Vriend vindt mijn borsten te klein

23-09-2018 20:54 123 berichten
Ik ben een vrouw van 38, heb best wat ervaring met relaties en ben over het algemeen tevreden over mijn uiterlijk. Nu zit me toch iets dwars:

Ik heb sinds 8 maanden een vriend. Tijdens een gesprek over “aantrekkelijkheid” gaf hij aan van grote borsten te houden en de mijne graag groter had gezien. Nu heb ik cup C bij een normaal postuur en vind ikzelf dat ik helemaal geen kleine borsten heb. En ik heb dat nog nooit eerder van een man gehoord. Sowieso kritisch op een bepaald lichaamsdeel van de ander zijn, is mij vreemd. Dus zijn opmerking kwam nogal binnen. Ik voel me sindsdien geremd in mijn blootje, vooral tijdens seks. Het liefst houd ik mijn bh/topje aan. Of heb ik seks in het donker of in standjes waarbij mijn borsten bedekt zijn. Ook heb ik nu moeite met push up bh’s. Ik weet dat hij het mooi vind als ik deze draag maar nu voelt het dubbel: alsof ik zonder niet voldoe..

Wat vinden jullie hiervan? Stel ik mij aan? (Hoe) maak ik bespreekbaar dat zijn opmerking me zo geraakt heeft..?
florabel80 schreef:
23-09-2018 21:10
Hmmm..niemand vindt dat ik me aanstel so far :-(

De context: mijn vriend is kleiner dan ik. Daar hadden we het over. Dat in een ideale situatie hij groter was geweest. Dat beaamde ik. Toen vroeg ik (stom stom!) wat hij liever anders had gezien bij mij en toen kwam hij hiermee.

Stiekem vind ik die opmerking over zijn lengte ook anders: daar waren we het over eens, vriend IS kleiner dan de gemiddelde man, plus lengte is niet van belang bij intimiteit/seks. Ik had het in ieder geval heel anders ervaren als hij iets over mijn lengte, schoenmaat oid had gezegd...
Nou ja, dan vind ik het toch echt wel een heel ander verhaal.
Net zoals jij niets kunt doen aan je cupmaat (die helemaal normaal is), kan hij niets doen aan zijn lengte (die ook normaal is).
Alle reacties Link kopieren
Hmmmmm nu met je uitleg vind ik her toch anders.
Je vond ook iets van zijn lengte, ideale situatie had hij beter langer kunnen zijn, kan hij ook niks mee he!?
Hij kan zich nu ook wel ongelukkig voelen als hij naast jou loopt, omdat je hem te klein vindt....

Je had hem NOOIT moeten vragen wat hij niet goed vond aan jou.
Als je niet met het antwoord kunt omgaan dan is dat niet slim.
Tuurlijk hij had moeten zeggen dat alles aan je goed was, maar ja, zijn lengte was ook niet goed, hij durfde dus ook iets over zijn ideale borstmaten te zeggen.

Vergeet het gewoon!! Hij vindt je vast wel leuk, jij hem ook ondanks zijn lengte ;)
summer is a state of mind
Tsja, dan vraag je er ook wel om hè... dergelijke dingen nooit vragen als je het antwoord niet wil horen.
Wbt zijn lengte, dat zal voor hem dan weer een puntje zijn.
florabel80 schreef:
Toen vroeg ik wat hij liever anders had gezien bij mij en toen kwam hij hiermee.

Daar is 'ie mooi ingestonken dan. Rookie mistake. :nooo:
florabel80 schreef:

De context: mijn vriend is kleiner dan ik. Daar hadden we het over. Dat in een ideale situatie hij groter was geweest. Dat beaamde ik. Toen vroeg ik (stom stom!) wat hij liever anders had gezien bij mij en toen kwam hij hiermee.

Stiekem vind ik die opmerking over zijn lengte ook anders: daar waren we het over eens, vriend IS kleiner dan de gemiddelde man, plus lengte is niet van belang bij intimiteit/seks. Ik had het in ieder geval heel anders ervaren als hij iets over mijn lengte, schoenmaat oid had gezegd...
Ai. Lesson learned. Geen vragen stellen waar je het antwoord niet van wil weten. En niet zo onzeker zijn. Dat je in zijn ogen niet perfect samenvalt met zijn droombeeld van een vrouw, betekent niet dat hij jou niet zeer aantrekkelijk kan vinden.

NB: Het zegt wel iets over de manier waarop je met de gebeurtenis 'aan de haal' bent gegaan dat je openingspost en je latere post zo van elkaar verschillen. De openingspost laat zien wat je gehoord hebt. De tweede post wat er gezegd is. Heeft vooral veel met jouw eigen perceptie en onzekerheden te maken dat je dit er zo uit haalt. Lijkt bijna alsof je het hem kwalijk neemt/
anoniem_369058 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 21:26
17.39% gewijzigd
Was het niet BGB die pakweg 100.000 keer adviseerde: stel geen vragen waarop je het antwoord niet wil horen?

Jij vindt zijn lengte niet ideaal, hij jouw cupmaat niet, en het meest voorkomende advies is: kleineer hem nog wat meer! Je kan het!

Zo komen relaties het best tot hun recht natuurlijk: kwetsende stommiteit vergelden met nog kwetsender stommiteit, Ad infinitum. Of beter: Ad discidium

Echt, goed bezig!
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 21:25
0.24% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik snap dat hij dat heeft gezegd. Blijkbaar vond hij het niet zo fijn dat jij hem te klein vindt.
florabel80 schreef:
23-09-2018 21:17
Omdat het een nieuwe ervaring is:
1) zo’n opmerking
2) de doorwerking ervan tijdens intimiteit
Sorry maar als je 38 bent moet je beter weten dan intimiteit te willen als je je zo voelt. Herhaaldelijk.
Zorg voor jezelf!
Met het echte verhaal erbij, vind ik zijn opmerking eigenlijk wel begrijpelijk
Ik vind zijn lengte by the way geen probleem, hij begon er zelf over. Dit ging over HET ideale plaatje, niet over MIJN ideale plaatje.

Ik had de tegenvraag idd niet moeten stellen. Ik had zijn antwoord totaal niet aan zien komen, daarom raakt het me zo denk ik
Seriously? Wat een bizarre vriend. Cup C is hartstikke prima.
Ik snap niet zo goed hoe zo'n opmerking in die context ertoe kan leiden dat je sindsdien je borsten verstopt? Dat gaat wel heel ver hoor. Als hij had gezegd dat hij grijs haar prachtig vindt, had je dan een muts opgezet?
Hij zei niet dat hij vindt dat je lelijke borsten hebt. Iets te klein naar zijn smaak hoeft niet te betekenen dat hij ze daarom niet mooi of niet sexy vindt.
Of negeert hij je borsten volledig? Raakt hij ze niet aan?
Stomme opmerking over jouw borsten. Net zo stomme opmerking over zijn lengte. Kortom, het hele gesprek was een stom idee. Ik zou het achter me laten. Het lijkt me overdreven om nu voortaan iets aan te houden of alleen nog seks in het donker te hebben. Hij heeft een voorkeur voor een iets grotere cupmaat, het is niet dat hij je borsten misvormd vindt of zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Stel geen vragen waar je het antwoord niet op wilt weten. Nu het toch al gebeurd is: weet hij dat je er zo mee zit? Jezelf verstoppen vind ik nogal wat. En onnodig want er is vast niets mis met jouw borsten.
florabel80 schreef:
23-09-2018 21:17
Omdat het een nieuwe ervaring is:
1) zo’n opmerking
2) de doorwerking ervan tijdens intimiteit
Nou dan weet je ook hoe jouw bevestiging op zijn vraag zou kunnen hebben uitgewerkt. Navragen aan hem óf dat zo is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dat hij kleiner is kan voor een man ook heel gevoelig liggen en daar kunnen ze ook onzeker van worden, ook al is het een feit. Ik vind dat je er nogal makkelijk overheen stapt en denkt dat een opmerking dat hij liever had dat je grotere borsten had gehad zwaarder weegt dan stellen dat je liever een langere vriend had gehad.

Maar goed het voordeel is dus dat je het dus vanuit dat perspectief kunt bekijken. Jij had liever een langere man gehad, maar houdt evengoed van hem. Hij had liever grotere borsten gezien, maar houdt toch van jou.

Ik vind cup C trouwens absoluut niet klein, maar dat terzijde. Misschien is hij ook niet echt klein, maar toch kleiner dan jij.
Klinkt alsof je vriend nogal een eikel is.
Nou...
Met terugwerkende kracht zie ik inderdaad wel dat hij niet veel/vaak aan mijn borsten zit. En hij heeft er nog nooit iets positiefs over gezegd. Dat alles samen maakt me onzeker, niet zozeer over mijn lijf an sich maar ik voel me geremd tijdens intimiteit met hem. En dat gevoel ken ik niet van mezelf
Ik vind het meten met twee maten.

Jij mag wel beamen maar hij mag op jouw vraag niet zeggen dat hij van grotere borsten houdt. If you can’t stand the heat stay out of the kitchen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je hoeft niet iemands ideaalplaatje te zijn.
Ik val nu op een kale man, echt niet dat ik dat verzonnen had als je me vroeg wat ik aantrekkelijk (laat staan ideaal) vind. En toch vind ik hem knap en lekker :proud:

Zelfde verhaal met kleur ogen: ik vind bruine ogen prachtig, toch meermaals gevallen voor iemand met blauwe of groene ogen.
Het zégt zo weinig uiteindelijk, het gaat om het totaal van iemand en dan is dik, dun, groot of klein zooooo onbelangrijk als de aantrekking/chemie er is, dat hangt vaak op een combin van factoren die je geeneens kunt benoemen..

Het is dus denk ik echt mistplaatst dat je je nu zo onzeker voelt dat je eea gaat bedekken of verstoppen: als ie daarop afknapte was je nu niet met hem, he..
Let it go, je hecht er denk ik zelf veel te veel betekenis aan.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
florabel80 schreef:
23-09-2018 21:42
Nou...
Met terugwerkende kracht zie ik inderdaad wel dat hij niet veel/vaak aan mijn borsten zit. En hij heeft er nog nooit iets positiefs over gezegd. Dat alles samen maakt me onzeker, niet zozeer over mijn lijf an sich maar ik voel me geremd tijdens intimiteit met hem. En dat gevoel ken ik niet van mezelf
Ervaar je dit al langer zo? Of is dit door deze bekentenissen onstaan?
florabel80 schreef:
23-09-2018 21:31
Ik vind zijn lengte by the way geen probleem, hij begon er zelf over. Dit ging over HET ideale plaatje, niet over MIJN ideale plaatje.

Ik had de tegenvraag idd niet moeten stellen. Ik had zijn antwoord totaal niet aan zien komen, daarom raakt het me zo denk ik

HET ideale plaatje is een vrouw met minstens cup D. Niet alleen ZIJN ideale plaatje, HET ideale plaatje. En hij vindt jouw borsten by the way ook geen probleem.

Waarom meet je zo met 2 maten?
florabel80 schreef:

Klinkt als een opmerking in een gesprek waarin hij zich veilig waande om zoiets te zeggen. Misschien alleen maar om ook een duit in het zakje te kunnen doen.

Ik zou het ter sprake brengen, zeggen dat die opmerking - ondanks dat je wel ziet dat die niet als klacht was bedoeld - je onzeker heeft gemaakt.

Geef hem de gelegenheid je gerust te stellen. Geen big deal van maken verder. En nooit meer vragen stellen waarop je het antwoord niet wil weten. ;)
florabel80 schreef:
23-09-2018 21:42
Nou...
Dan weet je nu tenminste dat hij eerlijk is en dus geen valse complimenten uitdeelt.

Misschien was je altijd juist trots op je borsten en maakt het je onzeker dat hij daar bij jou helemaal niet op valt. Waarschijnlijk vindt hij andere dingen weer wél aantrekkelijk bij je. Let daar eens op. Misschien is het iets van jezelf dat je juist nooit als je sterke punt zag.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 24-09-2018 00:07
Reden: GEEN valse complimenten
0.07% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven