Vriend woont nog thuis
zaterdag 26 oktober 2019 om 21:22
Sinds 4 maand ben ik ontzettend gek met mijn vriend (22). Echter woont mijn vriend nog thuis en woon ik (22) sinds 2 jaar op mijzelf.
Hierom zijn wij meestal bij mij zodat wij lekker met z’n tweetjes zijn en met niemand rekening hoeven te houden.
Ondanks dat mijn vriend het fijn vind om bij mij thuis te komen heeft hij het ook nog erg naar zijn zin bij zijn ouders en laten we eerlijk zijn, je eigen bed slaapt toch altijd net ietsje fijner, toch?
Dus krijg ik regelmatig de vraag of ik bij hem kom slapen. Ik heb hier echter moeite mee. Niet om hem, niet om het huis, niet om mijn schoonouders (want daar heb ik het heel erg mee getroffen) maar omdat ik mijn eigen plekje al heb. Daarnaast heb ik ondanks dat ik heel goed met mij schoonouders op kan schieten er geen behoefte aan om ‘onderdeel te worden van het gezinsleven’ bij mijn vriend in huis. Thuis hoef ik lekker met niemand rekening te houden en kan ik 100% mijzelf zijn, waar dat toch anders is als je schoonouders constant in de buurt zijn. Daarbij komt dat ik thuis 2 katten heb die heel veel kriebels en knuffels verdienen.
Mijn vriend snapt dit ergens wel maar vind het toch lastig. Andersom vind ik het lastig dat wanneer mijn vriend vraagt of ik bij hem kom slapen en ik hier nee op antwoord, de sfeer direct omgeslagen is.
Aan de meiden waar dit herkenbaar voor is, hoe gaan jullie hiermee om?
Aan alle andere meiden: help, hoe ga ik hiermee om?
Liefs,
M
Hierom zijn wij meestal bij mij zodat wij lekker met z’n tweetjes zijn en met niemand rekening hoeven te houden.
Ondanks dat mijn vriend het fijn vind om bij mij thuis te komen heeft hij het ook nog erg naar zijn zin bij zijn ouders en laten we eerlijk zijn, je eigen bed slaapt toch altijd net ietsje fijner, toch?
Dus krijg ik regelmatig de vraag of ik bij hem kom slapen. Ik heb hier echter moeite mee. Niet om hem, niet om het huis, niet om mijn schoonouders (want daar heb ik het heel erg mee getroffen) maar omdat ik mijn eigen plekje al heb. Daarnaast heb ik ondanks dat ik heel goed met mij schoonouders op kan schieten er geen behoefte aan om ‘onderdeel te worden van het gezinsleven’ bij mijn vriend in huis. Thuis hoef ik lekker met niemand rekening te houden en kan ik 100% mijzelf zijn, waar dat toch anders is als je schoonouders constant in de buurt zijn. Daarbij komt dat ik thuis 2 katten heb die heel veel kriebels en knuffels verdienen.
Mijn vriend snapt dit ergens wel maar vind het toch lastig. Andersom vind ik het lastig dat wanneer mijn vriend vraagt of ik bij hem kom slapen en ik hier nee op antwoord, de sfeer direct omgeslagen is.
Aan de meiden waar dit herkenbaar voor is, hoe gaan jullie hiermee om?
Aan alle andere meiden: help, hoe ga ik hiermee om?
Liefs,
M
zondag 27 oktober 2019 om 07:31
Ik zie hier geen probleem. Ik bedoel “opgenomen worden in hun gezinsleven”?!? Die vlieger gaat pas op als je daar 24/7 zit. Zoals ik kan opmaken gaat het hier om pak em beet 1 keer per week.
Gezellig toch? Vooral als je het treft met zulke schoonouders. Als je ze vaker ziet zou je ook via hen een balletje kunnen opgooien dat ze zoonlief eens het huis uit flikkeren. Dan hebben jullie samen een eigen casa...
Gezellig toch? Vooral als je het treft met zulke schoonouders. Als je ze vaker ziet zou je ook via hen een balletje kunnen opgooien dat ze zoonlief eens het huis uit flikkeren. Dan hebben jullie samen een eigen casa...

zondag 27 oktober 2019 om 07:33
Ik snap ook echt heel goed dat ze dat niet wil. Het is niet zijn huis, het is van zijn ouders. Op een gegeven moment wil je niet meer over de gang moeten naar het toilet en je schoonvader tegenkomen, of je schoonmoeder 10 minuten na het wakker worden moeten begroeten of de seks overslaan omdat het idee dat zijn ouders 4 meter verderop liggen niet echt stimulerend werkt. Ik zou dat voor de vorm een keer per 2 maanden opbrengen voor een nachtje, maar verder echt niet.Pandax schreef: ↑27-10-2019 07:14Ik snap wel dat hij het jammer vindt dat je niet bij hem wil slapen. Ook al woont hij nog bij zijn ouders, het is wel zijn huis. Zijn plekje waar jij niet wil zijn. Ik kan me voorstellen dat dat voelt alsof je een deel van hem afwijst.
Maar goed, aan de andere kant snap ik ook dat jij niet te gast wil zijn bij derden. Dat is doorgaans geen ontspannen situatie. Het vergt een beetje geven en nemen, denk ik. Soms bij hem slapen, omdat hij daar blij van wordt, en soms bij jou, omdat jij daar blij van wordt. Dat geven en nemen zorgt voor fijne relaties![]()

zondag 27 oktober 2019 om 07:36
1x per week ?!?!?! Ze zou wel gek zijn zeg. Je gaat toch niet 1x per week aan andermans ontbijttafel zitten?Alledagenheeeuldruk schreef: ↑27-10-2019 07:31Ik zie hier geen probleem. Ik bedoel “opgenomen worden in hun gezinsleven”?!? Die vlieger gaat pas op als je daar 24/7 zit. Zoals ik kan opmaken gaat het hier om pak em beet 1 keer per week.
Man en ik hebben dit járen en jaren gedaan, maar ik was dan ook 16 toen ik hem tegenkwam. Dan kun je niet anders. Zodra een van ons een eigen plek kreeg was het minimaal
zondag 27 oktober 2019 om 07:39
Was bij mijn eerste relatie ook het geval. Ik 18 zij 16. Ik vond het altijd gezellig bij haar ouders. Kon het goed vinden met haar broer. Sterker nog moederlief besprak open en bloot dat het misschien wel eens tijd werd voor haar dochter om een stapje verder te gaan dan alleen zoenen hahahaha. Fak geniaal was dat als ik er zo op terug kijk.Malinois schreef: ↑27-10-2019 07:361x per week ?!?!?! Ze zou wel gek zijn zeg. Je gaat toch niet 1x per week aan andermans ontbijttafel zitten?
Man en ik hebben dit járen en jaren gedaan, maar ik was dan ook 16 toen ik hem tegenkwam. Dan kun je niet anders. Zodra een van ons een eigen plek kreeg was het minimaal

zondag 27 oktober 2019 om 07:49
Jij bent echt heel eng.Alledagenheeeuldruk schreef: ↑27-10-2019 07:39Was bij mijn eerste relatie ook het geval. Ik 18 zij 16. Ik vond het altijd gezellig bij haar ouders. Kon het goed vinden met haar broer. Sterker nog moederlief besprak open en bloot dat het misschien wel eens tijd werd voor haar dochter om een stapje verder te gaan dan alleen zoenen hahahaha. Fak geniaal was dat als ik er zo op terug kijk.
zondag 27 oktober 2019 om 07:52
Goh, ik zou liever hebben dat mijn dochter wacht met seks hebben tot zij daar klaar voor is.Alledagenheeeuldruk schreef: ↑27-10-2019 07:39Was bij mijn eerste relatie ook het geval. Ik 18 zij 16. Ik vond het altijd gezellig bij haar ouders. Kon het goed vinden met haar broer. Sterker nog moederlief besprak open en bloot dat het misschien wel eens tijd werd voor haar dochter om een stapje verder te gaan dan alleen zoenen hahahaha. Fak geniaal was dat als ik er zo op terug kijk.
Afschuwelijk dit.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
zondag 27 oktober 2019 om 07:53
Ja ik kan hier niks aan doen. Ik stond zelf ook perplex... het is al weer 18 jaar geleden, maar ik weet nog goed dat ik er ook bij zat aan de keukentafel. Shit, ik kan me helaas de woorden niet meer voor de geest halen. Haar moeder mocht mij sowieso wel erg graag.
Ff terug on topic: enkele keren bij de schoonouders vertoeven kan dus ook kansen bieden om jouw vriend eerder op zichzelf te laten wonen. Jouw schoonouders gaan, doorsat ze je zien, jou nog meer mogen en zullen dus meer van je aannemen.

zondag 27 oktober 2019 om 07:57
Gewoon een keer proberen. Heb dit ook meegemaakt en viel best mee. Nu woonde de familie van die ex ook wel ruim en zat niet het hele gezin 's avonds met zijn allen bil aan bil op een tweezitsbank. Wel was het bij ons zo dat die eerste keer naar hem toe gaan pas veel later kwam. Denk dat we elkaar toen 10 maanden kenden ofzo. Een half jaar daarna was het uit, maar dat had verder cniks met het thuiswonen te maken.
zondag 27 oktober 2019 om 08:01
Meestal vind je alles wat je lief doet helemaal geweldig en vraag je je nooit iets af. Ik denk dat als mijn lief zich geuit had in de trant van: "ze kan toch wel wat vaker op bezoek komen" dat het gauw afgelopen was geweest. Wat ik geef is vrijwillig anders vind ik er geen moer meer aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 27 oktober 2019 om 08:06
Ik vond het altijd wel gezellig om bij mijn schoonouders te logeren. Ze hadden altijd lekker eten en de soep stond altijd klaar zeg maar. Het zijn ook gezellige en warme mensen. Ik vond het wel fijn dat ik even niets zelf hoefde te doen
Misschien kun je het een keer proberen? Dan kan je kijken hoe je het vindt. Als het echt niets is dan doe je het niet meer.
Misschien kun je het een keer proberen? Dan kan je kijken hoe je het vindt. Als het echt niets is dan doe je het niet meer.
Wie wat wil die moet wat.
zondag 27 oktober 2019 om 08:10
Inderdaad, waarom woont hij nog thuis en argument van de katten gaat niet op. Dan zeg je eigenlijk dat je nooit uit je eigen huis weg kan, ook niet als hij wel op zichzelf zou wonen.
Ik vind het wel een punt, en ik zou 1xp2 maanden aanhouden.
Een collega van mij heeft een lief met huisgenoten. Dat is de grootste reden dat ze samen gaan wonen. Want hoe gezellig ook, je wil toch ook wel eens samen eten, kletsen zonder allemaal andere mensen erbij.
Ik vind het wel een punt, en ik zou 1xp2 maanden aanhouden.
Een collega van mij heeft een lief met huisgenoten. Dat is de grootste reden dat ze samen gaan wonen. Want hoe gezellig ook, je wil toch ook wel eens samen eten, kletsen zonder allemaal andere mensen erbij.

zondag 27 oktober 2019 om 08:18
salinarosseno schreef: ↑27-10-2019 06:49Ja dat kan maar is totaal onnodig als je lekker op jezelf woont. Waarom zou je je katten alleen laten als dat gewoon niet hoeft.
Dan gaat hij lekker alleen slapen bij ouders.
Dan zouden mensen met katten dus nooit kunnen werken, studeren, uitgaan, sporten of op vakantie gaan. En zo gek, maar dan is het ineens geen probleem om de kat alleen te laten. Het gaat me er dus alleen om dat het een onzin-argument is,
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 27-10-2019 08:22
0.71% gewijzigd

zondag 27 oktober 2019 om 08:21
Alledagenheeeuldruk schreef: ↑27-10-2019 07:39Was bij mijn eerste relatie ook het geval. Ik 18 zij 16. Ik vond het altijd gezellig bij haar ouders. Kon het goed vinden met haar broer. Sterker nog moederlief besprak open en bloot dat het misschien wel eens tijd werd voor haar dochter om een stapje verder te gaan dan alleen zoenen hahahaha. Fak geniaal was dat als ik er zo op terug kijk.
Echt? Wel bijzonder. Ik heb geen kinderen, maar weet zeker dat ik ze niet zou gaan aanzetten tot seks, als ze dit zelf nog niet willen/er nog niet aan toe zijn.

zondag 27 oktober 2019 om 08:26
Alledagenheeeuldruk schreef: ↑27-10-2019 07:31Ik zie hier geen probleem. Ik bedoel “opgenomen worden in hun gezinsleven”?!? Die vlieger gaat pas op als je daar 24/7 zit. Zoals ik kan opmaken gaat het hier om pak em beet 1 keer per week.
En die ouders van vriendje zitten er ook echt niet op te wachten om iemand op te nemen in hun gezinsleven. Vriendin van dochter komt op bezoek/blijft logeren en dat is alles.

zondag 27 oktober 2019 om 08:29

zondag 27 oktober 2019 om 08:35
Katten worden gebruikt als smoes om niet naar vriend('s ouders) te hoeven gaan. Welke reden dat dan ook heeft.
Ik heb trouwens ook ooit eens iemand gehad die aangaf nooit mijn ouders (en zus, vrienden, verdere familie) te hoeven/willen ontmoeten. En ik die van haar ook niet. Ondanks dat zowel zij als ik zelfstandig woonden en dat dus prima zou kunnen op die manier was ik daar echt niet blij mee. Voelde nou niet bepaald warm...
zondag 27 oktober 2019 om 08:40
Ik zie het probleem niet zo.
Je vriend is 22, dus dat hij dan nog bij zijn ouders woont, vind ik, gezien de huidige (studenten-) woningmarkt, helemaal niet raar.
Als hij nu 30 was en als een soort nerd bij pappie en mammie woont, zou dat nog wat anders zijn.
Maar als je liever niet in het huis van zijn ouders slaapt, dan bespreek je dat toch met hem ? Ga desnoods eens samen een weekend weg, dan zijn jullie helemaal vrij.
Zelf zat ik ooit in een soortgelijke situatie, rond dezelfde leeftijd, mijn toenmalige vriendin op kamers, ik bij ouders. Nooit problemen mee gehad.
En noem je de ouders van je vriend die je pas 4 maanden hebt al schoonouders ?
Je vriend is 22, dus dat hij dan nog bij zijn ouders woont, vind ik, gezien de huidige (studenten-) woningmarkt, helemaal niet raar.
Als hij nu 30 was en als een soort nerd bij pappie en mammie woont, zou dat nog wat anders zijn.
Maar als je liever niet in het huis van zijn ouders slaapt, dan bespreek je dat toch met hem ? Ga desnoods eens samen een weekend weg, dan zijn jullie helemaal vrij.
Zelf zat ik ooit in een soortgelijke situatie, rond dezelfde leeftijd, mijn toenmalige vriendin op kamers, ik bij ouders. Nooit problemen mee gehad.
zondag 27 oktober 2019 om 08:45
Precies dit! Het is niet dat jullie 30-ers zijncreativeguy schreef: ↑27-10-2019 08:40Ik zie het probleem niet zo.
zondag 27 oktober 2019 om 08:47
Ja echt bizar. Vond ik zelf ook. Staat me iets van bij dat de moeder zelf aangaf dat de eerste keer speciaal moet zijn met een speciaal iemand. Je kon toen opmaken uit haar verhaal dat dat bij har in het verleden niet het geval was geweest... Zo stuurde ze daar op aan.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑27-10-2019 08:21Echt? Wel bijzonder. Ik heb geen kinderen, maar weet zeker dat ik ze niet zou gaan aanzetten tot seks, als ze dit zelf nog niet willen/er nog niet aan toe zijn.