Vriend met stomme opleiding
dinsdag 17 november 2009 om 15:53
Mijn vriend is 26 en doet de BBL opleiding Transport met vrachtwagen rijbewijs.
Daar is opzich niks mis mee.
Maar het is gewoon de tijden die die moet werken.
Ze zijn gewoon niet normaal meer.
En dan niet over de school gepraat, hoe kunnen ze nou cursus op Zaterdag plannen?
Soms gaat het echt te ver.
Dan gaat bij hem om half 5 de wekker, en is hij pas om half 10 's avonds thuis.
Zo vervelend!
En dan over zijn school, cursus op zaterdag van half 9 tot half 4.
Hij komt uit gelderland en ik uit limburg.
Bijvoorbeeld ik had zaterdag een feest: Oom en Tante 25 jaar getrouwd.
Hij zou uit school zijn boeken thuis gaan afgeven en meteen op de trein springen om hier heen te komen en samen naar het feest te gaan.
Rijden er ergens bij nijmegen geen treinen.
Damn wat kan je dan balen, hij wou bijna niet meer komen.
Gelukkig heeft hij geprobeert en gekeken hoe ver hij kon komen.
Op de helft van de weg is zijn telefoon leeg en valt uit.
Ik wist helemaal niks meer...
tot ik om 2 uur 's nachts terug kwam van het feest en hij voor de deur stond.
Bleek dat hij er al van half 2 's nachts stond.
Ben je toch blij dat hij er is hoor.
Maar de volgende dag moet je hem weer om half 6 op het station afzetten.
Wat kan ik op die momenten toch echt behoorlijk balen.
Ik hou me er maar aanvast dat het nog maar 1 1/2 jaar duurt.
En het dan allemaal beter is en hij dan een gewoone baan heeft van 8 tot 5.
Maar dit is gewoon echt vervelend.
Ik zie hem al niet vaak en gaat het 9 van de 10 gevallen ook nog mis.
Helaas kan ik ook niet altijd daar heen gaan.
Omdat ik ook mijn sport en hobby's hier heb.
En ook vaker naar het ziekenhuis moet rennen.
Iemand tips??
Daar is opzich niks mis mee.
Maar het is gewoon de tijden die die moet werken.
Ze zijn gewoon niet normaal meer.
En dan niet over de school gepraat, hoe kunnen ze nou cursus op Zaterdag plannen?
Soms gaat het echt te ver.
Dan gaat bij hem om half 5 de wekker, en is hij pas om half 10 's avonds thuis.
Zo vervelend!
En dan over zijn school, cursus op zaterdag van half 9 tot half 4.
Hij komt uit gelderland en ik uit limburg.
Bijvoorbeeld ik had zaterdag een feest: Oom en Tante 25 jaar getrouwd.
Hij zou uit school zijn boeken thuis gaan afgeven en meteen op de trein springen om hier heen te komen en samen naar het feest te gaan.
Rijden er ergens bij nijmegen geen treinen.
Damn wat kan je dan balen, hij wou bijna niet meer komen.
Gelukkig heeft hij geprobeert en gekeken hoe ver hij kon komen.
Op de helft van de weg is zijn telefoon leeg en valt uit.
Ik wist helemaal niks meer...
tot ik om 2 uur 's nachts terug kwam van het feest en hij voor de deur stond.
Bleek dat hij er al van half 2 's nachts stond.
Ben je toch blij dat hij er is hoor.
Maar de volgende dag moet je hem weer om half 6 op het station afzetten.
Wat kan ik op die momenten toch echt behoorlijk balen.
Ik hou me er maar aanvast dat het nog maar 1 1/2 jaar duurt.
En het dan allemaal beter is en hij dan een gewoone baan heeft van 8 tot 5.
Maar dit is gewoon echt vervelend.
Ik zie hem al niet vaak en gaat het 9 van de 10 gevallen ook nog mis.
Helaas kan ik ook niet altijd daar heen gaan.
Omdat ik ook mijn sport en hobby's hier heb.
En ook vaker naar het ziekenhuis moet rennen.
Iemand tips??
woensdag 18 november 2009 om 16:09
quote:Amygdala schreef op 18 november 2009 @ 16:04:
[...]
Nee, dan ben je elkaar onderhand wel zat ...
We zijn elkaar helemaal niet zat!
En hij baalt ook over zijn werktijden en hij kiest ook niet voor deze werktijden.
Maar die heeft hij nu een maal omdat hij die opleiding nog volgt.
Het kan zeker zijn als hij zijn baan van 8 tot 5 terug heeft dat hij moet overwerken en op zaterdag moet werken maar dat zal niet altijd zijn.
En dan zal ik dat ook accepteren.
[...]
Nee, dan ben je elkaar onderhand wel zat ...
En hij baalt ook over zijn werktijden en hij kiest ook niet voor deze werktijden.
Het kan zeker zijn als hij zijn baan van 8 tot 5 terug heeft dat hij moet overwerken en op zaterdag moet werken maar dat zal niet altijd zijn.
woensdag 18 november 2009 om 16:16
Ook mijn man is vrachtwagenchauffeur. Hij doet het nu 11 jaar, de eerste 2 jaar binnenland van 4.30/5.00 uur in de morgen tot savonds een uur of 21.00/22.00. Dan is het savonds alleen een kwestie van eten,douchen en weer slapen om smorgens weer fris en fruitig voor de dag te kunnen komen.
Ik zelf geniet echt van mijn vrijheid dus ik heb er nooit over hoeven klagen. Je hoeft savonds niet op tijd het eten klaar te hebben
Hij heeft destijds via Randstad de opleiding gedaan en toen hadden we ook pas verkering. Dat betekende dus veel stampwerk want als we samen waren dan kwamen de boeken te voorschijn voor het ADR certificaat en het chauffeursdiploma.
Nu de laatste 9 jaar rijdt hij internationaal.De eerste 5 jaar was ik alleen en werkte ik ook fulltime. Toen kwamen de kinderen met een tussenpoos van ongeveer 3 jaar en dan is is het wel lastig met plannen. Hij moest echt vanaf de 8e maand bij huis blijven want het was onverantwoord om naar oostenrijk of frankrijk te rijden. Bij de eerste ging het allemaal goed maar mijn 2e zoontje kwam na de geboorte op de IC terecht en dan ishet wel lastig als je man internationaal rijdt. Ik zat dus veel in het zhs, mijn oudste zoontje zat bij mijn ouders voor 3 weken en mijn man zat op de vrachtwagen. Hij heeft de eerste 3 weken wel vrij gehad hoor, Daarna ging het ook al een stuk beter en was de grootste zorg weg.
Toch heb ik nooit geklaagd. ook al betekende het vaak dat hiij op zondagmiddag/avond weer weg moest. Nu zijn de kinderen er en moet ik toch op tijd het eten klaar hebben maar ik vind het heerlijk om savonds alleen te zijn; lekker tv kijken waar je zelf zin in hebt. Weggaan is geen optie met 2 kleine kinderen(5 en 2 maar dat hoeft voor mij niet. Ik ben een echte huismus.
Zelf werk ik nu niet meer. Dit meer als compensatiie omdat mijn man veel weg is van zondag-zaterdagmorgen, dus dan wil ik dat compenseren door er voor hun te zijn. Ik kan overal bij zijn zoals schoolartsen, schoolactiviteiten, en ook als ze ziek zijn hoef ik geen vrij te nemen.
Overdag verveel ik me niet; ik breng de kinderen naar school, peuterspeelzaal en ook naar zwemles en meestal blijf ik nog wel een tijdje op school plakken door te praten met andere moeders.
Mij hoor je niet klagen over het "ëenzame leven".
Groetjes heidi
Ik zelf geniet echt van mijn vrijheid dus ik heb er nooit over hoeven klagen. Je hoeft savonds niet op tijd het eten klaar te hebben
Hij heeft destijds via Randstad de opleiding gedaan en toen hadden we ook pas verkering. Dat betekende dus veel stampwerk want als we samen waren dan kwamen de boeken te voorschijn voor het ADR certificaat en het chauffeursdiploma.
Nu de laatste 9 jaar rijdt hij internationaal.De eerste 5 jaar was ik alleen en werkte ik ook fulltime. Toen kwamen de kinderen met een tussenpoos van ongeveer 3 jaar en dan is is het wel lastig met plannen. Hij moest echt vanaf de 8e maand bij huis blijven want het was onverantwoord om naar oostenrijk of frankrijk te rijden. Bij de eerste ging het allemaal goed maar mijn 2e zoontje kwam na de geboorte op de IC terecht en dan ishet wel lastig als je man internationaal rijdt. Ik zat dus veel in het zhs, mijn oudste zoontje zat bij mijn ouders voor 3 weken en mijn man zat op de vrachtwagen. Hij heeft de eerste 3 weken wel vrij gehad hoor, Daarna ging het ook al een stuk beter en was de grootste zorg weg.
Toch heb ik nooit geklaagd. ook al betekende het vaak dat hiij op zondagmiddag/avond weer weg moest. Nu zijn de kinderen er en moet ik toch op tijd het eten klaar hebben maar ik vind het heerlijk om savonds alleen te zijn; lekker tv kijken waar je zelf zin in hebt. Weggaan is geen optie met 2 kleine kinderen(5 en 2 maar dat hoeft voor mij niet. Ik ben een echte huismus.
Zelf werk ik nu niet meer. Dit meer als compensatiie omdat mijn man veel weg is van zondag-zaterdagmorgen, dus dan wil ik dat compenseren door er voor hun te zijn. Ik kan overal bij zijn zoals schoolartsen, schoolactiviteiten, en ook als ze ziek zijn hoef ik geen vrij te nemen.
Overdag verveel ik me niet; ik breng de kinderen naar school, peuterspeelzaal en ook naar zwemles en meestal blijf ik nog wel een tijdje op school plakken door te praten met andere moeders.
Mij hoor je niet klagen over het "ëenzame leven".
Groetjes heidi
anoniem_88270 wijzigde dit bericht op 18-11-2009 16:17
Reden: kleine toevoeging
Reden: kleine toevoeging
% gewijzigd
woensdag 18 november 2009 om 16:18
quote:spoekle schreef op 18 november 2009 @ 16:09:
[...]
Dat was een geintje meid... ik zei toch eerder al dat ik juist wel begrip heb voor het feit dat je teleurgesteld bent.
Maar goed te horen dat je het gaat accepteren. Vergeet tussendoor ook niet te genieten!!!
[...]
Dat was een geintje meid... ik zei toch eerder al dat ik juist wel begrip heb voor het feit dat je teleurgesteld bent.
Maar goed te horen dat je het gaat accepteren. Vergeet tussendoor ook niet te genieten!!!
woensdag 18 november 2009 om 16:23
quote:Amygdala schreef op 18 november 2009 @ 16:18:
[...]
Dat doe ik zeker!
Heb gewoon soms behoefte om te zeuren en dat lucht op en dan kan ik er weer een paar dagen tegen aan.
[...]
Dat doe ik zeker!
Heb gewoon soms behoefte om te zeuren en dat lucht op en dan kan ik er weer een paar dagen tegen aan.
woensdag 18 november 2009 om 16:39
quote:Caviahaar schreef op 18 november 2009 @ 16:33:
Spoekie, bij je volgende drang om te gaan zeuren, alsjeblieft, sluit jezelf op in het toilet! Zeikwijverij! Sjah zo ben ik. Aan de andere kant, ik heb alle pagina's van dit topic gelezen, omdat de meeste reacties echt hilarisch zijn
:):) jou mening
Spoekie, bij je volgende drang om te gaan zeuren, alsjeblieft, sluit jezelf op in het toilet! Zeikwijverij! Sjah zo ben ik. Aan de andere kant, ik heb alle pagina's van dit topic gelezen, omdat de meeste reacties echt hilarisch zijn