Vriend maakt GEEN tijd

12-06-2009 10:13 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okee hulp, help!

Dit komt jullie vast bekend voor. Eerst had mijn vriendje echt zeeën van tijd voor mij. Het liefst was hij elke minuut bij mij. Ik was nog thuis of hij smste of ik weer naar hem toe kwam. Op een gegeven moment raakte zelfs ik daarvan vermoeid. Overigens nooit gezegd. En sinds een maandje heeft hij amper tijd voor mij. We zien elkaar nu met moeite 2/3x per week. En voor mijn gevoel komt dit allemaal van mijn kant. Hij gaat over een aantal weekjes 2 maanden op vakantie en ik had zo graag nu veel tijd met hem doorgebracht. Ik heb dit ook aangegeven. Ik heb gezegd: lieverd, ik wil je gewoon graag zien, op deze manier trek ik het niet meer. Hij beloofde beterschap. We zijn nu wat dagen verder en het gaat bergafwaarts. Ik was zondag en maandag bij hem. Maar dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag heeft hij geen tijd. Uiteindelijk ben ik maar op eigen initatief woensdag bij hem gaan slapen. Toen zei hij nog heel lief (hij was naar een bruiloft geweest): ik kon alleen maar aan jou denken. Maar dit voelt zo niet goed. Stel ik me aan? Is het zo raar dat ik hem wat vaker wil zien? Hij heeft 2 weken geleden nog gezegd dat hij graa bij mij is en dat ik me nooit aan hem opdring. Maar toch...Het is nu sowieso onduidelijk wanneer ik hem weer zie. Ik weiger nog langer om achter zijn ass aan te lopen.

Wat denken jullie dat er gaande is?
Nee lastig he is het leven haha. Zeker als je nathalie heet ;)
Als je maar kunt accepteren dat het leven lastig is valt het daarna best mee
Nathaliedje, ik herken mezelf wel een beetje in je. Tenminste...ik had dit in het begin ook met mijn vriend heel erg maar goed toen was ik 17. Wilde het liefst altijd bij hem zijn. Had hij een keer iets anders te doen dan baalde ik. Het liefst wilde ik hem de hele dag in de gaten houden. En maar denken, ben ik wel leuk genoeg, ben ik niet saai? Straks komt hij een knapper,leuker, liever meisje tegen.....Nu 7 jaar later zijn we nog samen en denk ik.....als hij beter kan krijgen moet hij dat maar doen. ik ben wie ik ben en leuker kan ik niet worden.

Misschien heel raar....maar weet niet of je GTST kijkt? Ik herkende mezelf wel een beetje in Ronja.

Heb het er zelfs nog met mijn vriend over gehad en die zei al....gelukkig ben je wel veranderd. Onzeker zal ik altijd wel een beetje blijven....maar stuur hem vanavond met een gerust hart een weekendje weg.
Hij heeft net nog wel iets gemaild. Hoe mijn dag is en waarom ik gisteren thuis was gebleven....nog enigszins teken van leven van hem...
Hahahahaha, ik vergelijk mij ook met Ronjaa!!!!! Wat grappig Maliboo. Maar idd jouw denkwijze is beter en zo is het ook. Ik krijg ook genoeg aandacht van mannen...dat is het niet.

Leuk dat jullie al 7 jr samen zijn :P
quote:Nathaliedje1983 schreef op 12 juni 2009 @ 14:44:

Hij heeft net nog wel iets gemaild. Hoe mijn dag is en waarom ik gisteren thuis was gebleven....nog enigszins teken van leven van hem...weer verongelijkt, het is weer niet goed genoeg. Dat is ook claimen..
Zucht, maar je bent nog jong

Je zou je die ellenlange weg van ellende kunnen besparen die je nog tegemoet gaat. Aan de andere kant, je moet het zelf ontdekken.

Sterkte meid
Ach je kut voelen hoort ook bij het leven he ;)
Heb je wel eens aangegeven bij je vriend dat je af en toe onzeker bent? Moet je dit natuurlijk niet zo heftig doen als bij Ronja natuurlijk ;) Maar mijn vriend wist er wel van....vond het ook altijd wel schattig. En probeerde me wel te helpen door soms dingen te zeggen waar ik me minder onzeker door ging voelen.
quote:domnaiefmutsje schreef op 12 juni 2009 @ 14:50:

Zucht, maar je bent nog jong

Je zou je die ellenlange weg van ellende kunnen besparen die je nog tegemoet gaat. Aan de andere kant, je moet het zelf ontdekken.

Sterkte meid Je Hebt Gelijk DNM. Maar ik vind het zo zonde. Ben zelf ook (een beetje) zo geweest en achteraf gezien waren er zo veel betere en mooiere dingen die ik met mijn leven had kunnen doen.
Mijn moeder is zo'n typ. Altijd onzeker over alles. Denkt altijd dat iemand haar niet leuk, aardig, mooi, slim, interessant of wat dan ook vindt. Altijd is ze er mee bezig hoe een ander haar vindt. Ze is zo onzeker dat ze zich altijd aanpast aan de manier hoe ze denkt dat de ander haar leuk, aardig, mooi, slim, interessant of wat dan ook maar vindt.

Verder wordt alles iedere keer opnieuw afgewogen. Dus als ik een keertje niet bel, te laat ben met bellen, geen cadeautje heb gekocht, ergens niet naar heb geïnformeerd, niet gezegd heb dat ze slim/geweldig of wat dan ook is, dan is dat weer een teken dat er iets niet goed met haar is. Dat ik haar niet goed genoeg vind. Is de conclusie dat ik niet genoeg moeite doe, dat ik haar niet zie staan en ga zo maar door.

Vreselijk vermoeiend, want hoe is ze nou echt?Vreselijk vermoeiend want het gaat er altijd om dat je dus al die positieve dingen van haar moet vinden.Vreselijk vermoeiend want ze is dus vooral heel erg met zichzelf bezig.Vreselijk vermoeiend want ze is dus vooral heel weinig met jou bezig.Vreselijk vermoeiend want ze past zich op een manier aan op jou en beziet jou door een bril die je zelf helemaal niet herkent.Vreselijk vermoeiend want alles wat jij doet heeft betrekking op haar en zoals zij zichzelf ziet (en zij is overal onzeker over dus hoe kan ik het positieve in haar zien?).Vreselijk vermoeiend want ik kan nooit genoeg doen omdat ze me iedere keer opnieuw weegt en te licht vindt in plaats van naar het grote geheel te kijken en de intenties

Zij is niet in staat gebleken zichzelf aan te passen en die onzekerheid los te laten. Vreselijk jammer vind ik dat.

Ik geloof beslist niet dat jij net zo onzeker over jezelf bent Nathalie als dat mijn moeder dat is. (f) Maar ik wilde je dit laten zien om je inzichtelijk te maken wat een straf het voor jezelf en je omgeving kan zijn als iemand continu zo onzeker is.

Ik ben er al een hele poos achter dat dit gedrag van haar vooral haar ding is en dat ik echt niet tekort schiet. Gelukkig wel. Ik heb mezelf jarenlang een slechte dochter gevonden totdat ik het patroon doorhad en de conclusie heb kunnen trekken dat ik echt niet zo vreselijk ben.

Ik hoop voor jou en je vriend dat jullie beiden inzien en blijven inzien dat deze onzekerheid vooral jouw ding is.
Haha ja ik snap wat je bedoelt. Ik kan er gewoon niet bij dat als je je vrouw 6 dagen niet ziet dat je dan niks voorstelt :(
quote:Nathaliedje1983 schreef op 12 juni 2009 @ 15:40:

Haha ja ik snap wat je bedoelt. Ik kan er gewoon niet bij dat als je je vrouw 6 dagen niet ziet dat je dan niks voorstelt :(Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Nou als je je vriendin zo lang niet ziet...waarom vraagt hij dan niet: wanneer zie ik je weer?
quote:Nathaliedje1983 schreef op 12 juni 2009 @ 15:55:

Nou als je je vriendin zo lang niet ziet...waarom vraagt hij dan niet: wanneer zie ik je weer?

Misschien voelt hij de bui al weer hangen dat hij (WEER) een kadootje voor je moet kopen als hij je een paar dagen niet heeft gezien.

Of hoeft dat alleen als hij 2 dagen in het buitenland is?
anoniem_10085 wijzigde dit bericht op 12-06-2009 15:58
Reden: weer vergeten
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
hahaha hij koopt NOOIT kado's...
quote:Nathaliedje1983 schreef op 12 juni 2009 @ 15:55:

Nou als je je vriendin zo lang niet ziet...waarom vraagt hij dan niet: wanneer zie ik je weer?Je hebt gelijk. Het ligt allemaal aan hem. Hij is een vreselijke vent en heeft niets voor je over. Hij heeft geen interesse in je. Je bent beter af zonder hem. Hij neemt niet eens de moeite een cadeautje te kopen of een sms te sturen. Op zo'n vent kan je toch niet bouwen. Dat is geen onzekerheid van jouw kant. Het is gewoon een hufter.
Nathalie, ik vind dat je wel érg blijft hangen in 'waarom doet HIJ niet wat IK wil?' 'Ik verwacht toch eigenlijk dat HIJ...'... ik mis hier bijna volledig enige gezonde vorm van zelfreflectie, behalve dan dat je onzeker bent en je rot voelt.

Waaróm voel je je precies onzeker en op welke momenten? Voor mijn gevoel maak je op dit moment alles zó ontzettend ingewikkeld, dat je vriend het eigenlijk nooit meer goed kan doen. Ik ben bang dat het voor jou nooit genoeg is om je niet meer onzeker te voelen naar je vriend toe. Als hij namelijk nu zegt, ok, ik kom drie avonden achter elkaar naar je toe, dan ben jij weer bang dat hij dat alleen meer doet omdat hij het gevraagd heeft, enzovoort.

Communiceer je eigenlijk wel écht met je vriend? (en dan bedoel ik dus niet 'vertel je hem van alles') Wat zegt hij van dit verhaal?
Ja ik snap wat jullie bedoelen. En ik weet zelf dat het ook niet klopt wat ik zelf doe. En ik heb dit verteld. Ik heb gezegd dat als dit zo doorgaat (hem zo weinig zien) dat ik het dan niet meer volhoudt. En hoe erg ik dat ook vind dat het dan ten einde loopt. Toen zei hij: Ja ik snap het, ik houd er rekening mee. En nu dus weer geen tijd voor mij :( Hij weet wat de gevolgen zijn....
Eens met Tammetuk. Je blijft maar praten over wat hij verkeerd doet in plaats van constructief naar je eigen gedrag te kijken. Ik vind de titel van dit topic ook nogal veelzeggend "Vriend maakt GEEN tijd". Je hebt hem vorige week nog 3 keer gezien, hij stuurt je regelmatig uit zichzelf een sms, etc. Allemaal tekenen dat hij wel contact met je maakt en tijd investeert.
Het was eerst gewoon veeeel meer. En eigenlijk pas sinds 2 mnd is het echt serieus....
meid je maakt jezelf helemaal gek!

Zoals ik het begrijp investeert je vriend best tijd in jou. Hij emailt je, stuurt een smsje als hij je zat zou zijn zou hij dit niet doen hoor. Probeer er mee te leven dat je hem niet iedere dag ziet. Ga op de dagen dat je hem niet ziet je eigen ding doen. ga sporten, spreek met vriendinnen af of ga gewoon lekker alleen op de bank hangen.
Maar als iemand je zat is, merk je dat toch omdat die dan minder laat horen? Minder afspreekt, minder smst etc?
quote:Nathaliedje1983 schreef op 12 juni 2009 @ 15:59:

hahaha hij koopt NOOIT kado's...Nee dat had ik in je andere topic gelezen. Misschien vond hij je gedrag niet leuk de laatste tijd, dat je zo rot deed tegen hem en niet zei wat je dwars zat? Of is dat weer allemaal uitgesproken?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Nathaliedje1983 schreef op 12 juni 2009 @ 16:12:

Ja ik snap wat jullie bedoelen. En ik weet zelf dat het ook niet klopt wat ik zelf doe. En ik heb dit verteld. Ik heb gezegd dat als dit zo doorgaat (hem zo weinig zien) dat ik het dan niet meer volhoudt. En hoe erg ik dat ook vind dat het dan ten einde loopt. Toen zei hij: Ja ik snap het, ik houd er rekening mee. En nu dus weer geen tijd voor mij :( Hij weet wat de gevolgen zijn....nathalie, ik denk dat jij uiteindelijk aan het korste eind gaat trekken, als jij hier niks mee doet, blijf je dit tegenkomen in een volgende relatie. je claimt echt teveel, dit gaat averechts werken. ik vind het ergens wel grof dat je hem een ultimatum stelt, terwijl het probleem toch echt bij JOU ligt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven