Vriend trouwt met ander om visa.. iemand ervaring?

06-05-2008 20:54 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames!

Na een tijd vooral mee te hebben gelezen wil ik nu dan graag mijn eigen topic starten..

Ik heb een jaar geleden een jongen leren kennen op vakantie in Tunesie, na eerste bezoek veel vlinders maar wou er niet aan toegeven. Toch maar terug om een lang verhaal kort te maken nu helemaal verliefd. Ouders en familie hebben me geaccepteerd en voelt allemaal goed.

Maar dan nu de twist, hij (24) is (met mijn toestemming) getrouwd met een andere europese vrouw (49). Dit omdat hij graag een betere toekomst wil en mij niet wil "gebruiken" voor een visa. Daarom zijn we dus niet getrouwd, en dat had ik ook niet kunnen doen. Nog steeds spoken de vooroordelen nl door mijn hoofd, en hem dan naar NL halen zou alleen maar voor twijfels zorgen.

Toeval wil dat wij binnenkort maar 1 uur van elkaar afzitten! Waardoor we elkaar dus kunnen gaan zien, en eindelijk beter leren kennen...

Ik kan door uren doortyppen en detail na detail beschrijven, maar ik denk dat dit wel even genoeg is.

Hier toevallig iemand die ervaring heeft met een soortgelijke situatie?

liefs,

Alina
Ik denk zeker dat de TO gewoon hoopt dat hij anders is dan al die andere mannen die alleen op een visum uit zijn. Als ik stapel verliefd zou zijn, zou ik het ook heel moeilijk vinden om te geloven dat mijn vriend het niet zou menen.

Maar Alina jij zegt letterlijk dat je misselijk wordt bij de gedachte dat hij in een ander bed ligt, een andere vrouw zoent/aanraakt/streelt en seks mee heeft. Geloof me dit doet hij ook een beetje uit vrije wil. Hij raakt opgewonden van haar, anders dan zou er ook niets gebeuren. Ik snap niet hoe jij jezelf zo kunt disrespecteren door dat allemaal toe te staan. Hij hoort, als hij je vriend is, voor jou te gaan en niet een ander. Naast jou te liggen etc etc. Misschien als het zo tot in detail getypt wordt, dat je het dan wat meer onder ogen gaat zien.

Dit is niet goed. Maar we kunnen dat hier wel 100 keer typen, maar je neemt niets aan. In jouw ogen komt het na 3 jaar allemaal goed, en gaan jullie huisje boompje beestje spelen. Ik zou er niet aan moeten dènken dat mijn vriend een anders pakt, daarna mij af en toe zou zien en dan later weer terug naar zijn eh tja "vrouw". Maar goed als jij gelukkig denkt te kunnen worden met deze man dan moet je dat vooral blijven denken. Daar kunnen wij niets aan veranderen
quote:Ik zou eerder verwachten dat 95% van die huwelijken zou foutlopen.

Gelukkig niet zeg. Maar huwelijken die tot stand komen zoals hier, tja die kunnen niet lukken omdat er geen sprake is van elkaar kennen, liefde, respect enz.

Dubio, ik denk zoals jij denkt. Die jongen zit onder het juk bij zijn familie, heeft dat alleen niet zo heel goed in de gaten.

Alina, wat zeggen jouw ouders eigenlijk? Ik kan gewoon niet geloven dat ze blij zijn met de situatie. Weten ze er net zoveel van als wij inmiddels?
lekker betrouwbaar type. Weglopen, niet omkijken en nooit meer met hem contact hebben. Even hard maar op lange termijn veel beter voor je
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Mag ik nog even vragen waarom hij met die Finse vrouw naar bed "moet"? Zij weet toch immers dat het een verstandshuwelijk is (ondanks dat ze op meer hoopt). En hij kan gewoon zeggen dat het niet meer is dan een verstandshuwelijk, en dat hij dus niet met haar naar bed gaat! Of zie ik dit verkeerd...
hmm hoezo neem ik niets aan? volgens mij heb ik al meerdere keren een antwoord gegeven waaruit bleek dat ik juist wel dingen aannam.. het familie verhaal kan kloppen.

Mijn ouders weten alles tot in detail, hebben me natuurlijk gewaarschuwt en dat was het.

De kritische vragen ga ik zeker stellen wanneer wij elkaar weer zien, en ben zeker niet van plan genoegen te nemen met de minares positie.. Heb de ervaringen op het minares forum gelezen en daar zit ik niet op te wachten. Wel blijft voor mij dat ik hem nog wil leren kennen, en als ik mijn vestand blijf gebruiken ( hoewel sommige er vast niet van overtuigd zijn dat ik dat heb :P) dan komt alles goed hoe dan ook.

Wederom bedankt voor de vele reacties!

ps, biebeltje ook jij bedankt, hoop dat jouw familie snel gaat geloven dat het puur is tussen jouw en je man, respect voor je dappere keuze!
en hij moet idd niet met haar naar bed, weet nieteens of het wel gebeurd is.. weer een van de vragen die op mn lijstje staan..
Alina, als je hem gaat bestoken met kritische vragen, vraag je hem dan ook hoe het kan dat jij opeens genitale wratten hebt?? (zie topic GW op gezondheid) Ik neem aan dat jij niet met andere mannen het bed in bent gedoken. Dus of zijn lieftallige Finse heeft GW, of hij snoept uit een derde/vierde/vijfde potje...
Alina, zet vooral jouw eigen verwachtingen bovenaan het lijstje. Kan hij daar aan voldoen? Hij kan vertellen wat-ie wil over de relatie met de finse dame, jij zal nooit kunnen weten of hij de waarheid vertelt.

Je ouders hebben je gewaarschuwd; als je onze dochter was geweest hadden we jou per direct uit Finland gehaald. En dan afwachten of vriendlief naar NL komt, op vakantie, voor jou. Als hij in Finland een werk-en verblijfsvergunning heeft kan hij immers vrij reizen door de de EU.

Hoe vaak hebben jullie elkaar eigenlijk ontmoet na die vakantie van 3 weken?

Als iedereen hier de tijd neemt om te reageren, dan is dat om jou voor enorme problemen te behoeden. Niet om te zeuren of om jou te lachen.
Je denkt toch niet serieus dat de 49-jarige finse geen sex wil met haar jonge God? Waarom zijn ze dan getrouwd?
Schrijft Alina dat daar Superietje? Brrrrrr.
quote:superletje schreef op 07 mei 2008 @ 19:50:

Alina, als je hem gaat bestoken met kritische vragen, vraag je hem dan ook hoe het kan dat jij opeens genitale wratten hebt?? (zie topic GW op gezondheid) Ik neem aan dat jij niet met andere mannen het bed in bent gedoken. Dus of zijn lieftallige Finse heeft GW, of hij snoept uit een derde/vierde/vijfde potje...oeps
niets oeps, ik ben met een ander naar bed geweest tussen mijn 1e en 2e vakantie naar Tunesie dus daar komt t vandaan... en bedankt voor het nagaan van mn berichten. En dat was dus voooor zijn vrouw met hem kennis had gemaakt.. nadat hij haar leerde kennen hebben wij elkaar niet meer gezien. dankje.
quote:Alina schreef op 07 mei 2008 @ 20:25:

niets oeps, ik ben met een ander naar bed geweest tussen mijn 1e en 2e vakantie naar Tunesie dus daar komt t vandaan... en bedankt voor het nagaan van mn berichten. En dat was dus voooor zijn vrouw met hem kennis had gemaakt.. nadat hij haar leerde kennen hebben wij elkaar niet meer gezien. dankje.

Tja, met die nieuwe zoekfunctie blijft niets meer geheim

Trek het je niet aan, je weet toch hoe het zit?!?

Maar eh... Ik zie hier een kans. Zeg tegen je vriend dat hij mogelijk besmet is met het virus dat genitiale wratten veroorzaakt. Grote kans dat hij dat niet aan een Finse dokter uit durft te leggen en dat hij niet met zijn ega naar bed durft te gaan...

(grapje hoor)
Je gaat nu door het vuur voor hem, maar na jullie eerste vakantie heb je het met een ander gedaan? Alina, ga terug naar NL en probeer of je nog een paar jaar school mee kan pikken. Volgens mij heb je het hard nodig. En neem je ouders mee. Die hebben ook nog het één en ander te leren. (hoewel, ik geloof nog steeds niet dat je ouders achter jou staan)

'Nadat hij haar leerde kennen hebben wij elkaar niet meer gezien.' Heb je dan toestemming gegeven om te trouwen per e-mail?

Wat lul je nou toch de hele tijd? En wat wil jij nu eigenlijk? En wat doe jij eigenlijk in Finland? Zijn de Finnen blij met jou? Kan het me eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen.
#
#
quote:Alina schreef op 07 mei 2008 @ 20:43:

sjonge jonge, nadat ik hem had leeren kennen had ik ook in NL een beginnende relatie, daar heb ik dus een punt achter gezet. . Verder niets verkeerds gedaan.., en gesproken dus via skype etc zoals ik al eerder vertelde. Denk dat ik ondertussen wel genoeg heb gehoord om mee aan de slag te kunnen, hoewel terug naar school niet hoeft want k hem mn master al. en mijn ouders,, ik ben blij dat zo reageren zoals ze doen, want anders was ik waarschijnlijk alleen maar harder in zn armen gerend en nu ondertussen miss wel getrouwd, maar niet om de goede redenen.

Julie allemaal succes met waar je maar mee bezig bent Eeh, dit verandert mijn beeld van de situatie toch wel een beetje hoor! Als je nog zo aan het flierefluiten bent, waarom zou je jezelf dan opzadelen met een moeilijke relatie? Doe het jezelf niet aan, geniet een poosje van je vrijheid en vergeet niet om op enig moment weer wat structuur te zoeken.
quote:Alina schreef op 07 mei 2008 @ 20:38:

gheghe weet je wat dan leuk is... dat ik WEL chlamydia van hem had ;) en dat weet hij, dus benieuwd of ze er ondertussen ook al mee loopt ennn met GW want dat virus heb ik dus zonder te weten aan hem doorgegeven ;)

En jij lacht daarom? Wijf, je bent niet goed bij je kanis. PFFFFF!!!! Zucht!!!!

Je hebt dus chlamydia en genitale wratten? En daar lach je om? Ik zou me doodschamen. Gebruik eens een condoom ofzo, mafketel!
Wij zijn bezig jou de ogen te openen.

Masters waarin? Interculturele relaties?

Waarom wil je niet zeggen wat je in Finland doet? Bang om herkend te worden?
Ik sta echt met mijn bek vol tanden van je post over chlamydia. Heb jij wel enig idee dat je het over geslachtziektes hebt?
En je ouders staan nog steeds achter je? Of weten ze hier niets van? (wat ik overigens wél zou begrijpen)
#
quote:yuky schreef op 07 mei 2008 @ 16:55:

[...]

Goede posting!

Motieven van de vriend van TO zijn inderdaad niet volledig te overzien. Iemand van 24 kan nog heel jong zijn en sterk leunen op zijn familie of anderen. Dit betekent niet dat TO geen kritische vragen aan haar vriend moet stellen. Dit moet ze zeker doen.

Ik vermoed echter dat de kans groot is dat de vriend met antwoorden komt die best plausibel klinken en invoelbaar zijn, zeker als je verliefd bent. Je hebt tenslotte ook met je volle verstand 'ingestemd' met het huwelijk van je vriend. De vraag is dan of je met de consequenties wilt leven.

Ik denk dat je jezelf ernstig tekort doet als je dat zou doen om de redenen die ik eerder al gaf.

Wens je veel wijsheid.

Beiden goede postings!

Ik voeg er dit aan toen: vriend van TO 'wil niet met haar trouwen omdat hij haar niet wil gebruiken voor MVV en VTV.' Wil hij dan niet gewoon uit liefde met haar trouwen? En waarom wil hij een ander wel 'gebruiken' voor MVV/VTV? Dat rammelt toch al aan alle kanten?

In het meest gunstige geval is TO echt de ware Jacobina voor vriendje. Maar ook dan heb je te maken met sterke familiedruk van zijn kant, een heel andere cultuur, achtergrond, enz. Wat je zeker niet moet onderschatten. In de kern zijn er nu eenmaal veel verschillen met onze leefwijzen en ideeën. Dit zonder een waardeoordeel te geven over één van beiden.

TO krijgt daarnaast geheid problemen met het feit dat vriendje ver weg zit en feitelijk bij een ander woont, met haar alles deelt, etc. Om nog maar te zwijgen over de gevoelens van de echtgenote als zij erachter komt! Het is toch niet OK van vriendje dat hij dit doet? Wat zegt dat over zijn houding tegenover vrouwen in het algemeen? Is hij wel zo leuk als hij lijkt? Ziet hij TO niet gewoon als een leuk vriendinnetje erbij? Het klinkt hard, maar dat zit er wel in als iemand zich zo gedraagt. Denk daar eens goed over na.

Ik heb dit soort dingen veel van dichtbij gezien en weet dus uit ervaring dat het vaak een hoop ellende oplevert.......

Tot slot: het sluiten van een schijnhuwelijk mag niet!

Zeer waarschijnlijk ook niet in Finland. Hoe het daar zit met de controles weet ik niet, maar een dergelijk huwelijk met zo'n leeftijdsverschil is op zijn minst verdacht.

Denk ook daar eens over na.

BW.
Alina, wat doe jij in Finland? Studie, werk?
quote:Alina schreef op 07 mei 2008 @ 20:38:

gheghe weet je wat dan leuk is... dat ik WEL chlamydia van hem had ;) en dat weet hij, dus benieuwd of ze er ondertussen ook al mee loopt ennn met GW want dat virus heb ik dus zonder te weten aan hem doorgegeven ;)Dit lijkt er toch op dat je het wel grappig vind. Het lijkt zelfs of je er trots op bent. Lekker onveilige sex met een Tunesier die iedere week weer een andere toeriste neukt. Meid, ga eens nadenken over je leven, je bent toch geen 16 meer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven