Vriend veranderd door zijn wereldreis

02-01-2010 21:26 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Ik heb een vriend die totaal is veranderd is na zijn wereldreis. Hij is nu al een jaar terug maar nooit meer de oude geworden.Gelovig geworden (zit nu bij de pinkstergemeente) Gestopt met werken wil niet meer meedraaien in de maatschappij geen gadgets meer voor hem gsm, laptop weg.

Iemand hier ervaring mee?

En hoe ga jij er mee om?
Een vriend? Jij had toch een aantal dagen ook al een topic geopend over problemen met een vriendin?
tsja, ermee leven.

Maar het is niet je partner of wel?

Zodra ik weet dat iemand zo'n reis maakt, zegt dat me genoeg.

Die hebben toch ergens hun draai niet gevonden, dat blijkt wel weer.

Mocht het je vriend zijn dan zou ik mijn biezen pakken.
Ik zou er niet mee om gaan. Het begrip Pinkstergemeente alleen al, toedeledokie, heb een goed leven maar dan zonder mij.
Je zou ook kunnen zeggen hij heeft voor zichzelf zijn leven beter gemaakt. Hij doet dingen die hij wil ook daar zou je respect voor kunnen opbrengen.
Jij ook bij de Pinkstergemeente orchidea?
Als hij zo wil leven (door wat voor reden dan ook), dan moet hij dat toch zelf weten? Wat in jouw ogen 'de juiste manier om te leven' geldt toch niet voor iedereen?

Gewoon zijn gang laten zijn, zolang hij maar gelukkig is. Mensen maken hun eigen keuzes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou deze vriend is wel heel extreem veranderd. Het is wel normaal dat je een andere kijk op de wereld heb na zo'n reis. Maar kan me voorstellen dat je hier niet zo goed mee om kan gaan.

Tsja je kan er dus niks aan doen, behalve accepteren.
Gestopt met werken?? Wie betaalt nu zijn levensonderhoud? Toch niet de belastingbetaler hè.
Nope, maar een ieder richt zijn leven nou eenmaal in zoals hij/zij dat wilt. Mensen kunnen veranderen. Als het hem nou een voller leven geeft dan kun je als goede vriendin daar alleen maar blij om zijn. Zolang hij maar zijn ideeen niet opdringt aan jou.
Dat gelovige zou ik niet zo bezwaarlijk vinden, de Pinkergemeente is niet extreem in de leer ofzo. Maar dat niet willen werken vind ik wel een kwalijke zaak. Het zou mijn vriendschap danig onder druk zetten als iemand op gemeenschapsgeld zou teren en er niets aan zou willen veranderen. (Er van uit gaande dat dat het geval is. Als het een rijkeluiskind is met fondsen uit andere hoek, dan is het een ander verhaal).
Oh getver, hij heeft zeker het licht gezien? Laat me raden...India?
Mensen veranderen nou eenmaal, om wat voor reden dan ook. Fijn voor hem als hij gelukkig is met zijn leven nu. Als dat betekent dat jullie geen aansluiting meer hebben dat scheiden de wegen. Valt niemand iets te verwijten, dat is wat er gebeurt. Er komen altijd mensen op je pad en velen van hen verdwijnen op een gegeven moment ook weer uit beeld. Jammer maar wel een heel natuurlijk proces. In dit geval heeft zijn wereldreis hem veranderd, maar voor hetzelfde geldt waren jullie anders op een ander moment om andere redenen ook uit elkaar gegroeid.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Brown_Eyes schreef op 02 januari 2010 @ 21:29:

Hm... ik zou ook wel willen, maar niet omdat ik mijn draai niet gevonden heb. Het is toch een fantastische ervaring om andere landen en culturen te leren kennen? Ook als je wel goed in je vel zit.

Maar helemaal veranderen geeft wel aan dat hij toch blijkbaar ergens naar op zoek is geweest en dat gevonden heeft. Als dit echt is wat hij wil en waar hij achter staat dan zou ik daar wel respect voor hebben. Het is niet makkelijk om je ineens anders te gaan gedragen als je weet dat oude vrienden en vriendinnen het waarschijnlijk zullen afkeuren. Aan de andere kant: Als hij nu dusdanig anders is dat jij weinig raakvlakken meer met hem hebt, tsja, dan kun je (mits het je partner niet is) toch ook gewoon wat meer afstand nemen?
quote:Zamirah schreef op 02 januari 2010 @ 21:45:

Gestopt met werken?? Wie betaalt nu zijn levensonderhoud? Toch niet de belastingbetaler hè.gemeenschapsgeld
Een rijkeluiskind met fondsen uit een andere hoek kan ik ook niet bepaald respect voor op brengen
quote:minny schreef op 02 januari 2010 @ 21:47:

Oh getver, hij heeft zeker het licht gezien? Laat me raden...India?o.a India, maar ik vind het zo vreemd daar zijn ze toch hindoe
quote:Brown_Eyes schreef op 02 januari 2010 @ 21:29:

Wat een onzin.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:pebels schreef op 02 januari 2010 @ 21:49:

[...]

o.a India, maar ik vind het zo vreemd daar zijn ze toch hindoeHad al zo'n vaag vermoeden, heb vaker mensen er heel erg vervelend van terug zien komen. Tja, Hindoe doorgaans wel. Maar het gaat geloof ik meer om het licht zien en spiritueel gaan doen en zow.
Gewoon, gaan neuken. Komt alles goed !
Aliquando et insanire lucundum est
Ach ik heb het wel vaker gezien, zo'n backpacker die de tourist traps afloopt met de Lonely Planet in zijn hand en dan "verlicht" thuis komt. Meestal heeft de waan van de dag ze al weer snel te pakken, maar deze man is zo te lezen wat halstarriger .

Als het een levenswijze is die je tegen de borst stuit zou ik afscheid van hem nemen en anders kun je niet meer doen dan het accepteren (en eindeloos naar zijn preken luisteren )
quote:himalaya schreef op 02 januari 2010 @ 21:50:

[...]

Wat een onzin.Tja, ik weet het niet je kan het om zoveel redenen doen denk ik.... hij wilde graag wat van de wereld zien. Mischien heb je gelijk onzin. Het is maar hoe je het beredeneerd.
Ik heb het in Tibet gezien, van die Westelingen die opeens zweverig in een oranje gewaad gaan lopen, maar blijkbaar heeft jouw vriend voor de Christelijke variant (vaak met een New Age randje) gekozen.
quote:nummerzoveel schreef op 02 januari 2010 @ 21:46:

Dat gelovige zou ik niet zo bezwaarlijk vinden, de Pinkergemeente is niet extreem in de leer ofzo. .Niet?? Nou de Pinkstergemeente is vind ik vrij extreem hoor.
pluk de dag
quote:himalaya schreef op 02 januari 2010 @ 21:50:

[...]

Wat een onzin.Toch zit er wel een kern van waarheid in. Veel mensen gaan voor een mooie ervaring, maar ik heb ook zat "dolende zielen" gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven