Vriend met stomme opleiding

17-11-2009 15:53 390 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is 26 en doet de BBL opleiding Transport met vrachtwagen rijbewijs.

Daar is opzich niks mis mee.

Maar het is gewoon de tijden die die moet werken.

Ze zijn gewoon niet normaal meer.

En dan niet over de school gepraat, hoe kunnen ze nou cursus op Zaterdag plannen?

Soms gaat het echt te ver.

Dan gaat bij hem om half 5 de wekker, en is hij pas om half 10 's avonds thuis.

Zo vervelend!

En dan over zijn school, cursus op zaterdag van half 9 tot half 4.

Hij komt uit gelderland en ik uit limburg.

Bijvoorbeeld ik had zaterdag een feest: Oom en Tante 25 jaar getrouwd.

Hij zou uit school zijn boeken thuis gaan afgeven en meteen op de trein springen om hier heen te komen en samen naar het feest te gaan.

Rijden er ergens bij nijmegen geen treinen.

Damn wat kan je dan balen, hij wou bijna niet meer komen.

Gelukkig heeft hij geprobeert en gekeken hoe ver hij kon komen.

Op de helft van de weg is zijn telefoon leeg en valt uit.

Ik wist helemaal niks meer...

tot ik om 2 uur 's nachts terug kwam van het feest en hij voor de deur stond.

Bleek dat hij er al van half 2 's nachts stond.

Ben je toch blij dat hij er is hoor.

Maar de volgende dag moet je hem weer om half 6 op het station afzetten.

Wat kan ik op die momenten toch echt behoorlijk balen.

Ik hou me er maar aanvast dat het nog maar 1 1/2 jaar duurt.

En het dan allemaal beter is en hij dan een gewoone baan heeft van 8 tot 5.

Maar dit is gewoon echt vervelend.

Ik zie hem al niet vaak en gaat het 9 van de 10 gevallen ook nog mis.

Helaas kan ik ook niet altijd daar heen gaan.

Omdat ik ook mijn sport en hobby's hier heb.

En ook vaker naar het ziekenhuis moet rennen.

Iemand tips??
quote:Madhe schreef op 17 november 2009 @ 22:55:

Ik blijf het alleen niet snappen. Die topic titel, maar dan gebruik ik mezelf als referentie.

Mijn vriend is dus bezig met zo'n vrachtwagenchauffeurs diploma (en dat duurt geen jaaaren maar een paar maanden inderdaad). En wat ben ik trots op hem. Ik zorg er graag voor (al heb ik ook zelf genoeg te doen) dat hij uitgerust aan een les kan beginnen, en dat hij zich kan ontspannen ná een les. Ook al zijn die uren kut. Kom op zeg. Je motiveert elkaar toch in een relatie, je steunt elkaar toch?

'k Moet er niet aan denken dat ik aan zijn kop zou gaan zeuren omdat de uren me niet bevallen. Alsjeblieft.

Héééél stiekem hoopt de vriend van TO ook op zo'n vriendin!!

ik weet het zeker! In plaats van een zeurpiet die die nu heeft.

Stel je voor zeg dat TO straks een huilbaby krijgt die ruim 20 uur per dag huilt....papa is er niet want die moet de extra centjes, die mama normaal zou verdienen, er ook nog eens bijwerken.

Want het is helaas raar maar waar...baby's zijn niet goedkoop en luiers zijn NIET gratis!!
quote:Madhe schreef op 17 november 2009 @ 22:15:

[...]

Bullshit. Bij een vrachtwagenrijbewijs krijg je ook theorieles.

als je de normale verkeerstheorie bedoeld ja.

de cmr, beurtvaart e.d. leer je bij een chauffeursdiploma. En wie weet krijgt Vriend bij deze opleiding ook wel ADR
quote:Madhe schreef op 17 november 2009 @ 22:55:

Ik blijf het alleen niet snappen. Die topic titel, maar dan gebruik ik mezelf als referentie.

Mijn vriend is dus bezig met zo'n vrachtwagenchauffeurs diploma (en dat duurt geen jaaaren maar een paar maanden inderdaad). En wat ben ik trots op hem. Ik zorg er graag voor (al heb ik ook zelf genoeg te doen) dat hij uitgerust aan een les kan beginnen, en dat hij zich kan ontspannen ná een les. Ook al zijn die uren kut. Kom op zeg. Je motiveert elkaar toch in een relatie, je steunt elkaar toch?

'k Moet er niet aan denken dat ik aan zijn kop zou gaan zeuren omdat de uren me niet bevallen. Alsjeblieft.

Is dat chauffeursdiploma eigenlijk nog wel verplicht?

Wat ik bedoel: De chauffeurs die het hebben moeten binnen nu en 5 jaar, ( even uit het hoofdje) 30 uur herhaling hebben. Zo telt ADR al voor een uur of 10. Rijden is verplicht. De chauffeur die nu wil beginnen, mag hij/zij niet rijbewijs halen en direkt aan het werk mits er binnen die 5 jaar aan die 30 uur is voldaan?

oke enorm off topic
Jullie zijn lekker bezig zeg, Madhe en Luna.

Makkelijk he, een TO die het niet helemaal goed genoeg uitlegt, en eigenlijk een beetje zeurt, en ook nog wat vage ziektes heeft, even lekker de grond in te stampen. Heerlijk joh.
Hoi, ik heb alleen de OP gelezen...

Jouw vriendje heeft overdag school gehad, dan gaat hij zich haasten om met jou mee naar het feestje te gaan. Vervolgens komt hij vast te staan, gaat proberen toch nog naar je toe te komen én wacht vervolgens tot 2:00 uur 's nachts buiten voor je deur!!

Dat vind ik echt vreselijk lief!

Waar zeur je over?? Laat hem doen wat hij graag wil, en als dat deze opleiding is, dan is dat zo.
quote:Madhe schreef op 17 november 2009 @ 22:51:

[...]

TO is selectief afgekeurd en denkt dat ze een kind ook wel even aan de kant kan schuiven tijdens een minder dagje.

Verdovingspijltje in de handboog wil helpen.
Vrouwen, laten we elkaar nou geen mietje noemen.

Hand opsteken wie er nog nooit gemopperd heeft als haar man weer eens lange uren maakt, dagen achter elkaar op reis is voor zijn werk, of vaker wel dan niet s avonds om half 10 pas thuis is als de kinderen alweer slapen.

Het gebeurde mij vanavond nog en ik kan het nooit laten om er een zeuropmerking over te maken. Ook al werkt hij hard, brengt hij de pegels binnen, houdt hij van zijn werk en is hij daarnaast, ALS hij dan god forbid eens thuis is, een perfecte echtgenoot en vader.

Shoot me.
Verdovingspijltje?? Heeft die van jullie niet zo'n aan/uit-knop aan de achterkant? Reuze handig hoor!
*steekt hand op*

Heb vaak lopen klagen tegen/over man maar nooit over werktijden.
quote:Nijntje schreef op 17 november 2009 @ 23:09:

Jullie zijn lekker bezig zeg, Madhe en Luna.

Makkelijk he, een TO die het niet helemaal goed genoeg uitlegt, en eigenlijk een beetje zeurt, en ook nog wat vage ziektes heeft, even lekker de grond in te stampen. Heerlijk joh.

Wij zijn niks anders aan het doen dan haar de realiteid aan het laten zien. Maar waarscgeinlijk heb jij niet ALLES gelezen??

Kijk van chauffeurs weet ik weinig af, dat weet madhe weer. Maar van kinderen en mannen met lamge werktijden weet ik alles!!
quote:mamalief schreef op 17 november 2009 @ 23:17:

*steekt hand op*

Heb vaak lopen klagen tegen/over man maar nooit over werktijden.Ohhhh nou dan ben jij een stuk minder stom, debiel en achterlijk dan TO hoor, mama!
quote:Nijntje schreef op 17 november 2009 @ 23:19:

[...]

Ohhhh nou dan ben jij een stuk minder stom, debiel en achterlijk dan TO hoor, mama! Nou zeg, das niet netjes om nou TO uit te gaan schelden Nijn!
Luna, ik heb alles gelezen en vooral op de laatste paar paginas gaan jullie echt te ver. Over die toekomstige kinderen en hoe TO daar wel over zal denken etc.

Echt ranzig.
* mee eens*
Oh, zijn die woorden dan nog niet langsgekomen? De strekking is anders wel van die aard.

Kom op dames. Ik wil handen zien. Of zijn jullie allemaal van die heilige boontjes.
quote:Nijntje schreef op 17 november 2009 @ 23:15:

Hand opsteken wie er nog nooit gemopperd heeft als haar man weer eens lange uren maakt, dagen achter elkaar op reis is voor zijn werk, of vaker wel dan niet s avonds om half 10 pas thuis is als de kinderen alweer slapen.

Het gebeurde mij vanavond nog en ik kan het nooit laten om er een zeuropmerking over te maken. Ook al werkt hij hard, brengt hij de pegels binnen, houdt hij van zijn werk en is hij daarnaast, ALS hij dan god forbid eens thuis is, een perfecte echtgenoot en vader.

Shoot me.Oh, maar ik klaag wel over idiote uren. Ondanks dat ie is wat jij hier beschrijft, vind ik de vervoerssector behoorlijk sociaal-leve-gezinsonvriendelijken heel veeleisend voor z'n werknemers.
quote:mamalief schreef op 17 november 2009 @ 23:17:

*steekt hand op*

Heb vaak lopen klagen tegen/over man maar nooit over werktijden.Ik ook niet, juist om dat manlief zo hard werkt voor ons gezin. Maar TO hééft geen gezin en woont ook niet samen! Ze mag blij wezen dat ze een vent heeft die zich zelf blijft ontplooiën!
quote:Nijntje schreef op 17 november 2009 @ 23:20:

Luna, ik heb alles gelezen en vooral op de laatste paar paginas gaan jullie echt te ver. Over die toekomstige kinderen en hoe TO daar wel over zal denken etc.

Echt ranzig.Tja, tis maar wat je ranzig vind. Het kan nou eenmaal de bittere realiteit zijn dat je een huilbaby krijgt en dat je man/vriend druk aan het werk is en niet even thuis kan komen..
quote:Nijntje schreef op 17 november 2009 @ 23:22:

Oh, zijn die woorden dan nog niet langsgekomen? De strekking is anders wel van die aard.

Kom op dames. Ik wil handen zien. Of zijn jullie allemaal van die heilige boontjes.Heilig ben ik zeker niet! Maar via jouw oc ken jij zo moeilijk mijn handen zien he....
quote:luna2006 schreef op 17 november 2009 @ 23:25:

[...]

Ik ook niet, juist om dat manlief zo hard werkt voor ons gezin. Maar TO hééft geen gezin en woont ook niet samen! Ze mag blij wezen dat ze een vent heeft die zich zelf blijft ontplooiën!

Wat maakt het nou uit of ze al een gezin vormen, of dat ze nog apart wonen. Juist OMDAT ze niet samenwonen ziet ze hem nog minder dan in een situatie als de jouwe.

Ieder heeft recht op zijn gezeur. Misschien zanik jij wel elke week dat je vent ALWEER! de kliko vergeten is buiten te zetten, of zijn sokken naast de wasmand smijt. Daar hoor je ons toch ook niet over?

Trusten!

Shoot me.

Tuurlijk, als hij weer een onverwachte oefening had en het weekend niet thuis kwam; toen hij in een andere baan met onregelmatige uren plots nachtdiensten moest overnemen en nog steeds als hij pas om 9 uur komt aankakken omdat het zo druk is op de zaak.

Maar dat is vervelend voor het moment, ik begrijp ook donders goed dat die baan ons brood en ons dak boven het hoofd betekent (mijn baan ook natuurlijk, maar van 1 salaris kunnen we niet leven).

Aan het eind van de rit waardeer ik het zeer.

edit: oja, en hij moppert ook op mij als ik een weekend dienst van een collega overneem en hij een avondje samen aan zijn neus voorbij ziet gaan.

Shoot me.

Daar heb jij helemaal gelijk in, maar de vriend van TO IS geen man, en IS geen papa!

TO en vriend wonen mijlen ver uitelkaar en dan gaat ze zitten klagen dat die naar haar inziens een stomme opleiding heeft!
quote:marsmellowwww schreef op 17 november 2009 @ 23:01:

[...]

als je de normale verkeerstheorie bedoeld ja.

de cmr, beurtvaart e.d. leer je bij een chauffeursdiploma. En wie weet krijgt Vriend bij deze opleiding ook wel ADRNee, ik bedoel speciale theorielessen die gericht zijn op het rijden met een vrachtwagen. Daarnaast krijg je ook lessen over de administratie, vrachtbrieven, bepaalde stoffen etc etc.
quote:Starshine schreef op 17 november 2009 @ 23:28:

[...]

Tuurlijk, als hij weer een onverwachte oefening had en het weekend niet thuis kwam; toen hij in een andere baan met onregelmatige uren plots nachtdiensten moest overnemen en nog steeds als hij pas om 9 uur komt aankakken omdat het zo druk is op de zaak.

Maar dat is vervelend voor het moment, ik begrijp ook donders goed dat die baan ons brood en ons dak boven het hoofd betekent (mijn baan ook natuurlijk, maar van 1 salaris kunnen we niet leven).Aan het eind van de rit waardeer ik het zeer.Precies JULLIE brood, JULLIE dak. Maar daar is bij TO nog lang geen sprake van!
quote:luna2006 schreef op 17 november 2009 @ 23:26:

[...]

Tja, tis maar wat je ranzig vind. Het kan nou eenmaal de bittere realiteit zijn dat je een huilbaby krijgt en dat je man/vriend druk aan het werk is en niet even thuis kan komen..

Ach hou toch op zeg. Wat een ongelovelijke onzin. Waarom hebben we het hier in godesnaam over een hypothetische huilbaby, als TO alleen aankondigt dat ze eventueel over een tijdje zwanger wil proberen te worden.

Ga jij vervolgens allemaal beren op de weg zetten? Omdat zij het vervelend vindt dat ze haar vriend zo weinig ziet?

volgens mij zit hier veel meer achter. Jij hebt gewoon vet de kift.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven