Vriend op Badoo

09-07-2017 10:23 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via via kreeg ik te horen dat mijn vriend op datingsite Badoo zit.

We zijn ongeveer een jaar bij elkaar en wonen niet samen. Ik dacht dat het goed ging..

Nadat ik dat hoorde ben ik gaan kijken, en jawel...een profiel met foto's en hij was online op dat moment..

Heel fout maar ik ben het account in de gaten gaan houden, hij was elke dag tussen de 3 en 10 keer online!

Uiteindelijk heb ik hem verteld dat ik zijn profiel had gevonden. Hij zei dat hij de site nooit gebruikt, en wilde er verder niks meer over horen. Ik heb hem toen niet verteld dat ik hem online heb gezien.

Ik ben doorgegaan zijn profiel in de gaten te houden, nog steeds was hij dagelijks online.

Uiteindelijk heb ik hem verteld dat ik hem online heb zien staan..hij beweerd dat het niet anders kan dan dat Badoo hem automatisch inlogt. Ik heb hem gezegd dat me dat erg onwaarschijnlijk leek.

De volgende dag was hij weer gewoon online en de dag daarna en de dag daarna..

Ik heb een fake account gemaakt en hem aangesproken..het vreemde is dat ik hem sindsdien (een week geleden) niet meer online heb gezien. Op het bericht wat ik via het fake account heb gestuurd heeft hij niet gereageerd.

Dus naar mijn idee kunnen het 2 dingen zijn..hij heeft zijn online status toevallig net voordat ik hem aansprak uitgezet, of Badoo logt hem inderdaad automatische in.

Wat ook vreemd is is dat sinds hij niet meer online is geweest ook zijn locatie voorziening niet meer werkt deze blijft staan op 1 vaste locatie. Het zou kunnen dat hij ook gelijk zijn locatie voorziening uit heeft gezet.

Is er iemand die ervaring heeft met Badoo en me kan vertellen of wat hij zegt mogelijk is??

Ik wordt hier gek van!!
Ik heb Badoo wel eens met een vriendin die er op stond getest. Onze conclusie was dat er fake interesse berichten gestuurd worden, waarschijnlijk in de hoop dat er gesprekken ontstaan en leden terugkomen. Het zou daarom best kunnen dat ze dat ook doen met de online status. De vraag is hoe zijn profiel daar komt?
Hoezo word je er gek van, het feit dat hij toegeeft daar een profiel te hebben zou genoeg reden moeten zijn om het uit te maken.
Na een jaar dit drama voorspelt alleen maar meer drama.
Hij zou geloofwaardiger zijn als hij het profiel verwijderd had.
Hij zegt het voor we elkaar leerde kennen een keer uit verveling heeft aangemaakt en vervolgens is vergeten...
Misschien inderdaad rede genoeg om weg te lopen. Maar ik wil/moet weten hoe het zit.
Vava321 schreef:
09-07-2017 10:35
Hij zegt het voor we elkaar leerde kennen een keer uit verveling heeft aangemaakt en vervolgens is vergeten...
Misschien inderdaad rede genoeg om weg te lopen. Maar ik wil/moet weten hoe het zit.
Dat geloof je zelf toch ook niet! Je had beter een bericht kunnen sturen om te zien wat er zou gebeuren. Nu ben je te laat want hij is op z'n hoede.
Volgens ij kan het wel, dat hij, zodra hij online komt ook meteen online staat bij een site als Badoo. Volgens mij kun je dat linken. Toen ik nog datete stond ik ook altijd online bij Paiq als ik op mijn pc zat. Terwijl ik dan met heel andere dingen bezig was. Hoe het bij Badoo zit weet ik niet, maar het zou me niets verbazen als dat ook zo is. Het kan zelfs een abo van jaren geleden betreffen: als hij zich niet uitschrijft en dezelfde pc of foon blijft gebruiken blijft dat zo.
francieneke schreef:
09-07-2017 10:37
Volgens ij kan het wel, dat hij, zodra hij online komt ook meteen online staat bij een site als Badoo. Volgens mij kun je dat linken. Toen ik nog datete stond ik ook altijd online bij Paiq als ik op mijn pc zat. Terwijl ik dan met heel andere dingen bezig was. Hoe het bij Badoo zit weet ik niet, maar het zou me niets verbazen als dat ook zo is. Het kan zelfs een abo van jaren geleden betreffen: als hij zich niet uitschrijft en dezelfde pc of foon blijft gebruiken blijft dat zo.
Wel vreemd dat hij nu ineens niet meer online is...
Je had hem beter een bericht kunnen sturen voordat je hem had gezegd hem te hebben gevonden daar.

Nu kan het waar zijn wat hij zegt of niet, je zal er niet achter komen.

Je vertrouwt het niet en misschien zeer terecht.
Ook dat hij het profiel niet zelf verwijderd en nu ineens niet meer online is en dus helemaal niet automatisch ingelogd word (wat sowieso heel raar zou zijn) zou voor mij reden zijn om mijn relatie eens goed onder de loep te leggen. Ik had denk ik het uitgemaakt.

Ik hou niet van wantrouwen en drama.
Elle1976 schreef:
09-07-2017 10:38
Wel vreemd dat hij nu ineens niet meer online is...
Het zou kunnen dat hij zich realiseerde dat mensen op hem kunnen reageren en dat hij daarom toen de link heeft verwijderd.
Dat vermoed ik hoor, het kan natuurlijk ook heel anders liggen.

Maar het hoeft niet perse zo te zijn dat hij bewust stiekem op Badoo zit.
francieneke schreef:
09-07-2017 10:45
Het zou kunnen dat hij zich realiseerde dat mensen op hem kunnen reageren en dat hij daarom toen de link heeft verwijderd.

Klinkt logisch hoor. Maar als hij die link verwijderd is het profiel op inactief zetten of helemaal verwijderen niet in hem opgekomen, zou iets zijn waar ik mijn twijfels bij zou hebben.
francieneke schreef:
09-07-2017 10:45

Als mijn man mij op een datingsite, waar ik ooit op gezeten had, was tegengekomen dan had ik dat ter plekke willen zien, en ik had daarna meteen, in zijn bijzijn, mijn profiel verwijderd.
Wat ik me dus inderdaad afvraag is zou het kunnen dat zodra je hem een bericht stuurt de 'ware' status ineens zichtbaar is. Of is dat ver gezocht..
Ja, dat zat ik ook net te bedenken. Ik lees inderdaad ook niet dat het profiel verwijderd is, alleen maar dat hij niet meer op Badoo is geweest.
Och joh, als hij je achtere rug een profiel aanmaakt etc dan voorspeld het geen goeds voor jouw vertrouwen in hem. Bekijk het in komende dagen nog even...en dan het nog eens voorleggen.
Want cst in zo'n onzekerheid leven, nou niet voor mij !
Goeie afspraken goeie vrienden!
Vava321 schreef:
09-07-2017 10:54
Wat ik me dus inderdaad afvraag is zou het kunnen dat zodra je hem een bericht stuurt de 'ware' status ineens zichtbaar is. Of is dat ver gezocht..
Ik heb het even nagevraagd. Je kunt je status instellen dus offline weergeven terwijl je gewoon online bent.
Ik denk dat hij gewoon een nieuw profiel heeft aangemaakt dat jij nog niet kent.

Hij had even een paar dagen nodig om dit aan de nodige mensen door te geven.
Niet geschoten is altijd mis
Hij is waarschijnlijk nog steeds actief (want anders verwijder je het account toch), maar doet nu of het een oud, inactief profiel is door z'n status op 'offline' in te stellen. Ik zou een berichtje sturen en kijken of en wanneer het bericht gelezen is.

Edit: wijzig je locatie eerst want ik neem aan dat hij dit wel verwacht.
@Elle1976
Dat heb ik dus gedaan. Kan je zien of een bericht gelezen is? Hij heeft indergeval niet gereageerd.
Je kunt ook een vriendin vragen of ze eens wil kijken of hij online is en haar vragen of ze dan op hem wil reageren. Het moet natuurlijk wel een vriendin zijn die hij niet kent of die hij niet kan herkennen. Mocht hij te herkennen zijn op een nieuw profiel dan kun je dat ook vragen.
't Is wat marginaal allemaal, maar zo kom je er vaak snel achter hoe het zit.
Vava321 schreef:
09-07-2017 11:09
@Elle1976
Dat heb ik dus gedaan. Kan je zien of een bericht gelezen is? Hij heeft indergeval niet gereageerd.
Weet ik niet, maar je kunt toch een bericht naar iemand anders sturen die nu online is en kijken wat er gebeurt.

Maar goed in feite ben je gewoon te laat. Als hij met dit profiel actief te blijft neemt hij een groot risico en zo dom zal hij vast niet zijn.
Ik heb helemaal geen ervaring met badoo, maar vind het allemaal wel heel vreemd. Waarom 'wil hij er niks meer over horen' ? Ik vind het wel logisch wantrouwend te zijn in zo'n situatie. Mag hij toch best wel wat over horen dan.
Hij vind simpelweg dat ik hem maar moet geloven. Verteld ne dat hij van me houdt, niemand anders wil enz enz.
Dus eerlijk gezegd (wishful thinking) dacht ik in de eerste instantie dat het misschien inderdaad zo werkt dat je de ware status ziet nadat je een bericht stuurt, vooral omdat hij online was toen ik het stuurde en dus letterlijk vanaf dat ogenblik niet meer online is geweest.
Ik vond het eigenlijk pas verdacht toen zijn locatie ook niet meer wijzigde.

Ik zal wel super naïef en dom zijn..zucht
Nou ik snap je twijfel wel want hij is op niks heterdaads betrapt. Maar met wat een gevoel loop je dan rond. Ik hoop dat er nog wat badoo kenners je kunnen helpen.
Ooh wat was Badoo leuk, zo'n 10 jaar geleden denk ik, heb er echt hele leuke mensen leren kennen. Serieuze, hoogopgeleide mensen, mensen waar ik nog steeds bevriend mee ben, nu zitten er volgens mij alleen nog viespeuken, vreemdgangers, zwakzinnigen enz.. op
Dus ookal zou hij de waarheid spreken dan zou hij nog in de categorie viezerik of zwakzinnig kunnen vallen. Goed te weten ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven