Vriend woont nog thuis
zaterdag 26 oktober 2019 om 21:22
Sinds 4 maand ben ik ontzettend gek met mijn vriend (22). Echter woont mijn vriend nog thuis en woon ik (22) sinds 2 jaar op mijzelf.
Hierom zijn wij meestal bij mij zodat wij lekker met z’n tweetjes zijn en met niemand rekening hoeven te houden.
Ondanks dat mijn vriend het fijn vind om bij mij thuis te komen heeft hij het ook nog erg naar zijn zin bij zijn ouders en laten we eerlijk zijn, je eigen bed slaapt toch altijd net ietsje fijner, toch?
Dus krijg ik regelmatig de vraag of ik bij hem kom slapen. Ik heb hier echter moeite mee. Niet om hem, niet om het huis, niet om mijn schoonouders (want daar heb ik het heel erg mee getroffen) maar omdat ik mijn eigen plekje al heb. Daarnaast heb ik ondanks dat ik heel goed met mij schoonouders op kan schieten er geen behoefte aan om ‘onderdeel te worden van het gezinsleven’ bij mijn vriend in huis. Thuis hoef ik lekker met niemand rekening te houden en kan ik 100% mijzelf zijn, waar dat toch anders is als je schoonouders constant in de buurt zijn. Daarbij komt dat ik thuis 2 katten heb die heel veel kriebels en knuffels verdienen.
Mijn vriend snapt dit ergens wel maar vind het toch lastig. Andersom vind ik het lastig dat wanneer mijn vriend vraagt of ik bij hem kom slapen en ik hier nee op antwoord, de sfeer direct omgeslagen is.
Aan de meiden waar dit herkenbaar voor is, hoe gaan jullie hiermee om?
Aan alle andere meiden: help, hoe ga ik hiermee om?
Liefs,
M
Hierom zijn wij meestal bij mij zodat wij lekker met z’n tweetjes zijn en met niemand rekening hoeven te houden.
Ondanks dat mijn vriend het fijn vind om bij mij thuis te komen heeft hij het ook nog erg naar zijn zin bij zijn ouders en laten we eerlijk zijn, je eigen bed slaapt toch altijd net ietsje fijner, toch?
Dus krijg ik regelmatig de vraag of ik bij hem kom slapen. Ik heb hier echter moeite mee. Niet om hem, niet om het huis, niet om mijn schoonouders (want daar heb ik het heel erg mee getroffen) maar omdat ik mijn eigen plekje al heb. Daarnaast heb ik ondanks dat ik heel goed met mij schoonouders op kan schieten er geen behoefte aan om ‘onderdeel te worden van het gezinsleven’ bij mijn vriend in huis. Thuis hoef ik lekker met niemand rekening te houden en kan ik 100% mijzelf zijn, waar dat toch anders is als je schoonouders constant in de buurt zijn. Daarbij komt dat ik thuis 2 katten heb die heel veel kriebels en knuffels verdienen.
Mijn vriend snapt dit ergens wel maar vind het toch lastig. Andersom vind ik het lastig dat wanneer mijn vriend vraagt of ik bij hem kom slapen en ik hier nee op antwoord, de sfeer direct omgeslagen is.
Aan de meiden waar dit herkenbaar voor is, hoe gaan jullie hiermee om?
Aan alle andere meiden: help, hoe ga ik hiermee om?
Liefs,
M
zondag 27 oktober 2019 om 08:48
Dat zijn ze toch gewoon? Dat iemand een heldere aanduiding gebruikt die voor iedereen duidelijk is heeft mi niks te maken met 'al'.creativeguy schreef: ↑27-10-2019 08:40En noem je de ouders van je vriend die je pas 4 maanden hebt al schoonouders ?
OT: Ik lees nergens dat vriend voorstelt om voortaan 50/50 te doen qua bij elkaar logeren. Het enige dat hij van TO vraagt is of ze een keer een nachtje bij hem en zijn ouders wil slapen. Aangezien je daar nog nooit op bent ingegaan is het niet zo raar dat die vraag terugkomt aangezien jouw vriend dat blijkbaar leuk vindt voor een keer. Ik snap ook niet waarom 1 nachtje per definitie al teveel gevraagd is. Waarom wil je hem niet een beetje tegemoet komen daarin? wat verlies je nou door 1 nachtje daar te slapen?

zondag 27 oktober 2019 om 08:51
Daar heb je helemaal gelijk in.Roseaux schreef: ↑27-10-2019 08:48...
OT: Ik lees nergens dat vriend voorstelt om voortaan 50/50 te doen qua bij elkaar logeren. Het enige dat hij van TO vraagt is of ze een keer een nachtje bij hem en zijn ouders wil slapen. Aangezien je daar nog nooit op bent ingegaan is het niet zo raar dat die vraag terugkomt aangezien jouw vriend dat blijkbaar leuk vindt voor een keer. Ik snap ook niet waarom 1 nachtje per definitie al teveel gevraagd is. Waarom wil je hem niet een beetje tegemoet komen daarin? wat verlies je nou door 1 nachtje daar te slapen?

zondag 27 oktober 2019 om 08:53
Wat veranderd er precies mbt deze redenatie als hij niet thuis had gewoond?salinarosseno schreef: ↑27-10-2019 06:49Ja dat kan maar is totaal onnodig als je lekker op jezelf woont. Waarom zou je je katten alleen laten als dat gewoon niet hoeft.
Dan gaat hij lekker alleen slapen bij ouders.

zondag 27 oktober 2019 om 08:55
Eens.creativeguy schreef: ↑27-10-2019 08:40Ik zie het probleem niet zo.
Je vriend is 22, dus dat hij dan nog bij zijn ouders woont, vind ik, gezien de huidige (studenten-) woningmarkt, helemaal niet raar.
Als hij nu 30 was en als een soort nerd bij pappie en mammie woont, zou dat nog wat anders zijn.
Maar als je liever niet in het huis van zijn ouders slaapt, dan bespreek je dat toch met hem ? Ga desnoods eens samen een weekend weg, dan zijn jullie helemaal vrij.
Zelf zat ik ooit in een soortgelijke situatie, rond dezelfde leeftijd, mijn toenmalige vriendin op kamers, ik bij ouders. Nooit problemen mee gehad.

zondag 27 oktober 2019 om 08:59
Dus als je op je 22e nog thuis woont loop je achter?Hatchi schreef: ↑27-10-2019 07:33Ik zou dat ook helemaal niets vinden. Deze jongen zit in een hele andere levensfase. Je woont al op jezelf en je vriend loopt nog wat achter. Ik zou daar helemaal geen zin in hebben en ook niet aan beginnen aan een jongen die op zijn 22e nog zo aan zijn ouders hangt.

Heb je onder een steen geleefd ofzo?
Heb je iets meegekregen van de huidige -nogal- overspannen woningmarkt? Laat staan de bedragen aan spaargeld die gevraagd worden door banken? Die zijn als 18/20/22 jarige in je eentje niet op te hoesten hoor...
En waar lees jij dat hij 'zo' aan zijn ouders hangt?

zondag 27 oktober 2019 om 09:00
En de studenten die moeten lenen en dus naast geen huis ook nog flinke leningen hebben.ClaireSophie schreef: ↑27-10-2019 08:59Dus als je op je 22e nog thuis woont loop je achter?![]()
Heb je iets meegekregen van de huidige -nogal- overspannen woningmarkt? Laat staan de bedragen aan spaargeld die gevraagd worden door banken? Die zijn als 18/20/22 jarige in je eentje niet op te hoesten hoor...

zondag 27 oktober 2019 om 09:07
Dit. En dan ook nog 't label opgeplakt krijgen dat je achter loopt omdat je nog thuis woontLucifer2018 schreef: ↑27-10-2019 09:00En de studenten die moeten lenen en dus naast geen huis ook nog flinke leningen hebben.

zondag 27 oktober 2019 om 09:24
Wat fijn dat die jongeman zo’n goede en gezellige band heeft met zijn ouders en de rest van het gezin. Dat is een enorme pré.
Ondanks dat ook jij erg welkom bent in hun gezin (super fijn toch, TO?) Snap ik dat het logeren wat ongemak oplevert.
Om de balans in evenwicht te houden zou ik toch twee of drie keer per maand daar slapen. Jij bent graag in je eigen huis, hij ook. Heb iets over voor elkaar zou ik zeggen.
Ondanks dat ook jij erg welkom bent in hun gezin (super fijn toch, TO?) Snap ik dat het logeren wat ongemak oplevert.
Om de balans in evenwicht te houden zou ik toch twee of drie keer per maand daar slapen. Jij bent graag in je eigen huis, hij ook. Heb iets over voor elkaar zou ik zeggen.

zondag 27 oktober 2019 om 09:26
ClaireSophie schreef: ↑27-10-2019 09:07Dit. En dan ook nog 't label opgeplakt krijgen dat je achter loopt omdat je nog thuis woontof zoals in een ander topic: 'ik merk het aan collega's of ze vroeg of laat het huis uit zijn gegaan' dat was volgens een schrijfster toch écht een ander type mens/collega, minder leuk en sociaal.
![]()

zondag 27 oktober 2019 om 09:30
Grappig dat ze zich met het fenomeen 'uit huis gaan' bezig houdt op een manier zoals kinderen/pubers dat met dingen doen en daarmee haar eigen stelling weerlegt.ClaireSophie schreef: ↑27-10-2019 09:07Dit. En dan ook nog 't label opgeplakt krijgen dat je achter loopt omdat je nog thuis woontof zoals in een ander topic: 'ik merk het aan collega's of ze vroeg of laat het huis uit zijn gegaan' dat was volgens een schrijfster toch écht een ander type mens/collega, minder leuk en sociaal.
![]()
zondag 27 oktober 2019 om 09:31
Precies dit.Francien2019 schreef: ↑27-10-2019 09:24Wat fijn dat die jongeman zo’n goede en gezellige band heeft met zijn ouders en de rest van het gezin. Dat is een enorme pré.

zondag 27 oktober 2019 om 09:35

zondag 27 oktober 2019 om 09:36
En dit. Je gaat dus ook nooit op vakantie, weekendje weg?Tijdschriftenverslindster schreef: ↑27-10-2019 06:34Wat een onzinexcuus. Een kat kan echt wel één nacht zonder knuffels. Alsof je je kat knuffelt als je in je eigen huis ligt te pitten. Dan krijgt dat beest ook geen aai als je slaapt.
zondag 27 oktober 2019 om 09:41
zondag 27 oktober 2019 om 13:39
Uiteindelijk is het plan dat hij bij mij in trekt en omdat ik al heel weinig thuis ben door werk vind ik het fijn thuis te zijn in mijn eigen huisLambchop schreef: ↑27-10-2019 06:19Je zegt dat je nu liever niet ergens anders slaapt omdat je katten hebt die knuffels en kriebels verdienen. En je mede daarom niet bij hem kan slapen.
Wat is dan het verschil als hij straks wel op zichzelf woont? Daar neemt de aandacht die je je katten wilt geven toch niet mee af....
Die andere reden snap ik wel hoor, dan zou ik ook liever ergens zonder ouders/schoonouders zitten.
zondag 27 oktober 2019 om 13:41
Ik ben er vergeten bij te vertellen dat ik al heel vaak bij hem geslapen heb. Ik slaap gewoon liever thuis...Roseaux schreef: ↑27-10-2019 08:48Dat zijn ze toch gewoon? Dat iemand een heldere aanduiding gebruikt die voor iedereen duidelijk is heeft mi niks te maken met 'al'.
Amen
zondag 27 oktober 2019 om 13:46
Delite_ schreef: ↑27-10-2019 06:27Ik snap het helemaal.
Mijn ex en ik woonden allebei op onszelf, maar hij had 2 huisgenoten.
Ook hij vroeg vaak of ik nou eens bij hem kwam slapen. Ik heb het een paar keer gedaan om van het gezeur af te zijn, maar ik vond het ook verschrikkelijk. Aardige lui hoor, die huisgenoten, maar ik had weinig zin om de hele avond met z'n allen op de bank te zitten tot het bedtijd is, midden in de nacht me aan te moeten kleden om te gaan plassen, hele stille seks te moeten hebben, en 's ochtends in de rij te staan voor de badkamer.
DIT DUS. JIJ SNAPT MIJ.
Waarom in godsnaam, als we bij mij een heel huis alleen voor ons tweetjes hebben?
Maar goed, af en toe deed ik het dus wel.
zondag 27 oktober 2019 om 13:51
Dit is én niet aan de orde én niet het moreel van het verhaal. Zoals iemand anders al heel mooi zei, is het een slap excuus. Ik heb gwn niet de behoefte om ‘uit logeren’ te gaan terwijl ik al op mijzelf woon.
Echter heb ik al heel veel mooie tips gehoord. Allen, dan hiervoor. Ik zal dan ook af en toe sporadisch toezeggen. Ik ben het er namelijk mee eens dat je in een relatie je ook moet aan passen aan de ander.
zondag 27 oktober 2019 om 13:52
DIT DUSQuincy2 schreef: ↑27-10-2019 07:00Ik neem aan dat je studeert of werkt en dat je in het weekend gewoon dingen moet doen in je huis. Niet de hele dag natuurlijk, maar als je verplicht bij je schoonouders moet zitten (in de woonkamer, en niet te vroeg weg mag, want anders is het allemaal niet gezellig), en misschien moet je daar dan ook nog ergens mee meehelpen, want je vriend doet gewoon mee in het gezin, dan zou dat voor mij voelen als een enorme tijdsverspilling. Al die tijd had je thuis iets kunnen doen én nog gezellig met je vriend zijn ook. Bovendien is je bewegingsvrijheid in je eigen huis veel groter. Ga ja even naar je slaapkamer, niemand die vraagt waarom. Zou je dat bij je vriend thuis doen, dan wordt er misschien vreemd op gereageerd.
Ik zou er ook niet al te vaak zin in hebben, zeker niet 2 keer in de maand. Dat is toch echt veel als je door de week druk bent.
zondag 27 oktober 2019 om 14:09
zondag 27 oktober 2019 om 14:27
Niemand zegt dat het raar is dat hij nog thuis woont, maar je groeit wel als persoon als je op jezelf gaat.ClaireSophie schreef: ↑27-10-2019 08:59Dus als je op je 22e nog thuis woont loop je achter?![]()
To woont al 2 jaar zelfstandig en is de fase waarbij je met je verkering bij zijn ouders boven op zijn kamer moet zitten voorbij.
Ze hecht aan haar privacy en dat snap ik helemaal. Vanaf het moment dat ik op mezelf ging wonen heb ik nooit meer bij een thuiswonend vriendje op zijn kamer geslapen. Hij heeft het zelfs nooit gevraagd. Hij had zelf ook wel door dat het bij mij relaxter was.