Vriend stelt soort van termijn
donderdag 13 februari 2020 om 07:52
Hoi allen.
Mijn vriend en ik hebben samen een dochter van net 3. Hier genieten we volop van.
Zelf ben ik sinds een paar maanden "geveld" door overspannen, inmiddels werk ik weer de helft van mijn contracturen en gaat het herstel steeds wat beter.
Mijn vriend heeft me altijd gesteund en we hebben alle vertrouwen in herstel.
We hebben een wens voor een 2e kindje. Toen dochter 2 was wilde ik dit heel graag. Vriend wilde toen nog wachten, dus geen druk erop, we zien het wel.
Nu zei vriend gisteren, dat hij nu wel een tweede wil. Maar dit moet wel "in de buik zittrn" voor dochter 4 jaar wordt. Anders wordt het leeftijdsverschil voor hem te groot, en is dochter naar school en uit de luiers en moet hij opnieuw beginnen met de luiers , slapeloze nachten etc.
Ik heb aangegeven dat ik het raar vind dat dit aan leeftijd hangt en ik eerst goed wil herstellen, maar er nu mijns insziens druk op mij gelegd wordt.
Hoe zien jullie dit?
Mijn vriend en ik hebben samen een dochter van net 3. Hier genieten we volop van.
Zelf ben ik sinds een paar maanden "geveld" door overspannen, inmiddels werk ik weer de helft van mijn contracturen en gaat het herstel steeds wat beter.
Mijn vriend heeft me altijd gesteund en we hebben alle vertrouwen in herstel.
We hebben een wens voor een 2e kindje. Toen dochter 2 was wilde ik dit heel graag. Vriend wilde toen nog wachten, dus geen druk erop, we zien het wel.
Nu zei vriend gisteren, dat hij nu wel een tweede wil. Maar dit moet wel "in de buik zittrn" voor dochter 4 jaar wordt. Anders wordt het leeftijdsverschil voor hem te groot, en is dochter naar school en uit de luiers en moet hij opnieuw beginnen met de luiers , slapeloze nachten etc.
Ik heb aangegeven dat ik het raar vind dat dit aan leeftijd hangt en ik eerst goed wil herstellen, maar er nu mijns insziens druk op mij gelegd wordt.
Hoe zien jullie dit?
donderdag 13 februari 2020 om 07:59
Absoluut, maar dit komt zomaar ineens. En dus "moet" er nu wel binnen een jaar een baby in de pijpleiding zitten. Eerder vond hij het allemaal maar te snel en te vroeg.Xaviera1234567890 schreef: ↑13-02-2020 07:56Waarom is het druk als hij jou laat weten er liever niet teveel jaren tussen eerste en tweede te willen? Dat mag hij toch vinden?
donderdag 13 februari 2020 om 08:00
Omdat ze dan volgens hem binnen nu en een jaar zwanger moet worden en ze intussen overspannen is?Xaviera1234567890 schreef: ↑13-02-2020 07:56Waarom is het druk als hij jou laat weten er liever niet teveel jaren tussen eerste en tweede te willen? Dat mag hij toch vinden?
donderdag 13 februari 2020 om 08:00
Ja omdat ik overspannen ben wil ik nu wachten. Ik heb wel de intentie dat ik niet nog een jaar nodig heb voor het herstel. Maar nu aan een babytje beginnen lijkt me niet verstandig.
donderdag 13 februari 2020 om 08:05
Nou ik zou dit allemaal niet zo heel zwaar opnemen, of is hij eigenlijk een vervelende bullebak? Kan het zijn dat je het zo zwaar opneemt en als druk ervaart omdat je overspannen bent?ditbenik88 schreef: ↑13-02-2020 08:02De wens is er bij beide, maar dus na februari 2021 (dan wordt dochter 4) bij hem niet meer. Wie weet lukt het uberhaupt niet zo snel als bij nummer 1.
Ik zou het zien het als een wens, en daar kun je naar streven. Maar het leven loopt vaak genoeg anders.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
donderdag 13 februari 2020 om 08:05
Eh, als je nog herstellende bent van overspannen zijn, is een zwangerschap met alle bijbehorende spanning nogal wat hoor. Ik snap best dat TO dit als druk ervaart, en vindt het nogal bot van vriend.
Eerst wilde hij wachten, en nu ineens, op een nogal onhandig moment, moet het binnen een paar maanden. Het moet dus blijkbaar precies zoals hij wil. TO mag wel op hem wachten, maar zelf niet even een paar maanden nemen voor volledig herstel. Ik vind het een klote opmerking.
Natuurlijk mag je een voorkeur hebben voor ‘niet te veel leeftijdsverschil’. Maar dat komt niet op een paar maanden, zo planbaar is een zwangerschap niet. Als hij écht per se geen groot verschil wilde, had hij het vorig jaar niet moeten uitstellen.
Eerst wilde hij wachten, en nu ineens, op een nogal onhandig moment, moet het binnen een paar maanden. Het moet dus blijkbaar precies zoals hij wil. TO mag wel op hem wachten, maar zelf niet even een paar maanden nemen voor volledig herstel. Ik vind het een klote opmerking.
Natuurlijk mag je een voorkeur hebben voor ‘niet te veel leeftijdsverschil’. Maar dat komt niet op een paar maanden, zo planbaar is een zwangerschap niet. Als hij écht per se geen groot verschil wilde, had hij het vorig jaar niet moeten uitstellen.
donderdag 13 februari 2020 om 08:07
Hij komt op voor zijn wensen. Hij denkt dat hij geen zin zal hebben om weer aan een nieuwe luierperiode te gaan beginnen als hij er "uit" is. Dus grote kans dat hij dan niet meer wil.
Hetzelfde met verbouwen. Een bepaalde tijd om te verbouwen is te overzien maar telkens weer opnieuw iets anders verbouwen dan zit je altijd in de onrust. Zó gek is dat niet en ik zou blij zijn dat hij aangeeft wat hij wil.
Hetzelfde met verbouwen. Een bepaalde tijd om te verbouwen is te overzien maar telkens weer opnieuw iets anders verbouwen dan zit je altijd in de onrust. Zó gek is dat niet en ik zou blij zijn dat hij aangeeft wat hij wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 13 februari 2020 om 08:08
Beetje jammer dat hij dat eerder niet wilde, als ik het goed lees, en nu ineens wel.retrostar schreef: ↑13-02-2020 08:07Hij komt op voor zijn wensen. Hij denkt dat hij geen zin zal hebben om weer aan een nieuwe luierperiode te gaan beginnen als hij er "uit" is. Dus grote kans dat hij dan niet meer wil.
donderdag 13 februari 2020 om 08:09
Dit is voor mij het heikele punt idd, dankje.nausicaa schreef: ↑13-02-2020 08:05Eh, als je nog herstellende bent van overspannen zijn, is een zwangerschap met alle bijbehorende spanning nogal wat hoor. Ik snap best dat TO dit als druk ervaart, en vindt het nogal bot van vriend.
Ik ga het vanavond nogmaals goed en duidelijk met hem bespreken.
donderdag 13 februari 2020 om 08:12
donderdag 13 februari 2020 om 08:15
Ik ben ook overspannen dus ik snap wel dat je dit als een druk voelt.
Maar hij bedoeld dit vast niet zo. Dat jij dit als "moeten" voelt komt echt door het overspannen zijn.
Communicatie is het toverwoord.
Praat met elkaar.
Nu zwanger worden met alle bijbehorende hormonen lijkt me erg onverstandig. Laat staan dat je straks ook nog een baby hebt incl slapeloze nachten.
Eerst richten op je herstel en dan kun je evt voor een baby gaan.
Jullie eerste is nu net 3. Dus in theorie zijn er nog 12 maanden voor je vriend zegt: nu wil ik niet meer.
Op zich is zou dit kunnen met herstel erbij, afhankelijk van hoe erg je overspannen bent natuurlijk.
Kun je hem goed uitleggen wat er in je omgaat? Dat lijkt me in dit geval wel heel belangrijk.
En wie weet is de wens zo groot dat als het niet lukt voor de eerste 4 is dat 4,5 ook geen probleem is.
Want of de eerste nou 4,5 of 6 jaar is. Het leeftijdsverschil om lekker samen te spelen is toch al te groot dus daarvoor maakt het niks uit.
Maar hij bedoeld dit vast niet zo. Dat jij dit als "moeten" voelt komt echt door het overspannen zijn.
Communicatie is het toverwoord.
Praat met elkaar.
Nu zwanger worden met alle bijbehorende hormonen lijkt me erg onverstandig. Laat staan dat je straks ook nog een baby hebt incl slapeloze nachten.
Eerst richten op je herstel en dan kun je evt voor een baby gaan.
Jullie eerste is nu net 3. Dus in theorie zijn er nog 12 maanden voor je vriend zegt: nu wil ik niet meer.
Op zich is zou dit kunnen met herstel erbij, afhankelijk van hoe erg je overspannen bent natuurlijk.
Kun je hem goed uitleggen wat er in je omgaat? Dat lijkt me in dit geval wel heel belangrijk.
En wie weet is de wens zo groot dat als het niet lukt voor de eerste 4 is dat 4,5 ook geen probleem is.
Want of de eerste nou 4,5 of 6 jaar is. Het leeftijdsverschil om lekker samen te spelen is toch al te groot dus daarvoor maakt het niks uit.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
donderdag 13 februari 2020 om 08:15
donderdag 13 februari 2020 om 08:16
Ik zou het op zo op deze manier tegen heb vertellen.ditbenik88 schreef: ↑13-02-2020 08:00Ja omdat ik overspannen ben wil ik nu wachten. Ik heb wel de intentie dat ik niet nog een jaar nodig heb voor het herstel. Maar nu aan een babytje beginnen lijkt me niet verstandig.
donderdag 13 februari 2020 om 08:18
Precies, als ik alle keren zou tellen dat ik dacht 'met de kennis van nu zou ik het anders aangepakt hebben'.
Niet zo in paniek raken hoor, hij geeft iets aan, meer niet. Ik zou pas gaan praten als je het zelf een beetje kan relativeren en niet vol in de stress zit over de opmerking. Voor een goed gesprek moet je ook luisteren, dat is lastig met stress.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
donderdag 13 februari 2020 om 08:27
Omdat je een keer overspannen bent betekend dat niet daar je daar speciaal gevoelig voor bent.redbulletje schreef: ↑13-02-2020 08:18Zou gewoon zeggen dat je het dan bij eentje houdt. Je bent blijkbaar gevoelig voor overspannenheid, dus een extra kind is een extra trigger/risico.
Mijn kind zorgt juist voor ontspanning.
Maar een baby is natuurlijk wel minder slaap en dit is als je overspannen bent gewoon niet verstandig. Daarna kunnen de meesten dat prima zonder meteen weer overspannen te raken.
Jij snapt dat niet, dat weet ik. Maar voor sommigen is de wens voor een tweede kindje heel erg groot.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw