vriend onzeker of bezitterig?
zaterdag 10 oktober 2009 om 08:28
Vorige week had ik een etentje va mijn werk ivm afscheid van een collega.Ik had hier een mail van met adres, tijd etv en deze lag op de tafel in de woonkamer.Ook had ik mijn vriend duidelijk verteld dat ik dat etentje had. wat schets mijn verbazing, hij blijkt op de avond dat ik dat etenetje had heeft mijn vriend gebeld met de partner van een collega van mij om te checken of dat etentje klopte.Ik weet dit doordat mijn collega dit heeft verteld en ( heel fout van mij misschien) heb ik in de telefoon vna mijn vriend gekeken of hij echt gebeld had met die partner van mijn collega(ze zijn vrienden namelijk) en ja hoor.....Ik ben stomverbaasd want meneer gaat zelf regelmatig weg naar vrienden en dan check ik hem nooit> we bellen dan wel , maar at gebeurt van beide kanten.
Ik heb bijna nooit iets da tik savonds of in het weekend weg ben want ben druk met werk en studie. Hij zegt weleens tegen mij dat ik wat vaker iets leuks moet gaan doen, dus ik had nooit vewacht dat hij mij zo zou checken terwijl ik open en eerlijk verteld heb waat ik was.
wat vinden jullie hiervan?
Ik heb bijna nooit iets da tik savonds of in het weekend weg ben want ben druk met werk en studie. Hij zegt weleens tegen mij dat ik wat vaker iets leuks moet gaan doen, dus ik had nooit vewacht dat hij mij zo zou checken terwijl ik open en eerlijk verteld heb waat ik was.
wat vinden jullie hiervan?
vrijdag 6 november 2009 om 08:54
Nav van zijn controlegedrag en onze gesprekken heb ik aangegeven dat ik niet meer zo blij was in de relatie en dat er iets moest veranderen.Veel ruzie gehad met als uiteindelijke uitkomst dat hij zelf aanbod dat hij naar een psycholoog wilde omdat hem van alles dwars zat.Vond ik heel positief van hem dat hij aan zichzelf wil werken. Nu is hij een paar keer geweest en heeft de psycholoog hem getest. Hij kwam uit de test als iemand met overeenkomsten richting een antisociale persoonlijkheidsstoornis. Ik ben hierover gaan lezen en schrok er van want er was veel herkenbaar. Het schijt hebben aan gevoelens van anderen, boos worden om normale omgangsregels en het afschuiven van schuld , ik herkende het meteen. het is aan een kant beter dat ik nu weet dat hij een probleem heeft om rekenning mee te houden maar het is wel vermoeiend.Ik wil graag een kind en een stabiel gezin maar weet niet of dat wel kan met hem.
vrijdag 6 november 2009 om 09:12
Oh jee, Lois, wat een vervelend bericht van jouw kant! Enerzijds natuurlijk goed dat hij gaat praten over zijn gedrag, zou ik heel blij mee zijn. Anderzijds: de uitkomsten van dit onderzoek zijn natuurlijk wel heel erg confronterend. Veel sterkte, meer kan ik helaas niet zeggen vrees ik...
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

dinsdag 10 november 2009 om 03:19
Ik denk dat mijn vriend ook een persoonlijkheidsstoornis heeft en herken wel een beetje wat jij beschrijft. Bij hem is het geprojecteerde jaloersheid. Hij beschuldigt mij van zaken die hij zelf gedaan heeft/doet. Dat is heel vervelend en uiterst vermoeiend.
Hij heeft al hulp maar naar mijn idee op een verkeerd vlak. Hij moet andere hulp krijgen want zowel voor hem als voor mij stopt het ergens.
Ik wens je heel veel sterkte!
Hij heeft al hulp maar naar mijn idee op een verkeerd vlak. Hij moet andere hulp krijgen want zowel voor hem als voor mij stopt het ergens.
Ik wens je heel veel sterkte!