Vriend vindt het niet nodig om te kussen bij begroeten

22-04-2018 08:49 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een meningsverschil met mijn vriend en vraag me af in hoeverre dit "normaal" is.

Ik vind het fijn (en ben dit ook gewend vanuit eerdere relaties) om mijn vriend te kussen als we elkaar gedag zeggen bij afscheid of als we elkaar zien na bijvoorbeeld een werkdag. Dus als ik binnenloop en mijn vriend is er al, geef ik hem een kus op zijn mond en zeg iets van "hoi, hoe is het/ hoe was je dag", waarna ik iets ga doen bijvoorbeeld de kattenbak verschonen.

Mijn vriend denk hier anders over. Hij kan binnenlopen na een dag werken, alleen "hallo" zeggen en dan zijn ding doen zoals de kattenbak verschonen.

Ik vind dit heel vreemd, want het voelt alsof er afstand tussen ons is. Ik zeg bij wijze van spreken mijn buurvrouw nog uitgebreider gedag.

Omdat het me echt dwarszit heb hier uiteraard al vaak over gepraat. Mijn vriend zegt mij niet verplicht te willen kussen, maar alleen als hij er echt behoefte aan heeft. Helaas is hij sowieso niet zo'n kusser, dus het is niet zo dat het op andere momenten wordt gecompenseerd.

Hij zegt dat ik hem ook kan kussen als hij binnenkomt, en natuurlijk kan ik dit doen. Ik vind het alleen zo jammer dat hij er schijnbaar geen behoefte aan heeft om echt even de tijd te nemen om me gedag te zeggen.

Gisteravond hebben we hier ruzie om gehad. Ik was al thuis en hij liet weten dat hij er ook aan kwam. We waren allebei vrolijk. Ik was al in de slaapkamer, hij komt binnen, zegt "hallo" en begint gelijk met opruimen want het is zo'n troep. We hadden elkaar de hele dag niet gezien. Het is dus niet alleen dat hij me niet kust, maar dat hij ook niet even vraagt hoe het is.

Ik vind dat hij direct zo'n gekke sfeer schept op deze manier, maar misschien overdrijf ik dus ik ben benieuwd hoe jullie erover denken.

Aanvulling: Misschien is de titel van het topic niet goed gekozen. Het gaat dus niet alleen om de kus (wat ik wel enorm jammer vind), maar het feit dat hij geen tijd voor mij neemt om te begroeten hoe dan ook.
anoniem_357712 wijzigde dit bericht op 22-04-2018 08:58
5.94% gewijzigd
MargjeM schreef:
22-04-2018 08:57
Ik ben na een werkdag ook niet direct een en al oor. Moet eerst even een half uurtje opladen.
Dat heeft mijn man ook.
Komt daarna vanzelf wel.
De vriendjes die me bij binnenkomst besprongen waren niet echt van het opruimen of ergens mee helpen, dus in mijn hoofd is het zo dat mannen of praktisch zijn of romantisch.
Whomi schreef:
22-04-2018 09:59
Dit klinkt alsof je de therapeut hebt uitgehangen bij je vriend. Ik zou daar echt de kriebels van krijgen.
Ik kan me dat voorstellen, ja! Dat is niet het geval hoor. Ik heb een hele nuchtere man die daar namelijk ook de kriebels van krijgt. Heel soms trap ik eens in die valkuil maar daar word ik dan direct voor op mijn vingers getikt.

Het is gewoon leven en laten leven na het nemen van het besluit dat beide manieren oké zijn. En ik heb geluk dat hij het gekoppeld heeft aan oprechte interesse in hem en hoe hij erbij zit. Een shitty dag op je werk betekent hier meestal dat dat nog even doorwerkt. Fijn als je dat dus even kwijt kan en de ander daar rekening mee kan houden.
Alle reacties Link kopieren
Bij jou is dat een standaard iets zonder inhoud. Net als een hoi. Dus nee, dat hoeft niet voor iedereen. Net zoals dat het gros schat zegt bij iedere zin. Bah.
Alle reacties Link kopieren
topic niet goed gekozen. Het gaat dus niet alleen om de kus (wat ik wel enorm jammer vind), maar het feit dat hij geen tijd voor mij neemt om te begroeten hoe dan ook.
En hij gaat meteen opruimen.
Energie over om door te gaan.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dus bepaalde verwachtingen van je vriend en wanneer hij dit niet waar kan maken raak je van streek en komt er zelfs ruzie. Ik ben zelf van mening dat je iemand niet kan veranderen, dus wat zou jij zelf kunnen doen aan deze situatie?
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet altijd eerst even landen voor ik ruimte heb om naar iemand te luisteren als ik net thuis kom.
Wat taakjes doen en wat onzinnig verschuiven van spullen helpt daarbij. Ik wil dan ook niets vertellen. Als ik wat te vertellen heb doe ik het liever op een zelfgekozen moment.

Het kan goed dat het voor je partner ook zo werkt. Maar, als je structureel niet krijgt wat je nodig hebt, hoe onzinnig ook, zou ik het uitmaken.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Wij bouwen samen een rust momentje in. Even zitten met een drankje, de krant lezen en even kletsen voor we gaan koken. Maar ook inderdaad even kussen.

Ik lees hier op het forum regelmatig topics over mannen die nooit kussen of knuffelen , geen aandacht hebben voor hun partner maar wel seks willen.

TO (als je dit nog leest) misschien is dat kusje en de aandacht die je mist een belangrijk signaal dat je relatie jou niet helemaal gelukkig maakt. Het enige wat helpt is praten!
Mosterd

Ik heb je vorige topics gelezen. Dit wordt niks je bent doodongelukkig in deze relatie. Waarom blijf je nog?
Marte007 schreef:
22-04-2018 10:18
Ik kan me dat voorstellen, ja! Dat is niet het geval hoor. Ik heb een hele nuchtere man die daar namelijk ook de kriebels van krijgt. Heel soms trap ik eens in die valkuil maar daar word ik dan direct voor op mijn vingers getikt.

Het is gewoon leven en laten leven na het nemen van het besluit dat beide manieren oké zijn. En ik heb geluk dat hij het gekoppeld heeft aan oprechte interesse in hem en hoe hij erbij zit. Een shitty dag op je werk betekent hier meestal dat dat nog even doorwerkt. Fijn als je dat dus even kwijt kan en de ander daar rekening mee kan houden.
Maar hoe gaat zo’n gesprek dan. Dag schat. Smak. Hoe was je dag? Nou, ik heb ingelogd en toen moest ik met miep overleggen over project x en we waren het niet eens. Dus toen hebben we besloten dat we eerst taak y gingen afmaken tot er meer duidelijkheid is over z. Daarna gingen we lunchen en toen vertelde jan dat zijn vrouw appeltaart had gebakken.

Ik weet niet wat voor spannende banen jullie allemaal hebben, maar als ik nou mijn man wil blijven boeien moet ik vooral dit soort verhalen juist niet ophangen.
made@kate schreef:
22-04-2018 13:09
Maar hoe gaat zo’n gesprek dan. Dag schat. Smak. Hoe was je dag? Nou, ik heb ingelogd en toen moest ik met miep overleggen over project x en we waren het niet eens. Dus toen hebben we besloten dat we eerst taak y gingen afmaken tot er meer duidelijkheid is over z. Daarna gingen we lunchen en toen vertelde jan dat zijn vrouw appeltaart had gebakken.

Ik weet niet wat voor spannende banen jullie allemaal hebben, maar als ik nou mijn man wil blijven boeien moet ik vooral dit soort verhalen juist niet ophangen.
Mijn vriend maakt exclusieve badkamers en ik zit in de complexe zorg, multiproblematiek en crisisinterventie. Wij hebben elkaar altijd van alles te vertellen, al dan niet geanonimiseerd. Samen een eigen bedrijf.. ik begrijp niet dat je dingen niet kan vertellen wil je boeiend blijven voor je partner! En dan appen we soms nog tussendoor en we ontbijten altijd samen. Tja.. dit heeft vooralsnog mijn voorkeur dan.
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
22-04-2018 09:38
Bijzonder, dat je relatie afhangt van een routinekus bij binnenkomst. Vooral als een van de twee aangeeft er niks mee te hebben.

Mijn vader kuste mijn moeder ook altijd uitgebreid na zijn werk. Ze zijn al jaren gelukkig gescheiden. En daarvoor hebben ze jaren getobd.
Mijn relatie hangt niet af van een routine kus bij binnenkomst. Dan lees je niet goed. Maar een relatie kan wel opknappen van kleine gebaren naar elkaar toe.
Marte007 schreef:
22-04-2018 14:23
Mijn vriend maakt exclusieve badkamers en ik zit in de complexe zorg, multiproblematiek en crisisinterventie. Wij hebben elkaar altijd van alles te vertellen, al dan niet geanonimiseerd. Samen een eigen bedrijf.. ik begrijp niet dat je dingen niet kan vertellen wil je boeiend blijven voor je partner! En dan appen we soms nog tussendoor en we ontbijten altijd samen. Tja.. dit heeft vooralsnog mijn voorkeur dan.

Wij hebben elkaar ook van alles te vertellen, maar ‘de kantoordag van’ is nou eenmaal niet boeiend. Vind ik andersom ook niet. Ik ken die mensen en de materie niet. In het algemeen vind ik mensen die het vooral over hun werk hebben doodsaai. Je bent je werk niet he.

Ontbijten kunnen wij wegens dat werk trouwens alleen in het weekend samen. En toch heb ik een prima relatie.
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
22-04-2018 15:54
Wij hebben elkaar ook van alles te vertellen, maar ‘de kantoordag van’ is nou eenmaal niet boeiend. Vind ik andersom ook niet. Ik ken die mensen en de materie niet. In het algemeen vind ik mensen die het vooral over hun werk hebben doodsaai. Je bent je werk niet he.

Ontbijten kunnen wij wegens dat werk trouwens alleen in het weekend samen. En toch heb ik een prima relatie.
Het gaat denk ik niet om een droge en feitelijke opsomming van wat je allemaal gedaan hebt. Maar het emotionele aspect. Zoals dat je een rotdag hebt gehad, een zware vergadering, een aanvaring met een stomme collega, of juist lekker hebt gewerkt.
made@kate schreef:
22-04-2018 15:54
Wij hebben elkaar ook van alles te vertellen, maar ‘de kantoordag van’ is nou eenmaal niet boeiend. Vind ik andersom ook niet. Ik ken die mensen en de materie niet. In het algemeen vind ik mensen die het vooral over hun werk hebben doodsaai. Je bent je werk niet he.

Ontbijten kunnen wij wegens dat werk trouwens alleen in het weekend samen. En toch heb ik een prima relatie.
Jij vraagt mij hoe zoiets eruit ziet, ik vertel dat.. zie hierboven, het gaat er vooral om hoe we erbij zitten op dat moment zodat we daar rekening mee kunnen houden (dingen overnemen van elkaar als nodig in huishouden/administratie). Het gaat dus vooral over ons en hoe onze dag is geweest. Daarnaast vind ik bouwen en verbouwen ook interessant. Ik ben net klaar met een compleet huis bouwen samen met mijn vriend.

Ik ben niet degene die waardeoordelen uitspreekt. Zolang een ieder gelukkig is, lekker doen toch?
TO, als jij al eerder schrijft dat je in een relatie zit die geen toekomst heeft en nooit heeft gewerkt, dan snap ik niet dat je je nu druk maakt om dat zoenen.
Je wilt niet bij je vriend weg, omdat je geen zin hebt om opnieuw te beginnen, maar wat wil je nog met een man die jou niet te bieden heeft wat jij wilt en die jij ook niet kunt bieden wat hij wil? Daarnaast heb ik het idee dat je ontevreden bent over alles in je leven. Je vriend, je huis, je eigen lijf etc. Je kunt wel ruzie gaan zoeken met je vriend en oneindig blijven klagen over hem, maar wellicht moet je naar jezelf kijken en concluderen dat het allemaal met jouzelf te maken heeft. Is het terecht dat klagen over alles? Hoe leuk ben jij zelf voor je vriend met zoveel geklaag?
Ik haal uit de OP vooral dat de kattenbak veel verschoond wordt en dat daar een goede 50/50 taakverdeling omheen zit. Heel goed!
Ben benieuwd wat TO van alle input vindt.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
22-04-2018 21:25
Ik haal uit de OP vooral dat de kattenbak veel verschoond wordt en dat daar een goede 50/50 taakverdeling omheen zit. Heel goed!
😂
Alle reacties Link kopieren
TO,

Als jij al thuis bent en je vriend komt later, wat treft hij dan aan?

Een vriendin die beetje actief is of iemand die languit op de bank ligt lui te zijn? Maakt ook nogal verschil, weet ik uit ervaring....
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Ik zou het zelf niet fijn vinden als mijn vriendin niet wilt zoenen als begroeting. En je zegt dat hij sowieso niet kusserig is? Houdt hij ook niet van tongzoenen? Dat zou echt een afknapper zijn.....
Alle reacties Link kopieren
Als ik thuis kom en mijn vriend een kus vergeet te geven (en de kinderen wel), zegt ie gewoon: krijg ik geen kus?
Ik zou het nogal asociaal vinden als ik daarop zou reageren met: nee, geen zin in. Dat vind ik geforceerd. En mijn vriend zou ook not amused zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn man thuis komt is hij ook niet kusserig. Hij is vooral moe, en heeft even genoeg van mensen. (werkt in de gezondheidszorg). Ik heb hetzelfde na een werkdag.... Mijn clienten zuigen... en dan heb ik alleen maar tijd nodig om weer Jobeva te zijn....
Alle reacties Link kopieren
Maar als je kinderen hebt begroet je die toch ook even met een kus en een knuffel? Ik iig wel. Moe of niet moe.
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat zonde dat je vriend een klein gebaar waar jij je fijn bij voelt niet voor je doet.
Het zijn juist ook de kleine dingen waarvan je weet dat je partner dat fijn vindt, die een relatie prettiger kunnen maken.
Kleine moeite, groot plezier.
Ik zou ook niet zo leuk reageren, mocht ik thuiskomen in een hoop troep zoals je daar aangeeft. Ik zou dan in zijn plaats ook geneigd zijn eerst de troep op te ruimen vooraleer gezellig te beginnen doen.

Misschien werkt het bij hem ook zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven