Vriend minder sociaal

09-11-2020 01:20 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,
Lees al een tijdje mee maar nu toch een account gemaakt om mijn vraag te plaatsen. Ik heb ongeveer 2 jaar een vriend, al een tijd knaagt het dat hij niet erg een sociaal leven heeft. Dat het niet heel veel is wist ik van het begin, maar het lijkt steeds minder te worden. Ik heb ook een beperkte kring, maar heb nog wel wat vrienden wat ik waar mee doe. Hij niet echt en heeft daarnaast , naast zijn ouders en een zus niet veel familie. Ik wel. Ik vind het leuk om met mensen te zijn en ik had altijd een soort van ‘gedroomd’ dat ik met iemand samen zou zijn die ook een groot sociaal netwerk zou hebben en we ook vaak met zijn vrienden/aanhang iets kunnen doen. Niet alleen met de mijne. Ik zie dat mensen om me heen dat wel hebben en word er toch ergens jaloers op.. het is geen halszaak en iets waar hij wat aan kan doen, maar het knaagt ontzettend aan me. We doen ook nooit wat gezelligs met anderen. Soms met mijn vrienden, anders niet. Soms als ik de toekomst voor me zie denk ik ‘wat saai’. Ik
Vind het erg van mijzelf dat ik dit erg vind, maar weet niet wat ik er mee moet doen. Het met hem bespreken gaat lastig, want het is nou eenmaal zo. Het valt me alleen (ook door Corona) op dat hij bijna niemand heeft. En ik zelf zou het juist zo leuk vinden dat mijn vriend leuke vrienden heeft we met z’n allen leuke dingen doen etc. Ik heb het gevoel dat ik me aanstel. Alleen ik merk de laatste tijd dus dat ik jaloers ben op andere stelen die wel weekendjes gezellig doorbrengen met hun vrienden (niet alleen van 1 kant). Maar goed, ik
val in herhaling. Herkent iemand dit? Tips anyone?
Ik ken meer mannen die geen vrienden hebben, maar als ze daar volstrekt gelukkig mee zijn, wat is dan het probleem?

Jij hebt een ander toekomstbeeld voor ogen. Om veel dingen samen te doen. Maar dat zit er niet in. Want wat gebeurt er als je hem mee vraagt naar sociale activiteiten met jouw vrienden? Gaat hij mee, of wil hij beslist niet.

Het is of accepteren, of beeindigen en iemand anders zoeken.
Gaat het op andere punten goed of zijn er meer zaken die niet lekker lopen?
Levert het ook voordelen voor je zelf op, dat hij lekker rustig is?
Ik ben zelf niet zo sociaal en mijn man juist wel. Met mijn (paar) vriendinnen spreek ik liever 1 op 1 af en ik heb ook geen behoefte om samen met zijn vrienden af te spreken, op 1 vriendin na. Zij is in de loop der jaren ook mijn vriendin geworden.

Gelukkig vindt hij dat niet erg verder.
Je mag vanwege corona niet eens weekendjes weg met andere stellen.

En je verlangt een groot sociaal netwerk, terwijl je dat zelf ook niet hebt, schrijf je..

Plus, misschien heeft je vriend geen behoefte aan veel vrienden. Wie ben jij om te vinden dat hij dat wel moet hébben? Omdat jij dat vindt?

En jij wil steeds met anderen tijd doorbrengen. Waarom moet hij daar in meegaan?

Praat er over met hem. En wie weet wil hij wel of niet uitbreiden. Maar dwing hem niet om iets te doen wat jij zo nodig wil.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Trouwens, de titel van je topic vind ik niet passend. Het moet zijn: vriend heeft minder vrienden dan ik wil dat hij heeft. Dat betekent namelijk niet dat je niet sociaal bent.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Hoezo valt het op door corona?
Als je vriend het wel leuk vindt om mee te gaan, kun je dan niet al die dingen doen met mensen van jouw kant? Is het probleem dat je niet voldoende mensen aan jouw kant hebt om dat genoeg te doen? Want dan is de makkelijkste manier denk ik om energie te steken in het uitbreiden van je vriendenkring en het zoeken naar gelijkgestemden. Of gaat het meer om het beeld wat je hebt?
Vindt hij het erg?
Zo nee, laat hem en accepteer het.
Het is ook nooit goed. Dan lees je dat vriend te druk sociaal leven heeft en te weinig aandacht heeft voor vriendin. En nu heeft vriend te weinig sociaal leven.

TO jouw vriendinnen zullen vast ook allemaal meiden zijn die een druk sociaal leven waarderen. En misschien ook wel partners hebben die die leuk vinden. Alleen dit is niet de gouden standaard de norm.

Je vriend heeft geen behoefte aan een druk sociaal leven. Jij vindt dit wel leuk. Praat en zoek een modus dat voor jullie werkt. Ga zelf vaker weg met vriendinnen, op bezoek bij vriendinnen etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Klinkt alsof jij wil dat hij iemand is die hij niet is.
Klinkt wel ernstig. Twijfels moet je altijd serieus nemen. Dit lijkt echt een flinke hobbel in jullie relatie. Of het een niet nemen heuvel of berg blijkt te zijn dat weet jij alleen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hunebed schreef:
09-11-2020 07:45

laat hem en accepteer het.
of niet, en zoek een vriend die beter bij je past
ik had altijd een soort van ‘gedroomd’ dat ik met iemand samen zou zijn die ook een groot sociaal netwerk zou hebben en we ook vaak met zijn vrienden/aanhang iets kunnen doen.

Tja, een droomrelatie bestaat niet. De perfecte partner ook niet. Het is nooit 100% zoals je het zou willen. Vraag is met welke 'tekortkomingen' je kunt en wil leven.
.
Dus je verwijt hem iets niet te hebben, wat je zelf niet hebt, namelijk een groot sociaal netwerk.
Als jij meer met grote groepen vrienden wilt ondernemen, dan zul je je eigen netwerk moeten uitbreiden.
Als de ene partner minder van vriendschapscontacten houdt dan de ander dan betekent dat op den duur dat de ene thuis in stilte gaat genieten van zijn hobby's terwijl de ander zich uitleeft in vrolijke bezoeken.

Eigenlijk kunnen ze daar dus allebei bij winnen, zolang ze elkaar niet willen veranderen. Pas dan wordt het zuur.

Groot voordeel is dan ook dat ze van elkaar kunnen leren: de ene wordt socialer en de andere leert om te gaan met zijn onrust.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Op zich begrijp ik wel een beetje wat het punt van TO is.

Het gaat niet perse om het moeten hebben van heel veel contacten, maar het hebben van een aantal verschillende contacten. Vaak passen bij die verschillende contacten ook weer andere activiteiten/meningen. Als er bijna geen nieuwe ervaringen zijn, dan blijf je vaak toch een beetje in een kringetje rondgaan en dezelfde dingen doen. En dan kan het gewoon saai zijn.

En nu in corona-tijd valt zoiets extra op, je maakt minder mee en je spreekt minder mensen.

TO, het is nu eenmaal zoals hij is. Is het enkel dat hij minder sociaal is, of vind je het ook lastig dat jullie daardoor minder dingen doen. Gaan jullie normaal wel uit eten of weekendjes weg? Of mis je gewoon af en toe de input van derden?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
lilalinda schreef:
09-11-2020 08:08
of niet, en zoek een vriend die beter bij je past
Of dat inderdaad
Accepteren zoals hij is of weg gaan.
Waarom zou jouw vriend een rijker sociaal leven moeten hebben? Omdat jij een rijker sociaal leven wil?

Daar kun je ook zelf wat aan doen natuurlijk.

Of inderdaad een man zoeken die een rijk sociaal leven heeft, maar aangezien jij dat zelf ook niet hebt is dan maar de vraag in hoeverre dat een goede match is met jou.
TO ik begrijp je wel. Mijn vriend recent ex heeft dat ook. Weinig vrienden waar hij mee optrekt.
Zij wereld begon om mij heen te draaien, om mijn vrienden. Van zijn kant zag ik weinig mensen.

Dus hij zat continue in mijn wereld en ook begon ik mijn vrienden minder te zien omdat ik een kind heb die om de twee weken bij zijn vader is, dus mijn vrije weekenden besteedde ik vooral aan mijn vriend die ik dan weer meenam naar mijn vrienden en activiteiten.

ik werd dat beu. hij mistte mij continue maar is niet zo gek als je alleen in je huis zit zonder sociaal contact te hebben met mensen terwijl ik daarentegen gewoon druk was met werk, kind en hobby's.

uiteindelijk begon mij dit na twee jaar te benauwen en had ik steeds minder zin om hem te zien en meer zin om mijn eigen gang te gaan.

ik ben blij met mijn beslissing om de relatie te verbreken, tis heel verdrietig omdat het voor de rest echt een fijne vent is, maar niet voor mij.
Na 2 jaar ongeveer gaat de verliefdheid zakken en meestal over in houden van. De roze bril gaat af en er komt een rustiger gevoel voor terug. Maar kleine dingen die je eerst amper zag kunnen dan ook veel groter lijken.

Je had hier 2 jaar geen problemen mee. Vriend lijkt er zelf niet zo onder te lijden. Je zult hem moeten accepteren hoe hij is.

Jaloers zijn op andere stellen vind ik nogal kinderlijk. Ben je nog erg jong to? Het lijkt alsof je jezelf tekort gedaan voelt. Als je sociale contacten mist ga dan zelf nieuwe vriendschappen aan. Het leven is geen droom... Je krijgt niet alles wat je wilt...
Je hebt geen recht op dingen omdat dat je droombeeld is. Het is een droombeeld. Geen werkelijkheid.
dubbel
sjaantje37 wijzigde dit bericht op 09-11-2020 10:21
98.73% gewijzigd
Hunebed schreef:
09-11-2020 07:45
Vindt hij het erg?
Zo nee, laat hem en accepteer het.
Dit, en mocht je ooit kinderen willen is het echt een voordeel: jij kunt altijd de hort op :)
dubbel
Tja, ik droomde van een vriend waar ik de wereld mee rond zou reizen, maar hij blijkt het liefst in de achtertuin op vakantie te gaan. En toch is hij al 12 jaar voor mij meer dan leuk genoeg.

Ik vind "hij heeft niet genoeg vrienden waar ik leuke dingen mee kan doen" een van de raarste redenen om op iemand af te knappen, maar als dat voor jou wel zo is, dan is het gewoon zo. Of misschien vind je hem gewoon eigenlijk niet meer zo heel leuk en probeert je hoofd er deze reden aan te plakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven