vrienden gaan het weer proberen samen!

20-06-2008 09:34 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 jaar geleden zijn een goede vriendin en een goede vriend van mij uit elkaar gegaan. In die tijd erna hebben ze alleen maar om elkaar lopen zeuren... waar ze zich wel niet aan irriteerde en hoe verschrikkelijk ze elkaar wel niet vonden. Totaal geen vertrouwen in elkaar! Wel hebben ze een kindje samen, waarvan hij zelfs twijfelt of het wel van hem is. Nu zat ik vrijdag met hem te praten en toen praatte hij nog negatief over elkaar. Nu horen wij de volgende dag dat ze het toch weer gaan proberen samen. Ze hebben elkaar zo gemist en ze zijn allebei zo veranderd (wat ik niet vind) dat ze denken dat het wel weer gaat lukken.

Nou hoorde we dit vorige week en ik kan het niet echt leuk vinden. Weet hoe ze tegenover elkaar hebben gepraat en wat ze echt van elkaar vinden en waar ze zich aan irriteren. En dit doen ze volgends mij nog steeds. Ik vind het een beetje een toneelstukje wat ze tegenover elkaar opvoeren. Hebben jullie zoiets wel eens meegemaakt...en zo ja hoe heb je erop gereageerd of hoe zou je ermee omgaan?
En bevriend stel van mij is ook wat aan het aanklooien. Dan is het weer uit en is hij de grootste lul die er is en zij een rotwijf en een week later is het weer goed. Ik bemoei me er al tijden niet meer mee. Luisterend oor; prima. Maar dat gezeik over en weer ben ik wel klaar mee en dat weten ze ook. Ze zoeken het lekker zelf maar uit verder, ze moeten het toch echt zelf doen. Ik zou me er maar niet te druk om maken verder.
quote:Thea83 schreef op 20 juni 2008 @ 10:28:

Olifantje, ik herken het wel. Ik ben bevriend met een getrouwd stel die mij allebei apart in vertrouwen nemen hoe ongelukkig ze zijn in hun huwelijk. Als je met beiden bevriend bent en wilt blijven is het enige wat je kan doen luisteren en geen partij kiezen. Wees duidelijk in je communicatie naar hun toe, als het gesprek een kant op gaat die je niet bevalt zeg dan dat je daar liever niet over praat. Geef geen advies, tenzij ze daar heel nadrukkelijk om vragen.

HEHE eindelijk iemand die begrijpt waar ik het over heb.

Ik ben ook inderdaad het luisterd oor maar ze weten allebei dat ik nergens over oordeel en het ook niet doorvertel aan een ander.
quote:olifantje19 schreef op 20 juni 2008 @ 10:36:

[...]

HEHE eindelijk iemand die begrijpt waar ik het over heb.

Ik ben ook inderdaad het luisterd oor maar ze weten allebei dat ik nergens over oordeel en het ook niet doorvertel aan een ander.Je oordeelt wel. Jij vindt dat hun hernieuwde relatie geen kans van slagen heeft... Je kan niet zien wat er achter de voordeur van een ander gebeurt ook al geven ze je een kijkje door de brievenbus... Bemoei je er niet mee en ben blij voor ze.
ik oordeel voor mezelf ja.........niet voor hen...dat zegt niet dat ik dat tegen ze zeg!
Dat je het niet zegt, wil niet zeggen dat je niet oordeelt...

Cirkeltje rond

Dat oordeel voor jezelf zou je ook moeten laten, maakt het voor jezelf stukken makkelijker.
Een mening hebben is niet hetzelfde als (ver)oordelen. Goede vrienden hoeven het niet perse met elkaar eens te zijn, zo'n vriendschap gaat dieper dan dat. Olifantje will graag haar vrienden gelukkig zien en vindt het vervelend om ze keuzes te zien maken waarvan zij denkt dat ze ongelukkiger zullen worden. Haar vraag is hier hoe anderen daarmee om zouden gaan. Ze vraagt niet om advies hoe zij er mee om moet gaan.
quote:Thea83 schreef op 20 juni 2008 @ 11:12:

Een mening hebben is niet hetzelfde als (ver)oordelen. Goede vrienden hoeven het niet perse met elkaar eens te zijn, zo'n vriendschap gaat dieper dan dat. Olifantje will graag haar vrienden gelukkig zien en vindt het vervelend om ze keuzes te zien maken waarvan zij denkt dat ze ongelukkiger zullen worden. Haar vraag is hier hoe anderen daarmee om zouden gaan. Ze vraagt niet om advies hoe zij er mee om moet gaan.Dank je wel...geloof dat jij de enige bent die goed leest en mij begrijpt!!! Ik zie gewoon dat ze elkaar pijn gaan doen. En natuurlijk moeten ze hier zelf achter komen. En idd het is mijn mening, zo heeft iedereen hier zo zijn eigen mening!!
En wij, die jou niet kennen en die het moeten doen met de informatie die we van jou krijgen, geven dan weer onze mening. Zo gaat dat.

Vat het allemaal niet zo ernstig op. De toon is over het algemeen; hou het luchtig, maak het niet jouw probleem en wees blij voor je vrienden.
quote:eleonora schreef op 20 juni 2008 @ 11:16:

En wij, die jou niet kennen en die het moeten doen met de informatie die we van jou krijgen, geven dan weer onze mening. Zo gaat dat.

Vat het allemaal niet zo ernstig op. De toon is over het algemeen; hou het luchtig, maak het niet jouw probleem en wees blij voor je vrienden.Dat klinkt dan toch weer een stuk liever dan dat ik het zeg, maar ik bedoel niets anders.
De eerst volgende keer dat ze bij je komen klagen over de ander, zeggen dat ze nu moeten op houden met over elkaar te kletsen omdat je het niet fijn vind nu ze weer bij elkaar komen.

Problem solved!
wat ik nergens hoor: ze hebben een kindje...

Dus dan gaan lopen klooien in een relatie met bij elkaar, uit elkaar en weer bij elkaar enzovoorts vind ik dan onverantwoord. Als het nou alleen om hun twee gaat.
quote:olifantje19 schreef op 20 juni 2008 @ 10:20:

en ik zit er ook nog eens de hele tijd tegen aan te kijken!!!Dan zou ik zeggen: zoek een andere zitplaats.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
quote:olifantje19 schreef op 20 juni 2008 @ 09:54:

Maar ik vroeg een tip over hoe ik er het beste mee om kon gaan! Eventjes afstand nemen en er eventjes niet zo veel mee omgaan. Laat ze in hun waarde. Laat het allemaal even bezinken, en als ze dan weer uit elkaar gaan en bij jou komen uithuilen wijs je ze erop dat je geen psycholoog bent en dat ze nu maar even een ander moeten zoeken voor hun negatieve verhalen over die ander. Zo bescherm je jezelf en hoef je je niet meer druk te maken over hoe andere mensen met elkaar omgaan.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
quote:Carlice schreef op 20 juni 2008 @ 14:36:

wat ik nergens hoor: ze hebben een kindje...

Dus dan gaan lopen klooien in een relatie met bij elkaar, uit elkaar en weer bij elkaar enzovoorts vind ik dan onverantwoord. Als het nou alleen om hun twee gaat.

jaja ze hebben ook nog een kindje die er hopelijk straks niet de dupe van word! Vorige keer was het kindje nog te klein om iets te begrijpen maar inmiddels is hij ook ouder...heb ook het idee dat ze het meer voor het kind doen dan voor zich zelf

Maar ik denk dat ik maar even wat afstand van ze neem....ze moeten t toch zelf uitzoeken samen!!! En hopelijk gaat het wel goed! want het was vroeger wel altijd erg leuk met zn allen!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven