Vriend vroeger naar de hoeren...
maandag 11 mei 2020 om 06:31
Ik ben benieuwd naar jullie mening...
Mijn vriend en ik hadden onlangs een gesprek nadat we een topic bekeken over de Wallen op televisie. Toen merkte ik op: "Een op de vijf mannen gaat wel eens naar de hoeren, wist je dat?" Naarmate we over dit onderwerp praatte merkte ik dat mijn vriend zich steeds vreemder begon te gedragen waardoor ik zelf aan hem vroeg of hij wel eens naar de hoeren is geweest. Hij antwoord dat hij dit inderdaad wel eens gedaan heeft.
Dit is allemaal voor mijn tijd geweest en hij heeft natuurlijk de seksuele vrijheid om te doen wat hij wil. Maar toch doet het wat met me. Het was op een red light district, de dame stond voor het raam en hij betaalde om hier naar binnen te mogen. Ik had nooit verwacht dat mijn vriend zoiets zou doen. Eerlijk gezegd ben ik een beetje in shock en weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.
Wat vinden jullie hiervan?
Mijn vriend en ik hadden onlangs een gesprek nadat we een topic bekeken over de Wallen op televisie. Toen merkte ik op: "Een op de vijf mannen gaat wel eens naar de hoeren, wist je dat?" Naarmate we over dit onderwerp praatte merkte ik dat mijn vriend zich steeds vreemder begon te gedragen waardoor ik zelf aan hem vroeg of hij wel eens naar de hoeren is geweest. Hij antwoord dat hij dit inderdaad wel eens gedaan heeft.
Dit is allemaal voor mijn tijd geweest en hij heeft natuurlijk de seksuele vrijheid om te doen wat hij wil. Maar toch doet het wat met me. Het was op een red light district, de dame stond voor het raam en hij betaalde om hier naar binnen te mogen. Ik had nooit verwacht dat mijn vriend zoiets zou doen. Eerlijk gezegd ben ik een beetje in shock en weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.
Wat vinden jullie hiervan?
woensdag 13 mei 2020 om 19:36
Dank je wel voor je uitleg.syntax18 schreef: ↑13-05-2020 19:30Criminelen, a.k.a bad boys, scoren vaak hoog omtrent assertiviteit
(Natuurlijk zijn de meeste assertieve mannen geen criminelen/bad boys)
Vrouwen houden van assertieve mannen
Self-proclaimed nice guys zijn niet assertief, vaak ietswat timide
Wat doen ze eraan? Ze zeggen dat vrouwen op bad boys vallen en dat het komt omdat ze zo aardig zijn
Mijn punt is dat ja, assertiviteit alleen is positief, maar veel criminelen zijn ook assertief dus leggen sommige mannen de schuld bij vrouwen i p v dat ze inzien dat vrouwen op "assertiviteit" vallen, niet op het "bad boy" gedeelte
Daarom gebruikte ik de sportschool als voorbeeld. Daar vind je vaak de aardigste, maar ook de meest assertieve mannen. Volgens "nice guys" MOETEN de mannen in de sportschool wel assholes zijn, want volgens hun vallen vrouwen op assholes.
Terwijl iedereen behalve hun kunnen inzien dat je ook aardig EN assertief kunt zijn, en vrouwen niet persé op bad boys vallen, maar op de assertiviteit
Hopelijk is het zo wat beter uitgelegd
Ik denk dat je assertiviteit verwart met verbale agressie.
Grof zijn, beledigen, intimideren, op de man spelen heeft niks te maken met assertief zijn.
woensdag 13 mei 2020 om 19:40
Wat een geleuter.syntax18 schreef: ↑13-05-2020 19:30Criminelen, a.k.a bad boys, scoren vaak hoog omtrent assertiviteit
(Natuurlijk zijn de meeste assertieve mannen geen criminelen/bad boys)
Vrouwen houden van assertieve mannen
Self-proclaimed nice guys zijn niet assertief, vaak ietswat timide
Wat doen ze eraan? Ze zeggen dat vrouwen op bad boys vallen en dat het komt omdat ze zo aardig zijn
Mijn punt is dat ja, assertiviteit alleen is positief, maar veel criminelen zijn ook assertief dus leggen sommige mannen de schuld bij vrouwen i p v dat ze inzien dat vrouwen op "assertiviteit" vallen, niet op het "bad boy" gedeelte
Daarom gebruikte ik de sportschool als voorbeeld. Daar vind je vaak de aardigste, maar ook de meest assertieve mannen. Volgens "nice guys" MOETEN de mannen in de sportschool wel assholes zijn, want volgens hun vallen vrouwen op assholes.
Terwijl iedereen behalve hun kunnen inzien dat je ook aardig EN assertief kunt zijn, en vrouwen niet persé op bad boys vallen, maar op de assertiviteit
Daarom is het voor "nice guys" makkelijker om te zeggen "vrouwen vallen gewoon op bad boys" dan te zeggen "misschien moet ik wat assertiever en socialer zijn"
Hopelijk is het zo wat beter uitgelegd
In de sportschool vallen we op spieren en strakke broekkies.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

woensdag 13 mei 2020 om 19:43
Precies, maar volgens "nice guys" moet het zijn omdat mannen in de sportschool bad boys en assholes zijn. En dat bedoel ik, dat zijn ze vaak niet. Plus, mannen die gewichtheffen scoren vaak ook hoger op assertiviteit en extraversie.blijfgewoonbianca schreef: ↑13-05-2020 19:40In de sportschool vallen we op spieren en strakke broekkies.
woensdag 13 mei 2020 om 19:45
Ieuw.blijfgewoonbianca schreef: ↑13-05-2020 19:40Wat een geleuter.
In de sportschool vallen we op spieren en strakke broekkies.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
woensdag 13 mei 2020 om 19:46
Vervang “ Nice guys “ maar gerust voor “ eenzame, wrokkige, maagdelijke incels “ .
woensdag 13 mei 2020 om 19:47
Incels en Nice Guys klagen altijd over hoe bad boys wel kansen krijgen. Die verwarren assertiviteit idd met agressie. En ook spontaniteit, humor en sociale vaardigheden worden wantrouwend bekeken. En natuurlijk liggen mannen met dergelijke kwaliteiten vaker goed bij vrouwen. Een spontane en sociale man is aantrekkelijk. Dat kan je ook moeilijk faken, als je dat niet echt bent. Het zijn vaak juist de Nice Guys die de echte bad boys zijn, maar dat kunnen ze zelf niet zien. Die denken altijd dat ze te aardig zijn. Dat zijn de mannen die weinig empathie hebben. Zie de incel in dit topic, die heeft het over ‘meisjes pakken’. Dat is dus bad boy gedrag. Verlegenheid en onzekerheid is niet hetzelfde als lief of aardig zijn, zij denken van wel.
sjulia wijzigde dit bericht op 13-05-2020 19:48
1.35% gewijzigd
woensdag 13 mei 2020 om 19:47
En dan is er altijd 1 mevrouw die begint te lekken bij de aanblik van dieovermatig zwetende dikzak of die gespierde spijker .

woensdag 13 mei 2020 om 20:00
plus dat die mannen investeren in hun gezondheid, wij vrouwen willen wel graag vitale mannetjes

woensdag 13 mei 2020 om 20:00
Precies, hier is een Reddit screenshot die de gedachtegang van een "nice guy"/"incel"/wat dan ook goed laat zienSjulia schreef: ↑13-05-2020 19:47Incels en Nice Guys klagen altijd over hoe bad boys wel kansen krijgen. Die verwarren assertiviteit idd met agressie. En ook spontaniteit, humor en sociale vaardigheden worden wantrouwend bekeken. En natuurlijk liggen mannen met dergelijke kwaliteiten vaker goed bij vrouwen. Een spontane en sociale man is aantrekkelijk. Dat kan je ook moeilijk faken, als je dat niet echt bent. Het zijn vaak juist de Nice Guys die de echte bad boys zijn, maar dat kunnen ze zelf niet zien. Die denken altijd dat ze te aardig zijn. Dat zijn de mannen die weinig empathie hebben. Zie de incel in dit topic, die heeft het over ‘meisjes pakken’. Dat is dus bad boy gedrag. Verlegenheid en onzekerheid is niet hetzelfde als lief of aardig zijn, zij denken van wel.

"I'll be rejected and she'll go for a muscled douchebag who will cheat on her, while I would treat her right!"
Niet realiserende dat een aardig persoon niet iemand een "muscled douchebag" (gespierde klootzak) noemt en een sportschool geen "douchehouse" noemt
En dan twee seconden later:
"I have a weight problem and I lack confidence"
Zonder daarvan de ironie in de te zien.
Maar het is makkelijker om te zeggen, "de mannen in de sportschool? Assholes, want daar vallen vrouwen op!"
Hier is een soortgelijk voorbeeld:
https://i.imgur.com/48HkwoH.jpg
De tekst en de foto zijn door dezelfde persoon geplaatst, de tekst gaat over de foto. Hij noemt de man voor hem een asshole, en zegt dat je een asshole moet zijn om vrouwen te krijgen, maar volgens die schaduw is hij zelf extreem uit vorm.
Nice Guys/Incels denken dat omdat zij timide zijn, ze dus aardig zijn en dat mannen die zelf vertrouwen hebben of assertiever zijn dus assholes moeten zijn. Want het is makkelijker om jezelf dat te vertellen, dan te realiseren dat je zelf passief-aggressief bent.
Als je jezelf specifiek "aardig" noemt ben je 9 van de 10 keer niet aardig. Waarom? Omdat aardige mensen het gewoon zijn. Die gebruiken dat niet als beredenering voor een relatie.
anoniem_386559 wijzigde dit bericht op 13-05-2020 20:07
4.41% gewijzigd

woensdag 13 mei 2020 om 20:02
arrogant en geen zelfinzicht. Dat is wel tekenend ja. Ook best dom dat ze zelf die discrepantie niet ziensyntax18 schreef: ↑13-05-2020 20:00Precies, hier is een Reddit screenshot die de gedachtegang van een "nice guy"/"incel"/wat dan ook goed laat zien
"I'll be rejected and she'll go for a muscled douchebag who will cheat on her, while I would treat her right!"
Niet realiserende dat een aardig persoon niet iemand een "muscled douchebag" (gespierde klootzak) noemt en een sportschool geen "douchehouse" noemt
Maar het is makkelijker om te zeggen, "de mannen in de sportschool? Assholes, want daar vallen vrouwen op!"
De tekst en de foto zijn door dezelfde persoon geplaatst, de tekst gaat over de foto. Hij noemt de man voor hem een asshole, en zegt dat je een asshole moet zijn om vrouwen te krijgen, maar volgens die schaduw is hij zelf extreem uit vorm.
Nice Guys/Incels denken dat omdat zij timide zijn, ze dus aardig zijn en dat mannen die zelf vertrouwen hebben of assertiever zijn dus assholes moeten zijn. Want het is makkelijker om jezelf dat te vertellen, dan te realiseren dat je zelf passief-aggressief bent.
woensdag 13 mei 2020 om 20:07
Bij de Avro had je ooit een TV cursus assertiviteit, met als wervende titel:lindaatje1900 schreef: ↑13-05-2020 19:36Dank je wel voor je uitleg.
Ik denk dat je assertiviteit verwart met verbale agressie.
Grof zijn, beledigen, intimideren, op de man spelen heeft niks te maken met assertief zijn.
“Assertiviteit is voor jezelf opkomen, zonder een ander te kwetsen.”
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.

woensdag 13 mei 2020 om 20:15
Dat is absoluut niet het geval. Ik heb geen super hoge verwachtingen. Gewoon iemand normaal is al genoeg als ze lief is en haarzelf heeft ontwikkeld.Sjulia schreef: ↑13-05-2020 16:30Is je type wel haalbaar? Dat vraag ik me af. Want je geeft zelf aan dat je aandacht zoekt die je niet van je moeder kreeg. Het kan dan net zo goed een patroon zijn waarbij je het ‘moeilijke aandacht krijgen’ blijft voorzetten, door het te proberen bij vrouwen die niet makkelijk haalbaar zijn. Hoe oud ben jij?

woensdag 13 mei 2020 om 20:19
Ik kom ze nog geen eens tegen dus er is helemaal geen dame waar ik het aan wil verkopen. In de supermarkt, sportschool of ik het park kom ik ze wel tegen. Via werk niet en een uitbundig sociaal leven heb ik niet. Dat betekent niet dat ik aan mezelf werk. Zit al te denken over nieuwe hobby’s naast sporten en lezen.lilalinda schreef: ↑13-05-2020 14:14het gaat eigenlijk niet om wat je zoekt, maar om wat je biedt
Als jij van jezelf een heel aantrekkelijk mens maakt, volgt die vriendin vanzelf.
Als een product slecht verkoopt, ga je niet mopperen op de afwezige kopers, maar het product verbeteren. Dan wordt het wel gekocht.
wees een leuk mens, oprecht geïnteresseerd en niet alleen in die ene vrouw, maar ook in andere mensen. Heb leuke hobbies, heb een fijn leven, verdien een leuk salaris (nee, niet om voor haar te moeten betalen, maar zodat je goed voor jezelf kunt zorgen) lees eens een boek. luister eens andere muziek, ga wat cursussen doen
en die verkering komt vanzelf
Mopperend dat het aan je moeder ligt, of zeuren op de vrouwen die jou niet willen, gaat je nooit iets opleveren

woensdag 13 mei 2020 om 20:24
Ze is inderdaad een heel akelig persoon. Er zijn er nog wel meer die zoals zij is maar zij is de ergste. Natuurlijk zal ze ontkennen dat ze 1 is. Als ze dat niet zou doen dan zou ze het ook niet zijn. Ze heeft al mijn topics verpest door haar galspuwerij. Echt onaanvaardbaar dat ze getolereerd wordt. Ze zoekt expres kwetsbare personen op om het te doen. Dan vind ik nog het ergst.SanneH01 schreef: ↑13-05-2020 16:14Stoor me erg aan je in dit topic. Negatief en geen tegenspraak dulden. Of zeggen dat een ander in een 'ander gesprek ' zit. Je hebt een mening maar dat is niet de waarheid voor iedereen.
Sociaal beperkte mannen ( breed begrip) kunnen zeker wel aantrekkelijk zijn. Iemand kan geen prater zijn of onhandig of door ass wat onbeholpen zijn, nou en.
Kort door de bocht zijn, zwart/wit, betweterig, negatief zijn en iemand de hele tijd willen afbranden dat is pas onaantrekkelijk.
En jouw 'gesprek' heeft niks met het oorspronkelijke topic te maken.
woensdag 13 mei 2020 om 20:42
Ja, helemaal mee eens. Ik heb een tijdje contact gehad met zo’n Nice Guy, ik vond hem zielig. Vaak zit er ook een stukje manipulatie bij.syntax18 schreef: ↑13-05-2020 20:00Precies, hier is een Reddit screenshot die de gedachtegang van een "nice guy"/"incel"/wat dan ook goed laat zien
Als je jezelf specifiek "aardig" noemt ben je 9 van de 10 keer niet aardig. Waarom? Omdat aardige mensen het gewoon zijn. Die gebruiken dat niet als beredenering voor een relatie.
woensdag 13 mei 2020 om 21:07
Juist, gewoon hobbies etc waar je vrouwen tegenkomtErdo schreef: ↑13-05-2020 20:19Ik kom ze nog geen eens tegen dus er is helemaal geen dame waar ik het aan wil verkopen. In de supermarkt, sportschool of ik het park kom ik ze wel tegen. Via werk niet en een uitbundig sociaal leven heb ik niet. Dat betekent niet dat ik aan mezelf werk. Zit al te denken over nieuwe hobby’s naast sporten en lezen.
Niet voor verkering, gewoon met vrouwen aan de praat
En doe aardig, ook als je ze niet leuk vindt
woensdag 13 mei 2020 om 21:08
Aardig blijvenErdo schreef: ↑13-05-2020 20:24Ze is inderdaad een heel akelig persoon. Er zijn er nog wel meer die zoals zij is maar zij is de ergste. Natuurlijk zal ze ontkennen dat ze 1 is. Als ze dat niet zou doen dan zou ze het ook niet zijn. Ze heeft al mijn topics verpest door haar galspuwerij. Echt onaanvaardbaar dat ze getolereerd wordt. Ze zoekt expres kwetsbare personen op om het te doen. Dan vind ik nog het ergst.

woensdag 13 mei 2020 om 21:26
Oh, kijk dat wordt interessant.Erdo schreef: ↑13-05-2020 20:24Ze is inderdaad een heel akelig persoon. Er zijn er nog wel meer die zoals zij is maar zij is de ergste. Natuurlijk zal ze ontkennen dat ze 1 is. Als ze dat niet zou doen dan zou ze het ook niet zijn. Ze heeft al mijn topics verpest door haar galspuwerij. Echt onaanvaardbaar dat ze getolereerd wordt. Ze zoekt expres kwetsbare personen op om het te doen. Dan vind ik nog het ergst.

woensdag 13 mei 2020 om 21:27
Wat lief.Erdo schreef: ↑13-05-2020 20:24Ze is inderdaad een heel akelig persoon. Er zijn er nog wel meer die zoals zij is maar zij is de ergste. Natuurlijk zal ze ontkennen dat ze 1 is. Als ze dat niet zou doen dan zou ze het ook niet zijn. Ze heeft al mijn topics verpest door haar galspuwerij. Echt onaanvaardbaar dat ze getolereerd wordt. Ze zoekt expres kwetsbare personen op om het te doen. Dan vind ik nog het ergst.
woensdag 13 mei 2020 om 21:30

woensdag 13 mei 2020 om 21:32
Je hebt gelijk. Excuses.Positivevibes schreef: ↑13-05-2020 19:04Femminazi als term is wel degelijk een bedenksel van alt right extremisten en incels. Door die term te gebruiken geef je ruimte aan hun afschuwelijke denkbeelden.
Dat je vrouwelijke gekkies kent geloof ik best. Er zijn ook heus feministen die ergens een afslag hebben gemist. Maar benoem dat aub op een andere manier.
Van die doorgeslagen feministen die niet meer strijden om gelijkwaardigheid maar vrouwen superieur vinden aan mannen en eigenlijk net zo seksistisch zijn als de mannen zij zo haten.