

Op zo'n sms zou ik zeggen: "Right back at ya, tot nooit meer ziens."
Ben trouwens erg benieuwd wat 'die goede dingen' zijn.
quote:heejhallo schreef op 11 april 2009 @ 10:40:

Iemand die mij de typus wenst zou ik niet meer hoeven te zien. Echt niet hoor, kan me niet schelen wat 'die goede dingen' dan zijn. Kom nou, ik zou me echt geen ziektes naar mijn hoofd laten slingeren door mijn vriend.

Op zon'n sms zou ik zeggen: "Right back at ya, tot nooit meer ziens."

Heb een goed leven, maar dan wel zonder mij - iets aardiger, zelfde boodschap.
quote:daantje6 schreef op 11 april 2009 @ 10:37:

Om de situatie misschien wat duidelijker te maken..

2 weken geleden toen kon ik op de vrijdag niet , we zouden zaterdagavond lekker naar schevingen gaan.

Krijg ik op de zaterdagmiddag een smsje van ik trek het vanavond niet want heb een mega kater ben gisteravond de stad in gedoken.

Dus ik sms , Jammer dat ons avondje niet doorgaat want verheugde me er echt op , maar zal ik dan gewoon naar jou toe komen en dat we een filmpje gaan kijken.

Krijg ik een smsje terug : Moet ik me nu schuldig gaan voelen dat ik een kater heb ?. Dus ik sms : Ik zeg alleen dat ik het jammer vind aangezien we vanavond er een leuke avond van zouden maken..Toen kon ik de tyfus krijgen...En ben ik maar met vriendinnen lekker even weg gegaan.

Hij heeft ook hele goede dingen hoor en ja misschien zeg ik het wel op een verkeerde manier maar ik mag me gevoel/mening toch wel geven ?, En hoe moet ik het dan brengen ?

Dit voorbeeld laat zien dat jij niets verkeerd zegt, gewoon iets vriendelijk voorstelt, en dat hij snel gepikeerd reageert, ruzie maakt , vervelend is.

Ik zou me maar eens afvragen òf je nog met hem verder wil ??

ik denk eigenlijk dat je beter of bent zonder hem,

sterkte,

Wat reageert hij heftig op jou TO. Confronteer jij hem daar wel eens mee? Kan je dit aan hem voorleggen?
heejhallo : Ja je hebt helemaal gelijk , dit soort dingen kunnen bij mij ook niet door de beugel en toch laat ik het toe . Maar is zeker meer dan een reden genoeg om mijn kinderen niet aan hem voor te stellen. Dit soort woorden wil ik niet in mijn gezin hebben !!. Goede dingen : Hij kan echt heel lief zijn , bezorgd , leeft met me mee als er wat is , we kunnen het heel gezellig samen hebben. Maar ja het is waar aan dit alles kleeft wel een voorwaarde en dat is dat ik me mond hou als me wat dwars zit ..

Daarbij zegt hij heel vaak : denk om jezelf , ben jezelf , en wees eerlijk in wat je voelt enz , maar doe ik het dan zijn de rapen gaar...

Als ik dit allemaal zo terug lees dan vraag ik me af wat ik nog bij hem doe , en toch hou ik van hem...denk ik ....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven