Vriend stopt met roken

18-02-2011 09:46 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier even stoomafblazen.

Mijn vriend is aan het stoppen met roken (gewone en groene sigaretten)

Dit in combinatie met een toch al jaarlijks aanwezige dip (leve de winter) bij ons beide, maakt het er ff niet gezelliger op.

Ik moet maar proberen om vrolijk en aardig te blijven overal maar ik ben het ff moe.

Komend weekend hebben we (helaas) niets te doen maar ik ben al aan het verzinnen hoe ik zonder gezanik ff alleen kan zijn. (gaat niet huis is een bende en er moet nog het e.e.a. geklust worden)

Gelukkig kan ik zaterdag ochtend lekker sporten en ik hoop op mooi weer dan kan de een in de tuin aan de gang en de ander op zolder de was doen ofzo.

Fijn weekend allemaal
quote:SexNJaZz schreef op 21 februari 2011 @ 13:03:

Heb je zelf iemand met wie je goed kunt praten en die ver genoeg van jullie af staat ? nee eigenlijk niet, geen vrienden van mezelf en ik vind het moeilijk om nieuwe vrienden te maken en we wonen net 1,5 jaar hier

Misschien is het een idee om zelf (tijdelijk) met een professional te gaan praten, zodat je er van een afstandje naar leert kijken en misschien zelfs hoe je er mee om kunt gaan op een manier die jou niet zo moe(deloos) maakt... maar dit is wel iets waar je voor open moet staan en zelf ook hard voor zult moeten werken. ik zit in de diagnose molen voor ADD enzo. Ik heb helaas nog geen prof gevonden waar het mee klikt. Ja met m'n dietiste klikt het

Of je vriend daarmee meehelpt of niet, zou dan even niet ter discussie staan maar meer of jijzelf wilt en kunt veranderen hoe het nu gaat.

Jij hoeft niet op te draaien voor zijn buien, en al helemaal niet altijd. En zeker niet als hij nooit eens begrip heeft voor jou moeheid / er even doorheen zitten / gekwetst gevoel door zijn opmerkingen.*snif* tnx

wat jammer dat je weinig (geen) vrienden van je zelf hebt... Vriendschappen opbouwen kan inderdaad heel moeilijk zijn en het verklaart (althans voor mij) ook wel een beetje waarom je - zoals ik het lees, correct me if i'm wrong - een beetje over je heen laat lopen door hem.

Het zou zo fijn zijn als jullie het beste in elkaar naar boven zouden kunnen halen in plaats van dat de één de ander nodig heeft om op af te reageren en daarmee de ander kwetst.

hopelijk lukt het met de hulpverlening, dat je iemand treft met wie het ook klikt. En wie weet kun je iets voor jezelf gaan doen, bijv een uurtje in de week zwemmen of zumba of iets dergelijks. Dat is even eng in je eentje, maar dat is dan 'you-time' en misschien kom je daar wel iemand tegen die een leuke vriendin kan worden, of eens een kopje koffie na de les mee kunt drinken.

PRobeer je eigen zelf weer te ontdekken, voor je vriend kun je nooit super woman zijn als je niet je eigen dingetjes kunt doen en regelmatig alle zorgen opzij kunt zetten. Dat zou hij toch wel moeten begrijpen?
quote:SexNJaZz schreef op 21 februari 2011 @ 13:16:

En wie weet kun je iets voor jezelf gaan doen, bijv een uurtje in de week zwemmen of zumba of iets dergelijks.

Ik heb een hobby waar ik 2 a 3 avonden in de week mee bezig ben. Daar is het gezellig hoor alleen vrienden maken....

Lastig. Ik had een stel van daar uitgenodigd om in de kerstvakentie wat te komen drinken ofzo. ja gezegd maar niet van gekomen. en nu durf ik niet meer.
gewoon nog een keer vragen! je kunt bijv. zeggen van 'hé, het is er met de kerst niet van gekomen door alle hectiek, maar het lijkt me nog steeds leuk om binnenkort wat te gaan drinken. Zullen we gelijk een datum prikken?'

of zoiets.

dan houd je het luchtig en maak je het gelijk concreet. Ze gaan het vast niet raar of opdringerig vinden aangezien het er idd niet van is gekomen. En tja, soms moet initiatief meerdere keren van jou af komen, maar dat heeft niets met jou als persoon te maken maar meer met de laksheid / gebrek aan initiatief van die anderen.
Ben altijd bang dat anderen op deze leeftijd (rond 30) al genoeg vrienden hebben....... Dom hè?
mwah, dom weet ik niet. Wel herkenbaar, ik denk dat ook vaak, Toch blijkt er vaak wel plaats voornieuwe vrienden erbij dus ik denk dat die gedachte ireeeel is.
ik moet er weer vandoor maar ik hoop dat het een beetje houdbaar blijft allemaal daar, en schrijf lekker van je af hier

fijne dag nog.
Ik weet wel dat het irrieel is. maar dat maakt het helaas niet makkelijker. En zeker niet als je het zonder hulp moet doen.

Ik sta meestal wel redelijk sterk in mijn schoenen maar soms zijn er van die periodes dat het ff allemaal niet wil en als er dan meer dingen tegen gaan zitten........

Dank je verder
Ik heb dat ook vaak hoor, dat ik denk dat mensen niet op mij zitten te wachten.

Maar even een vraag. Hij reageert op jou af dat het stoppen met roken niet lukt. Waarom probeert hij te stoppen?

Omdat hij het zélf wil? Of omdat jij het wil? Daar zit een wezenlijk verschil in om het te laten lukken.

Toen ik mijn huidige vriend leerde kennen hoopte hij ook lang dat ik zou stoppen. Ik heb daar in het begin erg veel moeite mee gehad. Ik probéérde het wel maar het lukte niet echt. Ik stond er zelf niet (voldoende) achter. Pas na 9 maanden werd ik het zelf helemaal beu en nu ben ik 5 maanden gestopt. (Oké, met af en toe een peuk als ik heb gedronken, maar da's eens per maand ofzo)

Als hij stopt omdat jij het wil, kan ik me ook voorstellen dat hij het op jou afreageert.
quote:Thila schreef op 21 februari 2011 @ 14:04:

Als hij stopt omdat jij het wil, kan ik me ook voorstellen dat hij het op jou afreageert.Hij stopt omdat hij het zelf wil. Nu dring ik er ook al wel tijden op aan maar van mij moet hij iig stoppen met de sigaretten extra. Dat vind ik zonde van het geld en het werkt voor mijn gevoel dwars op de AD. Dat hij ook met gewoon roken stopt is zijn eigen idee. (ik moedig het wel aan hoor daar niet van)
Met sigaretten extra bedoel je een joint?
Jep Daar wil ik vooral dat ie mee kapt.

K vraag het al een jaar of 4 voor m'n verjaardag
Ja, kan me wel voorstellen dat je dat wil... punt is dat hij dat zelf écht voor 100% moet willen.

Als hij het doet/probeert om 'van het gezeur af te zijn', dan zal het hem never nooit lukken. En dan zal dat altijd een punt blijven tussen jullie...

Niet dat ik nu een goede tip heb dan, maar ik denk dat je hem vooral wat dat betreft met 'rust moet laten', er vaak om vragen werkt enkel averechts (spreek uit ervaring)
Hij wou op eigen initiatief stoppen per 1 jan. Ik weet dat het lastig is en ik zeg er alleen wat van als ie het doordeweeks doet. Alleen hadden we daar pas dus woorden over. Dat het 'mijn schuld'was als hij weer begon. Toen heb ik hem dus gevraagd wat hij belangrijker vond. Ja een naaistreek en een gigasteek onder water maar ik word er niet goed van.
T is wel een schatje hoor. Van het weekend kwam hij aan met een boek wat ik graag wou. zomaar.

Gister avond heb ik nog even aangekaart dat hij zijn frustraties over het werk maar op zijn werk moet spuien en niet thuis.
quote:Maja82 schreef op 22 februari 2011 @ 08:33:

T is wel een schatje hoor. Van het weekend kwam hij aan met een boek wat ik graag wou. zomaar.

Gister avond heb ik nog even aangekaart dat hij zijn frustraties over het werk maar op zijn werk moet spuien en niet thuis.

Heb je dat echt gezegd?

Wat naar, ik ben altijd ontzettend blij dat ik mijn gal kan spugen tegen mijn partner

dat ik van hem even de arm om mijn schouder krijg, zoals dat omgekeerd ook werkt.

Ik sta hier echt van te kijken zeg....

Tis bij jou dus een relatie alleen in goede tijden?

de slechte tijden lost hij maar ergens anders op?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Meen je dat nou serieus? Geef je hem thuis geen ruimte om te spuien over zijn werk?
quote:toffifee schreef op 22 februari 2011 @ 12:41:

Meen je dat nou serieus? Geef je hem thuis geen ruimte om te spuien over zijn werk?

O zeker dat hij het er over mag hebben en zijn ding mag vertellen maar hij moet niet zijn en mijn hele humeur laten verpesten.

Hij neemt zijn frustraties mee naar huis. En zo lang hij er op het werk niets over zegt (wat hij zelf vind dat hij wel moet doen en ik hem ook adviseer) vind ik dat ik na de 6e triade over collega X dat hij zijn werk op zijn werk mag laten en de negativiteit even de deur uit moet doen. Hij trekt dan namelijk alles in het nagatieve. Een foto die we eerder uitgezocht hadden om uit te vergroten en in een bepaalde nog aan te schaffen lijst op zouden gaan hangen is ineens niet mooi genoeg en de lijst past niet bij de ruimte. (bij voorbeeld) Vandaar dat ik hem vraag om zijn frustraties op het werk te laten. Wij werken in het zelfde vakgebied bij verschillende bedrijven dus we moeten het toch al niet al te veel hebben over 'zaken'.
quote:Summerdance schreef op 22 februari 2011 @ 12:29:

[...]

Heb je dat echt gezegd?

Wat naar, ik ben altijd ontzettend blij dat ik mijn gal kan spugen tegen mijn partner

dat ik van hem even de arm om mijn schouder krijg, zoals dat omgekeerd ook werkt.

Ik sta hier echt van te kijken zeg....

Tis bij jou dus een relatie alleen in goede tijden?

de slechte tijden lost hij maar ergens anders op?Ik los mijn slechte tijden ergens anders op en de zijne ook. Zo is het bij ons helaas te vaak.
Lijkt me dan helemaal geen leuke relatie om in te zitten eigenlijk.

Nou ja misschien werkt het voor jullie maar ik zou het niet kunnen.

Mezelf zijn binnen mijn relatie is toch wel heel essentieel voor mij.

En ja, dat betekent ook dat ik wel eens een slechte week op het werk heb,en ja dat neem ik dan ook mee naar huis, en ja dan verwacht ik ook dat mijn partner me daarin steunt.

Precies zoals ik dat bij hem ook zal doen.
Het werkt voor ons. Ik kan het hem niet kwalijk nemen dat hij zeer gevoelig is voor depressiviteit en van zichzelf een negatief ingesteld wereldbeeld heeft.

Het enige wat ik wil is dat hij stopt met blowen zodat het laatste, hoop ik, verbeterd.

En w.b. werk: hij is altijd en overal behoorlijk mondig alleen met sommige dingen op het werk heb ik het gevoel (en dat is mijn probleempunt dan weer) dat ik er de oplossing voor moet vinden ofzo.
quote:Maja82 schreef op 22 februari 2011 @ 12:57:

[...]

O zeker dat hij het er over mag hebben en zijn ding mag vertellen maar hij moet niet zijn en mijn hele humeur laten verpesten.

Hij neemt zijn frustraties mee naar huis. En zo lang hij er op het werk niets over zegt (wat hij zelf vind dat hij wel moet doen en ik hem ook adviseer) vind ik dat ik na de 6e triade over collega X dat hij zijn werk op zijn werk mag laten en de negativiteit even de deur uit moet doen. Hij trekt dan namelijk alles in het nagatieve. Een foto die we eerder uitgezocht hadden om uit te vergroten en in een bepaalde nog aan te schaffen lijst op zouden gaan hangen is ineens niet mooi genoeg en de lijst past niet bij de ruimte. (bij voorbeeld) Vandaar dat ik hem vraag om zijn frustraties op het werk te laten. Wij werken in het zelfde vakgebied bij verschillende bedrijven dus we moeten het toch al niet al te veel hebben over 'zaken'.Oké, ik snap 'm!
quote:toffifee schreef op 22 februari 2011 @ 13:29:Echt

[...]

Oké, ik snap 'm!

Echt???

Want ik snap het nog steeds niet

Ik heb een collega wiens bloed ik wel kan drinken, en zij het mijne, maar dat terzijde

Nou kunnen we wel de hele dag gaan lopen katten en kiften op elkaar maar dat gaat ten koste van mijn patienten

Dus....slik ik netjes, kunnen we samen prima elkaar uit de weg gaan, maar als ik thuis kom.....dan komt de stoom zo af en toe uit mijn oren hoor

En ja, dan is mijn partner de klos!
quote:Summerdance schreef op 22 februari 2011 @ 18:30:

[...]

Echt???

Want ik snap het nog steeds niet

...........

En ja, dan is mijn partner de klos!

Maar zie je dan ook alle andere dingen negatief in, help je daar mee het humeur van je partner en jullie weekend om zeep?

En als je merkt dat je partner ook moe / geirriteerd is, blijf je dan over je collega door gaan?
Vanochtend even uitgevallen omdat hij weer wat gehaald had gister. bah! Wel dat maar dan vergeten om o.a de verwarming laag te zetten waardoor ik echt bagger geslapen heb.

Hij snapt m'n boosheid wel. En hij weet dat hij het niet moet doen maar als hij weer een terug val heeft ga ik er echt op aan dringen dat hij bij de HA om hulp moet gaan vragen.

Hij heeft ook sorry gezegd enzo en we hebben geen ruzie nu gelukkig.

Het aller stomste vind ik nog dat hij o.a. wou stoppen omdat we dan meer konden gaan sparen voor een garage naast het huis. Dat wil hij graag, waarom kan hij het dan niet volhouden?

(ik heb de zut trouwens verstopt, dat weet ie nog niet maar vrijdag kan hij het terug krijgen eerder niet. en als er zondag nog is dan verstop ik dat weer. dan maar zo )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven