Vrienden blijven?

13-06-2010 14:02 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 22 jaar en mijn vriendin heeft het totaal onverwacht uitgemaakt na een 5 jarige relatie. Haar reden voor het beëindigen van de relatie was dat haar gevoelens voor mij weg waren. Nou hebben wij hier goed over gepraat en heb ik haar aangegeven te willen vechten voor deze relatie, echter denkt zij dat het al te laat is en heeft ze me duidelijk laten weten dat ze er mee wil stoppen.

Voor mij gevoel heb ik er alles aangedaan om het te redden en heb ik haar keuze geaccepteerd, hoe pijn me dat ook doet.

Het rare van dit alles is dat ze maar steeds contact met mij bleef opzoeken. Dit leidde tot een 2e gesprek, uit dit gesprek kwam dat ze tijd voor haarzelf nodig heeft en intussen wel graag vrienden wil blijven om te kijken of zo haar gevoelens terug komen. Ook geeft ze duidelijk aan dat ze denk dat als we het een paar maandjes rust geven het misschien wel weer goed kan komen. Nu heb ik gewoon het gevoel dat ik aan het lijntje word gehouden zodat zij kan kijken of het haar bevalt zonder mij.

En als je vrienden blijft kan het toch alleen maar erger worden?

Ik hoop hier wat advies over te krijgen.

Ik ben nieuw op het forum dus als er onduidelijkheden zijn hoor ik dat graag.
Je moet lekker je eigen gang gaan. Je bent veel te jong om te vechten voor een relatie. Dat doe je pas als je ouder bent, samenwoont of samen een kind hebt.
quote:viva1973 schreef op 13 juni 2010 @ 14:07:

Je moet lekker je eigen gang gaan. Je bent veel te jong om te vechten voor een relatie. Dat doe je pas als je ouder bent, samenwoont of samen een kind hebt.Op die leeftijd, na zoveel jaar verkering relatie is het meestal " is dit alles/ ben ik al wel uitgedold / wat is er nog meer te koop /.... "

Daar valt eigenlijk niet tegen aan te vechten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:xorex schreef op 13 juni 2010 @ 14:02:

Nu heb ik gewoon het gevoel dat ik aan het lijntje word gehouden zodat zij kan kijken of het haar bevalt zonder mij.Dat denk ik ook eerlijk gezegd. Ik zou er dus ook niet op ingaan en je eigen plan trekken!

Nu heb ik gewoon het gevoel dat ik aan het lijntje word gehouden zodat zij kan kijken of het haar bevalt zonder mij.Ik denk dat jouw gevoel gelijk heeft.
Na een relatie kun je geen vrienden blijven. Je kunt hoogstens vrienden worden.

Met vrienden blijven impliceer je dat je relatie met al je andere vrienden en vriendinnen hetzeflde is als die met een partner, alleen dan zonder seks.

En vrienden zetten je om te beginnen niet op de reservebank. Ik zou zeggen uit is uit.

Als ze jou niet meer als patner wil, dan moet ze het lekker zelf uitzoeken en jou niet blijven gebruiken als steun en toeverlaat. Het is het hele pakket of niets. Op deze manier wordt het eenrichtingsverkeer, jij mag er wel voor haar zijn, maar zij is er niet voor jou.
mariejan wijzigde dit bericht op 13-06-2010 14:20
Reden: te vroeg op versturen gedrukt
% gewijzigd
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 juni 2010 @ 14:11:

[...]Op die leeftijd, na zoveel jaar verkering relatie is het meestal " is dit alles/ ben ik al wel uitgedold / wat is er nog meer te koop /.... " Daar valt eigenlijk niet tegen aan te vechten.Dat is niet alleen op die leeftijd. Ook na 20 jaar huwelijk zijn er zowel mannen als vrouwen die de "is dit alles blues" krijgen.
bedankt voor de reactie's zover.

zo dacht ik er eigenlijk ook over, wou het gewoon even zeker weten.
Ik sluit mij aan bij de rest. Als ik jou was zou ik haar zo snel mogelijk laten weten dat je het op deze manier niet wilt. Jij ook geen vrienden kunt blijven. Zwart wit gezegd, dat je alles of niets wilt. En inderdaad niet dat je klaar moet staan voor haar wanneer het haar uit komt. En haar de kans dus niet geven om te kijken hoe het zonder jou bevalt.

Houdt haar op afstand.
Kan me ook alleen maar aansluiten bij de vorige sprekers. Als zij haar zin krijgt zit jij op de reservebank terwijl zij - zonder dat jij het weet - mogelijk eens gaat kijken of ze het met een ander misschien wel gezelliger/leuker/enzo heeft.

Wie weet krijg JIJ het wel veel gezelliger als je in de loop van de zomer eens een leuke meid tegenkomt! En ach, je hebt nog minstens 8 jaar voor je een gezinnetje met koters, hypotheek en leasebak moet hebben, dus geen haast :-).

En wat Mariejan zei: "Na een relatie kun je geen vrienden blijven. Je kunt hoogstens vrienden worden." Ook mee eens. Met mijn op één na ex heb ik nu een fijne vriendschap, maar er was eerst wel een tijdje afstand voor nodig.

Ennieweej, succes & sterkte.
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.

Hallo,

Ik ben 22 jaar en mijn vriendin heeft het totaal onverwacht uitgemaakt na een 5 jarige relatie. Haar reden voor het beëindigen van de relatie was dat haar gevoelens voor mij weg waren. Nou hebben wij hier goed over gepraat en heb ik haar aangegeven te willen vechten voor deze relatie, echter denkt zij dat het al te laat is en heeft ze me duidelijk laten weten dat ze er mee wil stoppen.

Voor mij gevoel heb ik er alles aangedaan om het te redden en heb ik haar keuze geaccepteerd, hoe pijn me dat ook doet.

Het rare van dit alles is dat ze maar steeds contact met mij bleef opzoeken. Dit leidde tot een 2e gesprek, uit dit gesprek kwam dat ze tijd voor haarzelf nodig heeft en intussen wel graag vrienden wil blijven om te kijken of zo haar gevoelens terug komen. Ook geeft ze duidelijk aan dat ze denk dat als we het een paar maandjes rust geven het misschien wel weer goed kan komen. Nu heb ik gewoon het gevoel dat ik aan het lijntje word gehouden zodat zij kan kijken of het haar bevalt zonder mij.

En als je vrienden blijft kan het toch alleen maar erger worden?

Ik hoop hier wat advies over te krijgen.

Ik ben nieuw op het forum dus als er onduidelijkheden zijn hoor ik dat graag.

Ik kom uit eenzelfde schuitje. Ben verlaten voor een collega van haar, omdat zij vanuit het niets 1001 dingen begon aan te dragen die aan mij niet klopten, of waar ze tegenaan liep. Na lang, veel praten en graven van mijn kant, bleek zij een probleem te hebben. Een echt pathalogisch geval van bindingsangst. Het even geduurt tot ik dat duidelijk had.

Vanaf het allereerste moment na de breuk gaf ze aan wel vrienden te willen blijven "want we hebben het zo goed gehad. Het zou zonde zijn om dat te verspelen". En dat is ook zo. Alleen denk ik dan: "Dat had je eerder moeten bedenken. JIJ bent immers de gene die het nodig vindt op te krassen - NIET ik". Een andere motivatie om vrienden te blijven was dat het nu niet liep, misschien dat het later wel weer goed zou kunnen komen tussen ons. En ondertussen doodleuk in detail treden over wat ze allemaal met die collega uitvreet. Dat was dus een duidelijk gevalletje "aan het lijntje houden". En daar pas ik voor. Het contact dat we nu hebben is min of meer vriendelijk, maar niet vriendschappelijk.En voor mij hoeft dat voorlopig ook niet.

Kijk uit met "vriendschappelijk contact" met exen. Op de één of andere manier schijnen heel veel vrouwen vrienden te willen blijven met hun exen. Of dat is omdat ze moeite hebben met loslaten, of dat ze gewoon graag hun opties open houden, weet ik niet. Maar als één van de betrokkenen in de relatie het gevoel heeft aan het kortste eind te trekken (m.a.w. van hem hadden ze niet uitelkaar gehoeven) is een vriendschappelijk contact niet tot nauwelijks mogelijk.
Ik vind wel dat je vrienden kunt worden. Ik heb dat ook met een man die mijn ex is. Het is wel zo dat ik dus echt niet zomaar aan sex begin. Wij kijken samen eerst of er weer meer gevoel tussen ons komt en dan gaan we er eventueel weer een relatie van maken, maar ik hou alles van sex nu af al probeert hij dat wel. Ik vind dit voor mij nu wel werken om te zien of er nog wat in zit. Even een bepaalde afstand en vrienden zijn om te kijken of gevoelens terugkomen. Bij jou ligt dit misschien anders. Elke omstandigheid is anders en iedereen is anders.
voer eendjes geen oorlog!
quote:petit1968 schreef op 13 juni 2010 @ 15:44:

Ik vind wel dat je vrienden kunt worden. Ik heb dat ook met een man die mijn ex is. Het is wel zo dat ik dus echt niet zomaar aan sex begin. Wij kijken samen eerst of er weer meer gevoel tussen ons komt en dan gaan we er eventueel weer een relatie van maken, maar ik hou alles van sex nu af al probeert hij dat wel. Ik vind dit voor mij nu wel werken om te zien of er nog wat in zit. Even een bepaalde afstand en vrienden zijn om te kijken of gevoelens terugkomen. Bij jou ligt dit misschien anders. Elke omstandigheid is anders en iedereen is anders.

dan heb je dat dus niet.... vrienden hebben geen seks met elkaar...

wellicht wil je dat petit, maar deze man wil heel wat anders met jou dat is geen vriendschap...
Liselore, we hebben dus ook geen sex met elkaar. Het is zo dat we 10 jaar alleen vrienden zijn geweest (totaal verder niks, we vonden het gezellig en leuk samen). Tijden elkaar gezien en ook lange tijd niet. Nu zag ik hem vorig jaar en er sloeg een vonk over. Het werd een relatie, we waren heel gelukkig even.....toen ging het fout en bleek dat we niet bij elkaar pastten. Veel verdriet gehad en nu willen we weer gewoon vrienden zijn. Punt is wel dat we nu weten hoe sex is met elkaar en het dus wel eens verleidelijk is, maar we doen het niet.
voer eendjes geen oorlog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven