Vriend zo onverschillig, alles vergeten

02-09-2009 10:25 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forum, ik heb hier al vaker meegelezen maar nog nooit iets gepost. Maar nu zit het me wel heel hoog. Bij mij is twee maanden geleden een cyste weggehaald, was huidkanker, maakte me toch wel erg druk. Maar achteraf alles OK. Maar nu heb ik ook iets in mijn borst een soort cyste en moet foto's laten maken vandaag. Heb verleden week steeds in de zenuwen gezeten en huilen en hij zegt maar steeds maak je niet druk. Heb het weekend geprobeerd het van me af te zetten en het er niet meer over te hebben. Maar wat ik nu zo erg vind is dat hij vergeten is dat ik naar het ziekenhuis moet. En ben eigenlijk heel boos. Had ik het dan weer moeten zeggen tegen hem (probeerde het onderwerp juist een beetje te laten rusten). Is het teveel verwacht dat ik denk dat hij een beetje meeleeft en sterkte wenst. Ik weet het niet meer..... Voel me erg down. Dit is trouwens al eerder voorgekomen dat hij vergat dat ik naar het zkhs moest, dat was toen ik voor het eerst voor de andere cyste moest.

Dank jullie alvast voor het lezen.
Of het is horkerig gedrag of hij heeft het er zelf ook moeilijk mee. Tja, moeilijk en dat terwijl je wel iets anders aan je hoofd hebt. Veel sterkte in ieder geval!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nou, ik vind het niet zo netjes van je vriend (zacht uitgedrukt!).
Lastig. Hoe is je vriend met andere emotionele dingen? hoe gaat zijn familie daarmee om? misschien is ie juist zelf heel bang, en probeert ie daarom te vergeten en verdringen. heb jij niets aan, maar voor sommige mensen is dat de manier om om te gaan met angst en slecht nieuws, ervoor weglopen.

Kun je met hem praten over zijn angst? Hem gewoon vragen hoe hij tegen de situatie aankijkt, wat het met hem doet?

Misschien is het een idee om hem de volgende keer op de dag zelf er og een keer aan te herinneren.

Sterkte iig.
Nou ja zeg... hopelijk zit ie er zo vreselijk mee dat ie er niet aan kan en wil denken en dat dat de reden is. Maar dan nog... jij bent op dit moment wel de belangrijkste hoor. Juist in zo'n rotperiode is het belangrijk dat je weet wat je aan elkaar hebt, anders zul je altijd met het gevoel blijven zitten dat hij er dus niet is als je hem nodig hebt.

Praat asjeblieft heel snel met hem, zeg dat hij wel kan denken dat het allemaal wel goed komt, maar dat jij je toch wel zorgen maakt en het eigenlijk geen seconde uit je hoofd is totdat je zeker weet dat alles goed komt. Praten!!! Heel snel!!!
Niet netjes misschien, maar ik kan uit ervaring vertellen dat ik dat soort mega belangrijke dingen ook vaak vergeet. Ben zelf een zeef van de ergste soort. Bij mij betekent dat niet dat ik niet om mensen geef of niet geinteresseerd ben, geloof me.

Bij mijn vriend gebeurd dit ook, maar dat kan ik accepteren/begrijpen omdat ik het zelf ook heb. Ik kan me echter voorstellen als je zelf wel vaak aan dit soort dingen denkt, het erg tegenvalt als iemand dat niet retourneert.

Vraag hem direct op de man af : ben je nou echt mijn afspraak vergeten omdat het je niet interesseert? Want dat betwijfel ik.
Niet iedereen is even attent en is in staat afspraken van de ander te onthouden. Kan best zijn dat ie net zo goed in de zenuwen zit over jouw gezondheid, maar simpelweg niet denkt aan de datum waarop je weer naar 't ziekenhuis moet.
quote:Hariboooo schreef op 02 september 2009 @ 10:35:

Niet netjes misschien, maar ik kan uit ervaring vertellen dat ik dat soort mega belangrijke dingen ook vaak vergeet. Ben zelf een zeef van de ergste soort. Bij mij betekent dat niet dat ik niet om mensen geef of niet geinteresseerd ben, geloof me.

Ik heb dat ook, hoe belangrijker iets is, hoe eerder ik het vergeet.

Echt verschrikkelijk, schaam me dan rot.

Zonder Ms Outlook ben ik nergens, ook op sociaal vlak.
Dank jullie voor je reacties, dat helpt me een beetje het van een andere kant te zien. Ik zou dit soort dingen nl. nooit vergeten en dan ga je er snel van uit dat het onverschilligheid is.
quote:Charida66 schreef op 02 september 2009 @ 10:43:

Dank jullie voor je reacties, dat helpt me een beetje het van een andere kant te zien. Ik zou dit soort dingen nl. nooit vergeten en dan ga je er snel van uit dat het onverschilligheid is.

Charida, ik ben ook zoals jij hierin. En dan komt het aardig kwetsend over, zeker als het iemand is die naast je staat.

Mijn man is hierin ook niet de attentste. Bij hem is het veelal dat hij het zelf moeilijk vindt, dit soort dingen.

Vaak als mensen dit soort dingen vergeten is het niet omdat ze je niet belangrijk vinden. Ze zijn dan gewoon zo. Probeer je daar maar aan vast te houden.

Ik vind wel dat je hem er op mag wijzen, dat je dit gedrag niet leuk vindt van hem.
quote:absoluteEinstein schreef op 02 september 2009 @ 10:41:

[...]

Ik heb dat ook, hoe belangrijker iets is, hoe eerder ik het vergeet.

Echt verschrikkelijk, schaam me dan rot.

Zonder Ms Outlook ben ik nergens, ook op sociaal vlak.

Ja, dat schamen ken ik. Ooit crashte mijn mobiel (synchroniseert met Outlook) terwijl mijn laptop volledig opnieuw geinstalleerd werd (en dus geen backup gemaakt, immers...alles stond toch in mijn mobiel? ), gevolg...alles weg.

Volgens mij heb ik er 2 maanden over gedaan, alles er weer netjes in te zetten, afspraken die ik inderdaad dus gewoon vergeten ben, belangrijke reminders (geloof me...ook over dingen voor mijn kinderen die ik moest doen voor school o.i.d.) niet gehad dus ook geen actie ondernomen...pfffff...damn wat is de technologie toch handig :-)

Succes TO, hoe ging het eigenlijk in het ziekenhuis?
Hariboo, ben nog niet geweest moet vanmiddag om twee uur. Dus ik zit vol spanning te wachten op een sms of telefoontje, die toch wel niet zal komen. toch probeer ik te relativeren maar het doet me erg veel pijn mede omdat toen ik voor de cyste die huidkanker bleek te zijn ook steeds had gezegd ik maak me druk etc. hij dat ook zo vergeet, hij kon me toen wel bellen om een kopie uit te draaien op mijn werk (waar ik toen niet was omdat ik naar zkhs was). Pff, ik ben gewoon zo teleurgesteld, weer....
Ik zou dit ook echt niet leuk vinden. Ik kan me dat niet voorstellen dat je dat kunt vergeten. En zeker niet als je er zo mee zit.

Ik hoop dat de uitslag meevalt. Heel veel succes!!!
quote:Charida66 schreef op 02 september 2009 @ 11:18:

Hariboo, ben nog niet geweest moet vanmiddag om twee uur. Dus ik zit vol spanning te wachten op een sms of telefoontje, die toch wel niet zal komen. toch probeer ik te relativeren maar het doet me erg veel pijn mede omdat toen ik voor de cyste die huidkanker bleek te zijn ook steeds had gezegd ik maak me druk etc. hij dat ook zo vergeet, hij kon me toen wel bellen om een kopie uit te draaien op mijn werk (waar ik toen niet was omdat ik naar zkhs was). Pff, ik ben gewoon zo teleurgesteld, weer....

Ik kan me enorm goed voorstellen dat dit je dwars zit. In dit soort tijden wil je de steun van je liefste, en raden naar de redenen waarom hij niet mee lijkt te leven is wel het laatste waar je nu zin in hebt. Ik vind het hartstikke rot voor je.

Heel veel sterkte en succes straks om 2 uur en kom je dan ook even hier vertellen hoe het gegaan is?
.
Waarom bel je je vriend niet op en zeg je wat je van hem wilt? Wachten op zijn sms of een telefoontje gaat niet werken, want waarschijnlijk is hij het echt vergeten. Ik zou 'm opbellen en zeggen: straks moet ik naar het ziekenhuis en ik ben behoorlijk nerveus.

Het komt op jou over als onverschilligheid, maar zoals je aan de reacties hierboven kunt zien, hoeft het dat niet te zijn.

Ga je trouwens alleen naar het ziekenhuis? Is er geen vriendin die met je meegaat, of je zus of wie dan ook?
quote:Charida66 schreef op 02 september 2009 @ 11:18:

Nogmaals, ik snap je wel hoor, geloof me...zal zeker pijnlijk zijn.

Draai het eens om...stel dat jij dit hebt, je vergeet alles ZONDER dat je dat met opzet doet. En dan een paar uur achteraf, krijg je van je vriend een verwijt dat je het vergeten bent. Geloof me, je gaat je sowieso lullig voelen en weet niet hoe je het goed moet maken. Irritante is (ik spreek echt vanuit mijzelf dus nu he), dat ik dan liever een sms van te voren krijgt met : man, wat ben ik zenuwachtig zeg...jammer dat je niet hier bent, had best een knuffel kunnen gebruiken..., waarop ik me ook zeker schuldig had gevoeld omdat ik het eigenlijk vergeten was, maar ik kan (gelukkig) nog wel de steun geven die mijn vriend dan nodig heeft.

Dit soort dingen zijn geen meetlatten voor : hoeveel iemand om je geeft en van je houdt, geloof me...ik denk wel tig keer per dag aan mijn vriend, maar vergeet nog steeds (belangrijke) dingen...en geloof me...dit is van mijn 3 relaties met stip de fijnste, beste, leukste en gaat het langst duren (liefst forever natuurlijk).

Nogmaals sterkte...als ik het niet vergeet, kom ik van middag even kijken naar de uitslag.
Wat een vervelende situatie. Kun je hem niet gewoon opbellen en zeggen dat je zijn steun heel hard nodig hebt. Dan kan hij nog met je meeleven (misschien meegaan?) , ook al heb je hem er dan aan moeten herinneren. Natuurlijk heb je liever dat hij er zelf aan denkt maar om welke reden dan ook doet hij dat niet. Ik neem aan dat hij heel veel van je houdt en misschien moet je duidelijk zijn in wat je nu nodig hebt.

Heel veel sterkte vanmiddag in het ziekenhuis!
quote:Appelsientje schreef op 02 september 2009 @ 11:34:

Waarom bel je je vriend niet op en zeg je wat je van hem wilt? Wachten op zijn sms of een telefoontje gaat niet werken, want waarschijnlijk is hij het echt vergeten. Ik zou 'm opbellen en zeggen: straks moet ik naar het ziekenhuis en ik ben behoorlijk nerveus.

Daar ben ik het heel erg mee eens: bel 'm op en vraag of hij met je meegaat.
.
Ja ik herken wel dat mijn vriend ook altijd de 'komt wel goed' houding heeft...Hij wil zich pas zorgen maken als er echt iets is...niet als er iets kán gebeuren..Krijg je vandaag alleen foto of ook een uitslag of alleen een onderzoek?

Maar waarom gaat hij niet met je mee? Mijn vriend zou dat soort dingen ook kunnen vergeten maar zou wel vrij regelen om even mee te gaan richting ziekenhuis (als ik op tijd zou weten dat ik naar het ziekenhuis moest..en hij nog vrij kan regelen)

heel veel toi toi toi gewenst!
Als hij vaker vergeetachtig is dan zou hij juist extra moeite moeten doen om dit soort dingen te onthouden. Briefje maken of jezelf een mailtje sturen of zo. Dit lijkt gewoon op desinteresse. En dat doet zeer. Het is net of het hem niet raakt dat je zo bang bent. En da's erg lullig van hem. Dat kan je hem gerust vertellen.
je neemt aan dat hij het vergeten heeft omdat het hem niet interesseerd. Maar dat is jouw aanname. Dat weet je pas zeker als je het hem gevraagd hebt. Nu vul je het voor hem in. En ben je boos op hem.

Maar soms hebben mensen een reminder nodig. Niet omdat ze het niet interesseerd maar gewoon omdat ze zo zijn. Ik vind het een goed advies om hem te bellen en te zeggen hoe je je voelt. Dan geef je hem een kans om er te zijn voor je.
Hallo Charida, allereerst heel veel sterkte in het ziekenhuis straks. Ik hoop dat het een beetje meevalt allemaal.

Ik had ook zo'n exemplaar hier rondlopen. Ik kan me je terleurstelling dus heel goed voorstellen. Ik heb wel eens gelezen dat als je dingen verwacht, je ook teleurgesteld kan worden en dus beter niks meer kan verwachten.

Ik heb het echter ook ervaren als desinteresse. Het blijkt dus uit bovenstaande reacties dat meer mensen belangrijke dingen voor partners of andere dierbaren vergeten. Ik persoonlijk kan daar met mn pet niet bij. Niet iedereen is hetzelfde maar in een relatie mag je toch verwachten dat de ander met je meeleeft en er voor je wil zijn.

Misschien toch (nog) maar eens praten over wat het met je doet, hopelijk houdt hij zoveel van je dat hij zich je gevoelens aantrekt en probeert iets attenter te zijn.

Sterkte
Ik ben zelf ook nogal vergeetachtig in dat soort dingen. Mijn man helemaal. Hij doet dat absoluut niet bewust en hij zou het ook wel weten maar de exacte datum moet dan echt op de kalender staan. En dat is dan bij mij ook zo.

Hij vergeet ook wel eens dingen die ik tegen hem gezegd heb die hij later weer is vergeten. Hij komt er eerlijk voor uit dat dat voor hem dan even niet zo belangrijk is en dat hij dan eigenlijk gewoon niet goed luistert. Ik kan er nog wel om lachen (niet altijd). Het interesseert hem dan niet zo. Hij herinnert zich dan wel weer dingen die ik allang weer vergeten ben over de kinderen enzo dus dat compenseert het mooi.

Wat het allerbelangrijkste is hoe hij met je omgaat. Troost hij je als je het moeilijk hebt? Houdt hij rekening met je? Dat soort dingen vind ik vele malen belangrijker dan een afspraak die hij vergeten is.
Dank jullie wel, ik ga nu weg, denk dat ik nog niet meteen de uitslag krijg. Wat betreft het meegaan, ik wil het niet meer vragen, wil dat er iets uit hemzelf komt, hij is 1 keer meegegaan toen de cyste die huidkanker bleek te zijn weggehaald ging worden. Ik zei toen dat ik dat heel fijn vond, maar ja, hij leert er niets van. Denk dat het attente er niet inzit.

Ach, eigenlijk ben ik diep teleurgesteld en wil er gewoon niet om vragen, dit is nl. al de 5de keer of zo dat hij het vergeet in de laatste paar maanden en elke keer wijs ik hem erop en het verandert niet. Ik laat jullie straks iets weten.Dank voor jullie steun
Chraida, als je dit leest ben je vast weer terug....hoe is het gegaan??????????

Ik heb ondertussen wel geleerd dat als ik iets van vriend wil, ik dat moet vragen...hij is bijvoorbeeld een individualist die het liefste alles alleen doet. Het zou bij hem niet eens in hem opkomen mij mee te vragen naar het ziekenhuis...gok ik zo...

Je kunt jezelf opvreten dat hij je niet spontaan vroeg of ie mee zou gaan...maar als je hem meewilt, zou ik dat de volgende keer vragen. Hij kan niet attent zijn alleen omdat jij het wilt.

Waarschijnlijk heeft hij er momenteel geen flauw benul van dat jij je compleet zit op te vreten.

Toen ik net met vriendlief samen was...hoopte ik vaak dat hij eens bloemen mee zou nemen (vriend van vriendin van me deed dat bijna elke week wel een keertje!) Heb maar gewoon geaccepteerd dat het er bij hem niet inzit..heeft nog nooit spontaan wat meegenomen.

Acceptatie lijkt me dan ook erg belangrijk. Hij denkt er kennelijk niet aan en vergeet dit soort dingen...Vervelend maar waar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven