Vriendenkring van vriend

14-01-2012 15:34 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Sinds ongeveer 4 maanden heb ik een relatie met een leuke jongen, helaas kerst niet samen gevierd omdat hij toen op wintersport was...

Nu was ik gisteravond voor de 2e keer mijn naar zijn vrienden, dit waren wel vrienden uit zijn oude woonplaats, vorige keer waren het vrienden in zijn huidige woonplaats daar was het toen leuk.

Maar gisteravond was echt afschuwelijk; hij was met die club op wintersport geweest.....de jongens zijn aardige kerels, maar die meiden wat een krengen! Serieus ben heel de avond genegeerd/er wordt geen interesse in je getoond en als ze drankjes haalden, haalden ze niet voor mij (was gratis)....

En vriend wil volgend jaar weer graag met hun op wintersport!

Mijn vraag aan jullie is het normaal dat de vriendenclub de 1e paar keer zo doet.....
Nee dat is niet normaal!

Wat voor leeftijd zijn die meiden?

Ik vind het heel kinderachtig overkomen.

Wat zei je vriend er van?
Hoe heb jij je opgesteld?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Heeft je vriend een ex in die groep?
Gewoon; ik wou een goede indruk maken, mezelf voorgesteld, gevraagt wat iedereen doet, hobbies etc, dacht vrij normaal

Maar geen 1 tegenvraag ofzo (ja van 1 meisje en de mannen)

De ex van mijn vriend heeft wel in het groepje gezeten ( en 4 jaar) maar goed we zijn volwassen toch? Dat is 2 jaar geleden uitgegaan...
Klinkt niet echt als een leuke avond inderdaad en helemaal niet omdat deze vriendenkring voor jou ook erg nieuw is en voor jou ook onwennig. Wat zei je vriend ervan?
Waarom wil jij mee naar zijn vriendenclub? Spreek met je eigen vriendinnen af, verwaar loos ze vooral niet, dat zijn tenslotte de vrienden die blijven wanneer je relatie voorbij is.
Elninjoo, leek mij leuk om zijn vrienden een keer te zien, ze gaan ieder jaar op wintersport dus als het serieus wordt is het de bedoeling dat ik volgend jaar mee ga, ik zie mijn eigen vriendinnen nog heel vaak!

Dat ze druk met elkaar waren en niet met mij en dat is toch niet erg?
elninjoo, je gaat toch niet op voorhand al niet mee naar de vrienden van je nieuwe vriend? Als je paar maanden verder bent en jullie liggen elkaar niet dan vind ik het een ander verhaal maar je gaat toch op voorhand al niet mee? je wilt toch de mensen die belangrijk zijn voor hem een keer ontmoeten, leren kennen is een tweede.
Die onderste zin vorig bericht zei mijn vriend ;)
quote:elninjoo schreef op 14 januari 2012 @ 15:59:

Waarom wil jij mee naar zijn vriendenclub? Spreek met je eigen vriendinnen af, verwaar loos ze vooral niet, dat zijn tenslotte de vrienden die blijven wanneer je relatie voorbij is.Jij hebt écht rare ideeen over relatie he?! Je kunt toch én de vrienden van je vriend ontmoeten (en misschien wel leuke nieuwe contacten opdoen), én je eigen vrienden nog zien? Het één sluit het ander echt niet uit...
Trouwens... één van mijn beste vriendinnen ken ik inmiddels al 10 jaar, vanaf mijn 15e, zij was destijds een goede vriendin van mijn vriend. De relatie ging snel over, maar onze vriendschap is altijd gebleven, zo kan het dus ook gaan!
als het om alleen n keer ontmoeten gaat, okee, maar dacht dat ze nu dus regelmatig naar die vrienden mee ging en dat gaat altijd ten koste van je eigen sociale leven lijkt mij als je het grootste deel van je tijd aan je relatie en zijn vriendenkring kwijt bent
quote:elninjoo schreef op 14 januari 2012 @ 16:33:

als het om alleen n keer ontmoeten gaat, okee, maar dacht dat ze nu dus regelmatig naar die vrienden mee ging en dat gaat altijd ten koste van je eigen sociale leven lijkt mij als je het grootste deel van je tijd aan je relatie en zijn vriendenkring kwijt bent

Wat een negatieve insteek... en daar zegt ze helemaal niks over... Je bent helemaal niet zomaar ''het grootste deel aan je relatie en zijn vriendenkring kwijt''... Stel je gaat eens per week een avond met hem mee (wat al ontzettend veel is, naar mijn maatstaven) dan heb je nóg 6 avonden over voor je vrienden.... Wat is dan het probleem?

Het lijkt wel alsof jij alles wat met relaties te maken heeft bij voorbaat gewoon k*t vindt...
Zijn dit vrienden die hij al van jongs af aan kent?

Soms zitten mensen helemaal vast in zo'n clubje en weten ze niet zo goed hoe ze met buitenstaanders omgaan. Althans, wel als die precies hetzelfde doen als zij (zelfde kroegen, zelfde hobby's) maar niet als iemand uit een andere stad komt.

Misschien moet je je nu nog niet druk maken over de wintersport. Als je in september ongeveer daar eens over na gaat denken lijkt het me vroeg genoeg.

Je kunt wel laten weten aan je vriend dat je het jammer vond dat ze geen moeite voor je deden.
Kalliope1986: nee, dat is niet normaal dat vrienden of vriendengroepen de 1e keer zo doen. Natuurlijk is het in het begin even wennen en aftasten maar compleet negeren? Dan heb je in mijn ogen gewoon geen fatsoen.

Zo te lezen heb jij je normaal en vriendelijk opgesteld en heb je je van je goede kant laten zien door interesse te tonen.

Jammer dat die meiden dan zo doen!

En natuurlijk hoef je geen beste vrienden met de vrienden van je vriend te worden maar het is toch altijd fijn als het gewoon klikt tussen jullie? Het zijn toch mensen die belangrijk zijn voor je vriend. Ik zou nog een keer meegaan en kijken hoe het dan gaat en anders zou ik voortaan niet meer meegaan. Als het niet klikt, dan klikt het niet en je hoeft geen rotavond te hebben omdat je denkt dat je persé mee moet.

Zo heb ik nog contact met een paar vrienden van mijn ex. Ten tijden van de relatie klikte het goed en we hadden allemaal zoiets van "waarom zou het moeten stoppen omdat de relatie over is". Heb zelfs 1 van die vrienden aan mijn beste vriendin gekoppeld. Super leuk!

Maar helaas heb ik ook ervaring met vrienden van een ex waar het niet mee klikte. Ik was toen een heel stuk jonger (en naïever ) en dacht dat ik mee "moest" dus ik heb regelmatig van die rotavonden beleefd.

Succes meid!
Nou, ik ben in een relatie ook bij voorbaat al niet van plan om vrienden te worden met zijn vrienden. Ik heb mijn vrienden en sta nog best open voor andere mensen, maar de ervaring leert mij dat echt weer wat opbouwen heel veel tijd kost en dat ik die tijd dan liever in mensen steek waar ik zelf 100% voor gekozen heb. En het moet wel heel toevallig zijn als dat dan iemand of zelfs nog meerdere iemanden in zijn vriendenkring zijn.

Vrienden worden met vrienden van wordt hierdoor vaak oppervlakkig. En dat is niet erg voor een avondje, mits men elkaar dus normaal behandelt en dat is hier op de 1e avond al niet gebeurd. En op een 1e keer elkaar ontmoeten doe je daar doorgaans toch het meeste je best voor..

Ik zou er dus ook vanuit gaan dat hij lekker met zijn vrienden op wintersport gaat volgend jaar en dat jij iets anders gaat doen of lekker thuis blijft. In plaats van nu je stinkende best gaan doen voor mensen die blijkbaar niet van plan zijn om jou welkom te laten voelen.
Moonlight, daar ben ik nog niet mee bezig....maar leek me gewoon leuk om gezichten bij verhalen te zien
Fozziebear; ik ski zelf ook graag dus zou dit ooit graag met mijn vriend gaan doen
Dan is het nog aan jullie zelf, hij kan twee keer gaan wintersporten of met jou gaan. Jij zou ook zelf met vrienden kunnen gaan.

De beste vriendschappen sneuvelen tijdens vakanties, ik zou daar als niet-beste vriend dus al helemaal niet aan gaan beginnen.

En je schrijft al 'ooit', die groepsvakanties worden wellicht ook wel minder in de toekomst.

En trouwens, er kan nog wel van alles gebeuren in dat jaar waardoor die hele skivakantie er niet komt. Daaaar zou ik me nu echt het minst druk om maken.
Vakantie met vrienden: het kan goed gaan hoor maar voor mij is niks (puur persoonlijk). Ik ga me dan heel snel aan mensen ergeren en daar heb ik weinig zin in. Ik wil lekker mijn eigen plan trekken. Het liefste ga ik met mijn vriend op vakantie. Niet omdat ik geen vriendinnen heb maar ik vind het gewoon niks.

Ben ooit met een groep vrienden op wintersport geweest. Vreselijk. Doe dat nooit meer.

Ook een paar keer met vriendinnen op vakantie geweest en hoewel dat wel redelijk leuk was (was altijd maximaal een week) doe ik dat ook niet snel meer (hooguit een weekend)
Fozzie ,klopt maar om weer als enige single met stellen op wintersport te gaan: liever niet ;)
quote:fozziebear schreef op 14 januari 2012 @ 16:50:

Nou, ik ben in een relatie ook bij voorbaat al niet van plan om vrienden te worden met zijn vrienden. Ik heb mijn vrienden en sta nog best open voor andere mensen, maar de ervaring leert mij dat echt weer wat opbouwen heel veel tijd kost en dat ik die tijd dan liever in mensen steek waar ik zelf 100% voor gekozen heb. .Het gaat er ook niet om dat je de beste vrienden met ze moet worden, maar als je iemand net leert kennen ben je toch gewoon benieuwd naar zijn vrienden? Ik wel hoor! Ik wil dan weten hoe iemands leven er uitziet, wie de mensen zijn die van hem houden en waarvan hij houdt. Een beetje open staan voor zijn leven vind ik heel normaal, je wilt elkaar toch leren kennen?
quote:ailien schreef op 14 januari 2012 @ 17:05:

[...]

Het gaat er ook niet om dat je de beste vrienden met ze moet worden, maar als je iemand net leert kennen ben je toch gewoon benieuwd naar zijn vrienden? Ik wel hoor! Ik wil dan weten hoe iemands leven er uitziet, wie de mensen zijn die van hem houden en waarvan hij houdt. Een beetje open staan voor zijn leven vind ik heel normaal, je wilt elkaar toch leren kennen?Eens.
Mooi verwoord alieen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven