Vriend wil alles weten...

20-02-2019 12:26 464 berichten
Alle reacties Link kopieren
***
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2019 20:20
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
0.00% gewijzigd
Love is like a fart.... If you have to force it, it's probably shit!
Alle reacties Link kopieren
https://www.bbc.co.uk/programmes/p0700912

Van de voorpagina.
Alle reacties Link kopieren
Betwijfel ook of zijn ex wel echt is vreemdgegaan. Wellicht gebruikt hij dit verhaal om zijn controlerend gedrag goed te praten.
Alle reacties Link kopieren
Nu wel het meeste gelezen:

- 2 en soms 3 kinderen schrijf je. Jullie hebben toch niet samen kinderen, hoop ik?
- tip voor vanavond: "ik wil met eigen leven kunnen leiden, niet in alles gecontroleerd worden. Vertrouw me, zonder vertrouwen is een relatie geen fuck waard. Ik ben je ex niet die je belazert heeft."
- waarschuwen: emotionele chantage of fysiek geweld: je bent weg en komt niet meer terug.
- back-up regelen. Hulplijn die met 1 druk op de knop te bereiken is.


Zijn ex benaderen? Zal hij echt niet leuk vinden (understatement). Want zij is zijn ex.
Maar ze is ook gewoon een persoon. Die, als ik het goed begrijp, niet een hekel aan je heeft (en vice versa) omdat jij nu met hem bent.
Als jouw verstandhouding met haar goed is, gewoon doen. Bij een break-up is het ook wel zo netjes dat zij weet wat er aan de hand is zodat zij haar kind kan voorbereiden.
hightower wijzigde dit bericht op 20-02-2019 15:02
29.60% gewijzigd
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Kan er vanavond iemand bij zijn? In een andere kamer of zo, maar in elk geval in jullie huis?
merelindesloot schreef:
20-02-2019 14:52
Betwijfel ook of zijn ex wel echt is vreemdgegaan. Wellicht gebruikt hij dit verhaal om zijn controlerend gedrag goed te praten.
Daarom zei ik ook ga praten met die ex, ik enk dat er een heel ander verhaal naar boven komt.
Indigoviva schreef:
20-02-2019 14:00
Het is er inderdaad ingeslopen, met als klap op de vuurpijl toen we samen zijn gaan wonen, het was alsof ineens de schakelaar om is gegaan bij hem, nu snap ik het wel, het is logisch ook, nu we samenwonen denkt hij vast dat ik nu vastzit aan hem. Maar hij vergeet voor het gemak dat ik nog steeds genoeg verstand heb om weg te gaan, ik heb hem net een bericht gestuurd dat ik vanavond met hem wil praten, hij reageert hier nu redelijk panisch op met de vraag of ik bij hem weg wil, ik heb gezegd dat ik dit niet zo over de App ga doen maar dat ik wil praten. Wellicht nu heel lullig van mij maar laat hem maar even in zijn eigen sop gaar koken. Ik ben zo blij dat ik hier gepost heb, en dat jullie mij toch in hebben laten zien dat dit geen normaal gedrag is. En ja, ik heb niet ook schuld aan want ik heb het zelf ook zo ver laten komen als dat het nu is, hij was eerder niet zo en dit kan hij zichzelf ook weer heel rap afleren als het aan mij ligt.

Iemand nog tips hoe ik dit gesprek verder op kan pakken vanavond? Ik heb al het een en ander gelezen aan tips maar alles is welkom!
Ik vind het altijd naar als mensen een app sturen naar elkaar om te praten. Ik snap dat je hem wilt 'waarschuwen' ooit maar ik vond dat zelf altijd verschrikkelijk. Hij is echt gestoord hoor daar niet van. Ja je gesprek... probeer rustig uit te leggen hoe je je voelt. Wat verwacht je precies van hem? Wil jij dat hij zijn gedrag afleert, of wil je het ook echt uitmaken?
quote Hightower:


Zijn ex benaderen? Zal hij echt niet leuk vinden (understatement). Want zij is zijn ex.

Ze hoeft hem niet te vertellen dat z met zijn ex gaat praten.
Alle reacties Link kopieren
pianella2016 schreef:
20-02-2019 14:23
Hou er wel rekening mee dat mensen die dit soort gedrag binnen relaties vertonen, vaak overgaan tot stalking wanneer ze verlaten worden. Zo kunnen de “liefste” mannen ineens, heel onberekenbaar, veranderen in enge creeps.
Maar laat dat geen reden zijn om toch maar te blijven
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
20-02-2019 15:05
quote Hightower:


Zijn ex benaderen? Zal hij echt niet leuk vinden (understatement). Want zij is zijn ex.

Ze hoeft hem niet te vertellen dat z met zijn ex gaat praten.
Helemaal eens! Zeker niet vertellen.
Wel zelf inschatten of je dat moet doen, gesprek met zijn ex aangaan.

Denk net als anderen dat het verhaal nog wel eens behoorlijk anders kan zijn dan wat hij beweert!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp er niets van, zo niet een leuke man. Bij de helft van wat gij aanhaalt zou ik hem midden in zijn gezicht uitlachen, zo dom is hij in de weer. Ik hoop voor je dat hij zijn rare gedrag in kan tomen en ik hoop ook dat je in ziet dat er wel leuke meelevende mannen zijn. Ik vind deze echt eng.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg nog niet echt de indruk dat TO klaar is hem te verlaten.

Tips voor vanavond:

-Print dit topic uit, of schrijf puntsgewijs jouw issues op
-Zorg dat hij je uit laat praten
-Benoem een deadline; "als jij bereid bent te veranderen evalueren we over 4 weken".
-Zorg dat je vanavond ergens heen kunt als de boel escaleert (zijn je kinderen thuis?)

Maar eens met de rest, dat vertrekken het allerbest zou zijn...
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
20-02-2019 15:00
Kan er vanavond iemand bij zijn? In een andere kamer of zo, maar in elk geval in jullie huis?
Dit. Of zorg voor een open telefoon met iemand om de hoek die je sleutel heeft.
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Alle reacties Link kopieren
Hem dit topic onder zijn neus drukken!
Gek stel
Alle reacties Link kopieren
swinging1984 schreef:
20-02-2019 15:24
Hem dit topic onder zijn neus drukken!
Zorgt ervoor dat hij het draait naar wat the hell zei dacht om dit op het internet te slingeren en hem als een debiel af te schilderen!
En dat zij er nu hoogstpersoonlijk voor zorgt dat hij zwart gemaakt wordt en zijn reputatie is beschadigd. En dat zij heel goed moet beseffen wat zij hem nu heeft aangedaan en dat hij hier niet licht over denkt! Dat dit gevolgen zal hebben dame! Grote gevolgen! Wacht maar af!

De kans dat er iets van een gesprek vanavond komt acht ik 0%.
Ruzie, verwijten en een inbindende TO acht ik 100%. Hij schiet er namelijk niets mee op. De macht die hij nu heeft levert hem des te meer op. Waarom zou hij dat opgeven, alleen omdat TO dat van hem vraagt? Waarom? Daarom zit hij niet in een/deze relatie.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijzelf altijd ingeschreven laten staan bij de woningstichting dus dat is wel een voordeel ik wil gewoon een gesprek en zoals ik mij nu voel maakt het mij niet zoveel uit hoe dit uit gaat draaien, altijd wel een onderbuikgevoel gehad dat dit niet klopte maar nu heb ik zekerheid en aangezien hij mij ook nooit met fluwelen handschoentjes heeft behandeld ga ik dit nu ook niet doen hij zal zo komen, en dan hebben we het erover ik heb al wel door laten schemeren dat ik zijn gedrag absoluut niet meer pik
Love is like a fart.... If you have to force it, it's probably shit!
Alle reacties Link kopieren
TO, dit gaat niet verbeteren, echt niet. Deze man is niet empathisch en is niet in staat tot het nemen van verantwoordelijkheid voor zijn eigen gedrag. Alles is jouw schuld.

Zorg dat je vanavond niet alleen bent en ergens terecht kunt, want reken maar dat de trukendoos open gaat als hij thuiskomt. Hij is ineens de liefste partner die je kunt wensen, of zwaar verontwaardigd en boos, tot compleet gebroken. Alles zal voorbijkomen, behalve iets waar jouw belang in zit.

Hij wil jou niet kwijt. Niet omdat hij van je houdt, maar omdat je zijn bezit bent en onder zijn macht uit wil komen.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
20-02-2019 13:29
Waarom dan toch je geheim vertellen? Jij kunt niks doen om die gekkigheid te laten verdwijnen, je kunt alleen zelf uit de gekkigheid verdwijnen.

dit:

wees voorzichtig met die geheim

een ex van mij wist dit ook
en gebruikte als een stok om mee te slaan,

als waarom zou ik jou mee uit nemen, straks laat je weer pakken in een steegje
je houd toch wel van klappen (naam verkrachter) sloeg jou vast ook


je vriend klinkt niet alleen erg fout TO
hij is gewoon niet de juiste man voor jou
waarom hij niet wilt dat je "vriendinnen" word met ex omdat je dan al de verhalen gaat horen

ga weg voor je nog een jong krijgt met hem
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Een gesprek gaat weinig uitmaken want hij gaat afkomen met loze beloftes en je willen ompraten.
Niet te veel tralala, gewoon zeggen dat je bij hem weggaat, klaar!
Alle reacties Link kopieren
Indigoviva schreef:
20-02-2019 15:48
Ik heb mijzelf altijd ingeschreven laten staan bij de woningstichting dus dat is wel een voordeel ik wil gewoon een gesprek en zoals ik mij nu voel maakt het mij niet zoveel uit hoe dit uit gaat draaien, altijd wel een onderbuikgevoel gehad dat dit niet klopte maar nu heb ik zekerheid en aangezien hij mij ook nooit met fluwelen handschoentjes heeft behandeld ga ik dit nu ook niet doen hij zal zo komen, en dan hebben we het erover ik heb al wel door laten schemeren dat ik zijn gedrag absoluut niet meer pik
Doorschemeren? Halfslachtig een beetje proberen om hem je wat respect te geven? Echt, kansloos.

Als jij voor jezelf niet duidelijk hebt wat je nu precies wil met dit gesprek, dan dendert hij keihard over je heen. Hij maakt je in met woorden, dreiging en uitlachen en belachelijk maken. Jij gaat dit niet winnen, want hij voert met jou al jaren een machtsstrijd.
Het gaat erop uitdraaien dat je bij hem blijft. De schellen moeten je van de ogen vallen. Je bent nog niet zover. Je denkt nog altijd dat je met praten hem kunt gaan veranderen. Dat hij naar je wil luisteren en voor je wil veranderen. Maar dat doet hij niet.

Uitmaken kun je niet. Want in gedachten denk je: maar we kunnen het zo léuk hebben samen! Als hij nu gewoon alleen maar....
En als ik nu nog dit of dat probeer, dan lukt het me vast wel! En uitmaken? Dan gaat een andere meid er met mijn harde werken vandoor! En waar blijf ik dan? Ik blijf helemaal alleen over en dan heb ik niets en niemand meer!

Jullie zitten in een zeer giftige, afhankelijke samenhang met elkaar. Het lukt je pas om daaruit los te breken als hij te ver gaat. En dat kan nog wel evne duren zo te lezen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Anders dan bovenstaande zou er van mij uit ook geen "gesprek"meer plaatsvinden. Ik zou aangeven wat ik verwacht en voorwaarden stellen; namelijk dat hij stopt met zijn gedrag. Daarna zou ik vragen of hij dat gaat doen. Als hij dit gaat doen, en eventueel hulp hierbij zou zoeken, dan zou ik het een kansje geven. Wel zou ik heel erg duidelijk maken dat ik op geen enkele manier meer geconfronteerd wil worden met zijn jaloezie en dat hij dit gevoel zelf moet leren dragen. Als dit ik dit dan ook nog maar 1 keer zou merken, dan zou het klaar zijn. Het moment waarop hij gaat verwijten, de situatie om gaat lopen draaien etc, zou het voor mij klaar zijn. Hij geeft dan wat mij betreft aan dat hij geen inzicht heeft in eigen gedrag en dit externaliseert.

To, informeer anderen dat je met hem in gesprek gaat, maar informeer hem ook dat die anderen weten dat je met hem in gesprek gaat voor het geval het misgaat. Anders ben je heel geïsoleerd en kwetsbaar, vreemde ogen en schaamte dwingen, hebben een grote kracht in dit soort situaties.
Alle reacties Link kopieren
1960to4 schreef:
20-02-2019 13:52
quote; maar ik ga hier echt wel even mijn poot op stijf houden, ik ga mijn telefoon veranderen van wachtwoord en eis in ieder geval mijn privé leven terug. Vanavond ga ik een gesprek met hem aan. Ik wil dit niet zo, ik wil dit ook niet voor de kinderen.


dat kan alleen zonder hem...
exact die gesprek beloofd geen verbeterheid,
het volgt voor meer controle
en je kinderen gaan dit ook als voorbeeld zien TO
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zorgen dat je al je belangrijke spullen op een veilige plek hebt liggen. Een tas met paspoort, portemonnee, diploma's, telefoon, verzekeringsinfo, belangrijkste knuffels van je kinderen etc.

Dit kan wel eens heel naar worden.

Sowieso gaat hij jou beschuldigen van dreigen en chantage. Zijn eigen gedrag zal hij verklaren en bagatelliseren.

Waar zijn je kinderen nu? Ergens veilig?
Alle reacties Link kopieren
Weet TO waarom de relatie van haar vriend op stukgelopen is? En dan bedoel ik niet alleen de kant van het verhaal van vriend maar ook van zijn ex. Zou mij niets verbazen als ex het zelfde ervaren heeft als TO nu doet.

Heeft vriend zelf zijn eigen diepste geheimen vertelt of is hij heer en meester in het wegmoffelen onder het tapijt 'van dat is niet belangrijk / niet van belang, het gaat niet om mij maar om jou'.

Zoals relatie beschreven wordt klinkt het niet gezond en ik zou ervoor kiezen om de relatie af te breken. Er lopen genoeg leuke mannen rond die jou wel respecteren en jou je eigen persoonlijke ruimte gunnen en je daarin volledig vertrouwen.
Indigoviva schreef:
20-02-2019 15:48
Ik heb mijzelf altijd ingeschreven laten staan bij de woningstichting dus dat is wel een voordeel ik wil gewoon een gesprek en zoals ik mij nu voel maakt het mij niet zoveel uit hoe dit uit gaat draaien, altijd wel een onderbuikgevoel gehad dat dit niet klopte maar nu heb ik zekerheid en aangezien hij mij ook nooit met fluwelen handschoentjes heeft behandeld ga ik dit nu ook niet doen hij zal zo komen, en dan hebben we het erover ik heb al wel door laten schemeren dat ik zijn gedrag absoluut niet meer pik
Maar wat ga je precies doen? Praten en hopen op verbetering of uitmaken?
Alle reacties Link kopieren
Het is toch niet zo gek dat TO eerst wil praten en het niet gelijk nav een topic gaat uitmaken?
Ik snap wel dat ze eerst het gesprek aan wil gaan. Of het nou zin heeft of niet.
Het is een proces waar ze doorheen gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven