Vriend wil alles weten...

20-02-2019 12:26 464 berichten
Alle reacties Link kopieren
***
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2019 20:20
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
0.00% gewijzigd
Love is like a fart.... If you have to force it, it's probably shit!
Alle reacties Link kopieren
....
anoniem_383036 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 10:03
99.14% gewijzigd
Love is like a fart.... If you have to force it, it's probably shit!
Alle reacties Link kopieren
Indigoviva schreef:
20-02-2019 13:24
Dank jullie wel voor de reacties,

Is het niet raar van mij dat ik niet alles wil vertellen van vroeger? Ik heb gisteren ook gezegd dat dit alles alleen maar te maken heeft met zijn ego, hij is bang dat hij naast een "slet" loopt. Omdat ik destijds niet verteld heb dat de vriend van mijn vriendin een exvriendje is geweest (eerlijk gezegd ook totaal niet meer bij stilgestaan) nu vertrouwd bij mij niet meer omdat ik volgens hem gelogen zou hebben. Volgens hem is dit geen jaloezie of onzekerheid, puur mijn gedrag. Nu moet ik eerlijk zijn dat ik eigenlijk ook niets meer tegen hem durf te vertellen, bang om weer ruzie te krijgen...
Dit klinkt heel ongezond hoor!

Het is helemaal niet raar dat jij niet alles wilt vertellen.
Het is wel heel raar dat hij (en jij ook een beetje?) denkt dat hij recht heeft om alles te weten.

Zijn gedrag is reden om heel hard weg te rennen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een vriend gehad die, toen we net samen waren en hij even alleen op mijn kamer was omdat ik naar college moest, mijn lade met dagboeken en brieven van vroeger leeghaalde en alles ging zitten lezen. Hij schaamde zich er niet eens voor, hij vond dat hij er gewoon recht op had. Als ik geen zin had om hem ieder detail van mijn vroegere liefdesleven te vertellen zei hij; 'Heb je dat dan niet voor me over?'

Deze relatie deugde om meer redenen niet, maar heeft uiteindelijk veel te lang doorgesudderd en dat doet die van jou ook al, want drie jaar is ook al een behoorlijke tijd om aan zo iemand te blijven plakken. Dit gaat echt, echt, echt niet beter worden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Meid, dit is niet normaal. Wat een engerd! Moet je voorstellen dat je dit bij hem zou doen?

En dan ook nog zo lullig reageren op je geheim.

Maak het alsjeblieft uit. Alleen maar ongeluk deze man. Je kunt hem niet veranderen. Hij gaat nooit stoppen hiermee.
Alle reacties Link kopieren
Indigoviva schreef:
20-02-2019 13:24
Dank jullie wel voor de reacties,

Is het niet raar van mij dat ik niet alles wil vertellen van vroeger? Ik heb gisteren ook gezegd dat dit alles alleen maar te maken heeft met zijn ego, hij is bang dat hij naast een "slet" loopt. Omdat ik destijds niet verteld heb dat de vriend van mijn vriendin een exvriendje is geweest (eerlijk gezegd ook totaal niet meer bij stilgestaan) nu vertrouwd bij mij niet meer omdat ik volgens hem gelogen zou hebben. Volgens hem is dit geen jaloezie of onzekerheid, puur mijn gedrag. Nu moet ik eerlijk zijn dat ik eigenlijk ook niets meer tegen hem durf te vertellen, bang om weer ruzie te krijgen...

Ja, natuurlijk vindt hij dat het niet aan hem ligt. Dat zou raar zijn.

Ik gooi hem er maar weer eens in: wat als een vriendin je dit zou vertellen?
Ik vind het echt eng en het wordt inderdaad niet beter. JIJ kunt niets doen om het te veranderen, dat moet hij doen. En hij heeft geen problemen, zegt hij. Dit wordt alleen maar erger.
Later is nu
Je wil niet alles vertellen aan hem denk ik. Het voelt niet veilig bij hem. En dat kan ik me heel goed voorstellen. Dit is niet oké hoor, dit gedrag.
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 13:34
2.28% gewijzigd
Indigoviva schreef:
20-02-2019 13:32
Als extra toevoeging, zijn ex heeft hem. Wel (meerdere keren) belazerd, wellicht is dit ook een rede dat hij nu zo krampachtig is, ik zit savonds soms wel op mijn telefoon (spelletjes, YouTube) ook daar ergert hij zich krom aan terwijl hij heel de avond films zit te kijken waar ik geen klap aan vind. Ik heb gisteren ook gezegd dat hij eens moet kappen met dat claimen, ik word er echt gestoord van, ik werk, heb een opleiding, een huishouden en 2 soms 3 kinderen waar ik voor moet zorgen, ik rijd best een flink eind om zijn kind op te halen om de 2 weken (300 heen 300 terug) en dan wil hij de dag dat we hem terug brengen perse dat ik mee ga want zo'n rit is voor hem te zwaar zegt hij.
Waaron überhaupt je kinderen betrekken bij zo'n ongezonde relatie?
Alle reacties Link kopieren
O en diezelfde ex vond ook altijd alles liegen. Als ik me gewoon vergiste, als ik bij wijze van spreken zei: 'Zaterdag heb ik zuurkool gegeten, o nee, wacht, het was rode kool' (of iets anders onbenulligs en onschuldigs) dan kon hij al op dramatische toon uitroepen: 'Wáárom lieg je?' Discussies daarover duurden de hele avond en soms nacht, het waren van die discussies waarin je gewoon voelde dat hij totaal onredelijk was, maar het never nooit ging toegeven en het gesprek telkens weer verdraaide.

Achteraf had ik echt na dat dagboekincident of nog veel eerder al weg moeten gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Indigoviva schreef:
20-02-2019 13:32
Als extra toevoeging, zijn ex heeft hem. Wel (meerdere keren) belazerd, wellicht is dit ook een rede dat hij nu zo krampachtig is, ik zit savonds soms wel op mijn telefoon (spelletjes, YouTube) ook daar ergert hij zich krom aan terwijl hij heel de avond films zit te kijken waar ik geen klap aan vind. Ik heb gisteren ook gezegd dat hij eens moet kappen met dat claimen, ik word er echt gestoord van, ik werk, heb een opleiding, een huishouden en 2 soms 3 kinderen waar ik voor moet zorgen, ik rijd best een flink eind om zijn kind op te halen om de 2 weken (300 heen 300 terug) en dan wil hij de dag dat we hem terug brengen perse dat ik mee ga want zo'n rit is voor hem te zwaar zegt hij.

:O

Jij bent zijn huishoudster, nanny en wat niet al en dan moet je je ook nog verantwoorden voor alles.

Soms is het wel leuk, zei je?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft ie wel een paranoïde persoonlijkheidsstoornis. Of hij is pathologisch jaloers.
Iig gestoord gedrag.

https://www.deviersprong.nl/persoonlijk ... sstoornis/
appelientjex wijzigde dit bericht op 20-02-2019 13:39
29.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En wil je toch blijven (geen idee waarom je dat zou willen maar goed) dan vanaf nu idd je telefoon op slot, geen inzage meer geven, geen antwoord meer geven op vragen over exen of andere mannen, gewoon geen enkele info meer op dit soort idiote vragen. Wel even van tevoren zeggen dat je dat gaat doen.

Je zou dit eigenlijk moeten behandelen als was hij een stalker, die moet je ook niet voeren en dat is wat je nu wel doet door steeds maar weer op die onzin in te gaan. Daardoor voelt hij geen enkele noodzaak om te stoppen. Dat deel is jouw fout.
Alle reacties Link kopieren
O, zijn ex heeft hem meerdere keren belazerd. Nee, dan mag hij zich gedragen als een enge, bezitterige psycho.

Massa's mensen zijn wel een keer belazerd in de liefde, want die dingen gebeuren nou eenmaal. De meeste mensen gedragen zich ondanks hun overspelige ex(en) vrij normaal. Het is GEEN ENKEL!!! excuus om je huidige partner te terroriseren en te overheersen. Echt geen enkel excuus. Hij is geen zielige getraumatiseerde man waar jij geduld mee moet hebben, hij misdraagt zich gewoon ten opzichte van jou en jij hoeft dat niet te accepteren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
appelientjex schreef:
20-02-2019 13:36
Misschien heeft ie wel een paranoïde persoonlijkheidsstoornis. Of hij is pathologisch jaloers.
Iig gestoord gedrag.
Wellicht. Ik vraag me eigenlijk vooral af wat er met TS aan de hand is.
Susan schreef:
20-02-2019 13:35
O en diezelfde ex vond ook altijd alles liegen. Als ik me gewoon vergiste, als ik bij wijze van spreken zei: 'Zaterdag heb ik zuurkool gegeten, o nee, wacht, het was rode kool' (of iets anders onbenulligs en onschuldigs) dan kon hij al op dramatische toon uitroepen: 'Wáárom lieg je?' Discussies daarover duurden de hele avond en soms nacht, het waren van die discussies waarin je gewoon voelde dat hij totaal onredelijk was, maar het never nooit ging toegeven en het gesprek telkens weer verdraaide.

Achteraf had ik echt na dat dagboekincident of nog veel eerder al weg moeten gaan.
Dat zijn zulke nare zuigende types. Zeker als je tevergeefs probeert een beetje redelijkheid in de discussies te brengen. Niet te doen. Je was vast op na deze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Al was je voor je met hem was de grootste slet (ik haat het woord, maar aangezien hij het gebruikt nu toch maar even) van de wereld, hij is verliefd op je geworden en een relatie begonnen, dus kennelijk was er wel voldoende aantrekkelijks aan je. Nu wil hij je verleden aanpassen en je heden beheersen. En daarnaast is hij dus ook empathieloos (wat een kutreactie als je zoiets vertelt) en is hij dus ook niet tevreden over wie jij bent. Jij bent jij en dat is prima. Hij wil je veranderen in iemand die je niet bent.

Wil je echt steeds verder geïsoleerd worden en op je tenen lopen om maar geen gedoe met hem te krijgen? Of wil je dat je partner je vertrouwt en ervan uitgaat dat jij de grenzen van jullie relatie kent?
Alle reacties Link kopieren
Je zegt;" ik rijd best een flink eind om zijn kind op te halen om de 2 weken (300 heen 300 terug) en dan wil hij de dag dat we hem terug brengen perse dat ik mee ga want zo'n rit is voor hem te zwaar zegt hij. ""

je laat je ook nog als slaaf gebruiken.... hoe meer je schrijft hoe erger het wordt...
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
20-02-2019 13:38
Wellicht. Ik vraag me eigenlijk vooral af wat er met TS aan de hand is.
Ja dat is ook raar.
Je kan geen écht wederkerige, intieme relatie opbouwen met zo iemand. Hij accepteert je niet zoals je bent en je kan je niet veilig voelen omdat hij jou (en alle andere mensen) wantrouwt.
appelientjex wijzigde dit bericht op 20-02-2019 13:43
2.27% gewijzigd
Indigoviva schreef:
20-02-2019 13:32
Als extra toevoeging, zijn ex heeft hem. Wel (meerdere keren) belazerd, wellicht is dit ook een rede dat hij nu zo krampachtig is, ik zit savonds soms wel op mijn telefoon (spelletjes, YouTube) ook daar ergert hij zich krom aan terwijl hij heel de avond films zit te kijken waar ik geen klap aan vind. Ik heb gisteren ook gezegd dat hij eens moet kappen met dat claimen, ik word er echt gestoord van, ik werk, heb een opleiding, een huishouden en 2 soms 3 kinderen waar ik voor moet zorgen, ik rijd best een flink eind om zijn kind op te halen om de 2 weken (300 heen 300 terug) en dan wil hij de dag dat we hem terug brengen perse dat ik mee ga want zo'n rit is voor hem te zwaar zegt hij.

Waarom zit je nu verklaringen te geven voor zijn gedrag? Wat heb jij te maken met wat zijn ex gedaan zou hebben volgens hem? Wil je daarom niet dat je bevriend raakt met haar, je zou wel eens haar kant van het verhaal te horen kunnen krijgen. Maak dat je wegkomt en als je het niet voor je zelf doet, doe het voor je kinderen. Wil je ze dit als voorbeeld geven van een 'liefdesrelatie'?
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
20-02-2019 13:39
Je was vast op na deze relatie.
Ik was vooral heel opgelucht dat het over was. Had er heel lang tegenaan zitten hikken, om erachter te komen dat het puur het uitmaken zelf was waar ik doorheen moest, toen ik weg was voelde ik me zo bevrijd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Indigoviva schreef:
20-02-2019 13:24
Volgens hem is dit geen jaloezie of onzekerheid, puur mijn gedrag. Nu moet ik eerlijk zijn dat ik eigenlijk ook niets meer tegen hem durf te vertellen, bang om weer ruzie te krijgen...
Hij geeft jou dus ook de schuld van zijn eigen gedrag?

Wat zou je zeggen als een vriendin jou dit verhaal zou vertellen?
Alle reacties Link kopieren
....
anoniem_383036 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 10:04
99.22% gewijzigd
Love is like a fart.... If you have to force it, it's probably shit!
Alle reacties Link kopieren
Beaudelaire schreef:
20-02-2019 13:26
Echt, maak het uit. DIt is zo'n gek die jou de schuld geeft van wat hij fout doet. De volgende stap is slaan omdat jij de handdoeken verkeerd hebt gestapeld. Je hebt dan dus zelf om die klappen gevraagd.
Projectie inderdaad
En gaslighting

En het grappige is, dat jij hem nooit zou bedriegen, maar de kans is veel groter dat hij dat ooit doet (schat ik zo in, kan het mis hebben).

Geen gezonde relatie, geen goede vader (wanneer je ooit kinderen zou willen).
Alle reacties Link kopieren
O, en reken maar dat - hoe vaak hij nu ook zegt dat hij niets verkeerd doet en dat het allemaal aan jou ligt - hij wel opeens tot heldere inzichten komt als je eindelijk zo ver bent dat je het uitmaakt. Dan kan hij opeens wel veranderen, dan ziet hij in dat hij fout zat. Reken ook maar dat je dan door moet zetten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
:hug: sterkte.

Het is ook niet leuk en waarschijnlijk is dit gedrag erin geslopen. Maar vooral dat stukje dat jij kennelijk alles voor hem doet, en dat het nog niet genoeg is. Dat jij jezelf vervolgens kwijtraakt. Echt eng.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Elke keer dat je jezelf uitlegt of verdedigt, voelt het voor hem als bevestiging dat hij terechte vragen stelt. Dus stop met daar in meegaan. Beter nog, stop met de relatie, want hij is controlerend, manipulatief en niet in staat tot vertrouwen (wat extra ironisch is aangezien hij juist jouw vertrouwen beschaamt door zo achteloos met je gedeelde verhaal om te gaan).

Dit gedrag is niet jouw fout en je kunt het niet oplossen.
En zo lang je bij hem blijft terwijl hij zo doet en zelfs meegaat in zijn controledwang, gaat de boodschap bij hem niet doordringen dat zijn gedrag over grenzen gaat.
What a nuanced anxiety

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven