vriend onzeker of bezitterig?

10-10-2009 08:28 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week had ik een etentje va mijn werk ivm afscheid van een collega.Ik had hier een mail van met adres, tijd etv en deze lag op de tafel in de woonkamer.Ook had ik mijn vriend duidelijk verteld dat ik dat etentje had. wat schets mijn verbazing, hij blijkt op de avond dat ik dat etenetje had heeft mijn vriend gebeld met de partner van een collega van mij om te checken of dat etentje klopte.Ik weet dit doordat mijn collega dit heeft verteld en ( heel fout van mij misschien) heb ik in de telefoon vna mijn vriend gekeken of hij echt gebeld had met die partner van mijn collega(ze zijn vrienden namelijk) en ja hoor.....Ik ben stomverbaasd want meneer gaat zelf regelmatig weg naar vrienden en dan check ik hem nooit> we bellen dan wel , maar at gebeurt van beide kanten.

Ik heb bijna nooit iets da tik savonds of in het weekend weg ben want ben druk met werk en studie. Hij zegt weleens tegen mij dat ik wat vaker iets leuks moet gaan doen, dus ik had nooit vewacht dat hij mij zo zou checken terwijl ik open en eerlijk verteld heb waat ik was.

wat vinden jullie hiervan?
Heb je dit met je vriend besproken? Wat zegt hij er zelf over?
Heeft hij redenen om je te checken,is hij zelf onzeker ergens over?

Gewoon vragen waarom hij dit heeft gedaan!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Hij heeft totaal geen redenen.Zoals ik la schreef, ik ben altijd aan het werk of thuis aan de studie.als ik wegga dan is het naar de winkel of samen met hem.Ik was erg boos daarom had ik hem er nog niet mee geconfronteerd omdat ik dan dikke ruzie krijg.
Ik zou hem hier echt mee confronteren. Wat een eikel.
Je krijgt dikke ruzie als je dit zegt, terwijl hij jou controleert??? Beetje vreemd, vind je niet?
A: Ik vind het een sukkel. Ik zou de grootste trammelant met hem zoeken. Of heeft hij soms aanleiding hiertoe?

B: Typ eens wat zorgvuldiger.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Zou je niet eerst eens nagaan óf hij jou heeft gecontroleerd? De feiten zeggen hooguit dat hij een vriend van hem heeft gebeld wiens partner bij hetzelfde bedrijf werkt als jij. Voor hetzelfde geld heeft hij met een andere reden gebeld en heeft deze vriend of deze partner er zelf een andere draai aan gegeven.
Eens met Wuiles. Misschien was het telefoontje gewoon voor de klets en heeft jouw vriend ergens tussendoor gevraagd "Wat was er ook alweer vanavond? Oh ja, afscheid van Jan." Misschien dat de partner van jouw collega dat heeft uitgelegd als achterdocht. Er zit sowieso een stuk interpretatie in want jouw vriend zal echt niet open en bloot aangekondigd hebben dat hij een controle aan het uitvoeren is.
Eens met wuiles. Als die partner van collega een vriend van hem is, is het niet zo vreemd dat hij hem belt. Het kan zijn dat tijdens dat gesprek het onderwerp van het etentje ter sprake kwam. Wil niet zeggen dat dat ook de reden was van het belletje. Als ik jou was zou ik even afkoelen en daarna hem er (op een rustige manier) naar vragen.
Ga inderdaad eerst eens met je partner hierover in gesprek voordat je allerlei aannames doet.

Probeer er een open gesprek van te maken waarin je hem ook de kans geeft evt. toe te geven dat het een controle actie was zonder dat hij het gevoel heeft dat hij bij zo'n bekentenis verbaal afgeslacht gaat worden.

Als je wil weten wat er evt. wel of niet speelt zou ik de aannames en verdachtmakingen achterwege laten en pas het gesprek aangaan als je er kalm onder bent. (Ik neem aan dat je zegt ruzie te krijgen als je het nu ter sprake bent omdat jij nu niet in je aller redelijkste doen bent?)
Dit soort jaloezie kan funest zijn voor elke relatie. Erg benauwend dit soort dingen. Vraag waarom hij belde om zekerheid te hebben.
Gisteravond had ie nog een leuke actie. We gingen uit eten, komen binnen en ik orienteer mezelf een beetje door rond te kijken. Ik probeer een bord aan de muur te lezen maar er staat een kerel voor dus ik doe een stap opzij en probeer weer te lezen.Nu lukte het.Ga ik met mijn vriend aan onze tafel zitten vraagt hij me met een boze kop"waarom sta je zo te flirten met die kerel bij dat bord?"mijn mond viel open....ik uitlegggen dat ik dat bord probeerde te lezen maar die kerel stond ervoor, daarom keek ik zolang.hij zwijgt en kijkt me alleen maar aan. ik kookte van binnen maar dacht, zak er maar in, laat mn avond niet verpesten. Na ongeveer minuut of 10 zegt hij , sorry da tik je beschuldigde.....Tja.....

Ik ben nu bijna 2,5 jaar samen met hem en blijkbaar kent ie mij dus niet.Hij weet niet eens wanneer ik flirt of wanneer ik gewoon naar iets kijk...ongelofelijk toch?ik voel mij door doet soort acties erg beperkt in mijn ruimte.heel naar.
En weer een moment voorbij om er (gewoon) over te praten. Tja, dat is je eigen keuze. Jammer.
Enigszins eens met Hariboooo, hoe langer je wacht met praten (het etentje vind ik daarvoor niet geschikt), hoe langer het onderhuids blijft dooretteren.
World of Warcraft: Legion
Zoek jij aanleidingen om je vriend legitiem minder leuk te vinden?

Zo komt het wel over. Er zijn twee relatief onschuldige, bespreekbare, incidenten waar je over schrijft en dan open je een topic op hoge poten op viva, zonder met hem te praten.

Heeft hij reden zich zorgen te maken? Misschien voelt hij iets bij jou (non verbale communicatie is ook communicatie) waardoor hij zich onzekerder gedraagd?
quote:domnaiefmutsje schreef op 12 oktober 2009 @ 08:27:

Zoek jij aanleidingen om je vriend legitiem minder leuk te vinden?

Zo komt het wel over. Er zijn twee relatief onschuldige, bespreekbare, incidenten waar je over schrijft en dan open je een topic op hoge poten op viva, zonder met hem te praten.

Heeft hij reden zich zorgen te maken? Misschien voelt hij iets bij jou (non verbale communicatie is ook communicatie) waardoor hij zich onzekerder gedraagd?Ik ben ook wel nieuwsgierig naar het antwoord op deze vraag.
Nee ik zoek geen aanleiding om hem minder leuk te vinden.

De beschreven situaties is een van de vele van de afgelopen jaren.Ik heb hem in het verleden al een paar keer betrapt op het kijken in mijn telefoon, het proberen in te breken op mijn mail.mijn post open maken en het dubbel checken waar ik ben. hij heeft geen aanleiding hiervoor, toen wij een relatie kregen was ik al 1,5 jaar alleen, had op dat moment geen scharrels of niks.ik heb ook niet veel vrienden,,niet eens manneljke vrienden en ga nooit uit zonder hem. Ik heb in de afgelopen jaren al diverse keren ruzie met hem gehad over dit onderwerp en dat lieap er altijd op uit dat hij mega explodeerde, wegloopt, scheeuwt etc. hier heb ik geen zin meer in. vandaar mijn misschien slome reactie erop tegenwoordig.

Ik probeer wel met hem te praten maar hij draait het gesprek dan zo dat ik mij lullig voel. Vandaar dat ik nu kies om tips bij jullie te vragen want ik heb al eerder van alles geprobeerd.
Hou dan op met ruzie maken en verwijten maar vertel hem jouw grenzen. En maak duidelijk dat hij zich daar aan moet houden. Bedenk voor jezelf of je kan leven als hij dan heel bewust (want dat is ie dan) jouw grenzen overtreed.
Loïs, heb je je vriend al gevraagd wat dat telefoontje te betekenen had?

Werd je nou echt gecontroleerd of had hij gewoon een social talk met zijn vriend??

Ik bedoel, je hebt dit topic geopend om deze reden, je zult toch wel iets met de adviezen hebben gedaan neem ik aan??
En je misschien afvragen of je samen wilt zijn met iemand die constant jouw gangen nagaat en je vals beschudigd?

Of is dit een typisch geval van: zoals de waard is....
Lois,

Ja, deze man is onzeker en bezitterig (maar dat had je zelf zeker al door?)

Maar hij gaat - wat mij betreft - echt over alle grenzen heen! Je post lezen? Proberen in je mail in te breken!? Dat zou wat mij betreft een reden zijn om de relatie te verbreken. Zeker als jullie er niet normaal over kunnen praten, want dat zou de normale oplossing van dit probleem zijn.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik zou het inbreken in mijn mail zeer hoog opnemen. Inderdaad dusdanig om de relatie te verbreken.
World of Warcraft: Legion
Ik snap het neit zo goed je typt eerst dat jenooit had verwacht dat ie je zou checken en nu typ je dat hij dat heel vaak doet.

Maar buiten dat lijkt mij dat als praten neit helpt je dan toch echt zou meoten zeggen. Of je gaat eraan werken niet meer te controleren etc. Of ik ben weg. Anders blijf je hier mee lopen.
Hij heeft toegegeven dat hij die vriend heeft gebeld om te vragen waar zijn vriendin was(op hetzelfde etentje) en ook gaf hij toe dat hij blijwas dat toen hij mij belde tijdens het etentje dat ik gewoon opnam en dat hij daardoor merkte dat ik echt was waar ik zei. Nu is het ok dat hij het heeft toegegeven maar het irriteerd mij dat hij twijfelde. Dit zit mij erg dwars.er moet toch gewoon ruimte kunnen zijn in een relatie? Hij gaat dit weekend weg en dat geeft mij een beetje ruimte om na te denken. Ben benieuwd hoe vaak hij gaat bellen waar ik ben. Het irriteerd mij echt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven