Vriend veranderd door zijn wereldreis
zaterdag 2 januari 2010 om 21:26
Hoi, Ik heb een vriend die totaal is veranderd is na zijn wereldreis. Hij is nu al een jaar terug maar nooit meer de oude geworden.Gelovig geworden (zit nu bij de pinkstergemeente) Gestopt met werken wil niet meer meedraaien in de maatschappij geen gadgets meer voor hem gsm, laptop weg.
Iemand hier ervaring mee?
En hoe ga jij er mee om?
Iemand hier ervaring mee?
En hoe ga jij er mee om?
zaterdag 2 januari 2010 om 21:29
zaterdag 2 januari 2010 om 21:43
Als hij zo wil leven (door wat voor reden dan ook), dan moet hij dat toch zelf weten? Wat in jouw ogen 'de juiste manier om te leven' geldt toch niet voor iedereen?
Gewoon zijn gang laten zijn, zolang hij maar gelukkig is. Mensen maken hun eigen keuzes.
Gewoon zijn gang laten zijn, zolang hij maar gelukkig is. Mensen maken hun eigen keuzes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 2 januari 2010 om 21:44
zaterdag 2 januari 2010 om 21:45
zaterdag 2 januari 2010 om 21:46
Dat gelovige zou ik niet zo bezwaarlijk vinden, de Pinkergemeente is niet extreem in de leer ofzo. Maar dat niet willen werken vind ik wel een kwalijke zaak. Het zou mijn vriendschap danig onder druk zetten als iemand op gemeenschapsgeld zou teren en er niets aan zou willen veranderen. (Er van uit gaande dat dat het geval is. Als het een rijkeluiskind is met fondsen uit andere hoek, dan is het een ander verhaal).
zaterdag 2 januari 2010 om 21:47
Mensen veranderen nou eenmaal, om wat voor reden dan ook. Fijn voor hem als hij gelukkig is met zijn leven nu. Als dat betekent dat jullie geen aansluiting meer hebben dat scheiden de wegen. Valt niemand iets te verwijten, dat is wat er gebeurt. Er komen altijd mensen op je pad en velen van hen verdwijnen op een gegeven moment ook weer uit beeld. Jammer maar wel een heel natuurlijk proces. In dit geval heeft zijn wereldreis hem veranderd, maar voor hetzelfde geldt waren jullie anders op een ander moment om andere redenen ook uit elkaar gegroeid.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
zaterdag 2 januari 2010 om 21:47
quote:Brown_Eyes schreef op 02 januari 2010 @ 21:29:
Zodra ik weet dat iemand zo'n reis maakt, zegt dat me genoeg.
Die hebben toch ergens hun draai niet gevonden, dat blijkt wel weer.
Hm... ik zou ook wel willen, maar niet omdat ik mijn draai niet gevonden heb. Het is toch een fantastische ervaring om andere landen en culturen te leren kennen? Ook als je wel goed in je vel zit.
Maar helemaal veranderen geeft wel aan dat hij toch blijkbaar ergens naar op zoek is geweest en dat gevonden heeft. Als dit echt is wat hij wil en waar hij achter staat dan zou ik daar wel respect voor hebben. Het is niet makkelijk om je ineens anders te gaan gedragen als je weet dat oude vrienden en vriendinnen het waarschijnlijk zullen afkeuren. Aan de andere kant: Als hij nu dusdanig anders is dat jij weinig raakvlakken meer met hem hebt, tsja, dan kun je (mits het je partner niet is) toch ook gewoon wat meer afstand nemen?
Zodra ik weet dat iemand zo'n reis maakt, zegt dat me genoeg.
Die hebben toch ergens hun draai niet gevonden, dat blijkt wel weer.
Hm... ik zou ook wel willen, maar niet omdat ik mijn draai niet gevonden heb. Het is toch een fantastische ervaring om andere landen en culturen te leren kennen? Ook als je wel goed in je vel zit.
Maar helemaal veranderen geeft wel aan dat hij toch blijkbaar ergens naar op zoek is geweest en dat gevonden heeft. Als dit echt is wat hij wil en waar hij achter staat dan zou ik daar wel respect voor hebben. Het is niet makkelijk om je ineens anders te gaan gedragen als je weet dat oude vrienden en vriendinnen het waarschijnlijk zullen afkeuren. Aan de andere kant: Als hij nu dusdanig anders is dat jij weinig raakvlakken meer met hem hebt, tsja, dan kun je (mits het je partner niet is) toch ook gewoon wat meer afstand nemen?
zaterdag 2 januari 2010 om 21:50
zaterdag 2 januari 2010 om 21:51
quote:pebels schreef op 02 januari 2010 @ 21:49:
[...]
o.a India, maar ik vind het zo vreemd daar zijn ze toch hindoeHad al zo'n vaag vermoeden, heb vaker mensen er heel erg vervelend van terug zien komen. Tja, Hindoe doorgaans wel. Maar het gaat geloof ik meer om het licht zien en spiritueel gaan doen en zow.
[...]
o.a India, maar ik vind het zo vreemd daar zijn ze toch hindoeHad al zo'n vaag vermoeden, heb vaker mensen er heel erg vervelend van terug zien komen. Tja, Hindoe doorgaans wel. Maar het gaat geloof ik meer om het licht zien en spiritueel gaan doen en zow.
zaterdag 2 januari 2010 om 21:52
Ach ik heb het wel vaker gezien, zo'n backpacker die de tourist traps afloopt met de Lonely Planet in zijn hand en dan "verlicht" thuis komt. Meestal heeft de waan van de dag ze al weer snel te pakken, maar deze man is zo te lezen wat halstarriger .
Als het een levenswijze is die je tegen de borst stuit zou ik afscheid van hem nemen en anders kun je niet meer doen dan het accepteren (en eindeloos naar zijn preken luisteren )
Als het een levenswijze is die je tegen de borst stuit zou ik afscheid van hem nemen en anders kun je niet meer doen dan het accepteren (en eindeloos naar zijn preken luisteren )
zaterdag 2 januari 2010 om 21:52