Vriend stelt soort van termijn
donderdag 13 februari 2020 om 07:52
Hoi allen.
Mijn vriend en ik hebben samen een dochter van net 3. Hier genieten we volop van.
Zelf ben ik sinds een paar maanden "geveld" door overspannen, inmiddels werk ik weer de helft van mijn contracturen en gaat het herstel steeds wat beter.
Mijn vriend heeft me altijd gesteund en we hebben alle vertrouwen in herstel.
We hebben een wens voor een 2e kindje. Toen dochter 2 was wilde ik dit heel graag. Vriend wilde toen nog wachten, dus geen druk erop, we zien het wel.
Nu zei vriend gisteren, dat hij nu wel een tweede wil. Maar dit moet wel "in de buik zittrn" voor dochter 4 jaar wordt. Anders wordt het leeftijdsverschil voor hem te groot, en is dochter naar school en uit de luiers en moet hij opnieuw beginnen met de luiers , slapeloze nachten etc.
Ik heb aangegeven dat ik het raar vind dat dit aan leeftijd hangt en ik eerst goed wil herstellen, maar er nu mijns insziens druk op mij gelegd wordt.
Hoe zien jullie dit?
Mijn vriend en ik hebben samen een dochter van net 3. Hier genieten we volop van.
Zelf ben ik sinds een paar maanden "geveld" door overspannen, inmiddels werk ik weer de helft van mijn contracturen en gaat het herstel steeds wat beter.
Mijn vriend heeft me altijd gesteund en we hebben alle vertrouwen in herstel.
We hebben een wens voor een 2e kindje. Toen dochter 2 was wilde ik dit heel graag. Vriend wilde toen nog wachten, dus geen druk erop, we zien het wel.
Nu zei vriend gisteren, dat hij nu wel een tweede wil. Maar dit moet wel "in de buik zittrn" voor dochter 4 jaar wordt. Anders wordt het leeftijdsverschil voor hem te groot, en is dochter naar school en uit de luiers en moet hij opnieuw beginnen met de luiers , slapeloze nachten etc.
Ik heb aangegeven dat ik het raar vind dat dit aan leeftijd hangt en ik eerst goed wil herstellen, maar er nu mijns insziens druk op mij gelegd wordt.
Hoe zien jullie dit?
donderdag 13 februari 2020 om 10:02
donderdag 13 februari 2020 om 10:06
Maar wel ineens het tegenovergestelde van wat hij eerst heeft gezegd, vorig jaar was hun kind 2 en wilde TO al graag een 2e vriend ook maar hij wilde wachten, en nu ineens moet ze binnen een jaar voor 1e kind 4 is zwanger zijn dat is toch apart. Misschien dat hij inderdaad van gedachten veranderd is maar laat hem dat dan aangeven ipv een onrealistisch ultimatum te stellen, denk ik dan.S-Meds schreef: ↑13-02-2020 10:02Wat die vriend zegt is natuurlijk helemaal niet gek. De eerste vier jaar in het leven van een kind heb je geen enkele ruimte als ouder. Dat gaat veranderen als je kind naar school gaat. Je krijgt weer een stukje vrijheid terug. Als je dan begint aan een baby ga je weer terug naar af.
donderdag 13 februari 2020 om 10:07
Hoezo zeg je dan niet meteen dat dat niet gaat gebeuren?
En hoezo is dat meteen een eis van hem?
En als hij dat echt als een eis bedoeld dan is het misschien beter om helemaal nooit meer kinderen met hem te maken.
Als jij nog niet wil ( of helemaal niet meer ) dan komt er geen.
Hij heeft daar helemaal niks over te bepalen. En hij kan je moeilijk dwingen een kind in je baarmoeder te gaan dragen.
En hoezo is dat meteen een eis van hem?
En als hij dat echt als een eis bedoeld dan is het misschien beter om helemaal nooit meer kinderen met hem te maken.
Als jij nog niet wil ( of helemaal niet meer ) dan komt er geen.
Hij heeft daar helemaal niks over te bepalen. En hij kan je moeilijk dwingen een kind in je baarmoeder te gaan dragen.
donderdag 13 februari 2020 om 10:08
Hij? Of zij?S-Meds schreef: ↑13-02-2020 10:02Wat die vriend zegt is natuurlijk helemaal niet gek. De eerste vier jaar in het leven van een kind heb je geen enkele ruimte als ouder. Dat gaat veranderen als je kind naar school gaat. Je krijgt weer een stukje vrijheid terug. Als je dan begint aan een baby ga je weer terug naar af.
donderdag 13 februari 2020 om 10:12
Zij als koppel, want je relatie zal ook lijden onder een baby/peuter terwijl er ondertussen ook een kleuter vanalles wil en moet.
donderdag 13 februari 2020 om 10:14
Ja dat gesprek zouden ze moeten voeren. Maar blijft dat je natuurlijk geen baby moet nemen als je overspannen bent. Twee kinderen onder de vijf is de hel op aardeSomeonenew schreef: ↑13-02-2020 10:06Maar wel ineens het tegenovergestelde van wat hij eerst heeft gezegd, vorig jaar was hun kind 2 en wilde TO al graag een 2e vriend ook maar hij wilde wachten, en nu ineens moet ze binnen een jaar voor 1e kind 4 is zwanger zijn dat is toch apart. Misschien dat hij inderdaad van gedachten veranderd is maar laat hem dat dan aangeven ipv een onrealistisch ultimatum te stellen, denk ik dan.
donderdag 13 februari 2020 om 10:15
En jij weet dat zo goed want?redbulletje schreef: ↑13-02-2020 10:12Zij als koppel, want je relatie zal ook lijden onder een baby/peuter terwijl er ondertussen ook een kleuter vanalles wil en moet.