Vriend stopt met roken

18-02-2011 09:46 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier even stoomafblazen.

Mijn vriend is aan het stoppen met roken (gewone en groene sigaretten)

Dit in combinatie met een toch al jaarlijks aanwezige dip (leve de winter) bij ons beide, maakt het er ff niet gezelliger op.

Ik moet maar proberen om vrolijk en aardig te blijven overal maar ik ben het ff moe.

Komend weekend hebben we (helaas) niets te doen maar ik ben al aan het verzinnen hoe ik zonder gezanik ff alleen kan zijn. (gaat niet huis is een bende en er moet nog het e.e.a. geklust worden)

Gelukkig kan ik zaterdag ochtend lekker sporten en ik hoop op mooi weer dan kan de een in de tuin aan de gang en de ander op zolder de was doen ofzo.

Fijn weekend allemaal
Maya, een cannabs verslaving is heel hardnekkig - ik kan er zelf helaas over mee praten want ik ben er zelf ook zo 1 als jou vriend. Ik weet ook dat ik meer geld overhou voor andere dingen, maar de verslaving is telkens sterker dan ik. Het is ook gewoonte, en een houvast aan iets 'vertrouwds' in mijn turbulente leven. Zonder ECHTE intrinsieke motivatie (dus vanuit hemzelf!) komt hij er echt niet blijvend vanaf, en als je hem pusht kan het zijn dat het blowen alleen maar meer wordt. Zodra ik er (te)veel mee bezig ga in mijn hoofd dat ik moet stoppen, blow ik meer. Dat schijnt een veel voorkomende reactie te zijn volgens mijn psychotherapeut.

Jammer dat het niet lukt om te stoppen en dat het zo tussen jullie in staat.

Je schreef ergens dat je vriend ADHD heeft. Heeft hij ritalin geprobeerd? (ik wel, maar ik stopte erdoor met eten dus ik hou het bij mijn jointjes om mijn hoofd rustig te krijgen).

Het is een moeilijke situatie en ik wil je mijn mening niet opdringen, maar door het spul te verstoppen kan hij zich bemoederd en misschien zelfs wat 'minderwaardig' gaan voelen, ik zou dat niet doen als ik jou was.

Als ik een vriend had die weet dat ik verslaafd ben, er aan werk en probeer te stoppen, zou ikzelf pislink zijn als hij het verstopte en me zo zou proberen te dwingen. En dan denk ik dat de relate heel snel bergafwaarts het ravijn in zou storten.
quote:Maja82 schreef op 24 februari 2011 @ 09:35:

Vanochtend even uitgevallen omdat hij weer wat gehaald had gister. bah! Wel dat maar dan vergeten om o.a de verwarming laag te zetten waardoor ik echt bagger geslapen heb.

Zelf de verwarming uitdraaien en een raam open was geen optie begrijp ik?

Hij snapt m'n boosheid wel. En hij weet dat hij het niet moet doen maar als hij weer een terug val heeft ga ik er echt op aan dringen dat hij bij de HA om hulp moet gaan vragen.

Hij heeft ook sorry gezegd enzo en we hebben geen ruzie nu gelukkig.

Het aller stomste vind ik nog dat hij o.a. wou stoppen omdat we dan meer konden gaan sparen voor een garage naast het huis. Dat wil hij graag, waarom kan hij het dan niet volhouden?

Mede omdat jij hem vreselijk op zijn nek zit, en hem totaal geen steuntje in de rug geen

(ik heb de zut trouwens verstopt, dat weet ie nog niet maar vrijdag kan hij het terug krijgen eerder niet. en als er zondag nog is dan verstop ik dat weer. dan maar zo )

Jeuh....gezellig dingen verstoppen, dat helpt!

En dan wil je ook nog een gezellig vrijdagavond?

Succes!

Je vroeg eerder of ik er ook wel eens een heel weekend door laat verzieken?

Yeps, schuldig

Mijn vorige baas is failliet gegaan en de maanden voorafgaand aan het failissement waren zenuwslopend

Dus ik was zo vreselijk afgepeigerd op vrijdag dat ik van vrijdag tot zondag echt alleen maar kon mopperen, zeuren en huilen!

En ja, dat was te veel voor mijn partner en die zei dan op een gegeven moment ook

Schat,ik weet dat je het zwaar hebt, snap ik allemaal maar hier kan ik even niet tegen

Neem een kop thee, wees lekker heel zielig de komende uren, ik ga even een paar uur fietsen

En dan koken we daarna samen

Daarom durf ik ook wel te zeggen, als mijn vent er niet was geweest in de maanden januari en februari had ik bij god niet geweten waar ik naartoe had gemoeten met mijn frustratie.

Mede door hem kon in net in de weekenden genoeg opladen om OOK nog een nieuwe baan te zoeken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hij krijgt het ook wel terug als ie er om vraagt maar ik was gewoon pisslink vannacht.

En ADHD is nooit vastgesteld. Het enige wat de doc doet is hem AD voorschrijven. En ik denk dat ie noot van dat onstabiele afkomt als hij niet stopt.

Ik ben degene met ritalin. En ik ben degene die in de medische molen zit. Alleen krijg ik soms het gevoel dat ik therapie moet krijgen voor 2 omdat ie zelf vertikt om (weer) naar een psych te gaan. Volgens hem is er niets met hem aan de hand. zucht......

@ Summer: het was 3 uur 's ochtends, ja ik heb de verwarming laag gezet maar mijn wekker gaat om half 6 en ik moet voldoende slapen anders ben ik niet te genieten. En ik vind het gewoon mega irritant als ik niet met een gerust hart kan gaan slapen. Altijd bang dat hij vergeet de deur op slot te doen oid.

Ik heb het afgelopen jaar er alleen rustig of helemaal niet met hem over gepraat. Hij wou meer sparen (ik ook) en we willen een aantal dure dingen aanschaffen. Dus berekend waar er op bespaard kon worden. Dat was al heel snel duidelijk. zo'n 1000 euro per jaar is snel verdiend!

Ik hou me in met winkelen, ik zoek hulp voor mijn buien en andere problemen en hij zou geen moeite hoeven doen?
quote:Maja82 schreef op 24 februari 2011 @ 12:57:

Hij krijgt het ook wel terug als ie er om vraagt maar ik was gewoon pisslink vannacht.

Totale zinloze actie dus

En ADHD is nooit vastgesteld. Het enige wat de doc doet is hem AD voorschrijven. En ik denk dat ie noot van dat onstabiele afkomt als hij niet stopt.

Dat kan jij denken, dat kan jij vinden, en misschien misschien heb je zelfs ook nog wel gewoon gelijk ook, het punt is alleen dat je hem niet kunt dwingen als hij niet wil, dan wil hij niet.

Ik ben degene met ritalin. En ik ben degene die in de medische molen zit. Alleen krijg ik soms het gevoel dat ik therapie moet krijgen voor 2 omdat ie zelf vertikt om (weer) naar een psych te gaan. Volgens hem is er niets met hem aan de hand. zucht......

Oprechte vraag, waarom ben je dan nog wel bij hem?

Het is ruzie, jij gaat er aan onderdoor, jij hebt het gevoel dat je voor 2 in therapie zit...

Het klinkt heel eerlijk gezegd niet echt heel warm en gezellig bij jullie thuis....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 24 februari 2011 @ 13:02:

[...]

Oprechte vraag, waarom ben je dan nog wel bij hem?

Het is ruzie, jij gaat er aan onderdoor, jij hebt het gevoel dat je voor 2 in therapie zit...

Het klinkt heel eerlijk gezegd niet echt heel warm en gezellig bij jullie thuis....T is lang niet altijd rusie maar ik was toen ik deze topic opende even echt kwaad omdat hij o.a. vond dat 'alleen in het weekend'wel kon. maar dat heeft hij al eerder gedaan en van alleen het weekend wordt het dan een kleintje doordeweeks naar gewoon weer 2 per avond en dat terwijl hij laatst 3 dagen ziek op bed heeft gelegen met een verkoudheid tegen een longontsteking aan en 2 weken geen zin had in roken. Waarom verpest hij het dan weer voor zichzelf en waarom moeten we nog vaker door de 'sjachrijnig door afkicken'- periode?
Mijn vriend gaat over 2 dagen stoppen met roken...Kijk er niet echt naar uit (de eerste periode dan. Een rookvrije vriend lijkt mij super :-)), maar hoop dat hij het vol gaat houden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven