Vriend op vakantie, mobiel kwijt..

19-07-2009 10:09 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

mn vriend is afgelopen donderdag voor 2 weken op vakantie. Ik kreeg vrijdagochtend een mail van em dat ie zn mobiel kwijt was en dat hij het via deze weg moest doen. dat hij wanneer hij een computer tegenkwam, langer zou schrijven en dat hij dit berichtje via de telefoon van een vriend deed. was verder een lief berichtje van em.

in eerste instantie moest ik er nog om lachen, maar ik begin mezelf steeds 'gekker' te maken in mn hoofd. het voelt alsof ik 'controle' kwijt ben en de meest stomme dingen in mn hoofd ga halen die hij gedaan zou kunnen hebben (vreemdgaan enz). dat ik niks van m (kan) horen voelt alsof hij dus ook niet aan me denkt. dat hij me niet ziet en niet spreekt, dat daardoor zn gevoel vast minder wordt blabla... het enige contact dat je kan hebben als je elkaar niet ziet is via sms of bellen en als dat dus wegvalt, word ik zo onzeker.

ik denk dus ook gelijk van, leen soms de mobiel van een vriend, stuur een sms of bel ergens in een telefooncel ofzo. maarja mannen zullen daar waarschijnlijk anders over denken en hij zal denken dat hij alleen via de computer contact met me kan krijgen ofzo :S

in ieder geval, ik snap niet waar mn onzekere angstige gedrag van komt, ik droom er zelfs elke nacht van! tot nu toe nog niks van em kunnen horen..

xx
quote:Zamirah schreef op 19 juli 2009 @ 11:02:

Ik neem hem wel altijd mee, maar alleen voor noodgevallen. Heb totaal geen behoefte om vriend elke dag te bellen/smsen.

.Je snapt het niet Zamirah, het gaat toch ook niet om jóuw behoefte..
The time is now
quote:MMP schreef op 19 juli 2009 @ 11:01:

Hoe lang hebben julile een relatie?

IK (voordat ik het hele forum over me heenkrijg ) vind het ook vreemd wanneer mijn vriend of man zonder mij op vakantie zou gaan (indien de relatie al wat langer duurt).

Zijn telefoon kwijtraken, vind ik ook raar, maar oke het KAN gebeuren.

Wat ik dan vervolgens niet snap is dat hij niet een nieuw prepaid toestel koopt om zo toch bereikbaar voor jou (en familie) te zijn.

Ik behoor ook tot de generatie die niet zonder telefoon kan Waarom vind je dat vreemd?
Degene die opperde dat vriend ws haar nummer niet uit zijn hoofd kent heeft wel een goed punt!

IK (voordat ik het hele forum over me heenkrijg ) vind het ook vreemd wanneer mijn vriend of man zonder mij op vakantie zou gaan (indien de relatie al wat langer duurt).

Wat ik dan vervolgens niet snap is dat hij niet een nieuw prepaid toestel koopt om zo toch bereikbaar voor jou (en familie) te zijn.

Ik behoor ook tot de generatie die niet zonder telefoon kan Dat zou nou geen seconde in mijn hoofd opkomen. Een nieuwe telefoon regel je toch wel weer als je na een week weer thuis bent? Waarom je tijd verspillen aan het zoeken naar een nieuwe mobiel je vakantieland? Ik zou wel wat beters te doen hebben. En voor echte noodgevallen is deze vriend via een van z'n vrienden die mee is op vakantie ook bereikbaar.
quote:maaike_86 schreef op 19 juli 2009 @ 10:09:

Hey meiden,

mn vriend is afgelopen donderdag voor 2 weken op vakantie. Ik kreeg vrijdagochtend een mail van em dat ie zn mobiel kwijt was en dat hij het via deze weg moest doen. dat hij wanneer hij een computer tegenkwam, langer zou schrijven en dat hij dit berichtje via de telefoon van een vriend deed. was verder een lief berichtje van em.

in eerste instantie moest ik er nog om lachen, maar ik begin mezelf steeds 'gekker' te maken in mn hoofd. het voelt alsof ik 'controle' kwijt ben en de meest stomme dingen in mn hoofd ga halen die hij gedaan zou kunnen hebben (vreemdgaan enz). dat ik niks van m (kan) horen voelt alsof hij dus ook niet aan me denkt. dat hij me niet ziet en niet spreekt, dat daardoor zn gevoel vast minder wordt blabla... het enige contact dat je kan hebben als je elkaar niet ziet is via sms of bellen en als dat dus wegvalt, word ik zo onzeker.Hoe vaak SMS-en jullie als je denkt dat hij zonder telefoon ineens de gelegenheid heeft om vreemd te gaan? Laat die jongen fijn vakantie vieren. Hij heeft de moeite genomen om je direct per e-mail te informeren en heeft beloofd je te blijven e-mailen. Daarmee heeft hij gedaan wat hij kon. Punt.

Ik behoor ook tot de generatie die niet zonder telefoon kan Volgens mij behoor jij tot een vorige generatie, als je vriend niet alleen op vakantie mag.
Volgens mij geeft TO zelf ook al aan dat het probleem bij haar ligt.

Maaike, ik herken het gevoel en ik weet ook dat het uit pure onzekerheid van jezelf komt. Mannen hoeven niet iedere dag contact met hun vriendin te hebben om te weten dat het goed zit (andersom zou dat eigenlijk ook niet moeten). Probeer gewoon andere dingen te gaan doen en niet teveel aan hem te denken. Het is maar twee weken.
@wuilies

Omdat ik vind dat als je een langdurige vakantie hebt, je met elkaar op vakantie "hoort" te gaan.

En dan hoort niet lezen als een verplichting maar als iets wat je beide ook graag wilt omdat je gek op elkaar bent/het leuk vindt om met elkaar dingen te ondernemen.

Een weekendje weg dat zou wat mij betreft dan nog wel kunnen maar zeker geen week.

Maar goed iedereen moet zelf weten wat hij doet, maar ik zou geen relatie kunnen hebben met iemand die veel vrijheid nodig heeft. In de zin van vaak alleen op stap, alleen op vakantie etc.

Dus jij zou ook nooit gewoon met vriendinnen op vakantie gaan als je een vriend had? Ik moet er niet aan denken als ik een vriend zou hebben die het vreemd zou vinden als ik iets zonder hem wil doen!
Ik ben al een paar jaar getrouwd, een dagje zonder elkaar geen probleem en dat vinden we ook leuk. Een weekend kan ook nog wel, maar langer dan dat niet.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook niet de behoefte heb om met mijn vriendinnen op vakantie of lang weg te gaan.

Ben dan liever bij mijn man.
Maaike, relax. Ik neem aan dat je vriend ongeveer even oud is als jij, begin 20. Ik vind het al heel wat dat hij de moeite neemt om te mailen, om zo bij jou al vantevoren onrust weg te nemen, voordat je je dus gaat afvragen waarom hij niet sms't en niet belt en zo. Verder zal hij ofwel je nummer niet uit zijn hoofd weten, ofwel zijn vriend niet op kosten willen jagen, want bellen uit het buitenland is nog steeds best duur. Vreemdgaan kan ook mét gsm, en het kan ook in Nederland, het kwijtraken van een telefoon staat los van eventueel vreemdgaan. Laat hem lekker vakantievieren zonder telefoon, en laat hem niet merken bij het volgende contact dat je van hem 'verwacht' toch op de een of andere manier minstens eens per twee dagen of zo contact op te nemen. Jij komt die dagen best door zonder iedere dag van hem te horen. Onzekerheid werkt obsessief gedrag in de hand, en dat werkt vaak alleen maar averechts. Nog anderhalve week en dan komt 'ie weer thuis, geniet even van je vrije tijd, zou ik zeggen.
MMP, ik snap wel een beetje wat je bedoelt.

Als mijn man niet meer met mij op vakantie kon doordat hij al met anderen of alleen was geweest, zou ik daar ook van balen en het 'vreemd' vinden.

Maar wij:

-wonen samen

-hebben een gezin

-hebben een beperkt aantal vakantiedagen

Edit: maar hij mag gerust een weekje weg met vrienden, zolang wij ook nog maar sámen op vakantie kunnen

Misschien gaan TO en haar vriend óók nog samen op vakantie, of zijn ze pas een paar maanden bij elkaar (en stond deze vakantie al gepland), of misschien zijn ze er nog niet aan toe om samen op vakantie te gaan.

Bovendien: zij heeft het er niet over dat ze het vreemd vindt dat hij zonder haar op vakantie gaat; ze heeft het alleen over gebrek aan contact tijdens die vakantie.

Maaike: zou je misschien willen reageren op de adiezen/analyses die mensen geven?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:MMP schreef op 19 juli 2009 @ 11:13:

@wuilies

Omdat ik vind dat als je een langdurige vakantie hebt, je met elkaar op vakantie "hoort" te gaan.

En dan hoort niet lezen als een verplichting maar als iets wat je beide ook graag wilt omdat je gek op elkaar bent/het leuk vindt om met elkaar dingen te ondernemen.

Een weekendje weg dat zou wat mij betreft dan nog wel kunnen maar zeker geen week.

Maar goed iedereen moet zelf weten wat hij doet, maar ik zou geen relatie kunnen hebben met iemand die veel vrijheid nodig heeft. In de zin van vaak alleen op stap, alleen op vakantie etc.

Wij gaan regelmatig samen op vakantie en we gaan daarnaast ook weleens alleen op vakantie, dat wil zeggen met anderen en niet met elkaar (de conclusie is wellicht dat wij gewoon vaak op vakantie gaan ). Datzelfde geldt voor uitgaan, restaurants bezoeken, sporten etcetera. We doen een deel samen en een deel apart, voornamelijk omdat we niet allebei precies hetzelfde leuk vinden.

Heeft het voor jou te maken met de mogelijkheid dat je partner kan vreemdgaan als je er niet bij bent?
Wat lees ik nu allemaal over samen met vakantie 'moeten' gaan? Ik ben 7 jaar bij mijn man, hebben een tweeling van 6 en moedig het alleen maar aan als hij met een vriend op vakantie zou willen, of een weekend weg. En hij heeft dat bij mij. We zijn elkaars verlengstuk niet! Op vakantie met een vriend of vriendin of alleen kan ook, dat is weer een heel ander soort vakantie. Het is maar net waar je behoeftes liggen, als je er geen behoefte aan hebt om met een ander of alleen op vakantie te gaan, dan is dat zo, maar het kan toch nooit een verplichting zijn om altijd maar met elkaar op vakantie te gaan? Dat snap ik niet, je gunt elkaar toch alles in een goede relatie?
quote:MMP schreef op 19 juli 2009 @ 11:13:

@wuilies

Vind dat je erg zwart/wit denkt.

Als je relatie goed is en je elkaar vertrouwd, moet het geen probleem zijn als je een keer zonder elkaar op vakantie gaat.

Dat staat los van vrijheid nodig hebben
quote:molie schreef op 19 juli 2009 @ 11:06:

Degene die opperde dat vriend ws haar nummer niet uit zijn hoofd kent heeft wel een goed punt!Ze heeft toch ook een smsje ontvangen? Of moet ik ook nog even wakker worden .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
@wuilies, nee hoor niet bang voor vreemdgaan, ik vind het gewoon gezellig om vaak bij elkaar te zijn, en hij gelukkig ook.

En tuurlijk doen we wel dingen los van elkaar, zou ook niet gezond zijn als dat niet zo was. Maar een week zonder elkaar als het niet perse noodzakelijk is dat vind ik niet leuk zou dat zelf niet willen en noem het daarom ook vreemd.

Een zakenreis vind ik overigens anders, dan heb je weinig keuze.
quote:mylenevalerie schreef op 19 juli 2009 @ 11:23:

[...]

Ze heeft toch ook een smsje ontvangen? Of moet ik ook nog even wakker worden .
Ow, ik dacht een mailtje.

Haha, anders sta ik nu op twee qua blonde acties in dit topic?
Wil jij die emmer met extreem koud water van me overnemen?
Ze kreeg een mail via de mobiel van de vriend.
En dus heeft ze ook het nummer van die vriend, en dus kan ze zelf ook contact houden. ( ik weet niet of hij of die vriend dat op prijs stellen, maar daar komt ze dan wel achter )
quote:JonnaX schreef op 19 juli 2009 @ 11:34:

Ze kreeg een mail via de mobiel van de vriend.

waar lees je dat dan?

dacht dat hij gewoon ff naar zo'n computerdinges was gegaan en ingelogd

Geef anders die emmer maar ff door MC
quote:maaike_86 schreef op 19 juli 2009 @ 10:55:

voor het antwoord op dé grote vraag, ik ben 23. en het is geen smoes dat hij zn mobiel kwijt is geraakt, hij is nogal chaotisch en ik zou geen reden kunnen verzinnen waarom hij dat zou doen

Nah, dan ben je toch klaar?

Je gelooft hem zelfs als hij zegt dat hij zijn mobiel kwijt is, omdat je geen redenen hebt dat niet te doen. Ik zou zeggen; tel je zegeningen en je ziet hem over pakweg anderhalve week weer.
Ja kom maar op met die emmer kip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven