Vriend vindt het niet nodig om te kussen bij begroeten

22-04-2018 08:49 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een meningsverschil met mijn vriend en vraag me af in hoeverre dit "normaal" is.

Ik vind het fijn (en ben dit ook gewend vanuit eerdere relaties) om mijn vriend te kussen als we elkaar gedag zeggen bij afscheid of als we elkaar zien na bijvoorbeeld een werkdag. Dus als ik binnenloop en mijn vriend is er al, geef ik hem een kus op zijn mond en zeg iets van "hoi, hoe is het/ hoe was je dag", waarna ik iets ga doen bijvoorbeeld de kattenbak verschonen.

Mijn vriend denk hier anders over. Hij kan binnenlopen na een dag werken, alleen "hallo" zeggen en dan zijn ding doen zoals de kattenbak verschonen.

Ik vind dit heel vreemd, want het voelt alsof er afstand tussen ons is. Ik zeg bij wijze van spreken mijn buurvrouw nog uitgebreider gedag.

Omdat het me echt dwarszit heb hier uiteraard al vaak over gepraat. Mijn vriend zegt mij niet verplicht te willen kussen, maar alleen als hij er echt behoefte aan heeft. Helaas is hij sowieso niet zo'n kusser, dus het is niet zo dat het op andere momenten wordt gecompenseerd.

Hij zegt dat ik hem ook kan kussen als hij binnenkomt, en natuurlijk kan ik dit doen. Ik vind het alleen zo jammer dat hij er schijnbaar geen behoefte aan heeft om echt even de tijd te nemen om me gedag te zeggen.

Gisteravond hebben we hier ruzie om gehad. Ik was al thuis en hij liet weten dat hij er ook aan kwam. We waren allebei vrolijk. Ik was al in de slaapkamer, hij komt binnen, zegt "hallo" en begint gelijk met opruimen want het is zo'n troep. We hadden elkaar de hele dag niet gezien. Het is dus niet alleen dat hij me niet kust, maar dat hij ook niet even vraagt hoe het is.

Ik vind dat hij direct zo'n gekke sfeer schept op deze manier, maar misschien overdrijf ik dus ik ben benieuwd hoe jullie erover denken.

Aanvulling: Misschien is de titel van het topic niet goed gekozen. Het gaat dus niet alleen om de kus (wat ik wel enorm jammer vind), maar het feit dat hij geen tijd voor mij neemt om te begroeten hoe dan ook.
anoniem_357712 wijzigde dit bericht op 22-04-2018 08:58
5.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hm, ik vind een kus wel normaal en minimaal hoor

zelfs ook als we net ergens mee bezig zijn dan houden we ik daar even mee op om een kus te geven als hij of ik weg gaat of wanneer hij of ik thuiskom, niks uitgebreids verder want meestal willen we even rustig jas en schoenen uitdoen en gaan we na een minuutje of 5 pas in op de 'hoe is het?'.

hoe is hij qua hand vasthouden op straat, wil hij dat wel?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik begroeten elkaar ook met een kus.
Soms ben ik echter zo in gedachten verzonken dat ik het wel eens vergeet. Dan stap ik bijvoorbeeld binnen met mijn handen vol boodschappen. Ik gedachten ben ik dan al bezig met het opruimen van die boodschappen. Vooral de producten die de diepvries in moeten, hebben op dat moment mijn aandacht. Mijn vriend komt dan zelf een kus bij me halen, of hij vraagt 'Krijg ik geen kusje?'.

Soms zitten we al aan tafel te eten en vragen we ons hardop af of we elkaar al een kus hadden gegeven. Dan geven we elkaar alsnog een kus.
appelientjex schreef:
23-04-2018 11:59
Maar als je kinderen hebt begroet je die toch ook even met een kus en een knuffel? Ik iig wel. Moe of niet moe.
Dat hangt nogal van het kind af. En van de leeftijd. Ik vind het belangrijk dat ze weten dat knuffelen/kussen nooit en te nimmer verplicht is.
made@kate schreef:
23-04-2018 14:18
Dat hangt nogal van het kind af. En van de leeftijd. Ik vind het belangrijk dat ze weten dat knuffelen/kussen nooit en te nimmer verplicht is.
Het is geen verplichting. Het is een van de vele vormen waarop je even merkt dat je partner aandacht voor je heeft. Of dat jij even aandacht hebt voor je partner of kindjes. En dát is wat mij betreft onmisbaar in een relatie. Hoe mensen dag vormgeven is natuurlijk hartstikke persoonlijk. Bij ons is het bij binnenkomst en vertrek een dikke kus en aai over de bol/knipoog/zachte tik op de bil..
allerlei kleine vormen van liefde en aandacht voor de ander bij ons. Is niet altijd zo geweest maar wel zo gegroeid. En dat staat, in ieder geval bij ons, los van bijkomen en even eigen ruimte pakken. Je kan hierin een prima combinatie maken als dat gewenst is bij beide partijen.

Wat vind je van alle gedeelde ervaring en tips, TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven