Vriend kan niet met mijn mening/gevoel over weg..

11-04-2009 10:10 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar heb ik een Lat-relatie , wat op zich heel goed gaat. We zijn alle twee tevreden dat we elkaar alleen in de weekenden zien. Toch heb ik al vanaf het begin mijn twijfels over deze relatie.

Niet omdat ik hem meer wil zien , maar omdat hij er totaal niet tegen kan als ik mijn gevoel/mening geef. Zolang het maar over positieve dingen gaat is er niets aan de hand. Maar als mij iets steekt (meestal iets kleins) en ik maak dat kenbaar dan heb ik de poppen aan het dansen. Heb op die momenten echt het gevoel dat hij me de grond in trapt met opmerkingen als : jij zoekt altijd ruzie , je bent kampioen in sfeer bederven , je kwetst me keer op keer , je bent gestoord enz enz.

Het gaat hier echter om hele kleine dingen waarvan ik zoiets heb ik geef alleen mijn mening dat ik het niet prettig vind wat je doet , niet meer en niet minder. In plaats van daar normaal over te praten krijg ik een bak gal over me heen en is het dus echt weer ruzie.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken ?
quote:daantje6 schreef op 12 april 2009 @ 18:44:

Madhe ik volg je niet helemaal (sorry) , ik heb alle mogelijke wegen geprobeerd om dit te laten werken , en ja het is vaker mis gelopen maar dan was ik niet stellig in de zin van tis nu helemaal klaar en over. En bleef altijd wel een kiertje open staan om het nogmaals te proberen. Nu is de deur echt dich , simpel om het feit dat mijn emmer is overgelopen , en flink ook.

Maar waarom speel je op iemand zijn gevoel in als je het ergens niet over eens bent , of alleen maar aan geeft joh had dit anders gekund ?. Dit zeg ik niet met de intentie om hem naar beneden te halen of te krenken of wat dan ook , dit zeg ik omdat ik zo denk of voel. Daar kan hij het niet mee eens zijn dat recht heeft hij maar dan kunnen we toch door middel van normale communicatie daar een oplossing voor vinden of een midden weg ?. Speel je dan altijd op iemand zijn gevoel als je , je eigen mening/gevoel geeft ?

Oke, dus je bent er wel helemaal klaar mee. Ik denk dat dat ook beter voor je is.

Over dat op iemands gevoelens inspelen. Niet om grof te doen, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat je vriend zegt dat je altijd zeurt/ sfeer verpest. Ik zeg niet dat je dat doet, maar blijkbaar komt heeft het wel dat effect op hem. Jullie stonden te verschillend tegenover relaties. Blijkbaar willen jullie andere dingen, andere omgang en kregen jullie dat gewoon niet op een leuke manier voor elkaar.

Als jij overal telleurgesteld door raakt, en dan medelijden op probeert te wekken (zo kan dat overkomen) door steeds met je teleurstelling te komen, ipv er conclusies uit te trekken. Mijn vriend ziet me al aankomen met; ik vind dit niet leuk, ik vind dat niet leuk, ik ben teleurgesteld door dit, dat kwetste me. Ik denk dat hij dan na een paar keer heel erg de neiging krijgt om te roepen; "zoek dan een ander, want ik ben zo".

Er niet face to face willen of durven praten, want dan doet ie weer gemeen (jij laat dat toe, vergeet dat niet), maar wel je gevoelens erover uiten via mail/sms/telefoon, ook weer zonder conclusies te trekken (al heb je nu dan eindelijk wél een conclusie getrokken).

Ik zei al eerder; als ik zo'n mailtje zou krijgen van mijn vriend zoals jij naar jouw vriend stuurde, of als mijn vriend óveral commentaar op had, door teleurgesteld zou zijn of alles anders wil zien, zou ik ook not amused zijn. Dan pas je gewoon simpelweg niet bij elkaar.

Je moet er wel een beetje hetzelfde tegenaan kijken, of "bestand" zijn tegen de manier waarop de ander er mee omgaat om het leuk te hebben samen. De manier waarop de ander met dingen omgaat, dat is een heel belangrijk punt om leuk te vinden aan je partner. Voor mij geld dat tenminste wel. Als ik zie hoe mijn vriend op anderen/ dingen reageert, dan denk ik; heee, die is leuk!
Oh ok ik begrijp je nu , maar even voor de duidelijkheid , heb in een jaar tijd 4 keer mijn mening gegeven over iets wat ik niet zo leuk vind of graag anders had willen zien, en 4 keer was er een knallende ruzie. En dan waren het nog hele kleine dingen . Hij zegt zo vaak joh he kan dit of dat niet anders , dan zeg ik of nee het kan niet anders of van hoe zou je het graag willen zien dan ?. Dan hebben we het erover en kunnen we bekijken of er een midden weg is.

Maar het gaat hier niet om grote dingen het gaat puur en alleen om een smsje dit keer van joh had je niet even kunnen overleggen. En krijg meteen een bak gal over me heen.

Heb echt niet overal commentaar op , zo zit ik ook niet in elkaar , maar als ik dan een keer mijn mening geef is het meteen alsof ik het weet niet wat gedaan heb.

Over het face to face , nee ik kies er niet voor om ruzie te krijgen , ik probeer het juist face to face normaal uit te spreken met elkaar. Maar als ik merk dat het niet werkt op die manier zoek ik een andere manier.

Hij heeft het volste recht om dingen te doen/ aan te pakken zoals hij het wilt maar ik heb ook het volste recht om te zeggen dat ik die manier niet fijn vind. Dan is het toch logisch dat 2 volwassen mensen tot een midden weg kunnen komen. Misschien zit ik in de situaties wel helemaal fout , maar vertel het me dan ipv te gaan tieren en schelden dan kan ik er wat van leren !!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven