Vriend rijbewijs ingenomen - weer een probleem

06-02-2009 09:19 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen, ik heb hier al vaker mijn problemen met mijn vriend voorgelegd, maar nu is er het volgende gebeurd. Hij is ooit 3 keer gepakt voor rijden onder invloed, 3 jaar terug. Hij zei altijd dat zijn rijbewijs nu ok was maar verleden week werden we aangehouden en de politie nam zijn rijbewjis in, was ongeldig al bijna drie jaar. Heeft hij dus nooit goed uitgezocht, hij had bezwaar ingediend en de brief waarin stond dat hij ongeldig was genegeerd. Nu mag hij dus niet rijden tot hij weer een psych. test en bloedtest krijgt. Hij heeft zijn auto voor zijn werk nodig en zou zijn baan kwijtraken als hij niet kan rijden. Dus nu blijft hij gewoon rijden. Wat vinden jullie hiervan? We hebben hier steeds woorden over omdat ik het zo nalatig vindt van hem, en zo stom en ik wil hem wel helpen maar ben steeds superzenuwachtig als hij weer in de auto stapt. Ik dacht dat hij zich maar gewoon voorlopig ziek moest melden. Hij kan het ook niet aan zijn werkgever vertellen want dan is hij ook zijn baan kwijt. HELP!!!! relatie staat nu ook ontzettend onder druk, want hij vindt dat ik me te veel aanstel en het er te veel over heb.
Ja, Suus, dat vraag ik me ook af. Na die test gaat hij zich weer volledig klemzuipen, tenzij het gesprek resultaat heeft gehad, dat voor de omgeving voordelig uit zal pakken:

- niet meer zuipen voor het rijden;

- niet zonder rijbewijs rijden, ook niet eventjes naar het werk en/of terug naar huis. Zoals in autoprogramma's wordt gezegd: "U mag geen meter meer rijden. Doet u dat toch, begaat u een misdrijf."
World of Warcraft: Legion
.
Nee, maar gezien alles wat e al van hem gepikt heeft uit andere topics is wel duidelijk dat Mystian niet overloopt van daadkracht, en dat ze niet zo goed is in grenzen stellen.

"ze houdt van hem en hij heeft echt wel zijn goede kanten". Sja, liefde maakt blind en doof en het tast je hersens aan.

Mystian, dit is niet bedoeld om je aan te vallen, maar ga echt eens hulp zoeken voor jezelf om wel te leren grenzen te stellen en ook de consequenties te nemen. want als je voor de 3e keer zegt dat je je koffers pakt, dan ben je niet meer geloofwaardig. Zeggen dat je je koffers gaat pakken heeft alleen zin als je ook daadwerkelijk je koffers pakt. Anders zet je jezelf alleen maar voor lul. Je vriend is een slappe lul, maar jij net zo goed omdat ie keer op keer laat blijken dat ie maling aan je heeft en jij dat telkens wer accepteert, waarbij je telkens weer en stukje van jezelf inlevert, totdat er niets meer van je over is. Als het gfeit dat jij straks financieel ook de put in draait voor jou genoeg motivatie is om wel je koffers te pakken, doe dat dan. mant zoals MM al scghreef. dit is niks en gaat oon mooit iets worden. Jij bent niet gelukkig in deze relatie en gaat t ook niet worden. Dus tijd voor een exitgesprek.
Mistyan,

Hoe is het gesprek met je vriend gegaan? Ziet hij in dat het zo niet kan, of kreeg jij weer hoofdpijn van je?

Ik heb trouwens nog een vraagje. Zou je mijn vraag willen beantwoorden die ik je een tijdje geleden in dit topic gesteld hebt:

Zou jij voor jouw beste vriendin (als je die hebt of anders een andere voor jou dierbare vrouw) wensen dat zij zo'n relatie heeft als dat jij dat hebt? Of zou je dan denken "meid je kan beter weggaan want in je eentje ben je beter af?"

Ben namelijk benieuwd naar je antwoord daarop ...

Gr,

WZK
Mistyan, je hebt nog geen antwoord gegeven op de meest belangrijke vragen. Ga je hem aangeven als hij maandag weer vrolijk (ZONDER rijbewijs) in zijn bolide stapt?
Ik zou tot nader order tijdens de spits wegblijven uit het centrum van Zaandam...
Wat een enorme sukkel en klootzak dat hij met zichzelf kan leven door in zijn auto te stappen met drank op (meerdere malen, waarschijnlijk heel veel malen, als hij 3 keer is gepakt) en zonder een geldig rijbewijs.

Ik zou zelf zijn baas bellen en vertellen wat er speelt. Je kan toch niet zijn baas laten betalen voor zijn fouten? Want als hij zich ziek meldt, dan betaalt de baas wel door.

De enige oplossing is dat hij nu gaat uitzoeken hoe hij zijn rijbewijs zo snel mogelijk weer terugkrijgt en met het OV gaan of een privechauffeur neemt.
Meid, na even mijn frustraties hierboven geuit te hebben is mijn enige advies: als je enige vorm van wettelijke binding hebt, laat dat dan meteen ontbinden (samenlevingscontract oid) want jij zit ook met een lading schulden als hij een ongeluk veroorzaakt.

Als jij nu actie onderneemt ben je misschien wel op tijd om je leven niet in enorme schulden te zitten, je nageslacht niks te kunnen geven, enz enz.

Vertel hem dat als hij niet naar je luistert, jij vanuit je burgerplicht moet handelen. Dat betekend dus meteen de politie bellen als hij in zn auto stapt en hem laten oppakken. Luistert hij daar niet naar? Pech voor hem, maar zijn acties hebben consequenties.

Pak je spullen en ga ergens anders heen en vertel hem dat hij pas weer welkom is als hij alles geregeld heeft. Als hij genoeg van je houdt, dan moet hij het wel regelen. Als hij niet genoeg van je houdt, tja, dat is dan heel hard, maar dan ben je echt veel beter af zonder hem!
quote:Mistyan schreef op 06 februari 2009 @ 21:31:

Dank jullie, was niet on-line en het wordt me niet te heet onder de voeten. Was druk in gesprek met een vriendin hierover. Ik weet hier trouwens niet 3 jaar al van, hij is pas aangehouden en toen was het duidelijk dat het rijbewijs niet geldig was. Ik was in de veronderstelling dat alles al klaar was.

Maar dus niet. Maar iksnap jullie wel, maar vindt het vreemd dat ik persoonlijk aangevallen wordt, het is best heel moeilijk hoor. En hij rijdt ook niet de hele tijd rond, hij gaat van huis naar werk en weer terug, is niet ver,en nee dit isook niet goed te praten, ik weet het. Hij gaatook nietbij klanten langsnu, om te beperken, alleen het CBR is ook eengrote ambtelijke molen. Kunnen nieteens zeggen hoe lang het duurt, hij wil ook wel verlof nemen, maar kan dit 1 of 2 weken doen maar niet meer.

Maar ik ga hem zeggen dat hij niet meermag rijden en wat hij dandoet, is zijn probleemNou ja zeg.... als het dan toch niet ver is en hij niet langs klanten gaat, heeft hij helemaal geen auto nodig voor zijn werk. Gaat hij lekker op de fiets of met het OV..... Niet goed te praten en je weet het het...? Nog een keer nou ja zeg.... Je zou pislink op je vriend moeten zijn. Dat hij risico's neemt voor een kippestukje naar zijn werk wat dus helemaal niet nodig is ... naast dat het sowieso niet mag.... Je vriend is op dit moment een crimineel. Hij pleegt een strafbaar feit. Ik zou het toch wel zo'n vreselijke afknapper vinden als mijn vriend zo onverantwoordelijk zou zijn.... En zo'n ongelofelijke egoïstische zak zijn dat het aan zijn reet roest dat hij risico's neemt die effect kunnen hebben in ons verdere leven... Ik zou echt acuut mijn spullen pakken. En ik raad je aan hetzelfde te doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven