Vriend van man gaat vreemd
zaterdag 11 april 2009 om 01:20
De vriend van mijn man is een collega van zijn werk.
Aardige man getrouwd en twee kindjes.
Zijn vrouw ken ik ook en we komen regelmatig bijelkaar
op verjaardagen etc.
Al meer dan een jaar klaagt zijn vriend over te weinig sex.
Hij heeft om raad gevraagd bij mijn man.
Die mij weer alles heeft verteld.
Zijn vriend is aardig.Het vrouwtje is helemaal een leuke vrouw.
Allebei werken ze alleen als hij thuis komt doet hij niks om
zijn vrouw te helpen met de kinderen of het huishouden.
Dat hij meer sex wil laat hij op een vrij botte manier weten en gaat ruzie lopen schoppen als zijn vrouwtje niet zoveel behoefte heeft.
Elk weekend vertrekken ze naar de camping waar ook niet echt de ruimte is om wat aan je sexleven te doen.In een kleine caravan
met twee kinderen kun je niet bepaald je opelkaar richten.
Ook op tips zoals ga er eens met zijn tweetjes opuit,of help je vrouw eens een beetje,leg haar eens in de watten en zorg dat ze in de stemming komt reageert hij totaal niet.
Bij hem is het letterlijk broek naar beneden en even gaan.
Waarop zijn vrouwtje weer aangeeft zo al helemaal geen zin meer in sex te hebben.
Nu heeft hij op het werk het met een ook getrouwde vrouw aangelegd.
Stiekem mailen ze elkaar,ze flirten er op los en hij gaat vreemd met haar.
Ik vindt dit zo egoistischs.In plaats van in zijn huwelijk aan zijn sexleven te werken richt hij zich op een ander waarbij hij wel wil flirten en iets opbouwen.
Volgens zijn vriend ligt het allemaal aan zijn vrouw.
Nu heb ik geen zin meer om iets a ftespreken met hun omdat het voor mij heel moeilijk wordt om dat vrouwtje in de ogen te kunnen kijken.En ik voel een diepe minachting voor die vriend.
Is het verstandig om zijn vrouwtje in te lichten?
Aardige man getrouwd en twee kindjes.
Zijn vrouw ken ik ook en we komen regelmatig bijelkaar
op verjaardagen etc.
Al meer dan een jaar klaagt zijn vriend over te weinig sex.
Hij heeft om raad gevraagd bij mijn man.
Die mij weer alles heeft verteld.
Zijn vriend is aardig.Het vrouwtje is helemaal een leuke vrouw.
Allebei werken ze alleen als hij thuis komt doet hij niks om
zijn vrouw te helpen met de kinderen of het huishouden.
Dat hij meer sex wil laat hij op een vrij botte manier weten en gaat ruzie lopen schoppen als zijn vrouwtje niet zoveel behoefte heeft.
Elk weekend vertrekken ze naar de camping waar ook niet echt de ruimte is om wat aan je sexleven te doen.In een kleine caravan
met twee kinderen kun je niet bepaald je opelkaar richten.
Ook op tips zoals ga er eens met zijn tweetjes opuit,of help je vrouw eens een beetje,leg haar eens in de watten en zorg dat ze in de stemming komt reageert hij totaal niet.
Bij hem is het letterlijk broek naar beneden en even gaan.
Waarop zijn vrouwtje weer aangeeft zo al helemaal geen zin meer in sex te hebben.
Nu heeft hij op het werk het met een ook getrouwde vrouw aangelegd.
Stiekem mailen ze elkaar,ze flirten er op los en hij gaat vreemd met haar.
Ik vindt dit zo egoistischs.In plaats van in zijn huwelijk aan zijn sexleven te werken richt hij zich op een ander waarbij hij wel wil flirten en iets opbouwen.
Volgens zijn vriend ligt het allemaal aan zijn vrouw.
Nu heb ik geen zin meer om iets a ftespreken met hun omdat het voor mij heel moeilijk wordt om dat vrouwtje in de ogen te kunnen kijken.En ik voel een diepe minachting voor die vriend.
Is het verstandig om zijn vrouwtje in te lichten?
zaterdag 11 april 2009 om 01:28
quote:schorpioentje29 schreef op 11 april 2009 @ 01:23:
vrouwtje?? daar moet ik van braken. en bemoei je niet met andermans zaken.
Vrouwtje vind ik echt heel erg fout.
De man in kwestie trouwens ook. Maar, idd niet mee bemoeien. Heb al zo vaak gezien dat "The messenger" uiteindelijk de lul is.
vrouwtje?? daar moet ik van braken. en bemoei je niet met andermans zaken.
Vrouwtje vind ik echt heel erg fout.
De man in kwestie trouwens ook. Maar, idd niet mee bemoeien. Heb al zo vaak gezien dat "The messenger" uiteindelijk de lul is.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
zaterdag 11 april 2009 om 01:30
Nu het is een heel leuk vrouwtje.
En hoe zo niet bemoeien met andermans zaken.
Hij komt toch zijn huwelijksleven bij ons bloot leggen.
Ik wordt alleen nijdig van zulke mannen die zichzelf zo zielig
vinden maar er nietsss aan doen om er wat aan te veranderen.
Alleen maar bezig zijn met hun eigen gevoelens.
zaterdag 11 april 2009 om 01:31
zaterdag 11 april 2009 om 01:32
quote:natasja32 schreef op 11 april 2009 @ 01:30:
Alleen maar bezig zijn met hun eigen gevoelens.Dan zeg je dat tegen de vriend van jouw vriend. En dat jij niet meer lastig gevallen wil worden over verhalen over de vrouw van jouw vriends virend.
Alleen maar bezig zijn met hun eigen gevoelens.Dan zeg je dat tegen de vriend van jouw vriend. En dat jij niet meer lastig gevallen wil worden over verhalen over de vrouw van jouw vriends virend.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
zaterdag 11 april 2009 om 01:35
Wil je advies of niet Natas? Misschien begrijp je het niet zo, maar het woord ´vrouwtje´ is heel neerbuigend naar die mevrouw toe. Tenzij je een soort plattelandsBrabo bent dan bedoel je het vast niet zo. In de rest van Nederland is ´vrouwtje´ in elk geval een verkleinwoord dat gebruikt wordt voor onnozele dames die je niet serieus hoeft te nemen.
Hoe dan ook: bemoei je niet met dingen die je niet aangaan. En als die man er weer over begint kun je zeggen dat je geen deel wil uitmaken van de situatie en er niks over wilt horen. Ben je daar ook weer klaar mee..
Hoe dan ook: bemoei je niet met dingen die je niet aangaan. En als die man er weer over begint kun je zeggen dat je geen deel wil uitmaken van de situatie en er niks over wilt horen. Ben je daar ook weer klaar mee..
zaterdag 11 april 2009 om 01:36
brrrrrrrrrrrr vrouwtje
Misschien bedoel je het niet rot, maar dit komt heel fout over.
Helaas kan je je er niet mee bemoeien maar ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een "gezellige avond "met in je achterhoofd dat hij achter de rug van zijn vrouw haar in de zeik neemt.
Het enigste wat je kan doen is het tegen hemzelf zeggen.
Verder afstand houden.
Misschien bedoel je het niet rot, maar dit komt heel fout over.
Helaas kan je je er niet mee bemoeien maar ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een "gezellige avond "met in je achterhoofd dat hij achter de rug van zijn vrouw haar in de zeik neemt.
Het enigste wat je kan doen is het tegen hemzelf zeggen.
Verder afstand houden.
zaterdag 11 april 2009 om 01:44
Okay sorry ik bedoelde vrouwtje totaal niet neerbuigend.
Zo praten de vrienden ook overhun partners.
Ik heb hem al aan gegeven dat ik er niets meer over wil
horen en dat hij beter eens goed kan gaan praten met zijn vrouw(zo beter dan) in plaats haar te dreigen met scheiden als hij niet meer sex krijgt.
En ik wil ook zeker zijn verhalen over zijn vreemdgaan niet aan horen.
Verder neem ik helemaal maar even afstand van hun omdat zij een goede vriendin is geworden en ik het echt veel te moeilijk vindt omdat allemaal zo aan te zien.
Jammer dat hij niet de tijd en energie in zijn eigen huwelijk steekt ,maar wel alles open en bloot bij vrienden op tafel legt.
Ik heb hem al aan gegeven dat ik er niets meer over wil
horen en dat hij beter eens goed kan gaan praten met zijn vrouw(zo beter dan) in plaats haar te dreigen met scheiden als hij niet meer sex krijgt.
Verder neem ik helemaal maar even afstand van hun omdat zij een goede vriendin is geworden en ik het echt veel te moeilijk vindt omdat allemaal zo aan te zien.
Jammer dat hij niet de tijd en energie in zijn eigen huwelijk steekt ,maar wel alles open en bloot bij vrienden op tafel legt.

zaterdag 11 april 2009 om 08:24
quote:natasja32 schreef op 11 april 2009 @ 01:44:
En dat vind jij ok, als lijdend voorwerp? TDman zegt het wel eens als plagerijtje, omdat ie weet dat ie dan een kussen naar zijn hoofd kan krijgen ('-Tje?!? Heb jij mij wel eens van dichtbij gezien, hm??) . Als deze heren dat serieus menen en met een uitgestreken gezicht zeggen, vind ik dat persoonlijk nogal stuitend want het klinkt me zo denigrerend in de oren...
quote:Ik heb hem al aan gegeven dat ik er niets meer over wil
Maakt mij niet uit, maar denk eens na over hoe zo'n verkleinwoordje jou en andere vrouwen neerzet, bewust of onbewust. (En voor de puristen hier: ja, ik heb ook een hekel aan de benaming 'mannetje'! Zelfde reden).
Niet gek, dat gedreig van hem, denk ik dan: zij voldoet niet meer aan het takenpakket van 'vrouwtje'...
quote:
Op dit vlak ben ik het helemaal eens met je. Echt naar dat je er mee geconfronteerd wordt (laat staan hoe naar het voor zijn echtgenote moet zijn, natuurlijk, maar die weet zeer waarschijnlijk van niets). Maar waarom confronteer je hem er niet mee als hij zijn verhalen ophangt? Perfect moment en insteek om hem daarover eens flink de oren te wassen, toch? Tenslotte betrekt hij jullie erbij door (schaamteloos? uit bravoure?) het bij jullie zo op tafel te leggen.
Is zeker niet mans genoeg om open kaart met zijn vrouw te spelen. In mijn ogen ben je dan wél een 'mannetje'...
En dat vind jij ok, als lijdend voorwerp? TDman zegt het wel eens als plagerijtje, omdat ie weet dat ie dan een kussen naar zijn hoofd kan krijgen ('-Tje?!? Heb jij mij wel eens van dichtbij gezien, hm??) . Als deze heren dat serieus menen en met een uitgestreken gezicht zeggen, vind ik dat persoonlijk nogal stuitend want het klinkt me zo denigrerend in de oren...
quote:Ik heb hem al aan gegeven dat ik er niets meer over wil
Maakt mij niet uit, maar denk eens na over hoe zo'n verkleinwoordje jou en andere vrouwen neerzet, bewust of onbewust. (En voor de puristen hier: ja, ik heb ook een hekel aan de benaming 'mannetje'! Zelfde reden).
Niet gek, dat gedreig van hem, denk ik dan: zij voldoet niet meer aan het takenpakket van 'vrouwtje'...
quote:
Op dit vlak ben ik het helemaal eens met je. Echt naar dat je er mee geconfronteerd wordt (laat staan hoe naar het voor zijn echtgenote moet zijn, natuurlijk, maar die weet zeer waarschijnlijk van niets). Maar waarom confronteer je hem er niet mee als hij zijn verhalen ophangt? Perfect moment en insteek om hem daarover eens flink de oren te wassen, toch? Tenslotte betrekt hij jullie erbij door (schaamteloos? uit bravoure?) het bij jullie zo op tafel te leggen.
Is zeker niet mans genoeg om open kaart met zijn vrouw te spelen. In mijn ogen ben je dan wél een 'mannetje'...

zaterdag 11 april 2009 om 09:15
Natasja, ik ken een stel. Hij neukt er als hij de kans krijgt lekker op los met anderen.
Zat ik op een gegeven moment ladderzat met haar in de kroeg: blijkt zij dat ook gewoon te doen maar dan een stuk discreter...
Moraal van verhaal: je weet niet wat er allemaal speelt want het zijn zo te horen geen vrienden maar kennissen en daar heb jij je dus niet tegen aan te bemoeien. Enige dat je imo kan doen is die vriend aanspreken, dat kan wel.
Zat ik op een gegeven moment ladderzat met haar in de kroeg: blijkt zij dat ook gewoon te doen maar dan een stuk discreter...
Moraal van verhaal: je weet niet wat er allemaal speelt want het zijn zo te horen geen vrienden maar kennissen en daar heb jij je dus niet tegen aan te bemoeien. Enige dat je imo kan doen is die vriend aanspreken, dat kan wel.

zaterdag 11 april 2009 om 09:19
quote:natasja32 schreef op 11 april 2009 @ 01:30:
Bij mannetjes en vrouwtjes denk ik eerder dat het om parkieten gaat, dan om mensen.
Maar goed. Vriend lucht hart bij jouw man. Daar stopt het. Blijf er buiten. Wat was je van plan, een weekend meegaan naar de camping en coachend naast het bed staan? Waarom is het aan jou om je hier mee te bemoeien?
Bovendien hoor je maar 1 kant van het verhaal. Ook al komt hij over als een lul, weet jij precies wat daar in huis gebeurt als de deurt dichtgaat?
Bij mannetjes en vrouwtjes denk ik eerder dat het om parkieten gaat, dan om mensen.
Maar goed. Vriend lucht hart bij jouw man. Daar stopt het. Blijf er buiten. Wat was je van plan, een weekend meegaan naar de camping en coachend naast het bed staan? Waarom is het aan jou om je hier mee te bemoeien?
Bovendien hoor je maar 1 kant van het verhaal. Ook al komt hij over als een lul, weet jij precies wat daar in huis gebeurt als de deurt dichtgaat?

zaterdag 11 april 2009 om 09:23
En als je er echt mee zit, en het moeilijk vind dat je erdoor wordt meegesleept is inderdaad afstand nemen geen slecht idee.
Ik heb ook een vriendin met allemaal drama (ook via werk, met collega, die had een vriendin etc). Ik heb me er vannaf gezonderd omdat ik het zo deprimerend vond. Nu gaat het gelukkig beter.
Ik heb ook een vriendin met allemaal drama (ook via werk, met collega, die had een vriendin etc). Ik heb me er vannaf gezonderd omdat ik het zo deprimerend vond. Nu gaat het gelukkig beter.
zaterdag 11 april 2009 om 09:25
Weet je, ik begrijp dat mensen zeggen: bemoei je er niet mee..
maar mijn man is jarenlang vreemd gegaan, had meerdere contacten, ook vrouwen die ik persoonlijk kende. En ik had het wel willen horen van anderen, die het misschien wel wisten. Voel me juist nu extra beschadigd... ook door kennissen en collega's, die in mijn ogen duidelijk zijn kant hebben gekozen. Struisvogelpolitiek....
maar mijn man is jarenlang vreemd gegaan, had meerdere contacten, ook vrouwen die ik persoonlijk kende. En ik had het wel willen horen van anderen, die het misschien wel wisten. Voel me juist nu extra beschadigd... ook door kennissen en collega's, die in mijn ogen duidelijk zijn kant hebben gekozen. Struisvogelpolitiek....

zaterdag 11 april 2009 om 09:30
Weet je, soms is het gewoon frustrerend te zien dat kenneljk niet iedereen er dezelfde mores op na houdt als jizelf. Omdat je diep van binnen dit gedrag enorm afkeurt wil je het dus veranderen, of er iets aan doen zodat 'de wereld' wel weer naar jouw maatstaven draait. Niet dat ik je nu een control freak noem hoor, ik heb er zelf ook wel eens last van. Scheve sociale situaties raken me enorm. Ik zou er zelf ook niet graag bij zitten.
Maar beter dan je te bedenken wat je zou kunnen doen is je bedenken dat kennelijk niet alles in het leven loopt volgens jouw maatstaven. Het sexleven van een ander, hoe zeer je het je vriendin ook gunt, is niet jouw verantwoordelijkheid. Echt niet.
En zoals eerder gezegd, kijk uit met je goede advies, soms keert het zich tegen je en bijt het je in de kont en bij jij ineens de boodschapper met slecht nieuws of de bemoeial.
Trouwens, wat helpt het als je zijn vrouw inlicht?
Maar beter dan je te bedenken wat je zou kunnen doen is je bedenken dat kennelijk niet alles in het leven loopt volgens jouw maatstaven. Het sexleven van een ander, hoe zeer je het je vriendin ook gunt, is niet jouw verantwoordelijkheid. Echt niet.
En zoals eerder gezegd, kijk uit met je goede advies, soms keert het zich tegen je en bijt het je in de kont en bij jij ineens de boodschapper met slecht nieuws of de bemoeial.
Trouwens, wat helpt het als je zijn vrouw inlicht?
zaterdag 11 april 2009 om 09:33
Ik vind best dat je tegen die vriend kan zeggen, in bijzijn van je eigen vriend, dat jij het vervelend vind dat hij vreemd gaat omdat jij moeite hebt zijn vriendin in de ogen te kijken. Leg maar uit dat jij er mee in je maag zit en hierdoor eigenlijk liever niet meer met hen als stel afspreekt. Dan weet hij in elk geval wat de consequentie aan jouw zijde is. En wellicht komt het wel tot een echt gesprek in plaats van de bravoure.
Sterkte!
Sterkte!

zaterdag 11 april 2009 om 09:41
quote:zusenzo schreef op 11 april 2009 @ 09:33:
HeejHallo, mooie post!
Thanks, heb het niet van mezelf hoor, moest het pas ook weer van een ander horen, ha!
Het enige wat je kan dien is blij zijn dat het bij jouw niet speelt, of in ieder geval dat je zelf anders met de situatie om zou gaan. Eerlijk waar, steek je energie liever in je eigen relatie, dan in zorgen om deze meneer.
HeejHallo, mooie post!
Thanks, heb het niet van mezelf hoor, moest het pas ook weer van een ander horen, ha!
Het enige wat je kan dien is blij zijn dat het bij jouw niet speelt, of in ieder geval dat je zelf anders met de situatie om zou gaan. Eerlijk waar, steek je energie liever in je eigen relatie, dan in zorgen om deze meneer.