Vriend met stomme opleiding

17-11-2009 15:53 390 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is 26 en doet de BBL opleiding Transport met vrachtwagen rijbewijs.

Daar is opzich niks mis mee.

Maar het is gewoon de tijden die die moet werken.

Ze zijn gewoon niet normaal meer.

En dan niet over de school gepraat, hoe kunnen ze nou cursus op Zaterdag plannen?

Soms gaat het echt te ver.

Dan gaat bij hem om half 5 de wekker, en is hij pas om half 10 's avonds thuis.

Zo vervelend!

En dan over zijn school, cursus op zaterdag van half 9 tot half 4.

Hij komt uit gelderland en ik uit limburg.

Bijvoorbeeld ik had zaterdag een feest: Oom en Tante 25 jaar getrouwd.

Hij zou uit school zijn boeken thuis gaan afgeven en meteen op de trein springen om hier heen te komen en samen naar het feest te gaan.

Rijden er ergens bij nijmegen geen treinen.

Damn wat kan je dan balen, hij wou bijna niet meer komen.

Gelukkig heeft hij geprobeert en gekeken hoe ver hij kon komen.

Op de helft van de weg is zijn telefoon leeg en valt uit.

Ik wist helemaal niks meer...

tot ik om 2 uur 's nachts terug kwam van het feest en hij voor de deur stond.

Bleek dat hij er al van half 2 's nachts stond.

Ben je toch blij dat hij er is hoor.

Maar de volgende dag moet je hem weer om half 6 op het station afzetten.

Wat kan ik op die momenten toch echt behoorlijk balen.

Ik hou me er maar aanvast dat het nog maar 1 1/2 jaar duurt.

En het dan allemaal beter is en hij dan een gewoone baan heeft van 8 tot 5.

Maar dit is gewoon echt vervelend.

Ik zie hem al niet vaak en gaat het 9 van de 10 gevallen ook nog mis.

Helaas kan ik ook niet altijd daar heen gaan.

Omdat ik ook mijn sport en hobby's hier heb.

En ook vaker naar het ziekenhuis moet rennen.

Iemand tips??
Wat een gezeur zeg. Je mag je in je handjes knijpen met zo'n vent. Ik ken gasten die wel normale werktijden hebben en voor minder een trouwfeestje van familie aan zich voorbij laten gaan. Count your blessings en schei uit met je zeuren
Klaag Praat je ook tegen hem op deze manier over zijn opleiding/leven?
The time is now
quote:spoekle schreef op 17 november 2009 @ 16:03:

[...]

Maakt dat iets uit dan?ja dat maakt het extra ondragelijk. Wat doe jezelf eigenlijk? En weet je zeker dat jouw vriend jouw werk niet stom vindt?
quote:jolief schreef op 17 november 2009 @ 16:06:

[...]

weet je vriend ook dat je het een STOMME opleiding vind?

Mijn vriend? neuh....zal ik m anders ff bellen met dit berhaal, vragen wat ie d'r van vindt?

Oh nee laat maar, ik heb een stomme vriend met ook een stomme opleiding dus dat helpt niet.

(verkeerde quote I guess? )
quote:jolief schreef op 17 november 2009 @ 16:06:

[...]

weet je vriend ook dat je het een STOMME opleiding vind?

Ja, dat weet hij.

En hij vind het ook niet erg.
Lijkt me wel onwijs gezellig, die paar uurtjes in de zoveel tijd dat jullie elkaar zien.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
tis natuurlijk ook een stom vak
quote:meds schreef op 17 november 2009 @ 16:08:

[...]

ja dat maakt het extra ondragelijk. Wat doe jezelf eigenlijk? En weet je zeker dat jouw vriend jouw werk niet stom vindt?

Ik zelf ben 80-100% afgekeurt.

Dus hij kan mijn werk niet stom vinden
Zielig voor je vriend. Hij doet zo zijn best om zichzelf en jou een goede toekomst te bieden en dan wordt hij hier effe afgefikt door zijn vriendin.

Hoe moet dat over anderhalf jaar nou als hij een 9 tot 5 baan heeft bij dat verhuisbedrijf (as if, volgens mij kan dat ook best op vreemde tijden)? mag hij dan 's avonds wel sporten of stappen met zijn vrienden?

Hoe oud ben jij eigenlijk en wat voor werk of opleiding doe je? Hoe zie je de toekomst samen?
*is zelf ook al zo stom want quote ipv wijzigt*
TO.. wat voor opleiding doe jij? Of heb jij gedaan?
Uit gedoktert?

Dat is wat hij mij verteld

Misschien moet je zelf ook een opleiding gaan doen? Waarbij je leert spellen

Daarnaast: hij doet nu eenmaal die opleiding, en daar horen kennelijk die tijden bij. Daar kun jij niets aan veranderen, dus ik denk dat het verstandig is om je er maar bij neer te leggen en je te richten op je eigen leven. En er van te genieten op de tijden dat je je vriend wél ziet.
ben je afgekeurd vanwege je ziektes? En doe je helemaal niks? ik denk als je 70% bent afgekeurd dan kan je nog 30% werken toch?

En wat doe je dan de hele dag? Of zit je wachten tot je vriendje weer thuis is van zijn stomme werk?
oh afgekeurd. Dus je hebt de hele dag niks om handen en zit maar te wachten tot hij thuiskomt?

Sneu. Misschien een leuke hobby om de tijd te doden?
Ik heb zelf SPW gedaan.
Joh. Over wat klaag je.

Mijn vriend zijn diensten zijn ergens geplant tussen vijf uur smorgens en 2 uur snachts van maandag tot zondag

Welke dienst en op welke dag weet je 15 dagen van op voorhand.

En dan woon ik nog eens op kamers ook honderd kilometer verderop.

Het is een hoop plannen om elkaar te zien, dat wel.

Maar voor de rest is er helemaal niks aan het handje hoor. Ja, sommige dingen kunnen we niet samen doen door zijn werk, en sommige dingen niet door mijn studie. Dat is het leven hoor, je kan niet alles hebben wat je graag wilt.
quote:spoekle schreef op 17 november 2009 @ 16:13:

Ik heb zelf SPW gedaan.Nou, ik mis een hoop sociaal gevoel en empathisch vermogen bij je verhaal.
maak jezelf nuttig, ga een halve dag werken en doe voor de rest vrijwilligerswerk. Of richt een praatgroep op met lotgenoten (vrachtwagenchauffeursvrouwen)
quote:Starshine schreef op 17 november 2009 @ 16:14:

[...]

Nou, ik mis een hoop sociaal gevoel en empathisch vermogen bij je verhaal.Ze is afgekeurd, dus dat geeft niet.
je gaat toch niet thuiszitten op deze leeftijd? Ik ken mensen met veel meer ziektes dan jij en die werken gewoon
Je zeurt. Enorm.

Dat je eist dat je vriend toch komt als er géén treinen rijden en je hem om 1.30 voor je deur laat staan terwijl je wéét dat jij op een feestje zit, hij niet op tijd kan komen, het hem belachelijk veel moeite kost en hij de volgende ochtend weer terug moet op een onchristelijk tijdstip vind ik ronduit asociaal.

Echt, asociaal.
dan heb je ook geen tijd om je te ergeren aan het stomme werk van je vriendje
Wat voor tips wil je? Hoe je met zijn school kan gaan praten over de tijden? Zal je vriend leuk vinden. Hoe je hem kunt overtuigen om een andere opleiding te gaan doen? De NS aanklagen omdat het nog wel eens mis gaat en hij dus nog minder bij jou kan zijn?

Mens, wees blij dat hij iets doet wat hij leuk vindt. Ik zou er maar aan gaan wennen als dit zijn beroepskeuze is.
quote:Starshine schreef op 17 november 2009 @ 16:12:

oh afgekeurd. Dus je hebt de hele dag niks om handen en zit maar te wachten tot hij thuiskomt?

Sneu. Misschien een leuke hobby om de tijd te doden?

Ik doe handboog schieten.

En veel oppassen.

Ik zit niet altijd te wachten tot hij thuis komt.

Vaker ben ik er dan ook niet.
Echt, als ik het nog eens nalees. Arme jongen. En dan zeg jij nog 'hij wou bijna niet meer komen', alsof dat ráár is. Dat hij uberhaupt overweegt om zoveel moeite te doen voor een oom en tante van zijn vriendin vind ik al heel wat, en dat jij dan koste wat kost wilt dat hij komt en hem met 4 uur slaap weer terugstuurt..... bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven