vrienden gaan het weer proberen samen!

20-06-2008 09:34 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 jaar geleden zijn een goede vriendin en een goede vriend van mij uit elkaar gegaan. In die tijd erna hebben ze alleen maar om elkaar lopen zeuren... waar ze zich wel niet aan irriteerde en hoe verschrikkelijk ze elkaar wel niet vonden. Totaal geen vertrouwen in elkaar! Wel hebben ze een kindje samen, waarvan hij zelfs twijfelt of het wel van hem is. Nu zat ik vrijdag met hem te praten en toen praatte hij nog negatief over elkaar. Nu horen wij de volgende dag dat ze het toch weer gaan proberen samen. Ze hebben elkaar zo gemist en ze zijn allebei zo veranderd (wat ik niet vind) dat ze denken dat het wel weer gaat lukken.

Nou hoorde we dit vorige week en ik kan het niet echt leuk vinden. Weet hoe ze tegenover elkaar hebben gepraat en wat ze echt van elkaar vinden en waar ze zich aan irriteren. En dit doen ze volgends mij nog steeds. Ik vind het een beetje een toneelstukje wat ze tegenover elkaar opvoeren. Hebben jullie zoiets wel eens meegemaakt...en zo ja hoe heb je erop gereageerd of hoe zou je ermee omgaan?
Waar zou jij je druk om maken?
Geloof niet dat dit echt jouw zaken zijn. Jij hoeft met geen van beide samen te leven, dus wat maak jij je druk?
Goede vraag Badmeester, dat vroeg ik me ook al af...

Mensen kunnen uit verdriet of boosheid van alles over elkander zeggen, maar toch van elkaar houden. Als zij het weer willen proberen prima toch? En als ze op hun bek gaan, dan is dat hun probleem.

Overigens....maar dat ben ik....gezien het feit dat ze allebei goede vrienden van je zijn, snap ik niet dat je naar al die nare verhalen heb zitten luisteren. Ik zou dat allang afgekapt hebben want zulke nare dingen wil ik niet horen over mijn vrienden/vriendinnen. Dus.
Het is kort door de bocht Olifantje maar dat was wel wat ik ook meteen dacht; kan jou het schelen?

Je vrienden hebben gemerkt dat ze het leven zonder elkaar minder leuk vinden dan met elkaar. Dat is hun gevoel en ze mogen het best nog eens proberen. Voor hun kind ook leuk als vader en moeder weer in een huis wonen.

Heel triest ook als ze dan weer uit elkaar zouden gaan maar ja, dat weet je nooit van te voren.

Hun manier van houden van is niet jouw manier, dat kan maar ik zou ze gewoon hun gang laten gaan en me er niet mee bemoeien verder.
Enzo.
Als je je zo aan deze mensen irriteert, waarom zijn het je vrienden dan nog?
Waar maak je je precies druk om? Moeten ze toch zelf weten? ik denk dat zij de situatie beter kunnen inschatten dan jij en dan nog, het zijn gewoon niet jouw zaken.

Ik snap trouwens ook niet waarom je er zo tussen bent gaan zitten.
nou, dat vind ik niet helemaal, het is haar zaak op het moment dat beide partyen over de ander tegen haar gaan lopen aan zeiken. op dat moment vind ik dat ze er best wel wat van kan/ mag zeggen.

maar, ook gedeeltelijk wel waar, zij moeten het samen uitvechten het enige dat ik zou doen als ik jou was, duidelijk zijn naar de gene die op dat moment tegen je aan zeurt, gewoon zeggen dat je daar niet van gedient bent.

verder, ze komen er vanzelf wel achter!!
Ach, mensen lullen over elkaar, dat doet iedereen weleens en de een heeft daar meer behoefte aan dan de ander. Het is zaak om die vriend er nu op te wijzen als hij weer negatief doet. Jij wil terug bij Elly, dan moet je ook niet over haar zeuren Bob....

Zoiets.
snap ik ook wel hoor dat ik me er niet druk om moet maken....maar erger me er behoorlijk aan als ze samen zijn! verschrikkelijk overdreven en het klopt gewoon niet....weet ook wel dat ze er zelf achter moeten komen. Maar ik vroeg een tip over hoe ik er het beste mee om kon gaan! verder weet ik ook wel dat ze het zelf moeten uitzoeken!
Ik eerder dat ze het wel interessant vond om in het middelpunt van de narigheid te staan en van beide kanten de verhalen te horen. Dat grapje is nu voorbij.

Oh enne...ff een waarschuwing...bemoei je nooit met kibbelende stelletjes/exen...want als het weer goed is keren ze zich tegen jou. Ga maar ff na of jij in al die tijd niet iets naars hebt gezegd over een van de twee of beiden, want zo ja, en ze vertellen dat tegen elkaar.... Veel succes!
owja tuurlijk vond ik het interessant....ongelooflijk dat je dat denkt zeg!!

Heb me altijd in het midden gehouden en me nooit met hen bemoeid....maar vind dat als vrienden problemen hebben ze bij je terecht kunnen om te praten....en op die manier hebben ze die dingen verteld... Heb nooit nare dingen over de een of de ander gezegt!!
Eens met de andere forummers.

Mocht het zo voelen dat je denkt, loop ik dat gezeik aan te horen, gaan ze weer met elkaar terwijl ze tegen mij verkondigen en verhalen te vertellen dat ze elkaar niet mogen. Nou ja, dat kan ook grootspraak zijn geweest maar hoe het ook zij, als het je irriteert dan zou ik zeggen (als je het meent tenminste) ik wens jullie al het geluk in de wereld samen maar als het uitgaat dat je dan niet de verhalen wilt aanhoren.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
En daarmee bedoel ik bijvoorbeeld als ze ruzie hebben dat de een dan tegen de ander zegt: Ja maar Olifantje vond dat ook hoor, dus...
quote:olifantje19 schreef op 20 juni 2008 @ 09:54:

snap ik ook wel hoor dat ik me er niet druk om moet maken....maar erger me er behoorlijk aan als ze samen zijn! verschrikkelijk overdreven en het klopt gewoon niet....weet ook wel dat ze er zelf achter moeten komen. Maar ik vroeg een tip over hoe ik er het beste mee om kon gaan! verder weet ik ook wel dat ze het zelf moeten uitzoeken!Gewoon dan afzondelijk afspreken. Alleen met je vriendin. Of iets met hem. Als ze je samen irriteert, je hoeft toch niet altijd met zijn 3e af te spreken?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ach kom, roddelen is interessant. Wees ff eerlijk zeg...! Ik zou dat stiekem ook wel vinden, maar het alsnog afkappen omdat ik geen nare dingen wil horen over vrienden. Dat doen ze maar ieder bij niet gezamelijke vrienden.

Overigens, het gaat ongemerkt hoor, je hoeft maar een keer beamend te knikken als een van de twee een tirade afsteekt, en dan kan men al vinden dat je het er mee eens bent.
quote:mylenevalerie schreef op 20 juni 2008 @ 09:59:

Eens met de andere forummers.

Mocht het zo voelen dat je denkt, loop ik dat gezeik aan te horen, gaan ze weer met elkaar terwijl ze tegen mij verkondigen en verhalen te vertellen dat ze elkaar niet mogen. Nou ja, dat kan ook grootspraak zijn geweest maar hoe het ook zij, als het je irriteert dan zou ik zeggen (als je het meent tenminste) ik wens jullie al het geluk in de wereld samen maar als het uitgaat dat je dan niet de verhalen wilt aanhoren.Dat ben ik ook van plan om te zeggen. Heb dat trouwens al vaak genoeg gezegt dat ik dat gezeur een beetje zat ben....maar daar word niet echt wat mee gedaan!
quote:olifantje19 schreef op 20 juni 2008 @ 09:54:

snap ik ook wel hoor dat ik me er niet druk om moet maken....maar erger me er behoorlijk aan als ze samen zijn! verschrikkelijk overdreven en het klopt gewoon niet....weet ook wel dat ze er zelf achter moeten komen. Maar ik vroeg een tip over hoe ik er het beste mee om kon gaan! verder weet ik ook wel dat ze het zelf moeten uitzoeken!

Op relatiegebied zou ik me voorlopig even neutraal gedragen. Ook als ze daarover (bijvoorbeeld onafhankelijk van elkaar) met jou willen praten. Dan kun je gewoon aardig zeggen dat je je daar liever niet in mengt.

Eerst maar weer eens een jaartje samenzijn, kijken hoe dat gaat. En wie weet hebben zij zelf ook helemaal geen behoefte om het er met jou over te hebben. Ik zou het toch maar vooral leuk voor ze vinden dat ze weer samenzijn en voor jou is het ook lekker makkelijk, heb je ze weer samen bij je.
Ik vind het ook inderdaad wel leuk dat ze weer samen zijn. Voor die tijd deden we een hoop met zn 4en! Was altijd erg gezellig. Misschien dat ik er nog even aan moet wennen dat ze weer samen zijn....Denk dat ik te veel gezeur heb gehoord om het echt leuk te vinden. Hoop het voor ze....maar moet het gewoon eerst zien!
Jij vindt het niet leuk dat ze weer samen zijn, jij vindt het een toneelstukje, jij ergert je aan hun hernieuwde relatie, jij vindt het overdreven, jij vindt dat het niet klopt, jij weet niet hoe je ermee om moet gaan... hmmm, misschien moet jij je niet druk maken over hun relatie?
nee misschien moet ik me niet druk maken maar het zijn vrienden van mij en ik weet bijna zeker dat ze elkaar weer verdriet gaan doen!!! is niet de eerste keer
en ik zit er ook nog eens de hele tijd tegen aan te kijken!!!
quote:olifantje19 schreef op 20 juni 2008 @ 10:17:

nee misschien moet ik me niet druk maken maar het zijn vrienden van mij en ik weet bijna zeker dat ze elkaar weer verdriet gaan doen!!! is niet de eerste keerWie weet hoe geweldig ze het thuis afzoenen , joh .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Olifantje, ik herken het wel. Ik ben bevriend met een getrouwd stel die mij allebei apart in vertrouwen nemen hoe ongelukkig ze zijn in hun huwelijk. Als je met beiden bevriend bent en wilt blijven is het enige wat je kan doen luisteren en geen partij kiezen. Wees duidelijk in je communicatie naar hun toe, als het gesprek een kant op gaat die je niet bevalt zeg dan dat je daar liever niet over praat. Geef geen advies, tenzij ze daar heel nadrukkelijk om vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven