Vriend niet welkom

25-08-2009 12:45 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik heb nu 2 jaar een relatie met mijn vriend. Mijn ouders accepteren mijn vriend totaal niet. Hij is niet welkom in het huis van mijn ouders (en ook niet bij mijn zussen). Ze doen alsof hij niet bestaat. Ze vragen nooit naar hem, terwijl ik wel met hem samenwoon. Al 14 maanden.

Laatst zijn 2 achterneven van me getrouwd en dan vragen ze mij alleen mee. Mijn vriend vragen ze niet eens mee.

Wat ik zelf raar vind, want ik deel mijn leven met hem.

Ik wilde dit even kwijt...
quote:shake_it schreef op 25 augustus 2009 @ 12:54:

[...]

De reden?

Ik ben 23, hij is 37. Hij is getrouwd geweest en heeft een kind.

Verder kennen ze mijn vriend niet. Het lijkt mij dat je iemand beoordeeld op zijn persoonlijkheid. En of hij goed voor mij is.

Daar kijken ze niet naar.

Hij is gewoon slecht voor me, klaar.

Mijn dochter is net zo oud[jong] als jij .In eerste instantie zou ik als moeder wel moeite hebben met het feit dat hij een stuk ouder is en een kind heeft.

Maar dat mag geen reden zijn om hem beter te leren kennen.Zou daar zeker open voor staan ,misschien hebben je ouders wat meer tijd nodig ? Nodig ze bv meer uit bij jullie thuis
quote:Chardonnay schreef op 25 augustus 2009 @ 13:03:

Shake it, het is misschien heel moeilijk, maar als je ouders en zussen je vriend niet willen leren kennen moet je ze misschien duidelijk maken dat je alleen nog maar naar verjaardagen enzo komt, als zij hun best gaan doen je vriend een kans te geven.Ik heb ze heel duidelijk gemaakt dat ik het niet accepteer dat mijn vriend niet welkom is. Maar ze blijven doorgaan.
En zeggen dat je niet komt als je vriend niet mee mag? Jij hebt voor hem gekozen dus moeten ze op z'n minst hun best doen om hem te leren kennen. Als er iets was voorgevallen of het echt niet klikt dan is het anders. En hij hoeft natuurlijk niet altijd mee, maar met belangrijke gebeurtenissen hoort hij er net zo goed bij.
quote:plompiedom schreef op 25 augustus 2009 @ 13:07:

[...]

Mijn dochter is net zo oud[jong] als jij .In eerste instantie zou ik als moeder wel moeite hebben met het feit dat hij een stuk ouder is en een kind heeft.

Maar dat mag geen reden zijn om hem beter te leren kennen.Zou daar zeker open voor staan ,misschien hebben je ouders wat meer tijd nodig ? Nodig ze bv meer uit bij jullie thuisDat heb ik gedaan, maar ze zijn nooit bij ons geweest. En daar hebben ze ook geen behoefte aan volgens mij.
quote:shake_it schreef op 25 augustus 2009 @ 13:08:

[...]

Ik heb ze heel duidelijk gemaakt dat ik het niet accepteer dat mijn vriend niet welkom is. Maar ze blijven doorgaan.Misschien lees ik er overheen maar geef eens antwoord op de verschillende vragen, dat praat wat makkelijker.
Simpel, als Mr N niet welkom zou zijn bij mijn familie dan kwam ik daar dus niet meer.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:pure_vanity schreef op 25 augustus 2009 @ 13:08:

En zeggen dat je niet komt als je vriend niet mee mag? Jij hebt voor hem gekozen dus moeten ze op z'n minst hun best doen om hem te leren kennen. Als er iets was voorgevallen of het echt niet klikt dan is het anders. En hij hoeft natuurlijk niet altijd mee, maar met belangrijke gebeurtenissen hoort hij er net zo goed bij.

Dat heb ik ook al gedaan.

En dat hij niet altijd mee hoeft, daar ben ik het niet mee eens. Hij hoort nou eenmaal bij mij, dus lijkt me logisch dat ik hem overal bij wil hebben.
Kom op Shake It, shake it al out!!

Elke post licht je weer een tipje van de sluier, maar dat werkt zo traag. We zijn nu al op pagina twee maar feitelijk geen stap verder. Vertel ons het hele verhaal.
Volgens mij geeft ze antwoord Bianca. Kan me voorstellen dat er iets sneller gepost wordt dan ze kan reageren.

Ik denk dat ik de familie ook voor een voldongen feit zou stellen. Of we komen samen, of we komen niet.

En dat er iets meer tijd nodig is, ze woont al 14 maanden samen dus je zou denken dat het daar niet aan moet liggen.

Wat vind je vriend van dit verhaal? Heeft hij ook concreet dingen geprobeerd om de situatie te veranderen?
Ziet je familie niet dat hij jou blij maakt? nee natuurlijk.

Wat erg. Wat zegt je vriend ervan?

Mijn vader moest ook niks van de mijne weten. Na jaren heb ik tegen hem gezegd dat ik niet meer kom als hij zo blijft.

Hij bleef zo (zak)

Ik blijf nog wel bij mijn vader komen, maar zodra hij iets negatiefs zegt over vriend ben ik weg dus hij laat het nu uit zijn hoofd.

Vriend zit er niet zo mee. Vindt eerder mijn vader een zielig figuur.

Jouw vriend MAG dus helemaal niet binnenkomen bij je familie? De deur is dus echt dicht, of wordt vriend wel binnengelaten en wordt dan genegeerd?

Heeft jouw vriend weleens contact proberen te maken? Zoja, hoe ging dat?

Bah zeg, ik kan wel uren doorjakkeren hier, ik wind me er veel over op,

sorry...:-(
quote:shake_it schreef op 25 augustus 2009 @ 13:09:

[...]

Dat heb ik gedaan, maar ze zijn nooit bij ons geweest. En daar hebben ze ook geen behoefte aan volgens mij.Kun je niet met je moeder gaan praten hierover .Dat je ze begrijpt[leeftijd ed] maar hun mist in je leven ?
Dat vraag ik me inderdaad ook al af. Ik zou me als vriend denk ik ook wel rot voelen als mijn vriendin op dat moment niet voor me op zou komen of wel zou gaan naar bv. een bruiloft en mij alleen zou laten.

Hoe heb je je familie duidelijk gemaakt dat je hun gedrag niet accepteert en is het wel echt duidelijk als ze toch doorgaan?
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:Lunax schreef op 25 augustus 2009 @ 13:13:

Volgens mij geeft ze antwoord Bianca. Kan me voorstellen dat er iets sneller gepost wordt dan ze kan reageren.

Gaat inderdaad erg rap hier. Maar met name het antwoord op de vraag of er een cultuurverschil is tussen haar familie en haar vriend, daar was ik nieuwsgierig naar want dat zou een en ander kunnen verklaring (niet dat het terecht zou zijn overigens).
quote:JohnnyCake schreef op 25 augustus 2009 @ 13:12:

Kom op Shake It, shake it al out!!

Elke post licht je weer een tipje van de sluier, maar dat werkt zo traag. We zijn nu al op pagina twee maar feitelijk geen stap verder. Vertel ons het hele verhaal.

Oke laat me bij het begin beginnen.

Toen ik een relatie met hem kreeg en dus nog thuis woonde, moest ik het al uitmaken. Ze dwongen me zelfs om het uit te maken.Toen ik zei dat ik wilde samenwonen, hebben ze flink tegengewerkt.

Ik heb heel veel moeten slikken. Ruzies etc. etc.

Ze hebben mijn vriend een keer bij mijn ouders laten komen en toen hebben ze hem gezegd dat hij het uit moest maken.

Mijn familie heeft me gewoon laten vallen.

Ik had geen leven meer. Ik ben toen weggegaan van huis.

Nu zijn we een jaar verder en ik kan er niet meer tegen hoe ze doen. Hij bestaat niet voor hun.

Dit is heel erg kort door de bocht. Als ik alles moet toelichten dan ben ik morgen nog niet klaar.

Dus ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Niet te drastisch zijn met je familie dan maar niet meer willen zien, dan heb je weer een familiedrama en het blijft je familie. Die wil je toch niet echt kwijt?

Niks ergers dan een gebrouieerde gebroeieerde, huh, hoe schrijf je dat? familie. daarom ben ik weer naar mijn vader gegaan.

Stel ook dat het ooit uitgaat.

Maar misschien was je dat helemaal niet van plan.

Ben nog steeds erg benieuwd hoe vriend zich hierdoor voelt.

Ik zou wel een keer een afspraak maken met familie om te praten. Dan maar officieel. Om tafel zitten, zeggen wat jij vindt en voelt, en daarna zij. Kijken wat nou het probleem is (eerder kind dan leeftijd den ik)
quote:HoiPippiLangkous schreef op 25 augustus 2009 @ 13:11:

Simpel, als Mr N niet welkom zou zijn bij mijn familie dan kwam ik daar dus niet meer.Precies!
Oh, lees nu je verhaal.

Mis jij je familie?

Zo niet...vergeet mijn post.
Zjena, ik snap je punt, maar op een gegeven moment moet je toch grenzen trekken? Ik ben het eens met HPL, waar mijn vriend niet mag komen, hoef ik niet te zijn.
Kruispost Zjena :-)
quote:Lunax schreef op 25 augustus 2009 @ 13:13:

Ik denk dat ik de familie ook voor een voldongen feit zou stellen. Of we komen samen, of we komen niet.

En dat er iets meer tijd nodig is, ze woont al 14 maanden samen dus je zou denken dat het daar niet aan moet liggen.

Wat vind je vriend van dit verhaal? Heeft hij ook concreet dingen geprobeerd om de situatie te veranderen?Hij heeft meerdere malen contact met een van me zussen gehad. Daar heeft hij veel mee gepraat, maar dat heeft niet geholpen.
quote:zjena35 schreef op 25 augustus 2009 @ 13:22:

Oh, lees nu je verhaal.

Mis jij je familie?

Zo niet...vergeet mijn post.

Tuurlijk mis ik mijn familie, anders zou ik er niet zo mee zitten.

Maar ze moeten ook begrijpen dat ik nu een eigen leven heb en ik zou het fijn vinden als ze mijn keus zouden respecteren.
Kun je ook nog even antwoorden op de vraag of jij en jouw vriend uit een ander cultureel nest komen? En of je familie daar misschien moeite mee heeft?
quote:zjena35 schreef op 25 augustus 2009 @ 13:20:

Niet te drastisch zijn met je familie dan maar niet meer willen zien, dan heb je weer een familiedrama en het blijft je familie. Die wil je toch niet echt kwijt?

Niks ergers dan een gebrouilleerde , huh, hoe schrijf je dat? familie. daarom ben ik weer naar mijn vader gegaan.

Stel ook dat het ooit uitgaat.

Is mij uit het hart gegrepen zjena... Niet de deur naar je familie dichtgooien, dat is denk ik het allerbelangrijkste.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:shake_it schreef op 25 augustus 2009 @ 13:24:

[...]

Hij heeft meerdere malen contact met een van me zussen gehad. Daar heeft hij veel mee gepraat, maar dat heeft niet geholpen.

Hij en jij hebben dus beide vanalles geprobeerd om de nare sfeer om te draaien en dat lijkt niet te lukken. Nare situatie hoor.

Wat vind je van de suggesties om ze voor de keus te stellen "we komen samen, of we komen niet"?

Zou dat een optie zijn voor je of wil je je familie, ondanks dit gebeuren, niet kwijt? Ik heb zomaar het gevoel namelijk dat ze dan zullen zeggen 'dan kom je maar niet'? Of heb ik dat mis?
quote:Naski schreef op 25 augustus 2009 @ 13:27:

Kun je ook nog even antwoorden op de vraag of jij en jouw vriend uit een ander cultureel nest komen? En of je familie daar misschien moeite mee heeft?Eigenlijk maakt dat toch niets uit? De situatie wordt er toch niet anders door? Dan heb jij misschien meer begrip over het waarom maar heeft TO nog steeds hetzelfde probleem...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven