Vriend wil nog niet samenwonen

09-03-2009 21:21 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Even kort de situatie: mijn vriend en ik wonen allebei op onszelf in dezelfde stad. We hebben nu 6 jaar een relatie, zijn nog steeds super blij met elkaar. Nu is mijn vriend heel erg gehecht aan zijn vrijheid en ruimte, niet dat ie vreemdgaat, helemaal niet, maar hij vindt het hebben van een eigen huis gewoon heel fijn. Dat is ook de reden dat we nog steeds niet samenwonen. Hij denkt bovendien dat samenwonen burgerlijk en saai is. Op termijn zou hij dit wel willen, maar nu nog even niet.

Voor mij begint dit een steeds groter probleem te worden. Ik heb behoefte aan iets van ons beide, een gezamenlijke plek. Bovendien vind ik samenwonen een nieuwe stap in onze relatie die mij heel spannend en leuk lijkt. Nog even los van alle logistieke voordelen.

Ik wil hem niet dwingen om samen te gaan wonen, want ik wil juist dat ie het uit zichzelf wil. Maar dat zou kunnen betekenen dat het nog wel eens heel lang kan gaan duren! (denk 1 a 2 jaar ofzo). En ik vind het ook niet goed voelen om een fijne relatie om dit punt te verbreken. Hij wil het nu niet, maar in de toekomst wel, bijvoorbeeld als er kinderen zijn. Als ie het uberhaupt nooit zou willen, zou ik er waarschijnlijk direct een punt achter zetten.

Aan de andere kant wil ik al een paar jaar samenwonen, dus heb ik eigenlijk al best lang moeten wachten.

Wie van jullie heeft hier ervaring mee? Wie heeft tips?

Dank alvast!

Jelia
Alle reacties Link kopieren
Welke vrijheden zou hij verliezen als jullie samenwonen dan???

Hij kan dan toch ook gaan en staan waar hij wil?

En als het over 'ruimte' gaat kunnen jullie toch een pand huren dat groot genoeg is?

Heb je hem wel eens gevraagd waarvoor hij precies bang is te moeten inbinden en hoe dat kan worden opgelost?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven