Vriend wil dat ik verander
dinsdag 22 september 2009 om 15:12
Ik (24) en mijn vriend (28) hebben nu iets meer als 6 maanden een relatie, in het begin ging het hartstikke goed maar de laatste twee maanden is er nog alleen maar ruzie, om de kleinste dingen!
We hebben zo samen wel wat mee gemaakt in deze korte periode, hij is allebei zijn ouders verloren vlak achter elkaar.. En 1,5 maand geleden bleek ik zwanger te zijn maar hebben we voor een abortus gekozen. Een zware beslissing maar wel een goede vonden we zelf.. Ik woon nog thuis en hij op kamers we studeren allebei nog dus we hadden er ook echt geen tijd voor.
Nu we een paar maanden veder zijn krijgen we steeds meer conflicten met elkaar. Misschien ligt het wel aan mij ik weet het niet..
Ik noem een paar kleine voorbeeldtjes:
- Als ik hem sms en hij smst niet terug bel ik hem even op (ook om zijn stem te horen) maar hij heeft dan het gevoel als of hij gestalkt wordt! we wonen overigens 100 km bij elkaar vandaan en zien elkaar alleen in het weekend.
- Ik mag hem niet te vaak bellen, want hij heeft het oh zo druk..
- Als ik hem bel neemt hij 9 v/d 10 keer niet op..
- Hij zegt dat hij niet kan opnemen omdat hij bij een vriend aan het gamen is :S
- Maar kan dan wel smsen..
Ik snap er echt niks van, heeft iemand van jullie hier meer ervaring mee?
Als ik dat niet verander maakt hij het uit zegt hij, alleen ik hou zoveel van hem! Want hij heeft ook echt ontzettend lieve kanten.
Ik zie ook dat hij echt van mij houdt, mja!
We hebben zo samen wel wat mee gemaakt in deze korte periode, hij is allebei zijn ouders verloren vlak achter elkaar.. En 1,5 maand geleden bleek ik zwanger te zijn maar hebben we voor een abortus gekozen. Een zware beslissing maar wel een goede vonden we zelf.. Ik woon nog thuis en hij op kamers we studeren allebei nog dus we hadden er ook echt geen tijd voor.
Nu we een paar maanden veder zijn krijgen we steeds meer conflicten met elkaar. Misschien ligt het wel aan mij ik weet het niet..
Ik noem een paar kleine voorbeeldtjes:
- Als ik hem sms en hij smst niet terug bel ik hem even op (ook om zijn stem te horen) maar hij heeft dan het gevoel als of hij gestalkt wordt! we wonen overigens 100 km bij elkaar vandaan en zien elkaar alleen in het weekend.
- Ik mag hem niet te vaak bellen, want hij heeft het oh zo druk..
- Als ik hem bel neemt hij 9 v/d 10 keer niet op..
- Hij zegt dat hij niet kan opnemen omdat hij bij een vriend aan het gamen is :S
- Maar kan dan wel smsen..
Ik snap er echt niks van, heeft iemand van jullie hier meer ervaring mee?
Als ik dat niet verander maakt hij het uit zegt hij, alleen ik hou zoveel van hem! Want hij heeft ook echt ontzettend lieve kanten.
Ik zie ook dat hij echt van mij houdt, mja!

dinsdag 22 september 2009 om 15:34
quote:Bianca1986 schreef op 22 september 2009 @ 15:28:
Niet zo heel vaak, als ik een sms heb gestuurd met bevoorbeeld de tekst: Schatje ik voel me verdrietig.. en hij smst niks terug. Bel ik hem maar neemt hij niet op.. Het is ook wel eens zo dat ik hem zomaar bel en dat hij niet op neemt, en dan ik dan weer een beetje chagerijnig wordt, dat is ook mijn fout dat moet ik veranderen
[...]
Lijkt me voor hem ook niet fijn als jij op die manier om aandacht gaat lopen bedelen. Waar ben jij dan verdrietig over? Is het niet iets wat in de ogen van iemand die net zijn ouders verloren is slechts 'n futiliteitje is? Misschien denkt hij inmiddels als jij smst/belt: daar heb je haar weer met d'r gezeur.
Niet zo heel vaak, als ik een sms heb gestuurd met bevoorbeeld de tekst: Schatje ik voel me verdrietig.. en hij smst niks terug. Bel ik hem maar neemt hij niet op.. Het is ook wel eens zo dat ik hem zomaar bel en dat hij niet op neemt, en dan ik dan weer een beetje chagerijnig wordt, dat is ook mijn fout dat moet ik veranderen
[...]
Lijkt me voor hem ook niet fijn als jij op die manier om aandacht gaat lopen bedelen. Waar ben jij dan verdrietig over? Is het niet iets wat in de ogen van iemand die net zijn ouders verloren is slechts 'n futiliteitje is? Misschien denkt hij inmiddels als jij smst/belt: daar heb je haar weer met d'r gezeur.
dinsdag 22 september 2009 om 15:36
quote:Babbel88 wrote on 22 September 2009 @ 15:35:
ja maar dat kan bij hun dus alleen door de telefoon aangezien ze 100 km bij elkaar vandaan wonen .
En als hij niet opneemt , kan je moeilijk communiceren he ligeiaDan maak je een afspraak om dat te doen (maar dat is niet helemaal wat ik bedoelde). Jij bent ook 18?...
ja maar dat kan bij hun dus alleen door de telefoon aangezien ze 100 km bij elkaar vandaan wonen .
En als hij niet opneemt , kan je moeilijk communiceren he ligeiaDan maak je een afspraak om dat te doen (maar dat is niet helemaal wat ik bedoelde). Jij bent ook 18?...

dinsdag 22 september 2009 om 15:37
dinsdag 22 september 2009 om 15:39
quote:Ligeia schreef op 22 september 2009 @ 15:36:
[...]
Dan maak je een afspraak om dat te doen (maar dat is niet helemaal wat ik bedoelde). Jij bent ook 18?...
Hahaha 18... nee dat niet.
Maar ik snap wel haar frustratie, maar als zij zo vaak belt snap ik hem ook .
maar jou... nee jou snap ik helemaal niet....
[...]
Dan maak je een afspraak om dat te doen (maar dat is niet helemaal wat ik bedoelde). Jij bent ook 18?...
maar jou... nee jou snap ik helemaal niet....
dinsdag 22 september 2009 om 15:42
quote:elninjoo schreef op 22 september 2009 @ 15:34:
[...]
Lijkt me voor hem ook niet fijn als jij op die manier om aandacht gaat lopen bedelen. Waar ben jij dan verdrietig over? Is het niet iets wat in de ogen van iemand die net zijn ouders verloren is slechts 'n futiliteitje is? Misschien denkt hij inmiddels als jij smst/belt: daar heb je haar weer met d'r gezeur.Gokje: de abortus van 1,5 maand geleden...
[...]
Lijkt me voor hem ook niet fijn als jij op die manier om aandacht gaat lopen bedelen. Waar ben jij dan verdrietig over? Is het niet iets wat in de ogen van iemand die net zijn ouders verloren is slechts 'n futiliteitje is? Misschien denkt hij inmiddels als jij smst/belt: daar heb je haar weer met d'r gezeur.Gokje: de abortus van 1,5 maand geleden...
dinsdag 22 september 2009 om 15:43
Als ik nog één keer iemand tref die niet op kan nemen wegens gamen met een vriend.... dan schop ik m zo een eind de lucht in.
Sorry stukje oude frustratie
Het lijkt mij ook irritant, zo vaak gebeld worden. Maargoed, juist als er niet opgenomen wordt raak je gefrustreerd en ga je toch contact zoeken.
Waarom niet gewoon SMSen in plaats van bellen? Gewoon niet meer bellen dus?
Of dumpen.
Sorry stukje oude frustratie
Het lijkt mij ook irritant, zo vaak gebeld worden. Maargoed, juist als er niet opgenomen wordt raak je gefrustreerd en ga je toch contact zoeken.
Waarom niet gewoon SMSen in plaats van bellen? Gewoon niet meer bellen dus?
Of dumpen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
dinsdag 22 september 2009 om 15:44
Meer over het feit dat ik het nog moeilijk heb met de abortus, ik woon nog bij mijn ouders en die kunnen ontzettend moeilijk doen, ze luisteren mijn telefoon gesprekken af, ze maken mijn post open als ik niet thuis ben, ze willen precies weten wat ik het weekend allemaal doe.. Het is inderdaad niet prettig om op die manier aandacht te vragen. Alleen gebeurd het zonder dat ik er soms bij na denk helaas. En klopt hij heeft het ook ontzettend moeilijk met het grote verlies, daar steun in hem in alles bij! Klopt je haalt de woorden uit mijn vriend zijn mond : Misschien denkt hij inmiddels als jij smst/belt: daar heb je haar weer met d'r gezeurquote:elninjoo schreef op 22 september 2009 @ 15:34: Maar ik ga hem vanavond verwennen, mijn ouders zijn gelukkig niet thuis, en wij hebben pas een heerlijk bubbelbad in de badkamer gebouwd, ik ga voor hem koken het bad aan zetten kaarsjes erbij en heb voor hem een lieve kaart gehaald en een lieve brieg geschreven .
[...]
[...]
dinsdag 22 september 2009 om 15:46
quote:Babbel88 schreef op 22 september 2009 @ 15:39:
[...]
maar jou... nee jou snap ik helemaal niet....Nou, kom op hé! Wat zou nou het verschil kunnen zijn tussen een belletje en het communiceren dat Ligeia bedoelt..
[...]
maar jou... nee jou snap ik helemaal niet....Nou, kom op hé! Wat zou nou het verschil kunnen zijn tussen een belletje en het communiceren dat Ligeia bedoelt..

dinsdag 22 september 2009 om 15:48
quote:Bianca1986 schreef op 22 september 2009 @ 15:44:
Meer over het feit dat ik het nog moeilijk heb met de abortus, ik woon nog bij mijn ouders en die kunnen ontzettend moeilijk doen, ze luisteren mijn telefoon gesprekken af, ze maken mijn post open als ik niet thuis ben, ze willen precies weten wat ik het weekend allemaal doe.. Het is inderdaad niet prettig om op die manier aandacht te vragen. Alleen gebeurd het zonder dat ik er soms bij na denk helaas. En klopt hij heeft het ook ontzettend moeilijk met het grote verlies, daar steun in hem in alles bij! Klopt je haalt de woorden uit mijn vriend zijn mond : Misschien denkt hij inmiddels als jij smst/belt: daar heb je haar weer met d'r gezeur
[...]
Is er niet een mogelijkheid om uit huis te gaan?! Denk dat dat an sich al goed is voor je relatie omdat je dan in een andere levensfase komt. Ok klinkt beetje dramatisch, maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Meer over het feit dat ik het nog moeilijk heb met de abortus, ik woon nog bij mijn ouders en die kunnen ontzettend moeilijk doen, ze luisteren mijn telefoon gesprekken af, ze maken mijn post open als ik niet thuis ben, ze willen precies weten wat ik het weekend allemaal doe.. Het is inderdaad niet prettig om op die manier aandacht te vragen. Alleen gebeurd het zonder dat ik er soms bij na denk helaas. En klopt hij heeft het ook ontzettend moeilijk met het grote verlies, daar steun in hem in alles bij! Klopt je haalt de woorden uit mijn vriend zijn mond : Misschien denkt hij inmiddels als jij smst/belt: daar heb je haar weer met d'r gezeur
[...]
Is er niet een mogelijkheid om uit huis te gaan?! Denk dat dat an sich al goed is voor je relatie omdat je dan in een andere levensfase komt. Ok klinkt beetje dramatisch, maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
dinsdag 22 september 2009 om 15:50
dinsdag 22 september 2009 om 15:51
quote:Bianca1986 schreef op 22 september 2009 @ 15:44:
[...]
Dat ze zich zorgen om je maken na de abortus daar kan ik inkomen maar je bent 24 en je ouders maken je post open en luisteren mee naar je telefoongesprekken???
Ik denk dat je eens een goed gesprek met je ouders moet hebben. Dat je, je in hun huis aan hun regels houd dat is logisch maar jouw post open maken en meeluisteren aan de telefoon dat is echt te gek voor woorden.
[...]
Dat ze zich zorgen om je maken na de abortus daar kan ik inkomen maar je bent 24 en je ouders maken je post open en luisteren mee naar je telefoongesprekken???
Ik denk dat je eens een goed gesprek met je ouders moet hebben. Dat je, je in hun huis aan hun regels houd dat is logisch maar jouw post open maken en meeluisteren aan de telefoon dat is echt te gek voor woorden.
dinsdag 22 september 2009 om 15:55
Ja klopt dat is ook te gek voor woorden! Ik heb al zoveel gesprekken met ze gehad maar niks helpt, mijn ouders zijn ook geen echte praters jammer genoeg.. Met mijn vriend kan ik overigens wel heel goed praten. Het huis uit gaan vonden wij ook een goede optie, maar we studeren allebei nog dus ook niet zo'n hoog inkomen. We wachten nog steeds op een huur huis.quote:Thekla schreef op 22 september 2009 @ 15:51:
[...]
[...]
dinsdag 22 september 2009 om 15:56
Poeh ik zou het helemaal niet trekken als mijn ouders mijn telefoongesprekken zouden afluisteren en mijn post openmaken. Heb jij zelf geen zin om op jezelf te wonen? Je bent al 24! Toen woonde ik al 6 jaar op mezelf....en dat bevalt heel goed moet ik zeggen.
Kun je niet ergens een kamer of appartementje huren of zoiets?
Kun je niet ergens een kamer of appartementje huren of zoiets?

dinsdag 22 september 2009 om 15:57
Is het zo raar dat je je vriend belt? Dat je elkaar dagelijks spreekt en dat je soms verteld dat je verdrietig bent? Nee hoor, dat vind ik volkomen normaal.
Maar goed, het ene smsje is het andere niet.
Als het voelt alsof je leven van hem afhangt, erg claimt en aan hem hangt kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Je relatie met je ouders en je zelfstandigheid zou je eerst wat moeten doen zodat je op eigen benen staat.
Maar goed, het ene smsje is het andere niet.
Als het voelt alsof je leven van hem afhangt, erg claimt en aan hem hangt kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Je relatie met je ouders en je zelfstandigheid zou je eerst wat moeten doen zodat je op eigen benen staat.
dinsdag 22 september 2009 om 15:57
quote:Bianca1986 schreef op 22 september 2009 @ 15:55:
Ja klopt dat is ook te gek voor woorden! Ik heb al zoveel gesprekken met ze gehad maar niks helpt, mijn ouders zijn ook geen echte praters jammer genoeg.. Met mijn vriend kan ik overigens wel heel goed praten. Het huis uit gaan vonden wij ook een goede optie, maar we studeren allebei nog dus ook niet zo'n hoog inkomen. We wachten nog steeds op een huur huis.
[...]
Nou, bijna alle studenten wonen op kamers, je krijgt toch ook studiefinanciering?
Ja klopt dat is ook te gek voor woorden! Ik heb al zoveel gesprekken met ze gehad maar niks helpt, mijn ouders zijn ook geen echte praters jammer genoeg.. Met mijn vriend kan ik overigens wel heel goed praten. Het huis uit gaan vonden wij ook een goede optie, maar we studeren allebei nog dus ook niet zo'n hoog inkomen. We wachten nog steeds op een huur huis.
[...]
Nou, bijna alle studenten wonen op kamers, je krijgt toch ook studiefinanciering?
dinsdag 22 september 2009 om 16:00
quote:sprokkelientje schreef op 22 september 2009 @ 15:16:
Hmm....
Zou zeggen: Run Forrest, Run....riekt naar bedrog en emotionele chantage dit.
En wie chanteert en bedriegt wie? Wat een onzinnge conclusie want ik maak dat uit de tekst niet op.
TO, al eerder vermeld: door zo te claimen en te verwachten dat ie precies reageert zoals jij het wilt, raak je hem zeker kwijt. Ik zou er ook gestoord van worden als ik constant gebeld werd en ook nog eens een hele hoop gezeur als ik niet reageer. Hij heeft gewoon niet dezelfde behoeften als jij, simpel.
Hmm....
Zou zeggen: Run Forrest, Run....riekt naar bedrog en emotionele chantage dit.
En wie chanteert en bedriegt wie? Wat een onzinnge conclusie want ik maak dat uit de tekst niet op.
TO, al eerder vermeld: door zo te claimen en te verwachten dat ie precies reageert zoals jij het wilt, raak je hem zeker kwijt. Ik zou er ook gestoord van worden als ik constant gebeld werd en ook nog eens een hele hoop gezeur als ik niet reageer. Hij heeft gewoon niet dezelfde behoeften als jij, simpel.