Vriend woont nog thuis

26-10-2019 21:22 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 4 maand ben ik ontzettend gek met mijn vriend (22). Echter woont mijn vriend nog thuis en woon ik (22) sinds 2 jaar op mijzelf.

Hierom zijn wij meestal bij mij zodat wij lekker met z’n tweetjes zijn en met niemand rekening hoeven te houden.

Ondanks dat mijn vriend het fijn vind om bij mij thuis te komen heeft hij het ook nog erg naar zijn zin bij zijn ouders en laten we eerlijk zijn, je eigen bed slaapt toch altijd net ietsje fijner, toch?

Dus krijg ik regelmatig de vraag of ik bij hem kom slapen. Ik heb hier echter moeite mee. Niet om hem, niet om het huis, niet om mijn schoonouders (want daar heb ik het heel erg mee getroffen) maar omdat ik mijn eigen plekje al heb. Daarnaast heb ik ondanks dat ik heel goed met mij schoonouders op kan schieten er geen behoefte aan om ‘onderdeel te worden van het gezinsleven’ bij mijn vriend in huis. Thuis hoef ik lekker met niemand rekening te houden en kan ik 100% mijzelf zijn, waar dat toch anders is als je schoonouders constant in de buurt zijn. Daarbij komt dat ik thuis 2 katten heb die heel veel kriebels en knuffels verdienen.

Mijn vriend snapt dit ergens wel maar vind het toch lastig. Andersom vind ik het lastig dat wanneer mijn vriend vraagt of ik bij hem kom slapen en ik hier nee op antwoord, de sfeer direct omgeslagen is.

Aan de meiden waar dit herkenbaar voor is, hoe gaan jullie hiermee om?

Aan alle andere meiden: help, hoe ga ik hiermee om?

Liefs,

M
Joh stel je niet zo aan.. Je kunt toch best gewoon af en toe een nachtje bij hem slapen? Als hij dat nou graag wil, waarom heb je dat dan niet voor hem over? 1x per 2 weken ofzo een nachtje bij hem slapen, overleef je heus wel hoor en je katten ook.
m-april schreef:
26-10-2019 23:11
Joh stel je niet zo aan.. Je kunt toch best gewoon af en toe een nachtje bij hem slapen? Als hij dat nou graag wil, waarom heb je dat dan niet voor hem over? 1x per 2 weken ofzo een nachtje bij hem slapen, overleef je heus wel hoor en je katten ook.
Hier ben ik het mee eens. En als dit teveel is: zorgen dat hij op zichzelf gaat of andere vriend nemen.
Als jij het er écht niet af en toe voor over hebt ... is dat een teken dat jullie toch niet zo goed matchen.
Hoezo 'onderdeel worden van het gezinsleven'? Als je daar sporadisch een nachtje slaapt? En je kunt het goed met ze vinden, vind je het dan niet fijn om daar eens te zijn?
Gewoon aangeven dat je al 2 jaar op jezelf woont en dat je erg gewend bent om thuis te zijn.
Ik snap dat wel hoor lijkt me ook niks aan dat krampachtig gedoe en je privacy die dan kwijt is zou daar alleen slapen bij een speciale gelegenheid (bijv een feestje)
Je zegt dat je nu liever niet ergens anders slaapt omdat je katten hebt die knuffels en kriebels verdienen. En je mede daarom niet bij hem kan slapen.
Wat is dan het verschil als hij straks wel op zichzelf woont? Daar neemt de aandacht die je je katten wilt geven toch niet mee af....

Die andere reden snap ik wel hoor, dan zou ik ook liever ergens zonder ouders/schoonouders zitten.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Ik snap het helemaal.
Mijn ex en ik woonden allebei op onszelf, maar hij had 2 huisgenoten.
Ook hij vroeg vaak of ik nou eens bij hem kwam slapen. Ik heb het een paar keer gedaan om van het gezeur af te zijn, maar ik vond het ook verschrikkelijk. Aardige lui hoor, die huisgenoten, maar ik had weinig zin om de hele avond met z'n allen op de bank te zitten tot het bedtijd is, midden in de nacht me aan te moeten kleden om te gaan plassen, hele stille seks te moeten hebben, en 's ochtends in de rij te staan voor de badkamer.
Waarom in godsnaam, als we bij mij een heel huis alleen voor ons tweetjes hebben?
Maar goed, af en toe deed ik het dus wel.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
xMLSx schreef:
26-10-2019 21:22

Daarbij komt dat ik thuis 2 katten heb die heel veel kriebels en knuffels verdienen.

Wat een onzinexcuus. Een kat kan echt wel één nacht zonder knuffelen. Alsof je je kat knuffelt als je in je eigen huis ligt te pitten. Dan krijgt dat beest ook geen aai als je slaapt.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 27-10-2019 09:40
2.35% gewijzigd
Oh ik snap dit echt zoooo erg. Ik heb precies hetzelfde met mijn schoonouders als mijn man en ik daar overnachten. Wij moeten wel blijven slapen vanwege de afstand.
Ik beperk mijn bezoek tot eens in de 2 maanden, maar zou het liefst er eens per half jaar van maken.

Toch doe ik dat niet, omdat mijn man en zijn ouders het belangrijk vinden. Misschien kun jij het ook eens in de zoveel tijd doen, puur voor hem. Spreek samen een frequentie af, bijvoorbeeld een of twee keer per maand. Dat zou te doen moeten zijn.

En dan kun je het altijd zo sturen dat je ofwel laat aankomt, ofwel bij tijds vertrekt. Uiteindelijk moet je in een relatie soms dingen doen om de ander blij te maken die van jezelf niet hadden gehoeven.
Ik snap je volkomen. Zat in dezelfde situatie alleen was dat al lang geleden.
Ik woonde in een leuk appartement, midden in het centrum, en vriend nog thuis in een gehucht vlakbij. Vond het verschrikkelijk om bij hem te moeten overnachten met ouders in datzelfde huis. Heb het dan ook maar een paar keer gedaan en daarna gezegd 'sorry, ik heb zelf een mooi appartement en heb geen zin meer om ergens anders te 'logeren'.

Relatie heeft ook niet lang geduurd. :-D
Tijdschriftenverslindster schreef:
27-10-2019 06:34
Wat een onzinexcuus. Een kat kan echt wel één nacht zonder knuffels. Alsof je je kat knuffelt als je in je eigen huis ligt te pitten. Dan krijgt dat beest ook geen aai als je slaapt.

Ja dat kan maar is totaal onnodig als je lekker op jezelf woont. Waarom zou je je katten alleen laten als dat gewoon niet hoeft.
Dan gaat hij lekker alleen slapen bij ouders.
salinarosseno schreef:
27-10-2019 06:49
Ja dat kan maar is totaal onnodig als je lekker op jezelf woont. Waarom zou je je katten alleen laten als dat gewoon niet hoeft.
Dan gaat hij lekker alleen slapen bij ouders.
En als je allebei katten hebt en beiden op jezelf woont wordt er dus nooit samen geslapen, omdat dat totaal onnodig is? Je hoeft immers niet samen te slapen.
Ik neem aan dat je studeert of werkt en dat je in het weekend gewoon dingen moet doen in je huis. Niet de hele dag natuurlijk, maar als je verplicht bij je schoonouders moet zitten (in de woonkamer, en niet te vroeg weg mag, want anders is het allemaal niet gezellig), en misschien moet je daar dan ook nog ergens mee meehelpen, want je vriend doet gewoon mee in het gezin, dan zou dat voor mij voelen als een enorme tijdsverspilling. Al die tijd had je thuis iets kunnen doen én nog gezellig met je vriend zijn ook. Bovendien is je bewegingsvrijheid in je eigen huis veel groter. Ga ja even naar je slaapkamer, niemand die vraagt waarom. Zou je dat bij je vriend thuis doen, dan wordt er misschien vreemd op gereageerd.

Ik zou er ook niet al te vaak zin in hebben, zeker niet 2 keer in de maand. Dat is toch echt veel als je door de week druk bent.
Helemaal begrijpelijk dat je daar geen trek in hebt, je bent beide volwassen en bij je (schoon) ouders blijf je toch in de rol van kind. Daar zou ik ook geen zin in hebben.

Eerlijk gezegd zou mijn grootste punt zijn dat de sfeer omslaat zodra je nee zegt. Je zou je niet moeten hoeven verdedigen, je zou je vriend erop moeten aanspreken dat zijn stemming hierom omslaat. Accepteer je het hij je een rotgevoel geeft omdat hij zijn zin niet krijgt? Kinderachtig vind ik dat..
Roseaux schreef:
27-10-2019 06:55
En als je allebei katten hebt en beiden op jezelf woont wordt er dus nooit samen geslapen, omdat dat totaal onnodig is? Je hoeft immers niet samen te slapen.

als...als....als...hou toch op met je als.....

Het is NU NIET NODIG!
Ik snap wel dat hij het jammer vindt dat je niet bij hem wil slapen. Ook al woont hij nog bij zijn ouders, het is wel zijn huis. Zijn plekje waar jij niet wil zijn. Ik kan me voorstellen dat dat voelt alsof je een deel van hem afwijst.

Maar goed, aan de andere kant snap ik ook dat jij niet te gast wil zijn bij derden. Dat is doorgaans geen ontspannen situatie. Het vergt een beetje geven en nemen, denk ik. Soms bij hem slapen, omdat hij daar blij van wordt, en soms bij jou, omdat jij daar blij van wordt. Dat geven en nemen zorgt voor fijne relaties :)
Waarom woont hij trouwens nog thuis?
Pandax schreef:
27-10-2019 07:14
Ik snap wel dat hij het jammer vindt dat je niet bij hem wil slapen. Ook al woont hij nog bij zijn ouders, het is wel zijn huis. Zijn plekje waar jij niet wil zijn. Ik kan me voorstellen dat dat voelt alsof je een deel van hem afwijst.

Maar goed, aan de andere kant snap ik ook dat jij niet te gast wil zijn bij derden. Dat is doorgaans geen ontspannen situatie. Het vergt een beetje geven en nemen, denk ik. Soms bij hem slapen, omdat hij daar blij van wordt, en soms bij jou, omdat jij daar blij van wordt. Dat geven en nemen zorgt voor fijne relaties :)
Dit snap ik dus juist niet. Waarom zou je als jonge meid/knul bij je ouders willen slapen als je een vrien/vriendin hebt die het rijk alleen heeft.

Ik vind dat echt onbegrijpelijk. Zou juist liever samen willen zijn zonder ouders of zussen/broers. Zeker als je boven de 20 bent.
[quote=Quincy2 post_id=30544074 time=1572157086 user_id=39186

sorry verkeerd gelezen
salinarosseno schreef:
27-10-2019 07:20
Dit snap ik dus juist niet. Waarom zou je als jonge meid/knul bij je ouders willen slapen als je een vrien/vriendin hebt die het rijk alleen heeft.

Ik vind dat echt onbegrijpelijk. Zou juist liever samen willen zijn zonder ouders of zussen/broers. Zeker als je boven de 20 bent.

Dat mag natuurlijk. Maar in een relatie helpt het als je begrip op kunt brengen voor de wensen en gevoelens van je partner. Zelfs als die anders zijn dan die van jou.
Pandax schreef:
27-10-2019 07:24
Dat mag natuurlijk. Maar in een relatie helpt het als je begrip op kunt brengen voor de wensen en gevoelens van je partner. Zelfs als die anders zijn dan die van jou.

Dat is waar. Misschien is het dan toch een kwestie van 'niet bij elkaar passen' maar dat geeft niet to, je bent nog jong.
salinarosseno schreef:
27-10-2019 07:20

Dat zou ik ook denken. Je hebt dan bovendien ook een kans om een beetje te proeven aan hoe het is om alleen te wonen. Als je tenminste van plan bent ooit uit huis te gaan....
salinarosseno schreef:
27-10-2019 07:08
als...als....als...hou toch op met je als.....

Het is NU NIET NODIG!
Ja jij begint met onzin over dat het onnodig is. NEWSFLASH: het is NOOIT NODIG! Samen slapen is geen eerste levensbehoefte om in leven te blijven hoor. :rofl:

En seksen kan ook prima overdag. Samen slapen is dus altijd onnodig en daardoor iets dat je volgens jouw logica niet moet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven