Vriend verliefd op iemand anders

04-01-2010 13:16 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
2010 is voor mij geweldig begonnen. Ik ben er achter gekomen dat mijn vriend de afgeopen maand flink aan het flirten was met een collega. Ik heb niet in zijn mail gekeken maar hij had hem per ongeluk open laten staan. in die mail stond dat ze misschien een keer wat buiten werk konden afspreken om elkaar beter te leren kennen. Nadat ik vriend daarmee geconfronteerd had zei hij dat ik me niet druk moest maken. Was alleen maar vriendschappelijk en er was niets aan de hand. Tegen mij zei hij dat hij niet zou afspreken. Inmiddels heeft hij dat wel gedaan. Ze zijn uit eten geweest en alweer zei mijn vriend dat het alleen maar vriendschappelijk was. Nadat ik lang met hem hierover gepraat heb komt de aap uit de mouw. Hij is verliefd... en zij ook. Aangezien zij getrouwd is en hij mij heeft en zegt heel veel van mij te houden hebben ze afgesproken er niets mee te doen en vrienden proberen te worden. Maar ik geloof hier niet in. Je kan niet zo iets uitspreken en dan niets doen. Dat is net zoiets als de koekjestrommel open zetten en wachten wie er het eerst een koekje pakt. Vriend wil van mij dat ik hem tijd geef om dit gevoel kwijt te raken en zegt dat hij van mij houd en met mij verder wil. en dus eigenlijk maar afwachten terwijl alles wat ik lief heb door mijn vingers heen glipt. Ik weet dat je verliefd kan worden en ook dat het niet het einde van je relatie hoeft te betekenen maar door met haar af te spreken en e.e.a. naar elkaar uit te spreken hebben ze mijn inziens een deur open gezet die niet zomaar gesloten kan/zal worden. Als het alleen maar lust was dan had ik er minder moeite mee gehad. Ik weet ook echt niet wat ik nu moet doen en ben zo ontzettend verdrietig.
Waarmee ik eigenlijk wil vragen : Is dit een standaard reactie van hem? Me myself and I?
1 keer teveel
2 keer te veel .... pffff
Hele goede adviezen van spinster.

Dat hij niet meteen weg wil bij het bedrijf snap ik. Dat hij met haar wil blijven mailen snap ik niet. Als hij werkelijk voor jou en jullie relatie gaat, zou hij dat mailen uit zichzelf opgeven. Niet omdat jij het verbiedt, maar omdat hij ziet dat het jou kwetst en omdat hij ziet dat het niet goed voor jullie relatie is.

Staat hij open voor dat soort argumenten? Staat hij er voor open haar te ontwijken ipv een vriendschap op te bouwen? Als dat niet zo is, vraag ik me af wat zijn werkelijke doel is en in hoeverre hij echt voor jou/jullie samen wil gaan.
Ja je mag een anders niets verbieden, niets eisen enz enz.

Maar eigenlijk heb ik wel zoiets van... hij is verliefd op zijn collega, zij op hem, ze willen beiden dat dit niet verder gaat, zij wil bij haar man blijven en hij bij zijn vriendin. Goed dat ze niet meer buiten werk om afspreken maar waarom nog mailen over ditjes en datjes, dat kunnen ze op t werk ook in de pauze bespreken. Ik snap niet dat hij nu niet die hele collega opzij legt en zich 100% op jou richt, want hij wil toch voor jou gaan? En jullie relatie? Dat gaat echt niet lukken als hij voor de leuk nog gaat zitten mailen (bellen?), hij ziet haar al op zijn werk daar kan je niet van ontkomen maar ze kunnen wel stoppen met al het andere contact.
Inderdaad daar zou hij uit zichzelf eigenlijk al aan moeten denken, beetje egoistisch misschien, misschien ook lastig voor hem om zijn verliefde gevoelens meteen uit te schakelen en haar (bijna) te verbannen uit zijn leven en hoofd (uit zijn leven onmogelijk ivm werk). Maar hij kan nu maar beter met zijn verstand handelen; dus geen contact meer met die vrouw en zich op jou richten!

En de vriendschap gaat m denk ik ook niet worden, misschien als ze elkaar 10 jaar niet gezien en gesproken hebben.
@ spinster dat is precies wat ik voel. Terwijl ik normaal gesproken echt wel goed voor mezelf kan opkomen en niet bang ben om te handelen heb ik het gevoel dat mijn hele basis onder mij uit geschopt is. Mijn hele beeld van mijn reatie en onze toekomst is helemaal aan diggelen gegaan. Ik wil niet dramatiseren maar dit omschrijft het gevoel wat ik heb.

Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat wat hierna komt boosheid en daden drang is. Dan ga ik dingen doen om mijn onafhankelijkheid te regelen. Maar dat is eigenlijk ook niet wat ik wil. Ik wil met hem verder, ik wil weer rust in de tent en ik wil dat hij voor mij gaat. Maar ja dat is wat ik wil. Wat hij wilt is niet duidelijk. Hij zegt wel dat ik dat ben maar zijn acties zijn het tegenover gestelde.
@Tipzy dat heb ik ook tegen hem gezegt maar hij ziet het anders. Hij wil blijven proberen op die manier vrienden te blijven.
Hij wil op die manier blijven proberen vrienden te blijven omdat hij haar niet aan de kant wil zetten voor jou! Jij bent zijn VRIENDIN zij is een collega waar hij verder niks mee te zoeken heeft. Al helemaal niet omdat hij gevoelens voor haar heeft.

Wat wil hij dan? Het risico lopen dat zijn gevoelens steeds groter worden maar niet eerst een oude schoen weggooien voordat zijn bedje bij de nieuwe gespreid is?
RedRogue, ik begrijp je gevoelens heel goed, je dramatiseert het zeker niet.

Ik ben erg huiverig voor het feit dat hij per se vrienden wil blijven met haar. Dat hij niet inziet hoeveel pijn dit jou doet.

Bij verliefdheid (waar je niks mee kan of wil doen) moet je proberen alle contact te verbreken. Met elkaar om blijven gaan (oke, zakelijk kan dan op dit moment niet anders, maar waar een wil is is natuurlijk ook een weg) is echt de kat op het spek binden, als beiden verliefd zijn.
@PixiePink denk je echt dat dat zo is? Zo ken ik hem namelijk niet. normaal gesproken is hij een ontzettend integere eerlijke man. Maar ja normaal gesproken loopt hij ook niet achter andere vrouwen aan. Hij geeft vooral aan dat hij de aandacht wel erg leuk/spannend vond dat heeft hij vroeger niet zo gehad en nu krijgt hij ineens wel meer aandacht. Hij nam het flirten ook niet serieus en daarom zag hij de ernst er niet van in en nu is hij verliefd geworden.
Als hij voor jou en jullie relatie gaat, dan moet hij stoppen met mailen. Uit zichzelf, omdat hij ziet dat het jou pijn doet. Verliefd worden kan gebeuren. Maar wat hij nu doet is in mijn ogen een vorm van vreemdgaan. Willens en wetens je partner kwetsen. Bepaal goed waar voor jou de grenzen liggen.
Wat rot voor je!

Ik heb aan de "kant" van je vriend gestaan. Ik ben ook vreselijk verliefd geweest op een man en het was wederzijds. Toen ik er midden in zat, vond ik ook dat ik gewoon vrienden kon blijven met hem. Maar helaas, wil je iemand echt "vergeten", dan moet je alle verbindingen verbreken. Mail, sms, facebook, hyves etc. Allemaal blokkeren.

Wij bleven in het begin ook afspreken, mailen etc. Maar toch heb je beiden behoefte aan meer. Bij ons ging het gepaard met toch net een beetje meer; getinte sms-jes, een getinte opmerking terug op de mail. En zo beland je steeds verder de foute kant op.

Ik begrijp dat je vriend collega's is met de dame in kwestie. Dat maakt het idd lastiger. Ik hoop dat ze beiden sterk in hun schoenen staan.

Succes. Sal
Dit klinkt als iemand die denkt: 'ik houd lekker alle opties open, inclusief de optie dat het nog wel wat wordt met die nieuwe persoon'.

Slappe hap, dit soort gedrag. Ik ken je helemaal niet, maar volgens mij verdien je beter dan dit.

Mijn tip zou zijn: zet hem voor het blok. Jij of zij. En een keuze voor 'jij' betekent ook: rigoreus kappen met 'zij'. Het is riskant, want het kan twee kanten op. Aan de andere kant is de kans heel groot dat 'zij' toch interessanter zal blijken te zijn als je het op z'n beloop laat.
quote:Zomaareenvent schreef op 04 januari 2010 @ 14:31:

Dit klinkt als iemand die denkt: 'ik houd lekker alle opties open, inclusief de optie dat het nog wel wat wordt met die nieuwe persoon'.

Slappe hap, dit soort gedrag. Ik ken je helemaal niet, maar volgens mij verdien je beter dan dit.

Mijn tip zou zijn: zet hem voor het blok. Jij of zij. En een keuze voor 'jij' betekent ook: rigoreus kappen met 'zij'. Het is riskant, want het kan twee kanten op. Aan de andere kant is de kans heel groot dat 'zij' toch interessanter zal blijken te zijn als je het op z'n beloop laat.Mee eens... hij komt erg op zichzelf gericht op mij over ook al vind jij dat niet TO.
Erg herkenbaar. Heb ik hetzelfde schuitje gezeten met mijn man. Hij wilde vrienden blijven met zijn collega, want "dat moest toch kunnen". Alle grenzen waren weg, want het was gewoon te leuk en te gemakkelijk om te blijven afspreken, en van het een kwam het ander, en ik stond erbij en keer ernaar. Hem kon ik op geen enkele manier duidelijk maken dat hij het niet kon maken, de manier waarop hij bezig was: doof en blind voor argumenten.

Het enige wat ik kon doen is mijn eigen grenzen aangeven; en achteraf gezien had ik vanaf dag 1 dat ik het ontdekte op mijn strepen moeten staan, ipv heel veel later. Met daarin ook het risico dat de relatie overgaat.
@souterngirl Wat naar zeg! En hoe is jullie relatie nu?

Ik probeer ook grenzen te stellen maar vind dat erg moeilijk. Ik wil niet dat hij een keuze maakt omdat ik zeg dat hij dat moet doen maar omdat hij zelf inziet dat onze relatie belangrijker is dan een verliefdheid.
quote:RedRogue schreef op 04 januari 2010 @ 13:47:

Ik zit er dus zelfs over na te denken om haar bij ons thuis uit te nodigen.Met haar partner erbij ? Want die is wel/ niet op de hoogte?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Blijkbaar is jouw vriend niet van plan een keuze te maken als hij niet 'hoeft'. Daar kan je op gaan wachten maar als ie het nu niet doet waarom zou het spontaan straks wel gaan doen?

@blijfgewoonbianca Hij weet van niets, maar hij staat wel op Hyves! *stopt allerlei erg gemene gedachtes heel diep weg*
quote:RedRogue schreef op 04 januari 2010 @ 14:40:

Ik probeer ook grenzen te stellen maar vind dat erg moeilijk. Ik wil niet dat hij een keuze maakt omdat ik zeg dat hij dat moet doen maar omdat hij zelf inziet dat onze relatie belangrijker is dan een verliefdheid.Ik denk dat dat best een goede instelling is. Alleen wanneer je wil dat hij daarin zijn keuzes maakt. Bedenk dan goed waar voor jou de grens ligt. Is blijven mailen met haar voor jou een grens? Welke consequenties ga je er aan verbinden als hij over die grens heen gaat? Focus op jezelf en wat jij wil. Want daar heb je wel invloed op en op het gedrag van je vriend helaas weinig.

Ik wil niet dat hij een keuze maakt omdat ik zeg dat hij dat moet doen maar omdat hij zelf inziet dat onze relatie belangrijker is dan een verliefdheid.Als hij inziet dat jullie relatie belangrijker is dan een verliefdheid, zal hij jouw grenzen en jouw vraag om het contact te verbreken respecteren.

omdat hij zelf inziet dat onze relatie belangrijker is dan een verliefdheid.

En dat verwacht je van een persoon die verliefd is? Ik zou echt duidelijker worden RedRogue. Hij lijkt nu gebruik te maken van je begripvolle houding juist om te zorgen dat hij in contact kan blijven.

Ik snap gelijkertijd dat het niet aan jou is die keuze voor hem te maken dat kan niet en dat bedoel ik ook niet. Wat ik wel bedoel is dat hoe hard dit misschien ook klinkt :

iemand die verliefd op een ander en aan zijn partner vertelt dat hij wel gezelig blijft contact houden , is in mijn ogen bezig het contact te willen houden. Niet voor de gezelligheid dus....

Vervolgens brengt hij het wel zo naar je.....
verliefdheid moet afgekapt worden, wat de meeste al zeggen, geen contact, en misschien , promotie of niet, weg bij die baan..
Wat vervelend voor je. En wat onbegrijpelijk van je vriend in hoe hij jouw behandelt.

Met haar contact blijven houden en tegelijk tijd gevoelens voor haar hebben ...hhmmm

Sorry als ik heel direct en bot ben in mijn beoordeling maar

het voelt bijna als ....ik heb macht over jouw en doe wat ik wil.

Zijn gedrag voelt als heel respectloos ten op zichten van jouw.

En ik kan mijn best voorstellen dat als zo iets opeens in je leven gebeurt je weet niet wat je moet doen en hoe reageren.

Wel of niet eisen , wel of niet verbieden. Kan mij voorstellen dat jij bang bent om hem kwijt te rakken.

En waarschijnlijk kan hij dat voelen en daar in zijn voordeel op spelen door verder met haar te gaan (mailen en zo ) dan jouw lief is.

Misschien kan je toch je grenzen aangeven en tegelijke tijd hem totale vrijheid geven. Als in geval van totaal vrijheid hij beslist bij jouw te blijven dan is zijn beslissing veel sterker dan anders.

Hij is tenslotte vrij om te kiezen wat/wie hij wil. Maar je wil natuurlijk dat hij voor jouw kiest maar tegelijk tijd respect voor jouw heeft en jouw vertrouwen geeft door haar met rust te laten.

Dus dan kan je tegen hem het volgende zeggen:

Jij mag met ieder vrouw alles doen wat jij wilt (mailen, uitgaan etc.).

Maar niet terwijl jij bij mij bent.

Op die manier geef je vrijheid aan hem en je verbied niks . En tegelijk tijd blijf jij sterk bij jouw grenzen.

Zonder drama geef je aan wat je verwacht van een relatie.

Of hij dat accepteert is natuurlijk nog onbekend. Maar als hij het wel doet dan weet je dat je niet volgens zijn regels hoeft te spelen. En dat hij haar helemaal vrijwillig los heeft gelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven